مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تست اضطراب بك | اضطراب چيست

تست اضطراب به تشخيص شدت و ميزان آن كمك مي كند. در بسياري از مواقع در دوران زندگيمان با توجه به فشار هاي رواني و موقعيت هاي تهديد كننده كه در طول زندگي با آن ها مواجه مي شويم مي توانيم بروز احساسات و تنش هايي را در ذهن و بدنمان احساس كنيم كه به اين احساسات در واقع از نظر روانشناسي اضطراب گفته مي شود.

اضطراب تحت تاثير عوامل مختلفي به وجود مي آيد و همانطور كه گفته شد نشانه هاي متفاوتي را هم در بدن و ذهن به وجود مي آورد كه اين نشانه ها گاها مي توانند از نوع خفيف باشند كه يك فرايند طبيعي خواهند بود و گاها مي توانند با شدت باشند كه به اين فرايند نمي توانيم عنوان طبيعي بدهيم . همين امر باعث مي شود كه فرد براي درمان اين بيماري اضطراب بيش از اندازه كه در موقعيت هاي خطرناك و در برابر فشار هاي رواني كه برايش به وجود مي آيد غالبا در حل آن ها ناتوان بماند.

بنابراين نياز به مراجعه به يك روانشناس و مشاور را دارا مي باشد تا بتواند با توجه به راهكار هايي كه از طرف فرد متخصص در اختيار او قرار داده مي شود بتواند بر اين احساسات اضطراب گونه ي خود غلبه كند و بتواند در راه ارتقاي سطح كيفيت زندگي خويش قدم مهم و تاثير گذاري بردارد.



تست اضطراب بك | انواع اضطراب

اضطراب هم مانند ساير بيماري هاي روانشناختي انواع بسياري دارد كه در اين مقاله سعي بر آن شده است كه به تعدادي از آن ها كه جزئي از مهم ترين آن ها به حساب مي آيند صحبت شود.

1. اختلال اضطراب اجتماعي

در اين نوع اختلال كه با عنوان اضطراب اجتماعي شناخته مي شود، فرد از رفتن به اجتماع و گروه هاي بزرگ اجتماعي ترس دارد و زماني كه در اين موقعيت هاي اجتماعي قرار مي گيرد دچار تنش و حالات اضطراب گونه مي شود. اگر اين اختلال در فرد شديد باشد حتي مي توان از علائم آن به تنگي نفس، نا تواني در صحبت كردن متداوم و همچنين انقباض عضلات در هنگام مواجه با چنين موقعيت هايي اشاره كرد.

در اين نوع اختلال افراد نمي توانند اصولا در گروه هاي با جمعيت زياد سخن بگويند و نمي توانند با افراد جديد ارتباط بر قرار كنند ، از همين رو ترجيح مي دهند كه به جز زمان هاي مورد نياز، از رفتن به داخل اجتماع هاي بزرگ صرف نظر كنند. اصولا براي درمان اين نوع اختلال فرد با مراجعه به روانشناسان و مشاوران متخصص در حوزه هاي رفتاري و اجتماعي مي توانند بر اين ترس و اضطراب خود غلبه كنند.

2. فوبيا

اين نوع ترس ها كه در زبان فارسي اصطلاحا به آن ها ترس هاي خاص گفته مي شود، مي توانند اينگونه فرد را تحت تاثير قرار دهند كه فرد در هنگام رويارويي با موقعيت هايي كه از ديد بسياري از افراد ترسي ندارند، دچار ترس و اضطراب شديد مي شوند. از نشانه هاي جسمي فوبيا مي توان به تعريق و تپش قلب اشاره كرد. فوبيا و ترس هاي خاص خود انواع مختلفي دارند براي مثال فوبياي هراس از ارتفاع، فوبياي مار، فوبياي ترس از شكست و … .

غالبا ترس هاي خاص براي افرادي كه اين ترس ها را ندارند ترس هايي بي ربط با موقعيتي كه در آن گرفتار شده اند هستند. از همين رو تنها كساني مي توانند اين ترس ها را درك كنند كه خود نيز به آن ها مبتلا هستند. يكي از روش هاي درماني براي اين نوع ترس ها رويارويي با موقعيت تنش زا هست كه در بسياري از مواقع و با رعايت پيش زمينه هاي امن و مقابله با ترس فرد مي تواند اين ترس را در خود كاهش و يا ازبين ببرد.

3. اختلال وحشت زدگي

در اين نوع اختلال فرد مبتلا در موقعيت هايي كه هيچ گونه عوامل تنش زايي در آن وجود ندارد به يك آن دچار تنگي نفس، تپش قلب شديد و انقباض عضلات مي شود .حالتي مشابه حمله ي قلبي برايش اتفاق مي افتد. اين افراد غالبا از محيط هاي خلوت و تاريك براي عبور استفاده نمي كنند زيرا در آن محيط ها احتمال وجود هراس و ايجاد احساس اضطراب شديد برايشان بسيار بالا مي رود. از همين رو سعي مي كنند تا جايي كه مي توانند براي رفتن از خانه از يك همراه استفاده كنند كه در برابر وجود عوامل تنش زا بتواند از آن ها مراقبت كند و يا اينكه در هنگام مواجه شدن با اضطراب بتواند به آن ها كمك كند.

افرادي كه به اختلال وحشت زدگي مبتلا هستند به صورت ناخودآگاه به اين حالات دچار مي شوند و براي درمان اين اختلال نيازمند اين هستند كه به مشاوران و روانشناسان مراجعه و از آنان راه حل هايي دريافت كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر به مقاله اختلالات اضطرابي مراجعه كنيد.


تست اضطراب بك | علل اضطراب

با توجه به تحقيقات و بررسي هايي كه امروزه در راستاي عوامل استرس زا و هراس انگيز كه موجب بروز اضطراب در افراد مي شود انجام شده است، بايد به اين نكته اشاره كرد كه نمي توان يك علت واحد براي وجود اضطراب عنوان كرد. چرا كه اين بيماري هم مانند ساير بيماري هاي روانشناختي از منظر گوناگوني به آن پرداخته شده است. همين امر موجب شده است كه نتوان يك علت واحد براي بروز اين رفتار ارائه داد. بايد بدانيم كه در واقع اين بيماري و اختلال روانشناختي هم مانند ساير اختلالات از علت هاي گوناگوني به وجود آمده كه در اين مقاله به طور مختصر دو مورد از مهم ترين آن ها را خواهيم گفت.

1.وراثت

وراثت و ژنتيك را امروزه مي توانيم از آن به عنوان يكي از عوامل مهم و تاثير گذار در بسياري از بيماري ها چه بيماري هاي جسمي و چه بيماري هاي روانشناختي به كار ببريم. در مورد اضطراب يكي از عوامل تاثير گذار وراثت است كه اين عامل يكي از مهم ترين عوامل است. با توجه به اينكه در نسل هاي گذشته افراد، خانواده به اضطراب مبتلا بوده اند از همين رو در هنگام بررسي عوامل به وجود آورنده ي اضطراب توسط متخصصين، در مرحله ي اول به بررسي سابقه ي اين بيماري در نسل هاي گذشته خانوادگي فرد مي پردازند.

اين كار باعث مي شود روان شناسان اطلاعات مفيد و تاثير گذاري توسط وراثت و سابقه ي بيماري افراد و اعضاي گذشته ي خانوادگي فرد بدست آورند. براي كسب اطلاعات بيش تر به مقاله اضطراب ارثي مراجعه كنيد.

2.محيط

يكي ديگر از عوامل تاثير گذار در بروز رفتار هاي اضطراب گونه در افراد مي تواند توسط محيط به وجود آمده باشد. غالبا افراد در دوران زندگي خود با موقعيت هاي وحشت و هراس انگيزي و حتي موقعيت هاي سوگواري و آسيب هاي رواني مواجه مي شوند كه در صورت وجود يك شخصيت شكننده در فرد، مي تواند تاثير خود را از محيط دريافت و به صورت بروز اين نوع رفتار از خود گسيل دارد.

افرادي كه دچار موقعيت هاي وحشت زدگي مي شوند و سپس دچار اضطراب، مي توانند با شناخت ويژگي هاي خود و ويژگي هاي محيط ها و موقعيت هايي كه در آن ها دچار اضطراب مي شوند، از اين موقعيت ها دوري كنند. البته اين راه حل نمي تواند يك راه حل منطقي باشد و براي همين براي مقابله با اين موقعيت ها فرد بايد با اين موقعيت ها روبرو و با اين عوامل مقابله كند. 

تست اضطراب بك | علائم اضطراب

اضطراب در واقع يك بيماري و اختلال روانشناختي محسوب مي شود اما نشانه هاي آن مي تواند در بدن فرد بروز كند كه از علائم مهم آن كه در اكثر افرادي كه به اضطراب مبتلا هستند وجود دارد مي توان به عوامل زير اشاره كرد: تپش قلب خشكي دهان انقباض عضلات احساس خفگي و تنگي نفس بي قراري تعرق بيش از اندازه براي كسب اطلاعات بيش تر به مقاله علائم استرس و اضطراب مراجعه كنيد.

تست اضطراب بك | تشخيص اختلال اضطراب

با توجه به اين كه اين اختلال يك اختلال رواني محسوب مي شود كه علائم آن در بدن فرد مبتلا و در موقعيت هاي طبيعي به وجود مي آيند، از همين رو روش هايي براي تشخيص اين اختلال توسط روانشناسان وجود دارد. از جمله اين روش ها مي توانيم به تست هاي اضطراب كه غالبا توسط روانشناسان و مشاوران در جلسات مشاوره به بيمار عرضه مي گردد اشاره كرد.

در اين تست ها از بيمار خواسته مي شود كه به سوالاتي كه در آن ها وجود دارد با دقت پاسخ دهد و بتواند جواب هايي با نزديك ترين رابطه به شخصيت خود در هر سوال بدهد. هم چنين لازم است روانشناس را از وضعيت خود آگاه كند تا نتيجه ي تست ثمربخش باشد. از جمله اين تست هاي شناسايي اضطراب كه گفته شد مي توان به تست اضطراب بك اشاره كرد كه در ادامه به طور كامل در مورد اين نوع تست سخن خواهيم گفت. براي كسب اطلاعات بيش تر به مقاله تست اختلال اضطراب فراگير مراجعه كنيد.

تست اضطراب بك | درمان اضطراب

از آن جايي كه درمان اضطراب به تخصص روانشناسان و مشاوران و در صورت نياز براي دارو درماني به تخصص روانپزشكان نيازمند است از همين رو روش هاي روان درماني كه در آن ها با گفت گو و ايجاد رابطه ي صميمي كه بين مشاور و روانشناس با فرد مبتلا به اين اختلال به وجود آمده و ريشه يابي مسئله و سپس ارائه ي راهكار هايي به فرد براي مقابله با اين اختلال اضطراب خود، مي توان گفت كه در بسياري از مواقع روش هاي روانشناسانه مفيد تر از دارو درماني بوده و تداوم بهبود را بسيار بيشتر مي كند.

از آن جا كه در بسياري از مواقع تشخيص داده مي شود كه فرد با استفاده از روش هاي روانشناسانه و روان درماني نمي تواند بهبود را كسب كند از همين رو مراجعه به روانپزشك و دارو درماني مي تواند مفيد باشد و اضطراب فرد را كاهش يا حتي آن را براي هميشه ازبين ببرد و فرد بتواند به زندگي معمولي و طبيعي خود بر گردد و ديگر در موقعيت هاي مختلف دچار اضطراب نگردد. براي كسب اطلاعات بيش تر به مقاله سنجش استرس مراجعه كنيد.

تست اضطراب بك

تست اضطراب بك يكي از معتبر ترين ابزار براي شناسايي اضطرب افراد مي باشد كه در سال ۱۹۸۸ توسط دكتر بك اختراع شد و امروزه هم براي تشخيص اختلال اضطراب در افراد از اين تست استفاده مي شود. اصولا اين پرسشنامه يك پرسشنامه ي خود گزارشي است كه در آن ميزان اضطراب نوجوانان و بزرگسالان سنجيده مي شود. اين پرشسنامه يك پرسشنامه ي ۲۱ سوالي است كه هر سوال چهار گزينه دارد و مراجعه كننده بايد با دقت و با توجه به شخصيت و تيپ شخصيتي خود و همينطور با توجه به قرار گرفتن در موقعيت هاي تنش زا كه اضطراب افراد را زياد مي كند و در آن ها حالتي از تنش و بروز فشار هاي رواني را در افراد مشخص ميكند، به سوالات جواب داده و از هيچ سوالي به صورت سهوي عبور نكنند.

ضرورت استفاده از پرسشنامه بك

اين پرسشنامه امروزه در بسياري از جلسات مشاوره كه احتمال بروز اضطراب در افراد ديده مي شود توسط روانشناسان و مشاوران به مراجعه كننده عرضه مي گردد و بسيار از اعتبار فراواني در بين ساير تست هاي تشخيص اضطراب بر خوردار است و از همين رو با توجه به اين كه يك تست كامل براي تشخيص اضطراب و اختلال اضطراب محسوب مي شود، از همين رو بسيار از آن استفاده مي گردد‌. اين پرسشنامه كه از اعتبار بسيار بالايي بر خوردار است حتما براي انجامش بايد زير نظر افرادي انجام پذيرد كه در اين موضوع اختلال اضطراب از تخصص بهره مند باشند.

از همين رو توصيه مي شود افراد براي ارزيابي خود و انجام تست اضطراب بك به روانشناسان و مشاوران مراجعه كنند و ميزان اضطراب خود را تشخيص داده و با توجه به آن شدت اضطراب خود را دريافت كنند تا از روانشناسان و مشاوران راهكار هايي براي كاهش اضطراب خود بگيرند. براي كسب اطلاعات بيش تر به مقاله تست اضطراب رايگان مراجعه كنيد.

سخن آخر

در انتها بايد به اين نكته اشاره كرد كه اضطراب در صورت تشديد يك اختلال رواني محسوب مي شود. خوشبختانه امروزه با توجه به انجام پرسشنامه ها و ارائه ي راه حل ها توسط مشاورين و روانشناسان مي توان اين نويد را داد كه اين اختلال قابل درمان است و مي توان آن را كنترل نمود. اختلال اضطراب در موقعيت هاي بسياري مي تواند خودش را نشان دهد و زندگي فرد را گاها دچار اختلال كند. از همين رو براي سنجيدن ميزان آن و همچنين درمان آن بهترين كار مراجعه ي فرد به افراد متخصص در حيطه ي اضطراب و اختلالات رواني است.

درمانگران به مراجعه كننده كمك مي كنند تا به جز تشخيص و سنجش ميزان بيماري اش بتواند راه هاي كنترل و كاهش اين اختلال را ياد بگيرد. مراجعه كننده بايد بتواند در موقعيت هاي تحت تنش از آن ها استفاده كند تا در روند بهبود كيفيت زندگي خويش بتواند قدمي استوار بردارد. بنابراين نه تنها زندگي خودش را بهبود مي بخشد بلكه مي تواند به بهبود زندگي اطرافيان خود كه تحت تاثير اختلال اضطراب فرد قرار گرفته اند، كمك كند.

منبع: تست اضطراب بك

براي دريافت مشاوره در زمينه تست اضطراب بك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست اضطراب بك،
موضوع:
[ ۸ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۳:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی