مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشاوره كودك چيست؟

 

مشاوره كودك نوعي از خدمات روانشناختي است كه توسط روانشناسان كودك ارائه مي‌شود. در جلسات مشاوره درمانگر كودك را تشويق مي‌كند تا هيجاناتش را ابراز نمايد. روند مشاوره مي‌تواند در جريان يك بازي اتفاق بيفتد. استفاده از بازي يا كارهاي هنري كمك مي‌كند كه كودكان احساس راحتي بيشتري كنند و آنچه كه مشاور در مورد نوع رفتار و ابراز هيجان آموزش مي‌دهد را بيشتر بياموزند.

 


اهداف مشاوره كودك 

هدف از مشاوره كودك، اين است كه به كوكان و نوجوانان كمك كنيم تا با به شيوه بهتري با احساساتشان سازگار شوند، مشكلات خود را درك كنند، مهارت‌هاي مقابله‌اي لازم را پرورش دهند و در نهايت بتوانند بهترين تصميم‌ها را بگيرند. جلسات مشاوره كودك تنها به كودكان اختصاص ندارد و ممكن است درمانگر ابتدا تلاش كند تا والدين را آگاه سازد و روش‌هاي تربيتي مناسب را به آن‌ها آموزش دهد.

 

مشاوره كودك به چه كساني كمك مي كند؟

 

مشاوره كودك مي‌تواند در زمينه‌هاي زير به افراد كمك كند:

- كودكاني كه از مهارت‌هاي زندگي و مهارت‌هاي اجتماعي به اندازه كافي برخوردار نيستند. 

- كودكاني كه با مشكلات سوگ و فقدان والدين رو به رو هستند.

- كودكاني كه مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند. 

- كودكاني كه با مشكلات روحي نظير افسردگي، استرس و كمبود اعتماد به نفس مواجه هستند. 

- كودكاني كه به اختلالات دوران كودكي نظير اختلالات رفتاري، اختلالات عصبي-رشدي و بيماري‌هاي ژنتيكي و كروموزومي مبتلا هستند.

زمينه‌هاي مشاوره كودك به طور كلي به صورت زير هستند كه با كليك بر روي هر يك مي‌توانيد اطلاعات بيشتري در آن زمينه به دست آوريد:

آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان
نكات تربيت فرزندان و آموزش والدين
آموزش پدر و مادر
نقش مادر در تربيت فرزندان
نقش پدر در تربيت فرزندان
آموزش كودكان
تربيت جنسي كودك
آموزش تربيت كودك
افسردگي در كودكان
استرس در كودكان
وسواس در كودكان
اختلالات خوردن
اختلالات رفتاري
اختلالات يادگيري
اختلالات عصبي رشدي

بيماري هاي ژنتيكي
كودكان استثنايي
روانشناسي كودك
رفتار با كودك
اشتباهات تربيتي والدين

والدين سمي
كشف استعداد كودكان
نشانه‌هاي سلامت نوزاد
بيماري‌هاي كودكان
نيازهاي اوليه و اساسي كودكان
نوزاد تازه متولد شده

 

جلسات روانشناسي كودك چقدر طول مي كشد؟ 

اينكه فرزندتان چند جلسه بايد به روانشناس و مشاوره كودك مراجعه كند، بستگي به موضوعي كه به خاطر آن مراجعه كرده‌ايد دارد. متوسط تعداد جلسات معمولا 5 تا 6 جلسه است و هر جلسه بين 45 تا 60 دقيقه طول به طول مي‌انجامد. توجه داشته باشيد كه پيگيري جلسات مشاوره بسيار اهميت دارد و در غير اين صورت نتيجه مورد انتظار حاصل نخواهد شد. 

 

كودكان از چه سني مي توانند از خدمات مشاوره استفاده كنند؟          

تربيت كودك از همان لحظه تولد آغاز مي‌شود و ممكن است حتي والدين در برخورد با نوزاد خود نيز با چالش‌هاي زيادي رو به رو شوند. از اين رو روانشناسان كودك مي توانند از همان لحظه تولد به شما كمك كنند كه بهترين شيوه فرزندپروري را در پيش بگيريد، از نيازهاي رشدي فرزندتان آگاه شويد و به سلامت روان او كمك كنيد. به همين خاطر در سنين بسيار پايين درست است كه كودكان نمي‌توانند خود از خدمات مشاوره بهره بگيرند اما والدين با شركت در جلسات مي‌توانند به آن‌ها كمك كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد مي توانيد به مقالات از چه سني كودك را تربيت كنيم و سبك هاي فرزندپروري مراجعه كنيد.

 

توصيه نهايي در مورد مشاوره كودك و روش هاي تربيت فرزندان

خبر خوب براي والدين اين است كه حتي اگر فرزندان شما بعضي از عادات بد را آموخته باشند، هنوز هم براي تربيت صحيح دير نيست. شما مي‌توانيد با يادگيري اصول كنترل احساسات خود و شناخت كامل روانشناسي كودك و متودهاي صحيح تربيتي، فرزندانتان را براي شكوفايي در اجتماع و زندگي آينده تربيت كنيد. تجربه ما در اين زمينه نشان داده كه كليد موفقيت در تربيت كودك، تغيير رفتار والدين مي‌باشد. كافي است صبر وحوصله داشته باشيد و راهكارهاي تربيتي كودك را به درستي بياموزيد و اين مسئله را جدي بگيريد.

 

ضرورت مشاوره كودك

كودكان، آينده داران يك جامعه هستند و مي توانند تعيين كنند كه خانواده و جامعه به چه سويي حركت كند و خود در آينده فرزنداني تربيت مي كنند كه در اكثر مواقع با همان سبك تربيتي والدين خودشان خواهد بود. هيچ چيزي به اندازه عوامل محيطي و تربيت صحيح والدين در شكل گيري شخصيت فرزندان تاثير نمي گذارد. والدين موظفند كه فرزندان خود را به شيوه اي صحيح تربيت كنند تا آنان در بزرگسالي با بحران هاي اساسي در شخصيت خود مواجه نشوند و از سويي بتوانند نقشي موثر در رشد و شكوفايي جامعه خود ايفا كنند. مشاوره كودك علمي تخصصي است كه در همين جهت والدين را ياري مي كند. با كمك گرفتن از مشاوران متخصص در حوزه كودك مي توانيد با استفاده از راهكارهاي صحيح و اصولي بهترين سبك در تربيت فرزند خود را در پيش بگيريد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

امروزه بسياري از والدين با وجود اهميت بسيار زيادي كه براي سلامت روان فرزند خود قائل‌اند اما به دلايلي همچون مشكلات مالي و كمبود وقت امكان شركت در جلسات مشاوره حضوري را ندارند و در نتيجه از دريافت مشاوره كودك صرف نظر مي‌كنند. اين در حاليست كه مي‌توانيد خدمات مشاوره كودك را از طريق تلفن دريافت نماييد. مركز مشاوره حامي هنر زندگي امكان مشاوره تلفني را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد با مشاوران تماس گرفته و از خدمات آنان بهره‌مند شويد. كيفيت مشاوره تلفني به همان اندازه مشاوره حضوري است. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كودك كليك كنيد. 

سوالات متداول

_مشاوره كودك در چه زمينه هايي به ما كمك مي كند؟
مشاوره كودك مي تواند در تمامي زمينه هاي مربوط به كودكان، به والدين كمك كند. والديني كه در چگونگي تربيت فرزند خود مشكل دارند، و يا والديني كه كودكي مبتلا به اختلال يا مشكل جمسي دارند، همه و همه مي توانند در جهت افزايش سلامت روان كودك خود از مشاوره كودك كمك بگيرند.

_آيا براي كودكي كه بسيار كم سن هست نيز مي توان از مشاوره كودك استفاده كرد؟
بله؛ توجه داشته باشيد كه در اين موارد مشاور متخصص كودك جلسات مشاوره را با والدين پيش مي برد و به ان ها كمك مي كند تا رفتار خود را به گونه اي تنظيم كنند كه اثربخشي آن را بر روي كودك خود ببينند. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: مشاوره كودك

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره كودك،
موضوع:
[ ۹ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۱:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی