مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

قاعدگي يا پريود

قاعدگي يا پريود يا عادت ماهانه اشاره دارد به خونريزي پوشش داخلي رحم. اين سيكل مشخص در پستانداران از دوران بلوغ تا يائسگي ادامه دارد. قاعدگي در زنان باردار و همچنين زنان شيرده اتفاق نمي افتد. طول دوران پريود معمولا 3- 5 روز است. ولي ممكن است در افراد مختلف متفاوت باشد. هر سيكل قاعدگي به طور ميانگين 28 روز طول مي كشد. قاعدگي با تغييرات دوران نوجواني رخ مي دهد. دختران بين 11 تا 16 سال اولين قاعدگي خود را تجربه مي كنند.

ممكن است به دلايل ژنتيكي يا محيطي و جو و محيط زندگي اين رخداد زودتر يا ديرتر رخ دهد. قاعدگي تركيبي است از خون و ترشحات و مخاط دهانه ي رحم و ترشحات واژن و بافت اندومتر رحم. خانم ها به دليل قاعدگي كه ماهانه رخ مي دهد آهن بدن خود را ازدست مي دهند كه در هر دوره ناچيز است. اما بايد تحت نظر پزشك ميزان آهن بدن فرد كنترل شود. براي كسب اطلاع در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.


عقب افتادن پريود و ترشحات سفيد | رويدادهاي قبل و حين قاعدگي

تغييرات فيزيكي: قبل از شروع قاعدگي ممكن است تغييرات جسمي در فرد ايجاد شود از جمله درد در ناحيه پستان ها، گرفتگي عصلات رحم، خستگي يا تهوع.

تغييرات رواني: در زنان به طور نسبي تغييرات خلق در زمان پيش از قاعدگي و قاعدگي ايجاد مي شود. تغييراتي مانند تحريك پذيري، خستگي، گريه كردن و حساس شدن. به تغييرات فيزيكي و روحي سندرم پيش از قاعدگي گفته مي شود.

سندرم پيش از قاعدگي: سندرم پيش از قاعدگي شرايطي است كه بر خلق و حالات جسماني و احساسات و رفتار برخي افراد در روزهاي نزديگ قاعدگي تاثير مي گذارد. اين وضعيت ممكن است 5-11 روز قبل از قاعدگي ديده شود. علائم فيزيكي كه در سندرم پيش از قاعدگي رخ مي دهد عبارت است از درد شكمي وگرفتگي عضلات، درد مفصل ها، درد سينه، جوش و آكنه و يبوست يا اسهال. اما از علائم هيجاني و خلقي بايد به اين موارد اشاره كرد: طغيان و عدم كنترل هيجاني و عاطفي، حساسيت و زودرنجي، خلق پايين و غمگيني، تحريك پذيري و تغييرات در خواب.

روش هاي كاهش درد و افزايش خلق

براي غلبه بر درد و افزايش خلق مي توان از روش هاي مختلفي استفاده كرد. زنان بايد نسبت به رژيم غذايي خود دقت بيشتري داشته باشند و ورزش را به عنوان يك روتين روزمره انجام دهند. 30 دقيقه پياده روي از ابتدايي ترين تمريناتي است كه توصيه مي شود به صورت روزمره انجام شود. از تغييرات فيزيكي و خلقي خود آگاه باشند و آن را بپذيرند. دوش آب گرم راهكار خوبي است تا فرد تنش هاي جسمي خود را تعديل كند. استفاده از الكل و سيگار و كافئين را به حداقل برساند و حذف كند. خواب كافي و استفاده از مسكن در حد نرمال مي تواند كمك كننده باشد. از يوگا و ريكلسيشن مي توان جهت افزايش آرامش و تنش زدايي استفاده كرد.

چه زماني براي درمان PMS به پزشك مراجعه كنيد

PMS براي اكثر افراد پيش مي آيد اما ممكن است شدت اين علائم به قدري باشد كه فرد نتواند تحمل كند. يعني دردهاي جسماني با مسكن برطرف نشود و فرد قادر به تحمل دردها نباشد. تغييرات خلق و خو موجب آزار خود و دگيران بشود و قابل مديريت كردن نباشد. اين علائم در عملكرد و كارآيي فرد اختلال ايجاد كرده باشد. اگر فرد اين نشانه ها را در حد غير قابل تحمل داشته باشد بايد به پزشك مراجعه كند. براي درمان PMS درمان دارويي و درمان هاي روانشناختي وجود دارد كه تحت نظر پزشك بايد صورت بگيرد.

عقب افتادن قاعدگي

در رابطه با عقب افتادن قاعدگي يا پريود دو بخش زماني را بايد بررسي كرد. يكي در زمان نوجواني است كه منظور اين است دختري كه به سن بلوغ رسيده اما اولين قاعدگي را تجربه نكرده است و دچار عقب افتادگي پريود شده است. در بخش دوم مربوط به نامنظمي پريود بعد از شروع سيكل ماهيانه است يعني فرد به دلايلي سيكل قاعدگي منظمي ندارد و پريودي به اصلاح عقب افتاده است. دلايل مختلفي زمينه ساز عقب افتادگي پريود است. در مورد عقب افتادگي پريود در زمان بلوغ مي توان به موارد زير اشاره كرد:

_استرس و نگراني: استرس و نگراني موجب آمادگي سيستم سمپاتيك بدن مي شود. سيستم سمپاتيك به مغز و ساير دستگاه هاي بدن فرمان مي دهد تا به حالت آماده باش در بيايند. در اثر اين حالت آماده باش در نهايت كورتيزول افزايش مي يابد تا بدن در حالت آماده باش باشد و اين تغييرات هورموني باعث بي نظمي در قاعدگي مي شود.

_وضعيت پرده بكارت: در صورتي كه هايمن سوراخي نداشته باشد و تماما پوشيده باشد باعث مي شود خون قاعدگي خارج نشود. اين مورد به ندرت پيش مي آيد اما ممكن است در نتيجه بايد از يك پزشك مشورت گرفت.

_مشكلات رحم و تخمدان: يكي ديگر از دلايل عقب افتادگي قاعدگي مربوط است به رحم و شرايط تخمدان ها. گاهي التهاب رحم يا كوچكي تخمدان ها يا مشكلاتي در لوله ها ممكن است سبب ساز عقب افتادگي رحم باشد.

ساير دلايل عقب افتادن قاعدگي
_مشكلات هورموني: عدم تنظيم هورمون ها در زنان و دختران ممكن است يكي از عوامل مهم در تغيير سيكل قاعدگي باشد.

_سندروم تخمدان پلي كيستيك: اين سندروم يك بيماري است كه تخمدان ها را درگير مي كند و مشكلات ديگري را هم ممكن است ايجاد كند مانند چاقي يا آكنه و به هم خوردن تعادل هورموني.

_تغذيه نامناسب يا اختلالات خوردن: آنوركسيا و بوليميا دو نوع اختلال خوردن مي باشند كه باعث اختلال در نظم قاعدگي مي شود.

الكل: الكل بر كبد تاثير گذار است و اين تاثير بر كبد در تنظيم استروژن و پروژسترون موثر است. در نتيجه ممكن است الكل بر قاعدگي موثر باشد.

وضعيت محيط زندگي و كار: آرامش در زندگي از مواردي است كه امروزه همه ي افراد با آن درگير هستند. افراد مدام درگير چالش هاي زيادي هستند و فشارهاي عصبي زيادي تحمل مي كنند. اين جو ناايمن باعث مي شود يك فرايند نابهنجار روحي و فيزيولوژيكي ايجاد شود. با استفاده از مهارت هاي مديريت زندگي و روابط مي توان سطح اين ناايمني و درگيري با چالش ها را متعادل تر ساخت تا از لحاظ روحي و رواني در شرايط ايمن تري قرار گرفت.

استفاده از قرص ضد بارداري: افرادي كه قرص ضد بارداري استفاده مي كنند بايد بدانند مصرف اين قرص در بعضي افراد باعث ايجاد بي نظمي در قاعدگي مي شود. براي اطلاع بيش تر از قرص هاي ضدبارداري كليك كنيد.

عقب افتادن پريود و ترشحات سفيد | محاسبه طول دوره قاعدگي

امروزه به كمك سايت ها و اپ هاي موجود در گوشي هاي هوشمند به راحتي مي توانيد سيكل قاعدگي خود را ثبت كنيد و از منظم بودن آن مطلع شويد و اگر دچار بي نظمي قاعدگي بوديد به پزشك مراجعه كنيد. البته بهتر است يك بازه سه ماهه را در نظر بگيريد زيرا براساس يك ماه نمي توان قضاوت كرد. خيلي از عوامل روحي و فشارها و استرس ها ممكن است اختلال در قاعدگي ايجاد كند.

ترشحات واژن

رحم و واژن داراي ترشحاتي هستند كه در اثر تغييرات هورموني در چرخه قاعدگي ايجاد مي شوند. در دختران قبل از بلوغ ترشحات واژن ديده نمي شود. ترشحات واژن طبيعي هستند اما ممكن است در اثر تغييراتي غير طبيعي هم تلقي شوند. بعد از يائسگي ترشحات واژن قطع مي شود و افراد دچار خشكي واژن مي شوند. در دوران بارداري به دليل تغييرات هورموني ترشحات واژن افزايش مي يابد و فرد بايد بيشتر مراقب سلامتي و بهداشت خود باشد تا ترشحات طبيعي به ترشحات عفوني تغيير نيابند.

ترشحات طبيعي واژن ترشحاتي شفاف و آبكي است. در زمان تخمك گذاري يعني 14 يا 15 روز بعد از پريود ترشحات واژن زياد مي شود و حالت كشي دارد. اين ترشحات نشان دهنده سلامتي است و جاي نگراني نيست. بعد از اينكه تخمك گذاري اتفاق افتاد ترشحات تغيير مي يابند و به صورت غليظ در مي آيند و سفيد تخم مرغي مي شوند.

ترشحات طبيعي نيازي به درمان ندارد و افراد لازم نيست آنتي بيوتيك مصرف كنند. اين ترشحات در برقراري رابطه جنسي يا در زمان بارداري كمك كننده هستند پس لازم به درمان نيست. اگر ترشحات همراه با بوي بدي باشند يا تغيير رنگ بدهند و همراه با سوزش و خارش واژن باشند اين ترشحات غير طبيعي مي باشند و توصيه مي شود به جاي خود درماني، فرد به پزشك مراجعه كند. براي اطلاع بيش تر در زمينه خارش واژن كليك كنيد.


عقب افتادن پريود و ترشحات سفيد

يكي از موارد قابل ملاحظه در اين مورد اين است كه زماني كه فرد رابطه جنسي دارد و به دنبال آن قاعدگي اش عقب مي افتد و همراه مي شود با تغييراتي در ترشحات سفيد واژني، ممكن است اولين فكري كه به ذهنش خطور مي كند بارداري باشد. بارداري همراه است با قطع پريودي و افزايش تغييراتي در بافت ترشحات واژن. براي همين وقتي قاعدگي به تاخير مي افتد فرد گمانه زني مي كند كه شايد باردار است. براي اطلاع بيش تر از بارداري كليك كنيد.

براي اطمينان از بارداري ابتدا توسط بي بي چك اين مورد را چك كنيد. ممكن است عوامل ديگري در تاخير پريودي نقش داشته باشد و يا عوامل هورموني باعث تغييراتي در ترشحات سفيد شده باشد. هميشه عقب افتادگي پريود و افزايش ترشحات نشانه اي از بارداري نيست اما ممكن است يكي از نشانه ها باشد. فردي كه قاعدگي منظمي نداشته باشد با اين نشانه نمي تواند اميدوار باشد.

زمان استفاده از تست بارداري

بارداري با نشانه هايي همراه است مانند عقب افتادن پريود و يا مشاهده تغييراتي در ترشحات واژن. فرد براي اطمينان از بارداري مي تواند دو نوع تست انجام دهد. ابتدا استفاده از بي بي چك و گام بعدي آزمايش خون. در زمان بارداري هورمون HCG افزايش مي يابد و مي توان اين افزايش را در ادرار با دستگاه هاي مخصوص مشاهده كرد. با استفاده از بي بي چك مي توان از بارداري مطمئن شد. با ظاهر شدن دو خط روي بي بي چك يعني فرد باردار است ولي اگر خط ها كم رنگ باشد يا ظاهر نشود يعني به خوبي به ادرار آغشته نشده و بايد مجددا از يك بي بي چك ديگر استفاده نمود. براي اطلاع از بي بي چك كليك كنيد.

گاهي ممكن است نتيجه تست به خاطر مصرف قرص هاي هورموني خطا داشته باشد. براي اطمينان مي توان آزمايش خون را امتحان كرد. آزمايش خون روشي ديگر براي يقين پيدا كردن به بارداري است. قبل از تست بارداري لازم نيست شرايط خاصي رعايت شود تنها اينكه زماني گذشته باشد كه سطح هورمون بالا باشد تا تست دقيق نشان دهد كه فرد باردار است يا نه. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه تست هاي بارداري كليك كنيد.


عقب افتادن پريود و ترشحات سفيد | سخن آخر

بدن افراد با بروز علائم و نشانه ها وضعيت خود را گزارش مي دهد و هر نشانه اي دليل زيربنايي خاص خودش را دارد. بارداري يكي از مواردي است كه اكثر افرادي كه رابطه جنسي داشته اند، با ديدن اين نشانه ها به ان مشكوك مي شوند اما اين مساله همراه صدق نمي كند و مي تواند دلايل متعددي داشته باشد. براي تشخيص قطعي لازم است از افراد متخصص در اين زمينه كمك بگيريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا به صورت تلفني در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع:عقب افتادن پريود و ترشحات سفيد

براي دريافت مشاوره در زمينه عقب افتادن پريود و ترشحات سفيد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۵:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی