مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اضطراب و دردهاي شكمي | علائم دل‌دردهاي عصبي چيست؟

دل دردهاي عصبي مي‌توانند بازتاب بيماري‌هاي روان‌تني مرتبط با دستگاه گوارش و روده باشند. از جمله اين بيماري‌ها مي‌توان به سندروم روده تحريك پذير اشاره كرد. همه بيماري‌هاي روان ‌تني به نوعي عوارض استرس و فشار عصبي هستند كه ارتباط زيادي با ميزان ترشح هورمون كورتيزول دارند. براي كسب اطلاعات در زمينه بيماري هاي روان تني  كليك كنيد. 

از جمله علائم مرتبط با دل دردهاي عصبي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- نفخ زياد 

- يبوست و بروز مشكلاتي در دفع 

- حالت تهوع 

- اسهال 

- سوزش معده 

و...

توجه داشته باشيد كه اضطراب و دردهاي شكمي در كودكان نيز شايع است؛ اما امكان دارد كه آن‌ها به صورت متفاوتي علائم خود را نشان دهند. براي مثال احتمال دارد فرزندتان دائماً از رفتن به مدرسه سر باز بزند و يا از دل دردهاي دائمي شكايت كند بدون اينكه هيچ مشكل پزشكي خاصي نظير عفونت در بدن او وجود داشته باشد. در اين شرايط بسيار اهميت دارد كه به وضعيت رواني فرزندتان بيشتر دقت كنيد. براي كاهش مشكلات او مي‌توانيد از مشاوره كودك استفاده نماييد. مشاور به شما كمك مي‌كند اضطراب‌هاي فرزندتان را بهتر بشناسيد و با برنامه‌ريزي دقيق در جهت بهبود دل دردهاي عصبي و كاهش اضطراب و تنش او گام برداريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كاهش اضطراب كليك كنيد. 



علل ايجاد دل دردهاي عصبي

دستگاه گوارش انسان سيستم عصبي جداگانه و مخصوص به خود را دارد كه به سيستم عصبي داخلي معروف است. عصب‌هاي انتهايي در معده براي پاسخ‌گويي به هورمون‌هاي استرس مغز طراحي شده‌اند. سيستم عصبي داخلي با عملكرد خود كمك مي‌كند تا در زمان فشار و استرس، خون به جاي معده بيشتر به سمت قلب، ريه‌ها و عضلات پمپاژ شود. اين فرايند به انسان كمك مي‌كند پاسخ بهتري در برابر استرس از خود نشان دهد؛ اما اگر اضطراب و استرس مزمن شود رسيدن خون كم‌تر به معده منجر به مشكلات و دردهاي مختلف شكمي همچون سندورم روده تحريك پذير خواهد شد. براي اطلاع بيشتر از سندروم روده تحريك پذير كليك كنيد.

از جمله رويدادهاي محيطي كه مي‌تواند منجر به اختلال در عملكرد سيستم عصبي داخلي شود، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- مشكلات مالي 

- مشكلات ارتباطي و خانوادگي

- طلاق 

- مواجه شدن با مشكلات و تغييرات شغلي

- مرگ عزيزان 

- بيماري‌هاي صعب‌العلاج 

 


اضطراب و دردهاي شكمي | نقش تغذيه

تغذيه مي‌تواند نقش بسيار مهمي در كاهش دل دردهاي عصبي داشته باشد. به اين منظور از مصرف بيش از حد ميوه و قند سوربيتول موجود در خوراكي‌ها بپرهيزيد. از خوردن غذاهاي تند و پر ادويه اجتناب كنيد. خوردن فيبرهاي محلول، دانه‌هاي كامل، برخي از ميوه‌ها مانند زردآلو كه باعث كنترل ترشح بيش از حد اسيد معده مي‌شود و بعضي از سبزيجات مي‌توانند به كاهش اين دردهاي عصبي كمك كنند. وعده‌هاي غذايي بيشتر ولي سبك‌تر و كم‌حجم‌تر داشته باشيد. از خوردن خوراكي‌ها و نوشيدني‌هاي كافئين دار مانند قهوه و شكلات در زمان درد خودداري نماييد. از منابع غني منيزيم، ويتامين‌هاي گروه ب و ويتامين ث فراوان استفاده كنيد. پروبيوتيك‌ها مانند ماست‌هاي پروبيوتيك تورم روده را كاهش داده و درد را تسكين مي‌دهند.

از آنجايي كه نعناع حالت خنك كننده داشته و باعث آرامش عضلات روده و كاهش درد آن مي‌شود، مي‌توان از قرص نعنا، عرق و چاي آن استفاده كرد. همچنين بابونه نيز از گياهاني است كه براي رفع دل درد و گرفتگي عضلات شكم، درمان يبوست، اسهال و سوءهاضمه به كار مي‌رود. اگر با وجود رعايت موارد فوق و معاينه‌ پزشكي هنوز از اضطراب و دردهاي شكمي رنج مي‌بريد، حتماً به يك متخصص روانشناس مراجعه نماييد. براي كسب اطلاعات در زمينه عوارض استرس و فشار عصبي كليك كنيد.

اضطراب و دردهاي شكمي | درمان دل دردهاي عصبي

 

براي آن كه بتوانيد از شر اضطراب و دردهاي شكمي خلاص شويد اولين قدم اين است كه بتوانيد با كمك يك روانشناس به درمان اضطراب و تنش‌هاي اصلي خود بپردازيد. از مهم‌ترين روش‌هاي كنترل اضطراب و دل دردهاي شكمي كه درمانگران از آن‌ها استفاده مي‌كنند  مي‌توان به تكنيك‌هاي آرام‌سازي، ريلكسيشن و ذهن آگاهي اشاره كرد.  براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان اضطراب و كنترل اضطراب كليك كنيد.

علاوه بر اين‌ها داشتن خواب منظم و استراحت كافي، مثبت انديشي و داشتن فعاليت ورزشي خصوصاً پياده‌روي مي‌تواند كمك بسياري به ايجاد آرامش و كاهش دردهاي شما داشته باشد. مشاوره كنترل استرس نيز براي مقابله با عوارض استرس و اضطراب موثر واقع مي‌شود. براي آگاهي بيشتر از مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.

داروي درمان استرس معده و دردهاي شكمي

در صورت لزوم و صلاح ديد پزشك، از دارودرماني نيز براي درمان اضطراب و دردهاي شكمي استفاده مي‌شود. از پركاربردترين داروها در اين زمينه مي‌توان به رابپرازول، كلرديازپوكسايد و موتيدون اشاره كرد. هر يك از اين داروها با توجه به نوع دل درد و شرايط فرد توسط پزشك تجويز مي‌شوند. از مصرف خودسرانه اين داروهاي به شدت اجتناب نماييد چراكه ممكن است مشكلات جدي تري را به همراه داشته باشد. 


سخن آخر

در نهايت اينكه توصيه مي‌شود براي درمان اضطراب و دردهاي شكمي از يك روانشناس كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا ريشه اضطراب و استرس خود را شناسايي كرده و با تكنيك‌هاي آرام‌سازي، معده درد را نيز كاهش دهيد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد، در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خدمات مشاوره روانشناسي كليك كنيد. 

 

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.

در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: اضطراب و دردهاي شكمي

براي دريافت مشاوره در زمينه اضطراب و دردهاي شكمي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اضطراب و دردهاي شكمي،
موضوع:
[ ۱۴ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۰۴:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی