مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بهترين زوج درمانگرها در تهران

زوج درماني نوعي از روان درماني است براي كمك و راهنمايي براي افرادي كه در روابط زناشويي خود دچار ناسازگاري ها و تعارض هايي شده اند يا افرادي كه در زندگي زناشويي خود مشكلي را حس مي كنند اما نمي دانند مشكل دقيقا از كجاست، با هدف بهتر شدن زندگي زناشويي به زوج درمانگران مراجعه كنند. البته در ابتدا يكي از زوجين مي تواند به مشاوره رجوع كند ولي رابطه زناشويي، رابطه دوسويي است كه براي حل مسئله نياز به مشاركت هر دو طرف مي باشد و زوج درمانگر با توجه به شيوه رويكرد روان درماني خود به كمك و حل مسئله زوجين مي پردازد.

در فرايند زوج درماني چه كارهايي صورت مي گيرد؟

كارها و خدمات زيادي در زوج درماني انجام مي شود. در ادامه تنها به معرفي بخشي از اين خدمات مي پردازيم:

1. تشخيص و ارزيابي

اولين گام در زوج درماني، تشخيص و ارزيابي است. كه خود اصلي ترين قسمت زوج درماني براي كمك و بهتر شدن رابطه زناشويي مي باشد. اين مرحله اصلي ترين و مهم ترين مرحله است و در صورتي كه درمانگر بتواند ارزيابي و تشخيص صحيح داشته باشد، مي تواند فرايند درمان و حل مشكل را به خوبي پيش ببرد.

2. برقراري اتحاد درماني

هدف برقراري اتحاد درماني، يخ شكني زوج ها با درمانگر است كه خود شامل 9 مرحله مي شود:

_شناسايي مختصر

_معرفي درمانگر

_چگونگي برقراري رابطه

_سوال از مراجع ( سابقه مراجعه به روانشناس يا مشاوره، از مشاور چه انتظاراتي دارد؟ و…)

_معرفي و هدف و ساختار زوج درماني

_تأكيد بر مسئوليت پذيري (رابطه زوجين يك خيابان دو طرفه است و براي بهتر شدن رابطه نياز به مشاركت هر دو طرف است. در واقع شيوه به كارگيري مشاوره در زوج درمان، تكليف مدار است.)

_اجازه بر يادداشت برداري در طول جلسات مشاوره

_امنيت

_بيرون كشيدن الگوهاي ارتباطي معيوب: نيازهاي ارضا نشده و تاكتيك هاي دفاعي زوجين را مشخص مي كند. در واقع فهرستي از مشكلات زوجين تهيه مي شود. با پرسيدن سوالات از قبيل اينكه چه ويژگي هاي از رفتار همسرت باعث ناراحتي تو مي شود (نياز ارضا نشده) و عكس العمل تو در برابر اين رفتار چه خواهد بود (تاكتيك دفاعي)

3. مثلث زدايي

زوجين وقتي به مشاوره مراجعه مي كنند دنبال مقصر مي گردند و مي خواهند نظر مشاور را به سمت خود بكشانند. در اين حالت مشاور حق را به هيچ يك از زوجين نمي دهد. او همدلي مي كنيد بدون اينكه طرف او را بگيرد.مثال:

زوجه: رضا خيلي به پدر من بي احترامي مي كند.

مشاور: من مي دانم كه اين رفتار براي شما خيلي سخت است ولي من نه تأييد مي كنم نه رد.

4. بررسي كيفيت رابطه

وقتي يك قسمت از بدن آسيب مي بيند اگر توجه نكنيم ممكن است به قسمت هاي ديگر بدن نيز آسيب رساند. رابطه نيز به اين صورت است. اگر به طور مثال وجود عشق در زندگي كم رنگ شود آن زندگي دوام كمتري دارد. مالت زندگي، عشق است. و براي وجود عشق در زندگي به گفته استرنبرگ نياز به سه فاكتور صميميت، تعهد، ميل و كشش مي باشد. اين گفته استرنبرگ به مثلث عشق مشهور است. اين فاكتور ها (صميميت،تعهد، ميل جنسي) نيز خود مراحل و فاكتورهايي دارند در اينجا به اختصار بيان مي كنيم :

صميميت
_محبت

_احترام

_ابراز سازنده مثبت

_وقت گذاشتن براي همديگر

_كيفيت زمان

_علايق مشترك

_شوخ طبعي

_پذيرش نامشروط

_استقلال

_توجه و تلاش عملي براي نيازهاي يكديگر

_گوش دادن فعال

تعهد
_صداقت

_وفاداري

_مسئوليت پذيري

_سازگاري

_رازداري

_همكاري

_گذشت

ميل و كشش
_چهره يا همان زيابيي نسبي

_نظافت شخصي

_خوش پوش بودن

_سلامت جنسي

_مهارت هاي برقراري رابطه جنسي

بهترين زوج درمانگرها در تهران | اهداف زوج درماني

_بررسي الگوهاي ارتباطي معيوب

_شناسايي نيازهاي روان شناختي ارضا شده

_بررسي كيفيت رابطه

_بررسي مشكلات رواني و شخصيتي

_طرح درمان

در چه حالتي زوج درماني صورت مي گيرد؟

زماني زوج درماني انجام مي شود كه در جلسات مشاوره اين شاهد اين رفتارها نباشيم:

_ناراحتي هاي باليني و الگوهاي پويا شناختي در مشاور بالا باشد. در اين صورت امكان همكاري و راهنمايي به زوجين را ندارد.

_زماني كه دو طرف داراي اختلال شخصيت خودشيفته يا يكي از زوجين اختلال شخصيت داشته باشند.

_ناراحتي باليني در جلسات بالا باشد مثل اضطراب شديد و… (براي اطلاع از اختلالات اضطرابي كليك كنيد)

بهترين زوج درمانگرها در تهران | ماهيت زوج درماني

ديويد سي تريدوي ماهيت زوج درماني را كمك به زوجين مي داند تا از طريق به اشتراك گذاشتن احساسات شان بدون احساس شرم يا اجبار و با گوش دادن به احساسات يكديگر بدون اينكه چيزي را به خود بگيرند، بتوانند با ناراحتي ها و تفاوت هاي يكديگر احساس راحتي داشته باشند. هريك از زوجين بايد ياد بگيرند كه چگونه با دقت تمام نسبت به خودش و در حضور ديگري صادق باشد؛ عذرخواهي كند و ببخشد و محدوديت ها و شكست هاي خود و ديگري را با حس همدلي و مهرباني بپذيرد. به عبارتي ديگر زوج ها بايد با آرامش زيستن را ياد بگيرند؛ پذيرش چيزهايي كه نمي توانند تغيير دهند و داشتن شهامت براي تغيير آنچه كه مي توانند.

چه زماني به زوج درماني نياز داريم؟

براي اين كه بدانيد چه زماني نياز است كه به روانشناس براي زوج درماني مراجعه كنيد، ما سعي كرديم كه مواردي از ويژگي‌هاي بين زوجين كه به صورت كلي بيان مي شود را برايتان آماده كنيم. اگر شما شاهد اين ويژگي‌ها در خود بوديد بهتر است به فكر يه روان درمانگر مناسب و يا يه زوج درمانگر خوب باشيد تا از وقوع اتفاقات بعدي پيشگيري كنيد. وجود اين ويژگي ها در زندگي نبايد باعث خجالت يا ترس شما شود. هركسي در زندگي با مشكلاتي روبرو مي شود، زماني بايد بترسيد يا خجالت بكشيد كه براي بهتر شدن زندگي زناشويي تان كاري نكرديد.

1. بي اعتماد

يكي از شايع‌ترين دلايل جستجوي زوج درماني نياز به كمك براي غلبه بر بي اعتمادي بين زوجين است. دروغ پشت دروغ. ما با رفتارهايمان زمينه اعتماد يا بي اعتمادي را در طرف مقابل مان مي سازيم و اين رفتارها ممكن است ناخواسته باعث سوتفاهم در طرف ديگر شود و زمينه ساز بي اعتمادي شود. بازسازي اين اعتماد از دست رفته كار آساني نيست بلكه نيازمند تلاش هر دو طرف و يك نفر كه در بين آن ها بي طرف باشد و چه كسي بهتر از يك متخصص كه در زمينه خانواده و زوجين آموزش ديده باشد. براي كسب اطلاع بيش تر از جلب اعتماد همسر كليك كنيد.

2. بهترين زوج درمانگرها در تهران | افزايش تعارضات

شايد متوجه شده باشيد كه زندگي شما مثل قديم آن شور و هيجان رو ندارد. هميشه در حال دعوا هستيد و حرف ها و صحبت هاي همديگر را نمي توانيد درك كنيد. اينجاست كه نياز داريد با يك متخصص براي به دست آوردن آن شور و هيجان سابق، مشورت نماييد.

3. نداشتن ارتباط كلامي مناسب

يكي ديگر از مشكلات نداشتن ارتباط كلامي مناسب است. يعني بعضي مواقع زوجين براي اينكه رابطه خود را از دست ندهند راجب موضوعاتي كه آن ها را آزار مي دهد صحبت نمي كنند. يكي از اثرات بسيار مفيدي كه زوج درمانگر مي تواند براي افراد داشته باشد اين است كه زوجين به دليل گرفتن احساس امنيت، آرامش و شجاعت هر مشكلي كه با طرف مقابل دارند و تا آن زمان جرات بيان آن را نداشته اند، مي توانند صحبت كنند و خيلي از مشكلات را حل نمايند. براي اطلاع بيش تر در زمينه مهارت ارتباط كلامي كليك كنيد.

منشاء تغييرات در روال زندگي مشترك چيست؟

زوج درماني دقيقا مانند درمان فردي هم به شناسايي مشكل و هم به حل آن كمك مي كند. فرض كنيد چيزي در روند زندگي احساسي شما تغيير كرده ولي هر چقدر فكر مي كنيد، نمي‌توانيد آن را توصيف كنيد يا شايد مثل سابق با همسرتان احساس راحتي نمي كنيد. در واقع اين ها همان مواردي هستند كه مي‌توانند شما را خيلي راحت عصباني كنند ولي هيچ دليل خاص و واضحي براي آن ها نداريد.

اين موارد اغلب نشونه‌هاي اوليه هستند كه نشان مي دهند رابطه شما در حال خروج از جاده سلامت خود مي باشد. البته قرار نيست كسي رو مقصر بدانيد؛ شما بايد در همچين مرحله‌اي يك روان درمانگر خوب انتخاب كنيد و پروسه زوج درماني را شروع كنيد تا رابطه زناشويي شما دوباره تنظيم شود.

1. ناكارآمدي يكي از زوجين يا هر دو در حل مشكلات

جان گاتمن تحقيقاتي انجام داده كه با توجه به برخورد يك زوج با مشكلات مي توان دوام زندگي زناشويي را پيش بيني كرد. گاهي اوقات بحث ها و مشكلات زيادي بين زوجين رخ مي دهد كه همين موضوع موجب مختل كردن زندگي مي شود. از همين رو نزد زوج درمانگر مي روند و طبق بررسي هاي زوج درمانگر متوجه مي شونند كه علت اصلي بحث هاي آن ها اين مسائلي كه خودشان مطرح مي كنند نيست بلكه نداشتن درك متقابل علت اين بحث هاست.

2. بهترين زوج درمانگرها در تهران | داشتن الگوهاي مخرب

در تعداد الگوهايي كه زوجين در زندگي زناشويي خود به وجود مي آوردند، محدوديتي نيست. از آداب غذا خوردن و خوابيدن گرفته تا زمان هايي كه در كنار هم و يا دور از هم سپري مي كنند. اما الگوي مخرب زماني به وجود مي آيد كه زوج يا زوجه انتظار عادات و رفتارهايي را از شما دارد كه خود او حاضر به انجام يا رعايت آن عادت ها نيست. مثلا تقسيم ناعادلانه كار در خانه، نحوه برخورد با خانواده، انتظار همدلي و محبت را داشتن در صورتي كه خود او رفتاري سرد و غير همدلانه دارد.

3. سخت شدن صميميت فيزيكي

مشكلات و مسائل جنسي مي‌تواند نشانه اي از اختلافات باشد و اغلب در راس شكايت‌هاي زوجين است. خيلي وقت‌ها پيش مياد كه صميميت فيزيكي بين زن و شوهر كم مي شود و از ادامه رابطه نااميد مي شوند و به جدايي فكر مي كنند. گاهي اوقات هم مشكلات آن ها به دليل كمبود و فقدان ارضاي جنسي است يا برعكس يكي از پارتنرها احساس مي كند كه طرف مقابلش از سكس به عنوان ابزاري براي چانه زني و رد شدن از مشكلات استفاده مي كند. در واقع فرقي نمي كند مشكل شما در اين مرحله چيست، در اصل يك مشكلي وجود دارد و شما بايد براي رفع آن به زوج درمانگر مراجعه كنيد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه صميميت زناشويي و اختلالات جنسي كليك كنيد.

بهترين زوج درمانگرها در تهران | سخن آخر

شما بايد بدانيد كه تنش و سوء تفاهم يك امر طبيعي است كه بين هر زوجي پيش مي ايد و خيلي اوقات هر دو طرف مي‌توانند با رفتار و منطق خودشان مشكلات رو حل و فصل كنند. ولي بعضي وقت‌ها بحران‌هاي زندگي زناشويي آنقدر بزرگ و پيچيده مي شود كه ديگه زوجين نمي‌توانند به تنهايي از پسش بربيايند و حتي شايد جدايي را به عنوان راه حل انتخاب كنند.

ولي پيشنهاد ما به شما اين است كه به سراغ زوج درماني برويد و سعي كنيد مشكلات خودتان را با افراد آگاه و متخصص در ميان بگذاريد و يك شانس ديگر به زندگي زناشويي خود بدهيد. حتي اگر شما در طول زوج درماني هم حس كرديد كه فقط با جدايي مي‌توانيد به مشكلاتتان پايان دهيد، بهتر است كه عجله نكنيد و به روان درمانگر اجازه دهيد به شما كمك كند و با تخصص خودش بهترين راه حل‌ موجود را پيشنهاد دهد. متخصصان حامي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: بهترين زوج درمانگرها در تهران

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين زوج درمانگرها در تهران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۳۳:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی