مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اشتباهات رايج در آشنايي قبل از ازدواج

دوستي هاي قبل ازدواج در صورتي كه با اطلاع خانواده‌ها و با هدف شناخت بيشتر باشد فوايد بسيار زيادي خواهد داشت. با اين حال برخي از افراد از اين زمان طلايي براي شناخت و انتخاب همسر آينده خود به خوبي بهره نمي‌گيرند و ممكن است دچار اشتباهاتي شوند. در ادامه 11 اشتباه رايج كه اكثر افراد در زمان آشنايي مرتكب مي‌شوند بررسي مي‌كنيم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوستي هاي قبل از ازدواج كليك كنيد.



1- آغاز رابطه رومانتيك پيش از شناخت كافي

يكي از اشتباهات بزرگ در زمان دوستي و قبل از جدي شدن رابطه، عدم شناخت كافي از طرف مقابل است. شروع رابطه عاشقانه بدون شناخت كافي، فرصت كشف بسياري از مسائل مهم براي انتخاب شريك زندگي‌تان را از شما مي‌گيرد. در واقع چون مي‌ترسيد كه ارتباط عاشقانه‌تان با مشكل مواجه شود، خودتان را گول مي‌زنيد. پس زماني كه بدون شناخت كافي، احساسات‌تان درگير شود، شنيدن فريادهاي عقل سخت خواهد شد. براي شناخت بيشتر در زمينه شروع رابطه عاشقانه كليك كنيد.

2- ناديده گرفتن نشانه هاي هشداردهنده مشكلات بالقوه

يكي ديگر از اشتباهات آشنايي قبل از ازدواج چشم پوشي آگاهانه يا نا آگاهانه از اشتباهات طرف مقابل مي‌باشد. از اشتباهات دوستي هاي قبل از ازدواج مي‌توان به كم اهميت جلوه دادن مسائل مهم، توجيه كردن اشتباهات طرف مقابل يا منطقي جلوه دادن كارهاي او و انكار وجود مشكلات اشاره كرد. به طور مثال هنگامي كه فرد اعتياد دارد با خود مي‌گوييم كه اشكالي ندارد به خاطر فشار كاري زيادي كه تحمل مي‌كند مواد مصرف مي‌كند و بعد از ازدواج در كنار من آن را كنار خواهد گذاشت!

3- چشم پوشي از باورها و ارزش هاي خود

وقتي مي‌خواهيد با كسي ازدواج كنيد بايد بتوانيد به راحتي و بدون نگراني باورها، نگرش‌ها و عقايد خود را با او در ميان بگذاريد. اما آگاهي از اينكه برخي از ارزش‌ها و نگرش‌هايتان با فرد مقابل همخواني ندارد، ممكن است باعث شود كه براي رسيدن به او عقايد خود را رها كنيد. شايد براي مدت كوتاهي بتوانيد از هويت واقعي خودتان چشم بپوشانيد؛ ولي در درازمدت به خود واقعي‌تان بازمي‌گرديد و اينجاست كه بحث و جدل‌ها آغاز مي‌شود. البته تفاوت در ارزش‌ها به خودي خود مشكل آفرين نيست، دردسر زماني شروع مي‌شود كه به باورها و ارزش‌هاي يكديگر احترام نگذاريد.

4- دست برداشتن از علايق و فعاليت هاي خود

سازش‌هاي عجولانه‌اي كه گاهي در مورد فعاليت‌ها و علايق فرد رخ مي‌دهد، يكي ديگر از اشتباهات دوستي قبل از ازدواج است. به عنوان مثال ممكن است از شغل خود بيرون بياييد و زني خانه دار شويد يا از رفت و آمد با دوستان خودتان دست بكشيد. هر شخصي علايق منحصر به خودش را دارد كه بخشي از وجود اوست پس دست كشيدن از خواسته‌ها در طولاني مدت از لحاظ رواني آسيب رسان مي‌باشد.

5- تسليم نيازهاي جنسي شدن

تلاش براي ارضاي نياز جنسي يكي از انگيزه‌هاي آشنايي‌هاي قبل از ازدواج مي‌باشد، در صورتي كه انگيزه هاي ازدواج به خوبي مديريت نشود، ممكن است به ازدواجي اشتباه ختم شود. در واقع برخي از افراد به دليل برطرف كردن نياز جنسي خود به سرعت به سمت ازدواج حركت مي‌كنند؛ پس اگر نتوانيد خود را از جاذبه جنسي رها كنيد، احتمال اين كه در دام يك ازدواج ناموفق بيافتيد، زياد است. رابطه جنسي قبل از ازدواج داراي ابعاد مختلفي است كه هر كسي بايد قبل از انجام آن به تمام جوانب آن بيانديشد. براي اطلاع بيشتر در زمينه رابطه جنسي قبل از ازدواج كليك كنيد.

6- ناديده گرفتن شك و ترديدهاي خود

بسياري از افراد شك‌ها و ترديدهايشان را نسبت به ازدواج ناديده گرفته و با همين دودلي رابطه را ادامه مي‌دهند. بي توجهي به احساسات دروني و ترديدهايتان مسلما اشتباه است. پس تا زماني كه شك و ترديد خود را برطرف نكرده‌ايد نبايد ازدواج كنيد. بهتر است به رابطه خودتان زمان بدهيد تا بتوانيد به شناخت بهتري از فرد مقابل خود برسيد. براي اطلاع بيشتر در زمينه شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد.

7- اميد به تغيير همسر از اشتباهات رايج در آشنايي قبل ازدواج

يكي از اشتباهات رايج در دوران دوستي، باور به تغيير همسر بعد از ازدواج است. اين افراد به قدرت عشق، توجه و تلاش‌شان اعتماد كرده و بر اين باورند كه مي‌توانند همسرشان را در زندگي مشترك تغيير دهند. ولي بايد بدانيد كه شما نمي‌توانيد هيچ كس را به غير از خودتان تغيير دهيد مگر اينكه طرف مقابل‌تان نيز خواهان تغيير باشد. براي شناخت بيشتر در زمينه تغيير همسر بعد از ازدواج كليك كنيد.

8- باور به اين كه بعد از ازدواج مشكلات و اختلاف نظرها كم مي شود

 

برخي از افراد گمان مي‌كنند كه مسائل و مشكلاتي كه در دوران آشنايي داشتند بعد از ازدواج به خودي خود رفع خواهند شد اما لازم است به اين نكته توجه داشته باشيد كه بعد از ازدواج تمامي مشكلاتي كه در زمان آشنايي و دوستي قبل از ازدواج وجود داشت نه تنها باقي مي‌مانند بلكه ممكن است بسيار شديدتر نيز خود را نشان دهند چون قبل از ازدواج معمولا افراد از مسائل و مشكلات چشم پوشي مي‌كنند تا به معشوق خود برسند ولي بعد از ازدواج تمام آن مشكلات شدت پيدا مي‌كنند.

9- طولاني شدن زمان دوستي از اشتباهات در آشنايي قبل از ازدواج

در فرآيند آشنايي و دوستي‌هاي قبل از ازدواج افراد در تلاش‌اند تا تنها نكات و جنبه‌هاي مثبت خود را بيان كنند و وجوه مثبت خود را نمايش دهند. اما بعد از ازدواج زماني كه چهرۀ واقعي فرد و جنبه‌هاي منفي او آشكار شود، ممكن است دچار يك ناباوري شويد و تمام تصوراتي كه از او در ذهنتان ساخته بوديد به يكباره نابود مي‌شود. مسلما تجربه سختي است كه با نااميدي فراگير همراه است. همچنين هنگامي كه اين دوستي‌ها طولاني مي‌شوند افراد انگيزه‌هاي خود را براي ازدواج از دست بدهند. براي آشنايي بيشتر در زمينه انگيزه ازدواج كليك كنيد.

10- بازگويي خاطرات معشوق سابق از بدترين اشتباهات در آشنايي قبل از ازدواج

زماني كه با فردي آشنا مي‌شويد لزومي ندارد كه با جزئيات روابط گذشته خود را تعريف كنيد يا افراد قبلي را با او مقايسه كنيد. اين عمل در دراز مدت به ضرر شما تمام خواهد شد چون با اين كار احساس ناامني را به فرد مقابل خود تزريق مي‌كنيد و حتي ممكن است به سوءظن‌هاي بعدي او دامن بزند.

11. سوالات مورد نياز خود را نمي‌پرسيم

بسياري از افراد احساس مي‌كنند كه سوال پرسيدن مي‌تواند باعث مشكلاتي شود. توجه كنيد شما قرار است كه ازدواج كرده و با همسرتان چندين سال زير يك سقف زندگي كنيد پس چرا به اندازه خريد يك كفش هم از فرد مقابل سوال نمي‌كنيد؟ 

سوال كردن يكي از بهترين راه‌هاي شناخت همسر است اما متاسفانه افراد از روي عشقي كه ميان آنان شكل گرفته هراس دارند كه سوال آنان رابطه را خراب كند و يا جوابي بشنوند كه دوست ندارند. در كنار اين مسائل افراد مي‌ترسند كه سوالاتي نيز متقابلا از آنان پرسيده شود كه مجبور به دروغ گفتن و يا طفره رفتن باشند. همچنين بسياري اصلا نمي‌دانند كه چه جيزي را بايد بپرسند كه به آنان پيشهاد مي‌كنيم مقاله سوالات آشنايي قبل از ازدواج را مطالعه نمايند.

كلام آخر درباره اشتباهات در آشنايي قبل ازدواج

آشنايي قبل از ازدواج مي‌تواند بسيار مفيد باشد و شما را براي ساختن يك زندگي پايدار مطمئن سازد. با اين حال اشتباهاتي كه در اين دوران انجام مي‌شود نه تنها به شما كمك نمي‌كند بلكه مي‌تواند بسيار آسيب زا باشد. لازم است كه براي داشتن رفتاري صحيح و انتخاب به دور از احساس از يك مشاور كمك بگيريد. مشاوره قبل از ازدواج در هر مرحله از رابطه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد رابطه تان را از جوانب ديگر نيز بررسي كرده و هر آن چه را كه براي آينده زندگي مشترك تان لازم است، محيا كنيد.
ما نيز به نوبه خود در مركز مشاوره حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فراهم كرده‌ايم تا بتوانيد از منزل و به صورت تلفني با ما در ارتباط باشيد. همچنين با برگزاري كارگاه‌هايي در زمينه ازدواج به شما كمك خواهيم كرد تا دست به بهترين انتخاب بزنيد. براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند . مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.
در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر و دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول درباره اشتباهات در آشنايي قبل ازدواج

آيا امكان تغيير دادن همسر بعد از ازدواج وجود دارد؟ 

متاسفانه بسياري تصور مي‌كنند كه مي‌توانند همسر خود را بعد از ازدواج تغيير دهند در صورتي كه اگر شما در مسائل پايه‌اي زندگي مانند اعتقادات با يكديگر مشكل داشته باشيد نمي‌توانيد پس از ازدواج اين رفتارها را تغيير دهيد. هر فردي در صورتي كه خود خواهان تغييرات باشد مي‌تواند به مرور زمان ديدگاه و نگرش خود را عوض كند.

در صورتي كه در دوران آشنايي رابطه جنسي داشته باشيم چه پيامدهايي مي‌تواند داشته باشد؟ 

در واقع مهم ترين پيامد منفي آن وابستگي بيش از حد است كه باعث مي‌شود شما ديگر به صورت منطقي نتوانيد تصميم بگيريد و احساسات شما در مقابل همه مسائل ايستادگي مي‌كند و هنگامي كه وارد زندگي مشترك شديد مشكلات نمايان شده و حتي مي‌تواند منجربه طلاق زوجين شود.

منبع: اشتباهات در آشنايي قبل ازدواج

براي دريافت مشاوره در زمينه اشتباهات در آشنايي قبل ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۰۶:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی