مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

كاكولديسم چيست؟

فردي كه دچار كاكولد (Cockold) است از ديدن رابطه ي همسر يا شريك جنسي خود با فرد ديگري (غريبه) لذت مي برد. در واقع چنين افرادي به جاي برقراري رابطه با شريك جنسي يا همسر خود بيشتر علاقه مند هستند كس ديگري به جاي آن ها باشد و بيشتر مشاهده گر رابطه باشند. چنين افرادي كه دچار كاكولديسم هستند دوست دارند رابطه جنسيشان طوري باشد كه شريك جنسي يا همسر خود را در حال سكس با ديگران ببينند و از تماشاي آن ها لذت ببرند و ارضا شوند.

كلمه كاكولد از كجا آمده است؟

كلمه كاكولد از پرنده اي به اسم كوكو گرفته شده است. كوكو پرنده اي است كه تخم هايش را زير پرنده ديگري مي گذارد. وقتي جوجه ها به دنيا مي آيند والدينشان از وجود همچين جوجه هايي با چنين شكل و شمايلي تعجب مي كنند اما به آن ها غذا مي دهند و بزرگشان مي كنند. كاكولد براي اولين بار در دوران قرون وسطي براي توصيف همسر بي وفا مورد استفاده قرار گرفت كه بي خبر از خيانت همسرش، فرزنداني تربيت مي كند كه مشخصاً مثل پرندگان فاخته براي او نبوده اند. بعضي ها اين مشكل كاكولديسم را با فاخته گري اشتباه مي گيرند كه امري اشتباه است و اصلا ربطي به هم ندارند.

كاربرد و و ريشه كلمه كاكولديسم

كاربرد امروزي كلمه كاكولديسم به عنوان يك فيتيش متفاوت است، زيرا افراد دچار كاكولديسم از اين موضوع آگاه هستند و رضايت دارند كه شريك زندگي آن ها با شخص ديگري بخوابد. ريشه كلمه ي كاكولديسم از اين عبارت “شوهر_همسر_مرد” يا “شوهر_همسر_زن” مي آيد. در اينجا فرد دچار كاكولديسم هم مي تواند مرد باشد كه از ديدن رابطه جنسي زنش با مرد ديگر لذت ببرد و هم زن باشد كه از ديدن رابطه جنسي شوهرش با زن ديگر لذت ببرد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

آيا كاكولديسم مختص به مردان يا فقط زنان است؟

گرايش هاي جنسي يا فيتيش ها معمولا مختص به جنس خاص نيستند. پس كاكولديسم هم فقط مختص به مردان يا زنان نيست و ممكن است در هر دو جنس وجود داشته باشد. در جامعه ايراني برقراري رابطه جنسي با غير همسر خطا است. اما ممكن است اين گرايش سبب شود شريك جنسي طرف مقابل دچار آزار و اذيت قرار بگيرد و حتي اصلا زندگيشان تداوم نيابد يا زير بار زور و تعارض هاي جنسي باشد. به طور معمول در ۵۸ درصد از مردان و از هر سه زن يك نفر در مورد اختلال كاكولديسم و داشتن چنين رابطه اي خيال پردازي كرده اند.

آيا افراد كاكولديسم فقط با ديدن صحنه ها لذت مي برند؟

در واقع اين جا نمي توان گفت فقط ديدن صحنه ها لذت بخش است. ممكن است تعريف كردن از رابطه هايشان با غريبه ها يا تعريف داستان هايي از فيلم هم براي آن ها خوشايند باشد و با شنيدنش هم احساس لذت كنند.

دلايل لذت بردن از گرايش جنسي كاكولديسم

دلايل مختلفي وجود دارد كه باعث مي شود مردم از كاكولدينگ به عنوان يك فيتيش يا نوعي غير همسري توافقي لذت ببرند. بعضي از افراد كاكولدينگ را راهي براي مقابله با كسالت يا تكرار در روابط معرفي مي كنند. و متوجه مي شوند كه تنوع جنسي در واقع روابط آن ها را با شريك زندگي خود تقويت مي كند. خصوصاً اين كه آن ها مي توانند در مورد چيزهايي كه شريك زندگي خود از آن ها لذت مي برد بيشتر بدانند. از نظر ديگران حسادت آن ها از تماشاي همسرشان با شخص ديگر يك عنصر هيجان انگيز به روابط آن ها اضافه مي كند. حتي مي تواند بُعد جديدي به زندگي جنسي آن ها اضافه نمايد.

آيوفا دراري، روان درمان گر روابط روانشناسي مي گويد “كاكولدينگ ممكن است باعث حسادت جنسي شود؛ ممكن است فكر برقراري رابطه جنسي شريك زندگي آن ها (شخص كاكولديسم) با شخص ديگري كاملاً برانگيزاننده باشد.” او هم چنين اضافه مي كند كه “دليل لذت بخش بودن ديگر كاكولدينگ اين است كه اين كار رضايت جنسي يا توانمند سازي از طرف همسرتان را بالاتر مي برد.”

انواع كاكولديسم

كاكولديسم انواع مختلفي دارد كه در ادامه به توضيح آن ها مي پردازيم.

1. درمان كاكولديسم | كاكولد مطيع (Submissive Cuckold)

در اين گرايش شخص كاكولد از برقراري رابطه ي شريك جنسي با فرد سوم لذت مي برد. او بعد مي خواهد با دستور دادن آن ها وارد رابطه ي سه نفره شود. يعني اگر دو نفر ديگر بخواهند، او نيز وارد رابطه مي شود و يا تنها به تماشا مي نشيند. در اين حالت فرد مبتلا به اختلال كاملا مطيع همسر خود و شخص سوم قرار مي گيرد.

2. كاكولد هاتوايف (Hotwife Cuckold)

در اين نوع از اختلال كاكولد فرد مبتلا به اين اختلال علاقه دارد كه شريك جنسي اش مدام با ديگري رابطه جنسي داشته باشد. حتي از رابطه اش براي او تعريف كند يا فيلم و عكس نشان دهد. با ديدن و شنيدن رابطه جنسي همسرش با ديگري بسيار لذت مي برد.

3. درمان كاكولديسم | كاكولد مدرن (Modern Cuckold)

در اين نوع از اختلال كاكولد، فرد مبتلا به اختلال غالبا شخص سوم را خود براي شريكش انتخاب مي كند. حتي آن ها را در رابطه همراهي هم مي كند.

4. كاكولد حاكم (Dominant Cuckold)

كنترل كامل بر روي شريك جنسي و نفر سوم. غالبا به آن ها دستور مي دهد و حتي ممكن از ابزار و وسايل جنسي هم برايشان استفاده كند. خود فرد رابطه جنسي برقرار نمي كند اما دو نفر ديگر را تحت امر خود مي گيرد و اين گونه نقش خود را ايفا مي نمايد.

5. كاكولد حقير (Humiliation Cuckold)

در اين نوع از اختلال، افراد دچار اختلال از تحقير شدن توسط شريك جنسي و نفر سوم لذت مي برند. در اين نوع آن ها مدام نياز به تحقير و كوچك شدن دارند و اين گونه لذت برده و حتي به اوج لذت جنسي مي رسند. اين حالت تا حدودي شبيه به مازوخيسم مي باشد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مازوخيسم كليك كنيد.

دلايل گرايش به كاكولدينگ

مانند بسياري از گرايش ها، اختلال كاكولديسم هم اغلب براي افراد عجيب به نظر مي رسد كه شخصي بتواند توسط شريك زندگي خود مجبور شود كه با يك شخص ديگر بخوابد. به خصوص به اين دليل كه ما در يك جامعه عمدتاً شوهر_همسري زندگي مي كنيم. اما دلايل زيادي وجود دارد كه افراد (به طور كلي مردان) به كاكولدينگ مي پردازند:

1. مقابله

تسلسل واژه اي است كه به معناي گرفتن لذت از شادي شخص ديگر مي باشد. اين دليل اغلب در ميان افراد غير همسري رايج است كه برخي از افراد از به اشتراك گذاشتن شريك زندگي خود با ديگران لذت مي برند. آن ها با حسادت بالقوه مقابله مي كنند كه برايشان اين حسادت هم لذت بخش است. به بيان ساده، بعضي از مردم از گرايش به اختلال كاكولديسم لذت مي برند زيرا از لذت بردن از شريك زندگي خود لذت مي برند.

2. درمان كاكولديسم | عنصر تابو

يكي از دلايل گرايش و جذب شدن مردم توسط اين اختلال همان مساله تابو مي باشد. در فرهنگ ما، شما قرار نيست كه بخواهيد شريك زندگي خود را با شخص ديگري ببينيد و مطمئناً زير سقف خودتان يا جلوي چشمان خود شاهد شخص غريبه اي كنار همسرتان باشيد و نظاره گر رابطه جنسي آن دو باشيد. اما اين دقيقا همان امر ممنوعه اي است كه مي تواند گرايش اين اختلال را براي برخي بيش تر تحريك كند.

3. بررسي گرايش جنسي

لي مي گويد: “در بعضي موارد اختلال كاكولديسم ممكن است يك فضاي امن براي يك مرد باشد تا بتواند علاقه بالقوه خود را به مردان ديگر كشف كند.” وي توضيح مي دهد كه اين مرد مي تواند اساساً از همسرش به عنوان وسيله اي براي رابطه جنسي با مرد ديگر استفاده كند.

4. پويايي قدرت

بسياري از افراد از جنبه تسليم شدن در رابطه جنسي لذت مي برند. آن ها مي خواهند در پويايي قدرت شركت كنند كه شامل خدمت به شريك زندگي خود و كمك به آن ها (شخص سوم) براي يافتن و يا رضايت شريك جنسي همسرشان است. آن ها حتي ممكن است از تحقير ناشي از احساس اين كه شخص ديگري مي تواند همسرشان را بهتر از آن ها راضي يا ارضا كند لذت ببرند. آن ها مي خواهند كه همسرشان اين ايده را با صحبت هاي لذت بخش يا گزارش اقدامات جنسي رخ داده بيان كند. در برخي از پورن هاي كاكولديسم BDSM شديد، مردان از شكنجه بردن توسط همسر و نفر سوم لذت مي برند. همچنين مي توانيد فيلم هايي از تميز كردن افراد داراي اختلال پس از اقدامات جنسي يا ساير اعمال تحقيرآميز را كه در كمك به شخص سوم و شريك جنسي لذت مي برد، پيدا كنيد.

5. درمان كاكولديسم | كندوليسم

ديويد لي توضيح مي دهد “فيتيش كندوليسم (Candaulism) در بسياري از موارد در اختلال كاكولديسم دخيل است. جايي كه شوهر از داشتن همسري كه مردان ديگر او را مي خواهند، هيجان و غرور پيدا مي كند و او را به نمايش مي گذارد”. اگر مردي به همين دليل از كاكولديسم لذت مي برد، اين احتمال وجود دارد كه بيشتر گرايش كندوليسم هم داشته باشد.

6. داشتن عروسك جنسي

بسياري از افراد دچار اختلال كاكولديسم از ديدن رابطه جنسي ديگران به صورت ***گرافي لذت مي برند. برخي از مردان احساس مي كنند كه از طريق كاكولدينگ مي توانند ستاره خصوصي پورن خود را داشته باشند كه در خانه براي آن ها نقش جنسي اجرا مي كند. براي كسب اطلاعات در زمينه ***گرافي كليك كنيد.

7. رقابت

برخي تحقيقات نشان مي دهد مرداني وجود دارند كه به دليل وجود رقابت مردان ديگر براي رسيدن به همسرشان احساس لذت مي كنند و از اين لذت، جذب گرايش كاكولديسم مي شوند. اين اصطلاح بيولوژيكي گاهي اوقات تئوري رقابت اسپرم ناميده مي شود. تماشاي همسر خود با يك مرد ديگر مي تواند منجر به ارگاسم شديدتر مرد و هم چنين اسپرم بيشتر در انزال او شود. حتي از نظر جسمي بعد از داشتن رابطه جنسي زودتر رابطه احساسي برقرار كند.


كاكولديسم در زنان

در زنان اختلال كاكولدينگ منجر مي شود كه اين افراد راضي باشند مدام همسر يا شريك جنسي خود را در حال رابطه با ديگري ببينند و لذت ببرند. تقريباً از 4200 آمريكايي در مورد تخيلات جنسي آن ها نظر سنجي شده است و يكي از سوالاتي كه پرسيده بودند اين بود “آيا تا به حال در مورد تماشاي رابطه جنسي همسرتان با شخص ديگري خيال پردازي كرده ايد؟”

بيش از نيمي از مردان دگر جنسگرا در اين تحقيق قبلاً چنين خيالي داشتند، در حالي كه 25 درصد از زنان دگر جنسگرا اين خيال را داشتند. مردان هم جنسگرا و دو جنسگرا بيشتر از مردان هم جنسگرا خيالات كاكولديسمي مي كنند. همين امر در مورد زنان لزبين و دو جنسگرايان صدق مي كند. اگر خود را مرد تشخيص دهند و اگر غير دگرجنس گرا باشند، به احتمال زياد به كاكولديسم مبتلا مي شوند. براي كسب اطلاعات در زمينه هم جنس گرايي كليك كنيد.

درمان كاكولديسم | خيانت و اختلال كاكولديسم

بعضي از افرادي كه مورد خيانت قرار گرفته اند نمي فهمند كه چرا شريك زندگيشان اين كار را سرگرم كننده مي داند و انجام مي دهد. خيانت واقعي و تقلب واقعي به اين معني است كه شما موافقت نكرده ايد كه شريكتان با ديگري رابطه داشته باشد. پس آن شخص دور از چشم شما اين كار را كرده و قرارداد رابطه را فسخ كرده است. اما در اين جا ممكن است فرد بعد از با خبر شدن از رابطه پنهاني شريكش ناگهان احساس رضايت كند و بخواهد بيشتر راجع به روابط آن ها بداند. حتي شريك جنسي اش را نيز به برقراري آن رابطه ترغيب و تشويق مي كند.

در اين جا شخص مشكوك به بيماري اختلال كاكولديسم است و اين فرايند براي زندگيش ويران كننده است. يك برداشت مهم كه روان شناسان در تحقيقات در مورد كاكولديسم پيدا كرده اند اين است كه افرادي كه با اين تخيلات زندگي مي كنند و به اين مدل رابطه علاقه دارند، ممكن است در زندگي خود راضي و شاد باشند. اما در واقع اين اختلال در جامعه ما سخت ويران كننده است. اثرات و فيدبك هاي بدي در انتظار افراد و شريك جنسي و اطرافيانش است. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه انواع خيانت كليك كنيد.

زمينه هاي باليني و استراتژي هاي رابطه كاكولديسم

در مورد گرايش كاكولديسم، از جمله فرضيه هاي زوج هاي باز و چند همسري و نتايج تحقيقات علمي كه نمونه قابل توجه آماري را بررسي مي كند وجود دارد. در اين گرايش مسائلي در مورد هرگونه آسيب شناسي رواني مربوط به اين فعاليت هاي رابطه اي و جنسي را بررسي مي كنند. داده هايي كه در اختيار ماست، باعث مي شود تفاوت هاي اساسي مربوط به سيستم ادراكي- واكنشي از بيمار بررسي شود. در آخر نحوه واكنش او در مورد محيط اطرافش ايجاد شود.

سوالات مهم در رابطه با تشخيص اختلال كاكولديسم

الف) آيا بيمار رفتار خود يا همسرش كه دچار كاولديسم است را نگران كننده مي داند؟

ب) آيا بيمار رفتار شريك زندگي در رابطه جنسي را بي اهميت مي داند و تمايل به ارضاي آن ها دارد؟

ج) آيا بيمار بدون اجراي اين رفتارهاي جنسي نمي تواند رابطه رضايت بخشي و زندگي احساسي داشته باشد؟

د) آيا بيمار تصديق اين رفتارها را درك مي كند؟

ه) بيمار در اثر تحقق يا ايده پردازي اين رفتارها دچار مشكلات رابطه اي، كاري يا احساسي شده است؟

تأييد مثبت توسط فرد حتي فقط يكي از اين سوالات بايد او را وادار كند كه يك مسير روان درماني را هدف قرار دهد. حتما به درمان گر مراجعه كند تا از طريق درمان شناختي رفتاري تحت درمان باشد. اگر فرد بيمار درمان نشود باعث رنج و ضعف وي مي شود. زيرا احساس مطلوب از شريك زندگي خود ندارد. فرد دچار اختلال مدام خود و شريكش را به ازار و اذيت و مجبور مي كند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه روان درماني كليك كنيد.


درمان كاكولديسم

اگر زندگي با فرد اختلال كاكولديسم داراي شرايط پايدار هم باشد باز بايد از مشاور كمك گرفت. اين رفتار باعث ايجاد مشكل، دشواري يا اختلاف بين خواسته هاي تك تك اعضاي زن و شوهر نمي شود. پس همچنان مهم است كه از قوانين ساده رفتاري پيروي كنيد مانند:

_به اشتراك گذاري كافي تجربيات جنسي، ارتقا ارتباطات خوب و ابراز احساسات ساده در اين زمينه بسيار مفيد است.

_تأكيد بر احساسات، انتظارات، خواسته ها و انگيزه ها، بدون ترس از قضاوت ها و محكوميت هاي اخلاقي.

_توجه را به جنبه هاي بازيگوشانه تجربه جنسي متمركز كنيد، مجموعه اي از قوانين را براي مديريت بهتر شرايط جنسي بين دو شريك زندگي تنظيم نماييد.

_براي بيان احساسات قبل و در طول و بعد از تجربه جنسي سعي كنيد كه حتما فعال باشيد.

_گوش دادن فعال را تمرين كنيد و از تداخل اشخاص ثالث در روابط زن و شوهر جلوگيري كنيد.

_فعاليت هاي بازي جنسي با اشخاص ثالث را محدود كنيد.

_وقت بگذاريد و اطمينان حاصل كنيد كه خواسته ها، انتظارات و انگيزه هاي هر دو طرف سازگار است.

_از فعاليت هاي ناخوشايند يا فهم دشوار براي شريك جنسي خود اجتناب كنيد (شايد به دليل تفاوت سليقه)

_هرگونه نياز به گفتگو را حتي با يك فرد متخصص كه مي تواند به زوجين كمك كند تا نيازهاي واقعي هر دو را بهتر درك كنند، حتما برطرف نماييد. مشاوره جنسي مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

سخن آخر

توجه داشته باشيد كه اختلال كاكولديسم اختلالي خانمان برانداز و بسيار آسيب زا است. اين اختلال افراد و هم چنين اطرافيانش را به نابودي جسمي، احساسي و ارزشي و اعتباري و … مي رساند. اگر از اين اختلال رنج مي بريد يا كساني را مي شناسيد كه دچار اختلال كاكولديسم هستند حتما به مشاور يا درمان گر مراجعه كنيد و كمك بگيريد. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: درمان كاكولديسم

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان كاكولديسم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان كاكولديسم،
موضوع:
[ ۱۹ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۹:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی