مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

همجنسگرايي چيست؟

اگر بخواهيم به توضيح در مورد واژه ي همجنسگرايي بپردازيم، بايد بگوييم همان طور كه از نامش پيداست گرايش به همجنس از گرايشات جنسي و عاطفي افراد محسوب مي شود. همجنسگرايي به خصوص در روزگار قديم يك امر غير عادي محسوب مي شده و از همين رو در حيطه اختلالات رواني قرار مي گرفته است. با توجه به اينكه اديان مختلف اين شيوه از گرايش جنسي را امري غير عادي مي شمردند، از همين رو براي مقابله با افراد همجنسگرا دست به هر كاري مي زدند.

به همين خاطر امروزه هم بسياري از كشور ها در قوانين حقوقي‌شان همجنسگرايي را بد شمرده و مخصوصا كشور هاي اسلامي اين عمل را حرام كرده و با آن به بدترين شكل ممكن مقابله مي كنند. همجنسگرايان امروزه تبديل به يكي از سه گرايش جنسي شده‌اند. دگر جنس گرايان كه افراد معمولي تلقي مي شوند و گرايش عاطفي و جنسي شان به جنس مخالف خود است.

دو جنس گرايان كه يك حالت ميانه رو هستند و هم گرايش به جنس مخالف و هم گرايش به هم جنس خود دارند. البته بايد اين نكته را متذكر شد كه دو جنس گرايان عمدتا گرايشات جنسي دارند تا گرايشات عاطفي. به اين معني كه گرايشات عاطفي آنان عمدتا شبيه گرايشات عاطفي دگرجنس گرايان هستند اما گرايشات جنسي آنان مي توانند به هر دو جنس معطوف شوند. همجنسگرايان هم به كساني اطلاق مي شود كه هم گرايشات عاطفي و هم گرايشات جنسي شان به هم جنس خود خواهد بود. در فرهنگ غرب به زنان همجنسگرا لزبين و به مردان همجنسگرا گي گفته مي شود. البته بايد بدانيم كه عنوان واژه گي مي تواند براي زنان هم جنس گرا نيز استفاده شود. براي اطلاع از گرايشات جنسي كليك كنيد.


مخالفت با همجنسگرايي

همان طور كه گفته شد همجنسگرايي مدت هاست در جهان به وجود آمده و افرادي را مي توان مشاهده كرد كه تمايلاتشان به هم جنسان خود است، از همين رو بايد دانست كه از همان ابتداي به وجود آمدن گرايشات همجنسگرايي افرادي به مخالف با اين افراد پرداختند‌. در اصطلاح به اين افراد هوموفوبيا و يا همجنسگرا هراسي مي گويند. افرادي كه به مخالفت با همجنسگرايان پرداختند عمدتا از افراد مذهبي و كاركنان كليسا بودند و به آن ها هوموفوبيا گفته شد. اين افراد حتي امروزه كه همجنسگرايي به رسميت شناخته شده به عنوان يك گرايش جنسي با آن مخالفت مي‌كنند و همچنان در كشورهاي مخصوصا پيرو دين اسلام از اين دگرباشان جنسي با تندي ياد شده و آن ها را مورد آزار و اذيت قرار مي دهند.

امروزه همجنسگرايي از ليست اختلالات رواني بيرون رفته اما در همان روزگار اوليه شاهد تلاش افراد براي تغيير گرايشات جنسي افراد همجنسگرا بوده‌ايم. هوموفوبيا در تلاش بوده تا حتي با روش‌هاي شوك الكتريكي به مغز همجنسگرايان، بتوانند از اقدام دوباره افراد براي رابطه جنسي با همجنسان خود خودداري كنند. از همين رو بايد اين نكته را بدانيم كه افراد همجنسگرا در طول تاريخ هميشه مورد آزار و اذيت همجنسگرا هراس‌ها قرار گرفته اند ولي امروزه با توجه به تحقيقات علمي و فيزيولوژيكي و روانشناسي كه بر روي افراد همجنسگرا، انجام شده، مي توان گفت كه اين افراد در زمره افراد مبتلا به اختلالات رواني قرار نمي گيرند و از مشكلات رواني و فيزيولوژيكي بهره مند نيستند.


علت گرايش به همجنس

در اين بخش از مقاله دكتر براي درمان همجنسگرايي به بررسي علت گرايش به هم جنس مي پردازيم. همجنسگرايي مي تواند ريشه در دو عامل بسيار مهم داشته باشد و اين دو عامل مي توانند بسيار در بروز گرايشات جنسي افراد همجنسگرا تاثير گذار باشند. از همين رو اين دو عامل را بررسي خواهيم كرد:

1.دكتر براي درمان همجنسگرايي | عوامل روانشناختي

از نظر روانشناختي از علل مهم همجنسگرايي مي توان به اين موضوع اشاره كرد كه طبق گفته فرويد افراد همجنسگرا در مراحلي از رشد اديپي خود نتوانستند اين مرحله را با موفقيت رد كنند و از همين رو گرايش جنسي آن ها به هم جنس خود به وجود آمده است‌. اين افراد در غالب افراد همجنسگرا عمدتا در دوران كودكيشان و در مراحل رشدشان از اينكه در بسياري از مواقع تحت تسلط غير طبيعي والدين قرار گرفته اند و يا اينكه وابستگي شديدي به مادر دارند، حتي در مورد موضوع گرايشات جنسي نمي توانند به طور طبيعي خود را با دگرجنس گرايي تطبيق دهند و از همين رو در عوامل ذهنيشان و گرايشات جنسيشان تمايل به بر قراري رابطه جنسي با هم جنس خود را دارا مي باشند.

البته بايد باز هم اين نكته را در نظر گرفت كه بر خلاف اعتقادات گذشته كه اين امر يك اختلال روانپريشي محسوب مي شده، امروزه با پذيرفتن آن و جدا كردن آن از ليست اختلالات رواني مي توان اينگونه توصيف كرد كه دگرباشان جنسي از احترام بيشتري نسبت به گذشته بر خوردار شده‌اند. از همين رو با پذيرفتن آن ها به عنوان يك گرايش جنسي جديد، تحقيقاتي در راستاي اينكه اين گرايش جنسي يك اختلال رواني هست يا نه به تاييد نرسيده است‌. از نظر فرويد اين افراد تنها در مراحلي از رشد خود دچار فقدان رشد بوده و از همين رو به اين گرايش جنسي تمايل پيدا كرده اند. براي اطلاع از هويت جنسي كليك كنيد.


2. عوامل زيست شناختي

از نظر فيزيولوژيكي با توجه به تحقيقاتي كه به عمل آمده، مي توان تفاوت هايي در افراد همجنسگرا و افراد دگرجنس گرا مشاهده كرد. اين افراد از نظر زيست شناختي داراي تعارضاتي در دوران جنيني در ترشح ميزان هورمون هاي مورد نياز براي جنين بوده اند. از همين رو به اين عوامل مي پردازيم.

1.دكتر براي درمان همجنسگرايي | توزيع هورمون آندروژن
طبق تحقيقات انجام شده ميزان آندروژن جاري در غدد جنسي مردان مي‌تواند تفاوت‌هايي را به وجود آورد. مرداني كه آندروژن كمتري در غدد جنسي‌شان توليد و ترشح مي شود عمدتا گرايشات جنسي‌شان با افرادي كه آندروژن بيشتري ترشح مي‌كنند، متفاوت است. به اين ترتيب كه افرادي كه آندروژن كمتري توليد مي‌كنند گرايش به همجنسگرايي بيشتري نسبت به مرداني كه آندروژن بيشتري در غدد جنسي شان توليد و ترشح مي‌كنند، از خود نشان مي‌دهند.

به همين دليل مي‌توان گفت ميزان وجود آندروژن مي‌تواند حائز اهميت باشد. از طرفي مي‌توان گفت طي تحقيقات انجام‌شده دخترهايي كه در دوران جنيني بسيار در معرض مقادير زيادي آندروژن قرار گرفته اند در دوران بلوغ نسبت به دختران ديگر پرخاشگري بيشتري نشان مي دهند. از همين رو مي‌توان يكي از عوامل زيست شناختي موثر در گرايش جنسي افراد به سمت همجنسگرايي را ميزان توزيع هورمون آندروژن دانست.

2.عوامل ژنتيكي
طي تحقيقاتي كه بر روي دو قلو هاي يك تخمكي و دو تخمكي صورت گرفته، اين نتيجه را در بر داشته است كه ميزان همزماني گرايشات همجنسگرايي در دو قلوهاي تك تخمكي بسيار بيشتر از دو قلوهاي دو تخمكي است. از همين رو مي‌توان اينگونه نتيجه گرفت كه عوامل ژنتيكي و صفحات ژنتيك مي‌توانند نشانگر وجود گرايشات جنسي افراد باشند و عواملي همچون عوامل ژنتيكي مي تواند در گرايش جنسي افراد يك عامل قابل توجه باشد. براي اطلاع بيش تر از رابطه جنسي كليك كنيد.


آيا همجنسگرايي يك اختلال محسوب مي شود؟

همان طور كه در بالا گفته شد همجنسگرايي عمدتا در تلاش براي پذيرفته شدن بوده و با مخالفت هاي شديدي از سمت جامعه و مخصوصا باورهاي مذهبي افراد قرار گرفته است. از همين رو تحقيقاتي كه از ابتداي شناسايي اين گرايش عاطفي و جنسي انجام شده است، به مرور ميزان تغيير باورها را در مورد اين گرايش جنسي مشاهده خواهيم كرد. افرادي كه به همجنسگرايي گرايش مي يابند عمدتا افرادي هستند كه از نظر روانشناسي معمولي خوانده مي شوند و اين رفتارشان يك رفتار طبيعي محسوب مي شود. در ابتدا همانگونه كه گفته شد و اين گرايش به عنوان يك اختلال رواني محسوب مي شده پس مي توان گفت كه در ابتداي گرايش افرادي به همجنسگرايي روانشناساني بودند كه ادعا مي كردند اين رفتار يك اختلال روانپريشي محسوب مي شود و بايد درمان شود.

آن ها از روش‌هاي مختلفي براي درمان اين افراد همجنسگرا استفاده مي‌كردند كه از جمله اين روش‌هاي درماني مي‌توان به دارو درماني، رفتار درماني و همچنين شوك الكتريكي به مغز افراد اشاره كرد. آن‌ها بر اين باور بودند كه مي‌توان اين افراد را درمان كرد و از همين رو راه‌هايي را براي درمان اين افراد انتخاب مي‌كردند. حتي اتفاق افتاده كه افراد همجنسگرا را بعد از دارو درماني و رفتار درماني و حتي شوك الكتريكي به مراكز رواني منتقل و از آن‌ها بررسي ها و تحقيقاتي به عمل مي‌آمد. با تحقيقاتي كه بر روي افراد همجنسگرا انجام شده است، در نهايت روانشناسان به اين نتيجه رسيدند كه همجنسگرايان از اختلالات روانپريشي رنج نمي برند و از همين رو پذيرفتن اين افراد در جامعه با عنوان دگرباشان جنسي موجب گرديد اين افراد بتوانند در جامعه به صورت معمولي به زندگي خود بپردازند. براي اطلاع از اختلالات جنسي كليك كنيد.


دكتر براي درمان همجنسگرايي | پذيرفتن همجنسگرايان

بايد اين نكته را بدانيم كه همجنسگرايي يك اختلال روانشناسي محسوب نمي شود و از همين رو مي توانيم با پذيرفتن افراد همجنسگرا، باعث به وجود آمدن يك تعامل در جامعه ميان خود و اين افراد دگرباش جنسي شويم. همچنين مي توانيم تفكرات قديمي را كه بنياد آن ها تفكرات غلط مذهبي است كه ساليان سال است با همجنسگرايان مقابله مي كند، كنار بگذاريم و با آن ها به ديد نگاه قضاوت گرانه نگاه نكنيم و همين طور بتوانيم آن ها را بپذيريم. امروزه نياز هست كه افراد جوامع مختلف و همه انسان ها بتوانند همديگر را با توجه به تفاوت هايي كه باهم دارند بپذيرند. ما مي توانيم با جلوگيري از بيان جملات توهين آميز و رفتار پرخاشگرانه نسبت به بر خورد با همجنسگرايان آن ها پذيرفته و اجازه دهيم همانند مردم عادي زندگي كنند‌.

همان طور كه مي دانيد در كشور ما نيز همچنان دگرباشان جنسي و رفتار و عمل آن ها جرم شناخته مي شود و مجازات دارد. از همين رو در كشور هايي نظير كشور ايران كه دگرباشان جنسي از آزادي برخوردار نيستند، زندگي برايشان بسيار سخت خواهد بود. ما مي توانيم با پذيرفتن تفاوتي كه ميان ما و همجنسگرايان و ساير دگرباشان جنسي است به يك تعامل با آن ها برسيم و با توجه به اين نكته كه همجنسگرايي يك اختلال روانپريشي محسوب نمي شود، بتوانيم با هر تفكري كه خود داريم آن ها را به عنوان يك انسان در كنار خودمان و در تعامل با خودمان در جامعه و همه ي جوامع بشري بپذيريم.

دكتر براي درمان همجنسگرايي | سخن آخر

همجنسگرايي همان طور كه در بالا گفته شد با توجه به تحقيقات و بررسي هايي كه به وجود آمده يك اختلال محسوب نمي شود و از همين رو همجنسگرايان هم مي توانند حق زندگي داشته باشند. امروزه شاهد افزايش پذيرش اين افراد توسط افراد ديگر هستيم و همچنين مي توانيم شاهد تغيير نگرش ها و كاهش نگاه هاي قضاوت گرانه به اين افراد باشيم. در جوامعي مشاهده مي كنيم كه زندگي اين افراد با توجه به گرايش جنسيشان به صورت آزادانه امكان پذير است و همين طور ازدواج همجنسگرايان هم امروزه براي آسايش بيشتر اين افراد در كشور هاي توسعه يافته مرسوم شده است.

به نظر مي رسد افراد همجنسگرا مي توانند در جوامعي به صورت آزادانه زندگي كنند؛ از همين رو افرادي كه در كشور هاي سنتي زندگي مي كنند و اين نوع گرايش جنسي را دارند با مهاجرت به كشور هاي ديگر و ثبت ازدواج خود مي توانند زندگي آزادانه تري داشته باشند. يكي از مهم ترين روش ها براي سازگاري اين افراد با جامعه مراجعه به مشاوران و روانشناسان خواهد بود. زيرا اين افراد هيچ گونه نگاه قضاوتي همراه ندارند و همين طور مي توانند راهكار هاي مفيدي به اين افراد رائه داده شود. مشاوران حامي مي توانند در اين زمينه ياري تان كنند. براي اطلاع از مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: دكتر براي درمان همجنسگرايي

براي دريافت مشاوره در زمينه دكتر براي درمان همجنسگرايي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۷:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی