مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رابطه جنسي در بارداري

اين تفكر غلط و اشتباه كه امروزه در هنگام بارداري توجه زوجين را به خود جلب مي‌كند اين است كه گفته مي‌شود در هنگام بارداري از بر قراري رابطه جنسي و مخصوصا رابطه واژينال پرهيز كنند. اما بايد بدانيد كه در هنگام بارداري تنها در صورتي زوجين مجاز به بر قراري رابطه جنسي نيستند كه از طرف پزشك معالج آن ها تشخيص داده شده باشد كه بارداري آن ها طبيعي نيست و از همين رو برقراري رابطه ي جنسي مي تواند براي جنين خطرناك باشد. افرادي كه خطر و احتمال زايمان زودرس را دارند و همچنين مشكلات متعدد بارداري را با خود حمل مي كنند در هنگام رابطه جنسي در دوران بارداري مي توانند با مشكلاتي روبرو شوند. براي اطلاع بيشتر از بارداري كليك كنيد.

برقراري رابطه جنسي براي افرادي مي تواند مشكل آفرين باشد كه بارداري و احتمال زايمان طبيعي در آن‌ها با توجه به بررسي‌هاي پزشكي و توصيه پزشكي، كم بوده و از همين رو با توصيه پزشك از برقراري رابطه جنسي در دوران بارداري جلو گيري مي كنند. پس اين ذهنيت غلط كه در هنگام بارداري رابطه جنسي و بقراري آن بايد متوقف شود از سوي پزشكان غلط بوده و براي همين امروزه با توجه به اين كه بسياري از افراد زوجين را ترغيب مي كنند كه پس از بارداري به سكس رو نياورند، بايد گفت وجود سكس امري مهم و نياز خواهد بود و براي زوجيني كه بارداري طبيعي را با خود به همراه دارند، بر قراري رابطه جنسي به هيچ عنوان براي جنين خطر آفرين نخواهد بود. براي اطلاع بيشتر از سقط جنين كليك كنيد.

ارضا شدن باعث سقط جنين مي شود | ارگاسم در هنگام بارداري

برخي هاي مي گويند كه رسيدن به ارگاسم در هنگام بارداري مي تواند به جنين آسيب بزند همان طور كه گفته شد برقراري رابطه جنسي هيچ مشكلي براي جنيني كه به طور طبيعي در حال رشد است، نخواهد داشت. از همين رو رسيدن به ارگاسم نيز براي والدهايي كه بارداري آن ها از نظر متخصص طبيعي شمرده شده و با توجه به آزمايش هاي انجام شده مشكلي در رشد جنين وجود ندارد، آسيبي به جنين وارد نمي كند. اما اگر در هنگام آزمايشات گرفته شده از جنين در حال رشد در رحم مادر به مواردي از جمله لكه بيني و درد شكمي و ساير موارد اشاره شود، برقراري رابطه جنسي از طرف پزشك متخصص مي تواند ممنوع شود و براي همين در هنگام بارداري، براي برقراري رابطه جنسي بايد با توصيه ي پزشك انجام گيرد.

پس اين ذهنيت اشتباه است كه رسيدن به ارگاسم در دوران بارداري مي تواند باعث وجود مشكل و حتي سقط جنين در دوران بارداري شود. بر قراري رابطه جنسي و همچنين رسيدن به ارگاسم در هنگام بار داري مي تواند بدون هيچ مشكلي همراه باشد و به همين دليل تنها زماني مي توان گفت برقراري رابطه ي جنسي و رسيدن به ارگاسم مي تواند براي جنين مضر باشد يا باعث سقط جنين شود كه مشكلاتي در هنگام بارداري وجود داشته باشد كه در اين صورت توسط پزشك شناسايي و به زوجين توصيه مي شود كه براي كاهش احتمال خطر سقط جنين از برقراري رابطه جنسي با همسر باردار خود پرهيز كنند. براي اطلاع بيش تر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

تاثيرات ارگاسم در طول بارداري بر جنين

از آن جايي كه در دوران بارداري جنين در مايعي بنام آمنيوتيك قرار دارد كه يك مايع محافظت كننده از جنين در برابر ضربات و آسيب هاي فيزيكي احتمالي است، از همين رو مي توان گفت برقراري رابطه جنسي خطري براي جنين همراه نخواهد داشت. البته بايد اين نكته را در نظر گرفت كه توصيه مي شود در دوران بارداري بتوان از پوزيشن هايي كه فشار فيزيكي كمتري را بر مادر متحمل مي شوند، استفاده كرد تا بتوان سكس سالم و بدون آسيبي هم براي مادر و هم براي جنين به ارمغان آورد.

از آن جايي كه رابطه جنسي مي‌تواند موجب كاهش استرس و ناراحتي هاي رواني شود از همين رو در هنگام رابطه جنسي و افزايش هورمون اندروفين مادر مي تواند از حالات رواني مطلوب تري در هنگام بارداري بهره مند باشد و دوران بارداري مطلوب تري را بگذراند و حتي براي جنين مي تواند محيطي پر از آسايش و آرامش و به دور از تنش را به ارمغان آورد. بايد اظهار داشت كه در دوران بارداري رسيدن به ارگاسم مي تواند باعث ورود خون و اكسيژن به اندام تناسلي و رحم و باعث رسيدن مواد مورد نياز و مغذي به جنين شود و از همين رو مي توان گفت كه رسيدن به ارگاسم نه تنها ضرر ندارد بلكه حتي مي تواند براي جنين مفيد نيز واقع شود.

1. شكل شكم مي تواند در هنگام ارگاسم تغيير كند

در دوران بارداري و پس از برقراري رابطه ي جنسي و رسيدن به ارگاسم، والد شاهد تغيير شكل شكم خود خواهد بود. در اين مورد بايد بگوييم كه شكل به حالتي مثلثي تبديل مي شود كه راس مثلث مي تواند وسط شكم باشد. اين حالت كاملا طبيعي بوده و از همين رو هنگام رسيدن به ارگاسم و تغيير شكل شكم از حالت طبيعي به حالت مثلثي آسيبي به جنين وارد نمي شود.

2. ارگاسم در بارداري مي تواند بهتر باشد

به علت اينكه در دوران بارداري رسيدن به ارگاسم مي تواند موجب شود كه خون و اكسيژن به رحم برسد، از همين رو افزايش ترشح هورمون اندروفين مي تواند باعث سرخوشي بيشتري شود پس در دوران بارداري زنان به ارگاسم شديدتري مي رسند كه در نتيجه احساس لذت بسيار بيشتري نسبت به زماني كه باردار نيستند خواهند داشت. اين نكته را در نظر بگيريد كه بر قراري رابطه ي جنسي و رسيدن به ارگاسم در طول بارداري نه تنها در مضر نخواهد بود بلكه بسيار لذت بخش تر از هنگامي است كه بارداري به وجود نيامده است.

3.ارضا شدن باعث سقط جنين مي شود | انقباض عضلات رحم در بارداري

اگر در هنگام بارداري و پس از رسيدن به ارگاسم زنان احساس گرفتگي عضلات در قسمت رحم خود كنند، مي توان گفت كه در دوران بارداري اين احساس گرفتگي طبيعي است و خطري جنين را در اين حالت تهديد نمي كند. در دوران بارداري و رسيدن به ارگاسم احتمال گرفتگي قاعدگي افزايش مي يابد اما اين كاملا طبيعي بوده و از همين رو خطري نه براي والد و نه براي جنين نخواهد داشت. براي اطلاعات بيش تر در زمينه ارگاسم زنان كليك كنيد.

ارگاسم در سه ماهه دوم بارداري

سه ماهه دوم بارداري مي تواند بهترين زمان براي رسيدن به ارگاسم و بر قراري رابطه ي جنسي در زوجين باشد. از همين رو مي توان گفت اين سه ماهه حالات تهوع و احساس بدي كه سه ماهه اول دارا مي باشد را ندارد و از طرف ديگر مشكلات و فشار هاي فيزيكي سه ماهه سوم را هم نخواهد داشت. مي توان اظهار داشت كه بهترين نوع رابطه ي جنسي در دوران بارداري مي تواند راجب به سه ماهه دوم بارداري باشد و از همين رو مي تواند لذت بخش تر هم باشد.

ارگاسم در سه ماهه دوم بارداري مي تواند موجب اين شود كه با توجه به افزايش انتقال خون به درون رحم، زن احساس لذت بيشتري كند و رسيدن به ارگاسم او همان گونه كه در بالا اشاره شد از شدت بيشتري بر خوردار باشد. پس مي توان گفت سه ماهه دوم نه تنها خطري براي جنين و والد ندارد بلكه بر قراري رابطه ي جنسي مي تواند بسيار لذت بخش باشد. براي اطلاع بيش تر در زمينه سه ماه دوم بارداري كليك كنيد.

آيا ارگاسم سبب زايمان زودرس مي شود؟

در بسياري از موارد به زوجين توصيه مي شود كه در هنگام بارداري از بر قراري رابطه ي جنسي امتناع كنند زيرا مي تواند موجب شود كه زايمان زودرس داشته باشد. اما اين سخن كاملا اشتباه بوده و طي تحقيقاتي كه در سال 2014 توسط پزشكان به انجام رسيد، به اين نتيجه رسيدند كه بر قراري رابطه ي جنسي و رسيدن به ارگاسم تفاوت چشمگيري در زايمان زودرس نخواهد داشت.

طي اين تحقيقات از دو گروه زنان باردار كه گروه اول در هر هفته دو بار به بر قراري رابطه ي جنسي مي پرداختند و گروه دوم كه از اين امر و از برقراري رابطه ي جنسي خود داري كردند، طي تحقيقاتي كه انجام شد اين نتيجه را در بر داشت كه هر دو گروه در زمان هاي پيش بيني شده زايمان كردند و همين طور موجب اين نگرش شد كه بر قراري رابطه ي جنسي در دوران بارداري اثري بر زايمان زودرس نخواهد داشت. براي اطلاع بيش تر در زمينه زايمان زودرس كليك كنيد.

چه زماني بايد از سكس خودداري كرد؟

در برخي موارد پيش مي آيد كه در دوران بارداري توسط پزشك بر قراري رابطه ي جنسي ممنوع مي شود. اين مساله زماني اتفاق مي افتد كه افراد در هنگام آزمايشات و طي تجربيات قبلي كه از بارداري داشته اند، بر قراري رابطه ي جنسي مي تواند موجب به خطر افتادن جان جنين شود و يا حتي ممكن است با آسيبي جدي باعث سقط جنين شود. از همين رو مي توان گفت كه در برخي موارد كه در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد بايد از بر قراري رابطه ي جنسي در هنگام بارداري براي حفظ جنين خودداري شود و اين توصيه توسط پزشك متخصص به زوجين گوشزد خواهد شد.

1.وازوپرويا

وازوپرويا يك حالت خطرناك محسوب مي شود كه در آن جفت و عروق به وجود آمده در داخل پرده ها روي دهانه سرويكس قرار مي گيرد. در اين حالت عروق خوني مي توانند دچار فشار بيش از اندازه، پارگي يا كنده شدن شوند كه در اين صورت خون به سرعت خارج مي شود و ارتباط جنين با مادر و ارتباط غذايي از بين خواهد رفت از همين رو احتمال كشته شدن و سقط جنين ممكن است افزايش يابد. به همين دليل افرادي كه در آزمايشات انجام شده در هنگام بارداري به اين حالت قرار گرفته اند، از انجام و بر قراري رابطه ي جنسي در اين دوران منع مي شوند و از همين رو حتي مي توانند بارداري پر خطري را تجربه كنند.

2.ارضا شدن باعث سقط جنين مي شود | نارسايي سرويكس

سرويكس يا دهانه رحم در دوران پيش از بارداري كمي باز است كه اين ميزان مي تواند در اين دوران باعث شود كه بافت هاي خارج شده از رحم در دوران قاعدگي از اين دهانه ي رحم به خارج و حتي در بر قراري رابطه ي جنسي باعث شود اسپرم به سمت رحم و تخمك پيش رود. در دوران بارداري اين دهانه ي رحم به طور طبيعي بسته مي شود تا احتمالات ناشي را از بين برده و به محافظت از تخم لقاح يافته انجامد. پس از اينكه بارداري به دوران آخر خود نزديك مي شود اين دهانه ي رحم به تدريج باز شده تا فرايند انتقال جنين از رحم به واژن انجام شود.

در برخي موارد نارسايي دهانه ي رحم يا همان نارسايي سرويكس مي تواند منجر شود جنين زودتر از زمان طبيعي خود به سمت واژن حركت كند و از همين رو باعث به وجود آمدن زايمان زودرس خواهد شد. به همين وجود اگر در آزمايشات انجام گرفته مشخص شود كه والد دچار نارسايي سرويكس است، بر قراري رابطه ي جنسي از آن جايي كه مي تواند موجب شود آسيب به جنين وارد شود از طرف پزشك متخصص ممنوع خواهد شد.

3.پارگي كيسه آب

پارگي كيسه آب اصطلاحي است كه بارها در اطرافمان در زنان باردار شنيده ايم. اين اصطلاح بدان معني است كه كيسه ي آمنيوتيك در اين افراد دچار پارگي شده و از همين رو سد مخافظتي بين جنين و محيط از بين خواهد رفت. در اين حالت بسيار مشاهده شده كه از سمت پزشكان متخصص به افراد توصيه شده كه در اين هنگام بسيار بايد از خود و جنين محافظت كرده و حتي يك ضربه ي بسيار كوچك در بسياري از موارد مي تواند باعث سقط جنين شود.

در صورت پارگي كيسه آب زوجين از طرف پزشك متخصص در بر قراري رابطه ي جنسي امتناع مي كنند تا نه تنها براي جنين بلكه حتي براي مادر نيز آسيبي به رحم وارد نشود. از همين رو در برخورد با موضوع پارگي كيسه آب تنها اين توصيه مي شود كه مادران به استراحت مطلق بپردازند تا احتمال سقط جنين به حداقل برسد. براي اطلاع بيش تر از پاره شدن كيسه آب كليك كنيد.

ارضا شدن باعث سقط جنين مي شود | سخن آخر

در انتها بايد گفت كه افراد در هنگام بارداري در صورت طبيعي بودن روند بارداري و اينكه تهديدي براي جنين و مادر وجود ندارد مي توانند همانند گذشته و كمي با احتياط بيشتر به انجام رابطه ي جنسي بپردازند و هيچ خطري در اين حالت نمي تواند جنين و مادر را تهديد كند و احتمال سقط جنين وجود ندارد. همينطور اينكه در اين دوران و مخصوصا سه ماه دوم لذت رابطه ي جنسي بسيار بالا است و حتي از قبل از دوران بار داري هم مي تواند بالاتر باشد. تنها زماني مي توان گفت كه بر قراري رابطه ي جنسي در دوران بار داري مي تواند خطر آفرين باشد كه از سمت پزشك متخصص و احتمال بروز مشكلاتي، بر قراري رابطه جنسي مشكل آفرين بوده و به همين طريق بر قراري رابطه ي جنسي ممنوع مي شود و زوجين بايد از آن خود داري كنند.

براي دانستن اين نكته كه آيا بر قراري رابطه ي جنسي مي تواند مضر باشد يا نه بايد اين احتمال توسط پزشك متخصص عنوان شود و راهكار هايي براي به حداقل رساندن آسيب ها ارائه شود. متخصصان حامي مي توانند در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع:‌ ارضا شدن باعث سقط جنين مي شود

براي دريافت مشاوره در زمينه ارضا شدن باعث سقط جنين مي شود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۸:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی