مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

معرفي كلي گياه زعفران

نام علمي زعفران corcus sativus و نام قديمي آن زرپران است كه در شرايط خوب و ايدئال قابليت رشد تا 30 سانتي‌متر را دارا هست. زعفران با گل زنبق و گل ببري در خانواده زنبقيان جاي مي‌گيرد و يكي از ارزشمندترين و مفيدترين ادويه‌هاي جهان است كه گاهي به آن طلاي سرخ نيز گفته مي‌شود. زعفران داراي يك ساقه و 6 گلبرگ بنفش‌رنگ و 3 رشته كلاله قرمزرنگ هست و قسمتي كه بيشتر خاصيت درماني و مصرفي دارد كلاله قرمزرنگ موجود در گل آن هست. كلاله زعفران حاوي چربي و املاح معدني موردنياز بدن است و از اين طريق اثرات مفيد خود را بروز مي‌دهد.

عطر و بوي زعفران به علت وجود سافرانال، طعم زعفران به تلخي پيكروكروسين و رنگين بودن زعفران مربوط به ماده به نام كروسين هست. همه اين مواد براي بدن خواص زيادي دارند. گياه زعفران از قديم در درمان نفخ شكم، اختلالات مرتبط با اسيد معده، سرفه، اختلالات خواب، اختلالات قاعدگي، تب سرخ و اختلالات قلبي-عروقي مورداستفاده قرارگرفته است. در اينجا سعي مي‌كنيم بيشتر روي كاربرد آن براي درمان اختلال ناباروري جنسي تمركز كنيم. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.


اختلال ناباروري جنسي

ناباروري امروزه به يكي از مشكلات شايع زوج‌ها تبديل‌شده است و به همين دليل تحقيقات و مطالعات آزمايشگاهي براي درمان اين اختلال به تحقيقات زيادي پرداخته‌اند. ناباروري مي‌تواند به دلايل مختلفي مثل مشكلات ايمني بدن، سن، تغذيه، اختلالات غدد درون‌ريز، عدم رشد بيضه‌ها، آب‌وهوا، ميزان كيفيت زندگي و… ايجاد شود.

در حال حاضر بيش از 150 ميليون مرد در سراسر جهان از اين اختلال رنج مي‌برند و به همين دليل از داروها و درمان هاي متنوعي استفاده مي‌كنند. در اين ميان زعفران به‌عنوان يك چاشني غذايي و طعم‌دهنده مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي مناسب براي درمان اين مشكل به كار گرفته شود. براي كسب اطلاع بيش تر در زمين درمان ناباروري كليك كنيد.


خواص زعفران براي اسپرم مردان

ناباروري جنسي معمولاً به دليل ناقص بودن اسپرم‌هاي مردان اتفاق مي‌افتد. اجزاي مهم اسپرم مردان سر و دم آن است كه اگر هر دو وجود داشته باشند و بتوانند به‌صورت خوبي عمل كنند، احتمال باروري را بالا مي‌برند و در صورتي‌كه اسپرم ناقص باشد احتمال باروري را كاهش مي‌دهد. در زير ملاك‌هاي سلامت اسپرم و تأثير زعفران بر آن را بررسي خواهيم كرد.

1. تأثير زعفران بر حركت اسپرم

هر چه اسپرم‌ها مسير دهانه رحم تا رسيدن به تخمك و لانه گزيني را سريع‌تر طي كنند احتمال زنده ماندن آن‌ها و درنهايت احتمال باروري بالاتر مي‌رود. متخصصان حركت اسپرم‌ها را به چهار دسته تقسيم‌بندي كرده‌اند. الف) حركت سريع و جلو رونده ب) حركت آرام و درجا ج) حركت جلو رونده د) بدون حركت. اسپرم‌هاي نوع الف بهترين كاركرد را دارند.

در درمان سنتي زعفران دم‌كرده را براي اين مقصود استفاده مي‌كردند. زعفران دم‌كرده از خشكي پوست بيضه‌ها جلوگيري مي‌كند و باعث حركت سريع‌تر اسپرم مي‌شود. اما در درمان‌هاي جديدتر از عصاره اتانولي زعفران استفاده مي‌شود. زعفران محلول در اتانول باعث تحرك بيشتر اسپرم‌ها مي‌شود و اين امكان را از طريق حذف راديكال‌هاي آزاد كه مانع رشد كامل اسپرم مي‌شود انجام مي‌دهد.

واريكوسل يكي از شايع‌ترين بيماري‌هاي مرتبط با ناباروري هست. اين بيماري معمولاً به دليل اختلال در جريان خون در كيسه بيضه ايجاد مي‌شود به اين صورت كه رگ‌هاي درون كيسه بيضه انتقال جريان خون را به‌خوبي انجام نمي‌دهند. اين بيماري درنهايت منجر به كاهش تعداد اسپرم‌ها و كيفيت اسپرم‌ها مي‌گردد و در مواردي منجر به ناباروري در افراد مي‌شود.

2. تأثير زعفران بر كيفيت اسپرم

متخصصان اورولوژي معتقدند كه زعفران تعداد اسپرم‌ها را افزايش نمي‌دهد بلكه باعث افزايش كيفيت اسپرم‌ها مي‌گردد. در اين مورد هم بايد به نقش عصاره اتانولي زعفران بر كاهش راديكال‌هاي آزاد اشاره كرد. در ضمن بايد اضافه كرد كه كاهش استرس و تنش اكسيداتيو باعث بالا رفتن تعداد و طول عمر سلول‌هاي توليدكننده اسپرم و همچنين خود اسپرم‌ها مي‌شود. هنگامي‌كه بدن انسان به‌صورت كافي از آنتي اكسيد‌ها برخوردار نباشد، سلول‌هاي جنسي خيلي زودتر از بين مي‌روند و مرگ سلول‌هاي جنسي موجب ايجاد اختلالات جنسي مي‌شود.

3. تأثير زعفران بر جلوگيري از آسيب كروموزوم‌ها

زعفران يك آنتي اكسيدان قوي به‌حساب مي‌آيد و به همين دليل باعث حذف راديكال‌هاي آزاد و همچنين جهش‌هاي ژنتيكي در سطح كروموزوم و DNA مي‌گردد. زعفران اين عمل را از طريق جلوگيري از التهابات سلول‌هاي مغزي و همچنين از طريق بهبود اندام‌هاي بدن انجام مي‌دهد.

4. خواص زعفران براي اسپرم مردان | تأثير زعفران بر رفع اختلال نعوظ

اختلال در نعوظ نوعي از ناكارآمدي جنسي است كه در آن مرد قادر نيست آلت جنسي خود را به حالت نعوظ دربياورد و يا نمي‌تواند در طول عمل جنسي نعوظ خود را حفظ كند. اين عارضه مي‌تواند به دلايل مختلف جسمي از قبيل ديابت، فشارخون، بيماري MS، بيماري پاركينسون، اختلالات غدد درون‌ريز و… اتفاق بيافتد. درهرصورت دليل بروز اين مشكل كمبود خون‌رساني مناسب به آلت جنسي است و در صورتي كه گردش خون در آلت جنسي از كار بيافتد، هورمون‌هاي جنسي نيز توانايي اثرگذاري خود را از دست مي‌دهند و فرد مبتلا به اختلال عملكرد جنسي مي‌گردد.

زعفران از طريق كمك به بهبود جريان خون باعث تأثير مثبت بر ميزان جريان خون در اندام‌هاي تناسلي مي‌گردد و از اين طريق در بهبود اختلال نعوظ مؤثر است. تحقيقات نشان داده كه مصرف زعفران باعث افزايش تعداد دفعات نعوظ، كاهش زمان نهفتگي برانگيختگي جنسي و همچنين افزايش طول زمان رابطه جنسي مي‌گردد.

در تحقيق ديگري 10 روز استفاده در مقدار 100 ميلي‌گرم از زعفران باعث بزرگ‌تر شدن قسمت‌هاي پايه و نوك آلت جنسي مردانه گرديد كه نشان از بهبود جريان خون در اين نواحي دارد. افزايش جريان خون نيز به‌نوبه خود باعث افزايش ترشح هورمون‌هاي جنسي و درنهايت رفع اختلال نعوظ مي‌گردد. براي اطلاع بيش تر از اختلال نعوظ كليك كنيد.

5. تأثير زعفران بر افزايش ترشح هورمون‌هاي جنسي

مصرف زعفران باعث افزايش ترشح هورمون‌هاي جنسي هم در مردان و هم در زنان مي‌شود. مصرف زعفران و مشتقات آن باعث افزايش ترشح هورمون آزادكننده گونادوتروپين از هيپوفيز پيشين مي‌شود و درنهايت موجب مي‌شود تا سطح تستوسترون در مغز و اندام‌هاي جنسي افزايش يابد و به اين شيوه باعث افزايش ميل جنسي در مردان مي‌شود.

در زنان نيز مكانيسم مشابهي فعاليت را شروع مي‌كند. به اين معنا كه ترشح هورمون آزادكننده گونادوتروپين باعث افزايش ترشح هورمون FSH و LH مي‌شود و همين امر باعث افزايش توليد هورمون‌هاي استروژن و پروژسترون مي‌شود و اين هورمون باعث افزايش ميل جنسي در مردان مي‌شود. پس با توجه به يافته‌هاي كنوني بايد بگوييم كه زعفران هم در مردان و هم در زنان باعث افزايش ميلي جنسي مي‌گردد.

6. خواص زعفران براي اسپرم مردان | تأثير زعفران بر تقويت روابط زوجين

اختلال در عملكرد جنسي زوجين موجب تضعيف روابط درون خانواده‌ها مي‌شود. يكي از فاكتورهاي مهم يك زندگي زناشويي خوب و مناسب ارضاي نياز جنسي هر دو طرف است. روابط جنسي باعث صميمت و تعهد بيشتر زوجين نسبت به يكديگر مي‌شود و باعث افزايش كيفيت زندگي مي‌گردد. مصرف زعفران به دليل اينكه باعث افزايش ميل جنسي هم در مردان و هم در زنان مي‌شود مي‌تواند بنيان روابط زوجين را بهبود ببخشد. براي اطلاع بيش تر در زمينه صميميت زناشويي كليك كنيد.

7. تأثير زعفران بر كاهش ميل جنسي ناشي از داروهاي ضدافسردگي

افسردگي يكي از بيماري‌هاي رواني-عصبي شايع در جهان است. اين بيماري معمولاً به‌وسيله داروهاي ضدافسردگي تا حدودي بهبود پيدا مي‌كند. يكي از عوارض داروهاي ضدافسردگي كاهش ميل جنسي است. تحقيقات نشان داده كه مصرف زعفران باعث مي‌شود تا ميل جنسي افرادي كه در اثر مصرف داروهاي ضدافسردگي دچار اختلال جنسي شده بودند افزايش پيدا كند. براي اطلاع بيش تر در زمينه افسردگي و درمان افسردگي كليك كنيد.

8. تأثير زعفران بر افزايش گردش خون در اندام جنسي

افزايش گردش خون در اندام جنسي موجب تقويت ميل جنسي مي‌شود. درواقع يكي از مشكلات افراد داراي اختلالات جنسي عدم گردش خون مناسب در اندام جنسي است. مصرف زعفران باعث مي‌شود تا سرعت گردش خون در اندام‌هاي مختلف بهبود پيدا كند و همچنين ميزان خون‌رساني به اندام‌هاي جنسي نيز بيشتر مي‌گردد. مصرف زعفران از طريق گرم كردن اندام‌هاي بدن موجب بهبود خون‌رساني مي‌گردد.


مقايسه تأثير زعفران با واياگرا

همان‌گونه كه گفته شد اختلال در عملكرد جنسي اختلالي فراگير در سطح جهان به شمار مي‌رود. يكي از داروهاي مورد استفاده در اين خصوص داروي سيلدنافيل(واياگرا) است. داروي واياگرا با افزايش توليد اسيد نيتريك توانايي جنسي مردان را افزايش مي‌دهد. اكسيد نيتريك به سلول‌هاي هيپوتالاموس كه براي رفتار جنسي مهم هستند كمك مي‌كند و جريان خون را به آلت مردي افزايش مي‌دهند.

داروي واياگرا در درمان اختلالات جنسي كاربرد زيادي دارد ولي نقطه‌ ضعف آن اين است كه امكان دارد در بيماران قلبي منجر به مرگ ناگهاني و كوري شود اما مصرف زعفران عارضه جسماني براي افراد ندارد و در تحقيقات نيز نشان داده‌شده كه كارايي آن با واياگرا مشابه است. كپسول گياهي tenetex-royal طبق مطالعات انجام‌ شده داراي تأثير مشابه با داروي سيلدنافيل (واياگرا) است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه داروي وياگرا كليك كنيد.

خواص زعفران براي اسپرم مردان | بهترين شيوه مصرف زعفران

براي اينكه زعفران بتواند بهترين بازدهي را براي بدن داشته باشد بهتر است تا به‌صورت دم‌كرده آن را مصرف كرد. به‌طوركلي تحقيقات فوايد بيشتر آن را در صورت استفاده به‌عنوان محلول در آب، شربت يا دم‌نوش تائيد كرده است. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه گياهان دارويي كليك كنيد.


تعيين مقدار مناسب اثرگذاري زعفران

براي اينكه يك دارو تأثير خود را به‌خوبي نشان دهد نياز است كه در دوز مناسب استفاده شود. اگر يك دارو در دوز كم مورداستفاده قرار گيرد كارايي نخواهد داشت و اگر در دوز يا مقدار زياد مورد استفاده قرار گيرد موجب ايجاد حالتي شبيه مسموميت در افراد مي‌شود.

طبق تحقيقات انجام‌شده در زمينهٔ ميزان مناسب زعفران براي مصرف روزانه تا بتواند در درمان اختلالات جنسي و ناباروري جنسي مناسب باشد مقدار تعيين‌شده را 100 ميلي‌گرم عنوان كرده‌اند. به‌ عنوان‌ مثال در يك تحقيق به يك گروه ميزان 25 ميلي‌گرم، به گروه دوم 50 ميلي‌گرم و درنهايت به گروه سوم 100 ميلي‌گرم به‌ صورت روزانه زعفران داده شد. در پايان تحقيق گروه اول و دوم با افراد عادي در زمينهٔ ميزان ميل جنسي تفاوتي مشاهده نشد و فقط افرادي كه 100 ميلي‌گرم به‌صورت روزانه اين ماده را مصرف كردند ميزان ميل جنسي در آن‌ها افزايش پيداكرده بود.

موضوع ديگر تعيين مدت‌زمان مصرف براي اثرگذاري يك دارو است. بعضي از داروها به‌صورت سريع عمل مي‌كنند و نهايتاً تا يك ساعت بعد از مصرف اثرگذاري خود را نشان مي‌دهند. بعضي از داروها به‌صورت بلندمدت عمل مي‌كنند و تأثير آن‌ها بعد از چند روز يا چند هفته در بدن قابل‌ مشاهده است.

مقدار مناسب اثرگذاري زعفران
داروهايي كه سرعت عمل آن‌ها بالا است معمولاً اثر خود را بر روي سلول‌هاي مغزي به‌جاي مي‌گذارند ولي داروهايي كه سرعت عمل آن‌ها آهسته است از طريق هورمون‌ها وارد بافت‌هاي بدن مي‌شوند و براي اينكه هورمون‌ها بتوانند به نهايت كاركرد خود برسند گاهي اوقات حتي به يك ماه زمان نياز دارند.

همان‌طور كه در بالا توضيح داده شد مصرف زعفران باعث تحريك غده هيپوفيز مي‌شود و به همين دليل سرعت عمل تأثيرگذاري آن آهسته‌تر از سلول‌هاي مغزي است. نكته ديگري كه بايد به آن توجه كرد اين است كه مصرف زعفران اسيدهاي چرب موجود در غشاي سلول‌هاي اسپرم را نيز افزايش مي‌دهد. چربي‌هاي نيز باعث افزايش عملكرد و ميل جنسي مي‌شوند اما سرعت تأثير آن‌ها حتي از هورمون‌ها نيز كندتر است.

با همه اين توضيحات درنهايت بايد بگوييم كه طبق تحقيقات، ميانگين زمان اثرگذاري زعفران بر ميزان ميل جنسي و افزايش كيفيت اسپرم‌ها 20 روز است. هر چقدر مدت‌ زمان مصرف روزانه زعفران بيشتر باشد مسلماً اثر گذاري آن بر سيستم هورموني و ميزان نوروپپتيدها بيشتر خواهد شد و بالطبع تأثير آن بر عملكرد جنسي نيز افزايش خواهد يافت.

خواص زعفران براي اسپرم مردان| سخن آخر

در اين مقاله تلاش كرديم تا در حد امكان خواص درماني زعفران براي اسپرم مردان و همچنين بهبود عملكرد جنسي و حتي تقويت روابط زوجين را بررسي كنيم اما بايد دقت داشته باشيد كه اختلال در عملكرد جنسي تنها به دليل كمبود جريان مناسب خون‌رساني يا دلايلي از اين‌ دست نيست. احتمال اينكه مشكل در عملكرد جنسي به دلايل ديگري رخ‌ داده باشد وجود دارد. پس اگر مصرف مقدار منظم و مشخص زعفران در بهبود عملكرد جنسي تأثيري نداشت بهتر است با متخصصان حوزه سلامت يعني روان‌پزشكان و روان شناسان در اين رابطه كمك بگيريد. متخصصان حامي مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: خواص زعفران براي اسپرم مردان

براي دريافت مشاوره در زمينه خواص زعفران براي اسپرم مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۲:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی