مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مصارف پزشكي مخدرها

اين مواد مي توانند به عنوان داروهاي مخدر افيوني براي تسكين درد خالص استفاده شوند. ترياك قبل از كشف نحوه تصفيه و استخراج مورفين و كدئين، قرن ها براي تسكين درد مورد استفاده قرار مي گرفت. اين ماده دود كردني و همچنين بلعيده شدني است. هنوز هم در برخي از كشورها كه توليد مي شود از آن به عنوان روش درماني استفاده مي كنند.

تجويز داروهاي مخدر براي بيماري ها

مواد افيوني براي درمان بسياري از بيماري هاي جسمي تجويز مي شود، از جمله: دندان درد و اقدامات دندانپزشكي صدمات سنگين و جدي جسماني جراحي ها شرايط مزمن مانند سرطان

نحوه كار ترياك در سيستم بدني

آلكالوئيدهاي فعال موجود در ترياك به گيرنده هاي مواد افيوني در مغز مي چسبند. با فعال كردن گيرنده هاي همراه پروتين جي واقع در مغز و نخاع كه در تعديل درد نقش دارند، اثرات ضد درد خود را ايجاد مي كنند. بعد به سيستم عصبي و دستگاه گوارش متصل مي شوند. پس از مصرف دوز مشخص، اثرات آن در طي 15 تا 60 دقيقه شروع مي شود و 4 تا 6 ساعت طول مي كشد. مورفين (ماده فعال) نيمه عمر كوتاهي دارد و نيمي از آن در 1.5 تا 7 ساعت متابوليزه مي شود. بيش تر دوز مورفين در طي 72 ساعت در ادرار از بين مي رود.


عوارض ترياك بر معده | علائم سو مصرف مواد

از آنجا كه گيرنده هاي مواد افيوني به طور گسترده در بدن پخش مي شوند، تاثيرات بسيار گسترده اي هم دارند. علائم و نشانه هاي سو مصرف مواد افيوني مي تواند از نظر جسمي، رفتاري و رواني باشد. در برخي موارد افراد مبتلا به اختلال مصرف ترياك مي توانند اثرات اعتياد خود را پنهان كنند. در موارد ديگر، خانواده و دوستان مي توانند تغييراتي را در روحيه يا شكل ظاهري فرد تشخيص دهند. علائم مرتبط با مصرف بيش از حد ترياك توسط ديگران ديده مي شود. به عنوان مثال مردم مي توانند مردمك چشم گشاد شده و تغييرات خلقي را تشخيص دهند. با اين حال آن ها نمي توانند برخي علائم ديگر مانند سردرد يا درد معده را مشاهده كنند.

علائم جسماني مزمن سو مصرف مواد

مصرف مزمن ترياك مي تواند منجر به طيف وسيعي از مسائل جسمي طولاني مدت شود. اين مشكلات سلامتي ممكن است شامل شكنندگي استخوان ها، تغييرات هورموني و عوارض روده اي باشد. شرح برخي علايم عبارتند از:

_سرعت تنفس كم يا آرام
_تحريك بدني
_تصميم گيري ضعيف
_كنار گذاشتن مسئوليت ها
_نوسانات خلقي _تحريك پذيري
_افسردگي _كاهش انگيزه
_حملات پانيك

علائم هشداردهنده آغازين سومصرف مواد افيوني

هنگامي كه فردي به مواد افيوني اعتياد پيدا مي كند، اغلب تهيه مواد مخدر مورد نظر خود را در اولويت قرار داده و از همه چيز مهم تر مي شود. در نتيجه سو مصرف مواد مخدر و اعتياد داراي علائم قابل مشاهده است. اگر گمان مي كنيد يكي از دوستان يا اعضاي خانواده شما از مواد افيوني استفاده مي كند، بايد تغييراتي را در چندين جنبه از زندگي آن ها مشاهده كنيد.

اعتياد به ترياك مي تواند منجر به مشكلات سلامت جسمي مانند مه ذهني، يبوست و افسردگي و مشكلات تنفسي شود. هر اندازه از انواع محصولات ترياك بيش تر استفاده كنيد، احتمال تجربه اين مسائل بيش تر خواهد بود.

علائم جسمي متداول مرتبط با سو مصرف

علايم قابل مشاهده اعتياد به ترياك عبارتند از:
_دهان خشك
_مردمك چشم گشاد
_بي حالي
_خوابيدن بيش از حد يا مشكل در خوابيدن

علائم جسمي اعتياد به ترياك؛ نشانه هاي شديدتر

برخي از اثرات مصرف مزمن ترياك شديدتر از برخي ديگر است. افرادي كه به مدت چند سال اعتياد به مسكن مانند اوكسي كونتين را تجربه كرده اند، ممكن است با مشكلات شديدتري در سلامتي روبرو شوند مانند:
_فشار خون پايين
_حالت تهوع يا استفراغ
_قرمزي پوست
_خستگي

عوارض ترياك بر معده | علائم رفتاري اعتياد به ترياك

افراد معتاد به مواد افيوني ممكن است خود را منزوي كنند و يا علاقه خود را به سرگرمي هاي عادي خود از دست دهند. آن ها اغلب در انجام كارهاي روزمره مانند نظافت منزل يا مراقبت از فرزندان خود مشكل دارند. برخي ديگر از علائم اعتياد به ترياك عبارتند از:
_نوسانات خلقي و ابتلا به اختلال دو قطبي
_تحريك پذيري
_تغييرات ظاهري
_مخفي كردن مواد مخدر در اتاق يا وسيله نقليه
_رفتارهاي بي ثبات
_انجام رفتارهاي پرخطر مانند رانندگي هنگام مصرف مواد

عوارض روانشناختي اعتياد به ترياك

مشكلات روحي ناشي از سو مصرف مواد افيوني مي تواند به اندازه مشكلات جسمي آزار دهنده باشد. مصرف ترياك با افسردگي ، اختلال دو قطبي و اضطراب ارتباط نزديكي دارد؛ در صورت عدم درمان، اين اختلالات رواني منجر به تشديد اعتياد، ادامه سو مصرف و در نهايت مرگ مي شوند.
طبق مطالعه اي كه در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، ۷/۲ ميليون نفر در ايالات متحده با تشخيص اختلال سلامت روان، از مواد مخدر تجويز شده استفاده مي كنند. اين گزارش حاكي از آن است كه آمريكايي هاي مبتلا به مشكلات رواني بيش از نيمي از نسخه هاي افيوني را كه در سراسر كشور توزيع مي شود دريافت مي كنند.

علايم اوودوز ناشي از مصرف مواد افيوني

اگر بيش از حد مواد افيوني مصرف كنيد، ممكن است با عوارض جدي منجر به اوردوز مواجه شويد. اين يك وضعيت پزشكي بسيار جدي است كه به مداخله هاي پزشكي نياز دارد. با علائمي همچون:
_عدم پاسخگويي (نمي تواند بيدار شود)
_تنفس آرام، نامنظم يا اصلاً نفس نمي كشد
_نبض آهسته، نامنظم يا بدون نبض
_استفراغ
_از دست دادن هوشياري و مردمك چشم هاي كوچك.
براي اطلاع بيش تر در زمينه علائم اعتياد به ترياك كليك كنيد.


عوارض ترياك بر معده | علائم اعتياد در جوانان

نشانه بارز اعتياد به ترياك، عدم بهره وري در مدرسه يا محل كار است. به عنوان مثال بسياري از نوجواناني كه به داروهاي مسكن اعتياد دارند از كلاس خارج مي شوند و يا در تست ها عملكرد ضعيفي دارند. براساس گزارش اداره ي مبارزه با مواد مخدر، نوجوانان داراي اعتياد در معرض خطر بيش تري براي ترك تحصيل قرار دارند.

اعتياد به ترياك مي تواند مشكلات رواني مانند اضطراب يا افسردگي را نيز به وجود آورد. به عنوان مثال بسياري از افرادي كه اعتياد به هروئين را تجربه مي كنند با اختلالات همزمان روبرو مي شوند كه مي تواند منجر به افكار خودكشي شود.

تاثير مواد افيوني بر معده

تحقيق پزشكي در ۲۰ فوريه ۲۰۲۰ انجام شده است كه نشان مي دهد اگر درد شديدي به بيمار وارد شود، ممكن است پزشك براي درمان آن مواد افيوني تجويز كند. اين داروها مي توانند مشكلات معده مانند حالت تهوع، استفراغ يا يبوست ايجاد كنند كه به جاي بهتر شدن، احساس بدتري ايجاد مي كنند. برخي از اين مشكلات به سرعت برطرف مي شوند كه آن ها را به راحتي مي توان مديريت كرد. حالت تهوع و استفراغ اغلب پس از چند روز برطرف مي شود اما يبوست ناشي از مواد افيوني مدت بيش تري به طول مي انجامد زيرا اين دارو باعث مي شود غذا در سيستم بدني فرد كندتر حركت كند. چون بدن فرد زمان بيش تري براي جذب آب از مدفوع صرف مي كند كه دفع آن را دشوار مي كند.

اثرات مخدر ترياك بر معده

مصرف ترياك باعث بروز عوارض زيادي در معده مي شود. از جمله اينكه سبب زخم معده، انسداد دهانه خروجي معده و خونريزي معده شده و مشكلاتي در گوارش و هضم غذا و ترشح هورمون هاي معده بوجود مي آورد. رفلكس دائم معده هم از عوارض ترياك براي معده است.

مطالعات اشعه ايكس با هدف بررسي تأثير ترياك بر دستگاه گوارش و روده در انسان

عليرغم اين واقعيت كه ترياك يك داروي قديمي است و در درمان برخي از بيماري هاي روده بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، اطلاعات كمي در مورد ماهيت عملكرد آن در دستگاه گوارش به ويژه در انسان وجود دارد. كشف اثرات مواد افيوني بر تحرك دستگاه گوارشي مدت هاست كه رخ داده است. اين اثرات كه به عنوان اختلال عملكرد روده مخدر (يا دستگاه گوارش) شناخته مي شود، به صورت يبوست، حالت تهوع، نفخ، ايلئوس و گاهي اوقات درد آشكار مي شود.

عوارض گوارشي مسكن هاي افيوني

نسخه هاي داروهاي ضد درد افيوني طي دهه هاي گذشته بطور مداوم در حال افزايش است. در حالي كه اين داروها توانايي تسكين بهينه درد را براي بسياري از بيماران دارند اما بدون خطر عوارض جانبي از بين نمي روند. عمده اثرات محدود كننده استفاده از داروهاي افيوني مربوط به دستگاه گوارش به ويژه حالت تهوع و يبوست است. چندين گزينه درماني براي كمك به مديريت اين عوارض جانبي وجود دارد اما پيشگيري از مولفه هاي اصلي بيماراني است كه از داروهاي ضد درد ترياك استفاده مي كنند. روش هاي غير دارويي به همان اندازه ي داروها براي پيشگيري و مديريت عوارض جانبي مهم هستند.


زندگي با اعتياد به مواد افيوني؛ آمادگي براي ترك و بهبودي

اولين قدم براي بهبودي اين است كه تشخيص دهيد با مواد افيوني مشكل داريد. اگر فكر مي كنيد به آن ها اعتياد داريد، اطمينان داشته باشيد كه به شما كمك مي شود. اولين قدم در ترك اعتياد اين است كه بفهميد مي توانيد رفتار خود را كنترل كنيد.

عوارض ترياك بر معده | متعهد به ترك باشيد

رفتار خود را كنترل كنيد و به مبارزه با اعتياد خود متعهد شويد. از پزشك خود كمك بگيريد. آن ها مي توانند بزرگ ترين حامي شما باشند. حتي اگر مي خواهيد داروي تجويز شده خود را ترك كنيد، پزشك شما ممكن است بتواند دارويي را تجويز كند كه به شما در كاهش ولع مصرف داروي اعتياد آور كمك كند. صحبت با پزشك يا مشاور در مورد مشكلات و مصرف مواد مخدر نيز مي تواند مفيد باشد.

دريافت پشتيباني و حمايت

سازمان هاي خاصي براي كمك به افراد معتاد اختصاص يافته اند. آن ها مي خواهند شما به موفقيت برسيد و ابزار و پشتيباني لازم را براي ترك و ادامه زندگي به شما مي دهند. از خانواده و دوستان خود نيز بخواهيد كه پشتيباني تان كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه برنامه 12 قدمي ترك اعتياد كليك كنيد.

علائم ترك ترياك

بسياري از افراد مبتلا به اعتياد به ترياك سعي در كاهش مصرف مواد مخدر دارند. با اين حال كاهش استفاده از آن ها مي تواند علائم دردناك ترك را ايجاد كند كه كنترل آن به تنهايي دشوار است. علائم ترك ترياك عبارتند از :
_گرفتگي شكم
_دردهاي عضلاني
_تعريق زياد

عوارض ترياك بر معده | سخن آخر

هركسي مي تواند به داروهاي مسكن اعتياد پيدا كند. اعتياد به ترياك نتيجه سو مصرف شديد و طولاني مدت ترياك است. اعتياد نوعي اختلال عصبي است كه مي تواند منجر به رفتارهاي اجباري شود. اگر اختلال مصرف مواد درمان نشود، مي تواند چندين اختلال سلامتي ايجاد كند و موارد موجود را تشديد كند. براي جلوگيري از اثرات مضر مواد افيوني درك خطرات اين داروها و چگونگي كمك در صورت وجود اعتياد به ترياك مهم است. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند به صورت تلفني در جهت ترك اعتياد راهنمايي تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: عوارض ترياك بر معده

براي دريافت مشاوره در زمينه عوارض ترياك بر معده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عوارض ترياك بر معده،
موضوع:
[ ۳ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۵۴:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی