مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رگ خواب و مزيت دست يابي به آن

سرخرگ كاروتيد، شاهرگي دو طرفه و مهم در گردن است كه اگر يك طرف آن را در انسان به آرامي مالش دهيم، احساس سستي و كاهش تپش قلب را به دنبال دارد و اگر دو طرف آن را به سرعت و با شدت مالش دهيم، خونرساني به مغز كاهش مي يابد و حتي فرد ممكن است به سمت بيهوشي برود. با توجه به اين كاركرد، ضرب المثل معروف رگ خواب كسي را به دست آورن معنا فراتري را در بر مي گيرد و اين معنا فراتر، اشاره به يافتن راه نفوذ و تسلط بر كسي است. از اصطلاح رگ خواب بيشتر در مذاكره ها و مباحثه هاي چندين نفره استفاده مي شود اما اين اصلاح و كاربرد آن در روابط دو نفره و مباحثه هاي بين آن ها به خصوص در روابط بين دو جنس مخالف برحسته تر و مهم تر مي شود.

اهميت دست يابي به رگ خواب ديگران

همه انسان ها نقاط مثبت و منفي بسياري دارند. اين نقاط گاهي آشكاراند و گاهي هم منفي و در طولاني مدت مشخص مي شوند. نقاط مثبت توانايي هاي آن ها است و نقاط منفي، ضعفشان در جنبه ها و مسائل مختلف است. با توجه به اين ويژگي ها هر كسي قلق خاص خودش را در زندگي دارد كه به اين قلق، به اصطلاح رگ خواب مي گويند. شناختن رگ خواب آن ها و به دست آوردن آن به ما كمك مي كند كه بهتر و بيشتر آن ها را بشناسيم و در نتيجه بهتر با آن ها رابطه برقرار كنيم.

وقتي آدم‌ ها با خصوصيات و رفتار هاي ديگران و همچنين با شيوه و سبك زندگي كه در آن بزرگ شده‌اند، آشنايي نداشته باشند، در روابط بين ‌فردي خود دچار مشكل مي‌شوند و اين اتفاق به‌ صورت پررنگ ‌تري در روابط بين زن و مرد و به صورت روابط زناشويي خود را نشان مي‌دهد. براي جلوگيري از اين مشكلات، بايد بپذيريد كه شما و همسرتان دو آدم متفاوت هستيد و دليلي ندارد مثل هم باشيد و اين تفاوت ناشي از سبك ‌هاي زندگي و شيوه ‌هاي متفاوت و گاها متضاد تربيتي است؛ اما لزوما وجود اين تفاوت ها بد يا مشكل زا نيست.

رگ خواب در زنان و مردان

زن و مرد هر دو انسان اند و بر همين اساس حقوق مساوي دارند ولي به دليل تفاوت فيزيولوژيكي بر خواسته از تفاوت ژني كه با هم دارند، نوع، ميزان و چگونگي برآورده كردن نيازهايشان تا حدي متفاوت است ولي اين تفاوت ها خيلي زياد و گسترده نيستند، بنابراين مي توان گفت كه مردان و زنان بيشتر از آن كه متفاوت باشند با هم شباهت دارند؛ از ساختار هاي مغزي مشابه تا خواسته‌ها و نيازهاي يكساني كه در پيشرفت زندگي و برقراري ارتباط دارند و تفاوت ‌هاي آن ها اگرچه مهم هم باشد‌، ولي درعين حال جزئي است.

هر انساني منحصر به فرد است و هر چقدر بيشتر و بهتر بدانيد كه انسان ها از چه رفتارهايي خوششان مي آيد و يا از چه رفتارهايي خوششان نمي آيد، بهتر مي توان با آن ها رابطه اي مناسب و با ثبات برقرار كرد؛ چه جنس مذكر باشند چه جنس مونث و حتي در پاره اي از موارد، جنسيت مشخصي ندارند.


آيا ماه تولد، رگ خواب و نوع آن را مشخص مي كند؟

حال سوالي كه پيش مي آيد اين است كه آيا عواملي نظير روز، ماه، سال، محل تولد و… در تعيين ويژگي هاي انسان نقش دارند و يا خير؟ جواب اين سوال بله است. البته با بررسي تحقيقات انجام شده، به اين نتيجه مي‌رسيم كه بازه زماني مورد نظر در اين نوع مطالعات، بزرگ ‌تر و فراتر از روز و ماه است. يعني اگر بخواهيم بپذيريم كه تاريخ تولد روي شخصيت تأثير مي گذارد، چنين تأثيري را بهتر است در مورد فصل ها مطرح و بررسي كرد. وقتي تغيير در حد چندين ماه باشد، در برخي مطالعات تفاوت ‌هاي فيزيولوژيك و شخصيتي را تأييد مي‌كنند. بطور مثال نتيجه چند نمونه از مطالعات در اين باره در ادامه آمده است:

_يك مطالعه كه بر روي صد نفر انجام شده نشان مي‌دهد كه سطح ويتامين D و قدرت سيستم ايمني متولدين نيمه‌ي بهار، كمي پايين‌تر از متولدين نيمه‌ي پاييز است.

_بيشتر مطالعاتي كه در رابطه با طول عمر انجام شده‌اند، نشان مي‌دهند كه متولدين پاييز و اوايل زمستان، در مقايسه با متولدين بهار و تابستان، كمي بيشتر عمر مي‌كنند.

_تحقيقات متعددي تأييد كرده‌اند كه ميزان دوپامين در خون انسان متولد فصل پاييز بيشتر از متولد فصل بهار است.

_تحقيقات متعددي نشان مي‌دهند كه احتمال مشاهده اسكيزوفرني و اختلال دوقطبي در متولدين زمستان بيشتر از متولدين ساير فصل‌هاي سال است.

تفاوت در ويژگي هاي شخصيتي و فيزيولوژيك افراد متولد فصل ‌هاي مختلف، تنها به يك يا چند عامل محدود و جزئي مربوط نمي‌شود. مدت زمان تابش نور در فصل‌هاي مختلف، رطوبت هوا، دماي متوسط و رژيم غذايي مادر در طول مدت بارداري، جنيني و حتي نوزادي كودك از جمله عواملي اند كه به تاثير گذاري آن ها بر ويژگي هاي انسان و رگ خواب او اشاره شده است.

فاصله تصور تا حقيقت

درست است كه همه آدم‌ ها و البته همه مردها از كليشه‌ هاي رفتاري مشابهي پيروي مي‌كنند اما نبايد فراموش كرد كه همين آدم ها در نوع خودشان مرداني منحصر به ‌فرد هستند كه ممكن است بسياري از رفتارهايشان در آن كليشه‌ها نگنجند. وقتي آدم‌ها با خصوصيات و رفتارهاي ديگران و همچنين با شيوه و سبك زندگي كه در آن بزرگ شده‌اند آشنايي نداشته باشند، در روابط بين ‌فردي خود دچار مشكل مي‌شوند و اين اتفاق به‌صورت پررنگ ‌تري در روابط بين زن و مرد و به صورت روابط زناشويي خود را نشان مي‌دهد. داشتن زندگي و رابطه اي آرام و عاشقانه و به دور از جنجال زماني امكان پذير است كه زن و شوهر بتوانند رگ خواب هم را شناخته و به دست بگيرند.

براي جلوگيري از مشكلات، بايد در قدم اول پذيرفت كه شما و شريك زنديگي تان دو آدم متفاوت هستيد (جدا از كليشه هاي جنسيتي مرد و زن)، پس دليلي وجود ندارد كه مثل هم باشيد و اين تفاوت مثل هم نبودن ناشي از سبك ‌هاي متفاوت زندگي و شيوه ‌هاي متفاوت و متضاد تربيتي و زيستي است؛ ولي لزوما وجود اين تفاوت ها بد و مشكل زا نيست. در حقيقت اگر به آن ها رسيدگي نشود، مثل هر تضاد و تفاوت ديگري مي تواند به طور تدريجي رابطه را به سمت و خامت و پايان ببرد. براي اطلاع از دعواي ميان زوجين كليك كنيد.

تصور جامعه از مردان

متاسفانه در بيشتر جوامع دنيا اين ذهنيت ساخته شده است كه مردان بايد از همان دوران كودكي مطابق با ارزش‌هاي فرهنگي و هنجارهاي مردانه رفتار كنند. اين هنجارها شامل كنترل عواطف مرد توسط خودش، برنده و برتر بودن به هر قيمتي و آسيب‌پذير نبودن است. در مقابل اگر آن ها از اين قواعد تمام و كمال پيروي نكنند و عواطف خود را نشان دهند، اغلب از جانب ديگران به داشتن رفتاري زنانه متهم مي‌شوند.

البته اگر پاي درد دل آقايان بنشينيد، مي بينيد كه از دامن زدن خانم ها به اين ضعف سيستماتيك گلايه هاي جدي و اساسي مي كنند اما تحقيقات نشان داده مرداني كه سرسختانه از معيارهاي معمول جنس مذكر تبعيت كنند، با احتمال بيشتري عواطف خود را سركوب مي‌كنند و اين امر آن ها را آسيب ‌پذير تر كرده و عاملي فشارزا براي خودشان مي شود كه تاثير آن در روابط بين فردي نيز ديده مي شود به خصوص در محيط خانوادگي و روابط زناشويي. در واقع جامعه به افراد مي‌آموزد و مي گويد كه ارزش جنس مذكر به نقش او در محيط اجتماعي است؛ يعني توانايي او در فعاليت، قبول مسئوليت، كنترل كردن و برتر بودن و كسب موفقيت در ابعاد مختلف جامعه، نه صحبت ها و عملكردهاي رمانتيك و عاشقانه اي كه هر كسي از همسرش انتظار دارد.

واقعيت مردان

اما حقيقت اين است كه زير ماسك اين معيارها و هنجارها، او انساني است درست مثل شما‌ كه مي‌خواهد به دليل چيزي كه هست مورد توجه و عشق نزديكترين افراد زنديگيش ( بخصوص اعضاي خانواده و عشق زندگي خود) قرار بگيرد. پس اولين و اساسي ترين قدم در ارتباط با مرد دلخواهتان، اين است كه بنوانيد او را به خاطر خودش و جدا از موقعيت اجتماعي كه دارد، دوست داشته باشيد.

در اينجا اين جمله طلايي جيل وبر پررنگ است “مرد شما عميقا مي‌خواهد كه او را به خاطر خودش دوست داشته باشيد، نه به دليل كارهايي كه مي‌تواند براي شما انجام دهد” بنابراين براي داشتن يك زندگي مشترك موفق، بايد عاشق همسرتان باشيد و يار او در تمام زندگي باشيد و از كليشه هاي جنسيتي مرد بودن و زن بودن دوري كنيد و هميشه اين نكته را در نظر داشته باشيد كه جدا از جنسيت دو انسان متفاوت اما عاشق هستيد كه براي پايداري عشق و رابطه بين خودتان بايد تلاش كنيت و يكديگر را همراهي نماييد.


خصوصيات و رگ خواب مرد متولد آبان ماه

برخي از شايع ترين ويژگي هاي مردان آبان ماهي و رگ خواب آن ها به شرح زير مي باشد:

1. رفتار مشابه با ديگران

تا به حال به دقت به تصوير يك عقرب نگاه كرديد؟ جانوري كوچك كه اگر بهش كاري نداشته باشيد، حتي به دنبال شما هم نمي افتد چه برسد به اينكه بخواهد شما را نيش بزند. اما اگر او را تحريك كنيد به سرعت به شما واكنش نشان مي دهد و اين واكنش مي تواند بسيار دردناك و حتي مرگبار باشد. شايد به همين دليل است كه سمبل و نماد ماه آبان، عقرب است. اگر با آن ها با صداقت و درستي برخورد كنيد، آن ها نيز روندي مشابه در پيش مي گيرند ولي اگر با آن ها با صداقت و درستي برخورد نكنيد آن ها نه تنها با شما بطور مشابه برخورد مي كنند بلكه از مهلك ترين توانايي هايشان براي انتقام و ضربه زدن به شما استفاده مي كنند.

2. رگ خواب مرد متولد آبان ماه | كمال گرايي

مردان آباني انتظارات كمال گرايانه اي از خودشان دارند و اگر شما به عنوان شريك زندگيشان در اين مسير آن ها را ياري ندهيد، به سرعت در ديد آن ها شخصي منفور و حتي دشمني براي نابود شدن مي شويد و او در موقعيت هاي مختلف به دنبال نابودي و تخريب شخصيتي شما است. آن ها جاه طلب هستند و به شدت براي ساختن روياهاي خودشان، هر چند دست نيافتني تلاش مي كنند. اگر در اين راه شما با آن ها همراهي نكنيد و روياهاي آن ها را مسخره كنيد، هر چقدر هم عاشق و شيفته شما باشند، اين عدم همراهي مثل پتكي در ذهن آن ها عمل مي كند و در نهايت حتي در اوج عشق هم نيش خود را به شما مي زنند.

در حقيقت آن ها عدم همراهي شما را مشابه خنجري از پشت مي دانند كه هيچوقت آن را فراموش نمي كنند و حتي به ندرت مي بخشند. مي توان دليل اين مسئله را در كمال گرايي و هدف گرايي آن ها يافت. در نتيجه ميزان حساسيت بالايي در برابر گفته ها و رفتار شما يه خصوص در برابر رفتار و گفته هاي خودشان، دارند و شما ناخواسته هم، مي توانيد آن ها را به نقطه جوش و حتي گسستگي برسانيد. براي اطلاع از غلبه بر كمال گرايي كليك كنيد.

3. رگ خواب مرد متولد آبان ماه | هيجاني بودن

مردان متولد آبان، به شدت متكي به خودشان هستند اما در مواجه با عشق سريعا شكست مي خورند، زيرا حساسيت پذيري بالايي نسبت به محيط دارند و اگر عاشق شما بشوند، حتي‌ زماني‌ كه‌ به‌ ظاهر خونسرد، آرام‌ و خويشتن ‌دار هستند، درونشان‌ پر از آشفتگي، انرژي‌، عاطفه‌ و احساسات است‌. به دليل هيجاني بودن ممكن است با هر حركت شما خوشحال شوند و يا به طور پرخاشگرانه اي به هم بريزند و حتي اگر در اون لحظه هم به شما پرخاش نكنند، ولي همچنان از شما ناراحت مي مانند و كينه شما را به دل مي گيرند تا زماني كه به اصطلاح زهر خودشان را به روي شما بريزند.

 

شما عشق او هستيد، بنابراين حساسيتي كه نسبت به شما پيدا مي كند، چند برابر هر چيز ديگري است. ارتباط عاشقانه‌ از ديد آن ها امري‌ مقدس‌ است و از بعدي معنوي گونه‌ به‌ آن‌ نگاه مي كنند. ازدواج‌ به‌ نظر آن ها يك‌ پيوند روحاني‌ به‌ شمار مي‌آيد. درواقع‌ مردان متولد آبان مثل‌ بنزيني هستند كه‌ شما حكم كبريتي خاموش را براي آن ها داريد؛ اگر در موقعيتي بحراني حرف و يا كاري خاص از سوي شما به خصوص در رابطه با او سر بزند، شما كبريتي روشن براي او مي شويد و او به شدت به شما پاسخ مي دهد حتي اگر عشق زيادي به شما داشته باشد.

4. شجاعت

اين مردان شجاعت بسيار بالايي دارند. اين افراد به شدت روحيه ماجراجويي قوي دارند و اهل خطر پذيري هستند. از شكست عصباني مي شوند ولي داغون نه و به دليل حس مبارزه و برتري طلبي كه دارند دوباره به سمت موانع حمله مي كنند. به همين دليل در بسياري‌ ازحرفه‌ها و مشاغل‌ متنوع موفقيت‌ كسب‌ مي نمايند. آن ها را مي توان افرادي دانست كه به سرعت مي توانند رهبر گروهي مي شوند حتي اگر آن گروه كوچك باشد، ولي در عين حال به سرعت هم مي توانند شكست بخورند به خصوص اگر از سمت افراد مهم زندگيشان، حمايتي دريافت نكنند. و در نهايت توصيه مي شود كه براي اطلاع بيش تر از رگ خواب مردان متولد آبا از افراد متخصص كمك بگيريد. براي اطلاع بيش تر و دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: رگ خواب مرد متولد آبان ماه

براي دريافت مشاوره در زمينه رگ خواب مرد متولد آبان ماه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۳۱:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی