مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ويتامين E

ويتامين E مانند انواع ويتامين B از جمله ويتامين هاي محلول در چربي است و در واقع يك ريز مغذي به شمار مي رود و براي سلامتي بدن بسيار پر اهميت خواهد بود. ويتامين E خاصيت آنتي اكسيدان داشته و از بدن در برابر راديكال ها و برخي مواد شيميايي محافظت مي كند. ويتامين E امروزه براي پوست و براي از بين بردن و يا پيشگيري و جلوگيري از پيري پوست و چين و چروك هاي صورت بسيار به كار برده مي شود. ويتامين E همچنين در درمان بيماري ها و حتي پيشگيري و درمان انواعي از سرطان ها نيز تاثير خواهد داشت.

خواص ويتامين E

در راستاي بيان فوايدي از ويتامين E ابتدا بايد به اين موضوع پرداخته شود كه ويتامين E در پيشگيري از سرطان هايي نظير سرطان پروستات، سرطان دهان و سرطان پوست نقش دارد. ويتامين E با جلوگيري از تخريب سلول ها همچنين نقش محافظتي را ايفا مي كند و مي تواند در جلوگيري از تخريب سلول ها بسيار موثر باشد. از آن جايي كه ويتامين E با دارا بودن خاصيت آنتي اكسيداني مي تواند باعث شود تا رگ هاي خوني صدمه نديده و از همين رو در پيشگيري از سكته قلبي بسيار موثر خواهند بود.

طي تحقيقاتي كه در مورد ويتامين E به عمل آمده بايد به اين نكته اشاره شود كه اكثر بيماري هاي حاصل از كمبود ويتامين E در بدن مي توانند منجر به بروز بيماري هاي قبلي عروقي شده و با مسدود شدن ديواره ي رگ هاي ورودي و خروجي به خون مي توانند باعث به وجود آمدن و بروز سكته قلبي شوند. همچنين ويتامين E در جلوگيري از بروز سكته مغزي در افراد غير سيگاري مي تواند بسيار موثر باشد.

اما متاسفانه تاثيري در جلوگيري از بروز سكته مغزي در افراد سيگاري نخواهد داشت از همين رو بايد اين نكته بيان شود كه افراد سيگاري با استعمال سيگار مي توانند به بي تاثير شدن بسياري از دارو ها و ويتامين ها در جلوگيري از بيماري هاي مرتبط با استعمال سيگار كمك كنند. از آن جايي كه ويتامين E مي تواند راديكال هاي آزاد را ازبين ببرد، از همين رو مي تواند در جلوگيري از آلزايمر و بيماري هاي فراموشي بسيار موثر واقع شود. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه بيماري آلزايمر كليك كنيد.


منابع ويتامين E

از جمله مواد غذايي كه داراي مقاديري از ويتامين E هستند و مي توانند كمبود اين ويتامين در بدن را تامين كنند، مي توان به مغزهاي روغني اشاره كرد كه در آن ها مقاديري از ويتامين E يافت خواهد شد. اين مواد مغزي روغني مي توانند شامل روغن تخمه آفتابگردان، روغن فندق، روغن بادام، روغن بادام هندي و… باشند. از جمله مواد خوراكي ديگري كه در آن وجود ويتامين E تاييد شده است، مي توان به ميوه هايي از حمله هلو و مارچوبه اشاره كرد. همچنين بيش ترين مقادير ويتامين E در جوانه ي گندم يافت مي شود و بايد اين نكته را متذكر شد كه اولين بار در كشف ويتامين E، اين ويتامين را از جوانه ي گندم بدست آورده و استخراج كردند‌.

براي تغذيه و جلوگيري از كمبود ويتامين E مي توان از طريق مغز هاي روغني، اين ويتامين را تامين و به اين ترتيب از كمبود ويتامين E در بدن جلوگيري شود. البته بايد بيان شود كه ويتامين E به صورت مصنوعي نيز مي تواند به بدن انتقال يابد به طوري كه با تزريق و يا استفاده از قرص ها و كپسول هاي حاوي ويتامين E مي توان ويتامين E بدن را تامين و با توجه به تغذيه مناسب و استفاده از مغز هاي روغني از كمبود ويتامين E در بدن جلوگيري شود‌.

البته بايد دانسته شود تغذيه ي ويتامين E از طريق كپسول و قرص و تزريق مواد حاوي مقادير ويتامين E مي تواند باعث آسيب به كليه شود زيرا وجود بيش از حد ويتامين E در بدن باعث ناتواني كليه در دفع اين مواد شده و از همين رو مي تواند به كليه آسيب رساند. به اين ترتيب بهترين نوع تغذيه و جلوگيري از كمبود ويتانين E در بدن با مصرف مواد روغني و همچنين استفاده از روغن اين مواد خواهد بود.

 

كمبود ويتامين E

كمبود ويتامين E در بدن مي تواند به بيماري هايي از جمله انواع سرطان و همچنين بيماري هاي قلبي عروقي منجر شود. از آن جايي كه ويتامين E در سيستم اعصاب مركزي مي تواند به سالم ماندن و نحوه كارايي سيستم اعصاب مركزي انجامد، كمبود اين ويتامين مي تواند باعث شود افراد دچار ضعف عضلاني شده و به عدم تعادل در افراد مي انجامد‌. افرادي كه با كمبود ويتامين E دچار ضعف عضلاني و عدم تعادل مي شوند، مي توانند با استفاده از قرص ها و كپسول هاي ويتامين E و همچنين با تغذيه مناسب و استفاده از موادي كه داراي ويتامين E هستند، به كاهش ضعف عضلاني و كاهش عدم تعادل در بدن خود كمك كنند.

همچنين كمبود ويتامين E مي تواند روند سيگنال رساني به اعصاب حركتي را مختل و از اين طريق باعث مي شود افراد در حركت هاي خود نتوانند به صورت هماهنگ حركت كنند. همچنين مي توان اين نكته را اظهار داشت كه كمبود ويتامين E از آن جا كه باعث ضعيف شدن گيرنده هاي نوري در شبكيه چشم مي شوند، مي تواند باعث كاهش وضوح ديد شود. از همين رو در دراز مدت باعث كاهش ديد و همچنين ازبين رفتن ديد در افراد خواهد شد. ويتامين E از آن جا كه باعث افزايش سيستم ايمني بدن مي شود، كمبود ويتامين E مي تواند منجر به كاهش سيستم ايمني بدن و از همين رو افزايش ابتلا به بيماري هايي كه سيستم ايمني بدن در كاهش ابتلا به آن ها نقش دارد، شود. براي اطلاع از تاثير استرس بر سيستم ايمني كليك كنيد.

عوارض جانبي مصرف ويتامين E

ويتامين E مي تواند در افرادي باعث ايجاد سر درد و احساس تهوع شود. عمدتا اين افراد بايد ويتامين E را از طريق تغذيه مواد حاوي ويتامين E تامين كنند. زيرا اين مواد عوارض جانبي را به حداقل رسانده و از ايجاد چنين حالاتي جلوگيري مي كنند. اما استفاده از قرص ها و كپسول هاي حاوي مقادير ويتامين E مي تواند باعث به وجود آمدن عوارض جانبي اين ويتامين در بدن شود. همان طور كه در بالا نيز گفته شد، ويتامين E مي تواند باعث مشكلاتي در كليه شود و از همين رو مي تواند باعث نارسايي كليه گردد.

در بسياري از مواقع مصرف بيش از اندازه ي ويتامين ها و همچنين ويتامين E مي تواند باعث شود كه كليه نتواند آن ويتامين را دفع كرده و از همين رو باعث به وجود آمدن نارسايي كليه شود. اما در نهايت مي توان اين نكته را اظهار داشت كه استفاده از ويتامين E عوارض جانبي خطرناك ندارد و عوارض جانبي كه مطرح گرديد، مي تواند موقتي بوده و پس از مصرف و دفع ماده بهبودي حاصل شود.

 

ويتامين E پوست را تيره مي كند | ويتامين E براي پوست

ويتامين E مي تواند به گونه اي باعث تغذيه پوست شده به طوري كه اعصاب پوست را تغذيه كرده و از بروز چين و چروك هاي ناشي از آفتاب سوختگي و حتي از پيري زودرس پوست جلوگير كند. استفاده از ويتامين E براي پوست مي تواند منجر به صافي و همچنين سفيد و شفاف شدن پوست شده و به اين ترتيب مي تواند باعث به وجود آمدن پوستي جوان شده و به جوان سازي پوست صورت كمك كند. همچنين استفاده از ويتامين E مي تواند براي درمان جاي جوش و لكه هاي به وجود آمده از آفتاب سوختگي كه با قرار گيري در معرض آفتاب به وجود مي آيد، بسيار مناسب بوده و به كاهش جاي جوش و لكه هاي ناشي از آفتاب سوختگي انجامد.

همچنين استفاده از ويتامين E براي بهبود جاي زخم بسيار موثر است و مي تواند به بهبود زخم كمك كرده و بهبود را تسريع كند. استفاده از ويتامين E مي تواند به مرطوب سازي پوست بسيار كمك كرده و جايگزيني براي كرم هاي آبرسان باشد. از آن جا كه اين ويتامين محلول در چربي است، بسيار سنگين تر از مواد آبي مي باشد و از همين رو مي تواند در مرطوب سازي پوست موثر واقع شود. همان طور كه گفته شد ويتامين E مي تواند با جلوگيري از برخورد اشعه ماورابنفش بر روي پوست از آفتاب سوختگي جلوگيري كند.

ويتامين E براي دور چشم

ويتامين E مي تواند براي سياهي دور چشم بسيار موثر واقع شده و باعث شود سياهي دور چشم به طور مستمر و آرام از بين رود. سياهي دور چشم مي تواند باعث شود افراد براي بهبود اين سياهي و ازبين رفتن آن به استفاده از كرم هاي سفيد كننده رو آورند. اما مي توان با استفاده از ويتامين E و ماساژ مواد حاوي ويتامين E در زير چشم از سياهي دور چشم جلوگيري كرده و همچنين سياهي دور چشم را از بين برد. به همين منظور استفاده از ويتامين E مي تواند براي سياهي دور چشم بسيار موثر بوده و سياهي دور چشم را به طور كامل درمان كند.


آيا ويتامين E باعث تيرگي پوست مي شود؟

با توجه به نكاتي كه در بالا ذكر شد و با توجه به اين كه افراد براي ازبين بردن جاي جوش و لك هاي پوستي خود به استفاده از روغن ويتامين E و كپسول و قرص هاي ويتامين E رو مي آورند، از همين رو اين ويتامين در به ازبين بردن تيرگي هاي پوست بسيار نقش داشته و مي تواند به جوان سازي پوست و همچنين به صافي و شفافي و زيبايي پوست بسيار كمك كند. اين كه استفاده از ويتامين E مي تواند به تيرگي پوست منجر شود به احتمال زياد يك فرضيه اشتباه بوده و به اثبات نرسيده است.

زيرا اين ويتامين خود مي تواند به رفع تيرگي هاي پوستي انجامد و اين تيرگي ها را درمان كند. به كاهش سياهي دور چشم و حتي از بين رفتن سياهي دور چشم كمك كرده و اين سياهي ها را درمان مي كند. مي تواند لك هاي ناشي از آفتاب سوختگي را درمان كند و به اين طريق مي تواند باعث جوان سازي، شادابي و سفيدي و شفافي پوست شود. پس مي توان گفت كه استفاده از ويتامين E براي پوست نه تنها باعث تيرگي نمي شود، بلكه به شفافيت پوست نيز بسيار كمك خواهد كرد.

ويتامين E پوست را تيره مي كند | سخن آخر

در نهايت بايد بيان شود ويتامين E يكي از ويتامين هاي موثر در حيات انسان بوده و به جز خواصي كه براي نرمي و صافي پوست دارد، در واقع در حيات انسان بسيار موثر است. اين ويتامين نه تنها به پوست آسيب نرسانده و باعث تيرگي پوست نمي شود، بلكه مي تواند به شفاف شدن و سفيد شدن پوست بسيار كمك كرده و پوست صاف و نرم و شفافي براي افراد به ارمغان آورد. از همين رو استفاده از روغن ويتامين E مي تواند به جوان سازي پوست بسيار كمك كند. ويتامين E همچنين براي افزايش ايمني بدن مي تواند بسيار موثر باشد اما بايد اين نكته را در نظر گرفت كه مصرف بيش از حد اين ويتامين مي تواند عوارض جبران ناپذيري از جمله نارسايي كليه را به همراه داشته باشد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: ويتامين E پوست را تيره مي كند

براي دريافت مشاوره در زمينه ويتامين E پوست را تيره مي كند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۳:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی