مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

در شناختن به همديگر كمك كنيد.

قدم اول هر نوع رابطه عاطفي و يا مهمترين بخش آن، شناختن كسي است كه دوست داريد. وقتي شما براي كسي كه دوستش داريد مي‌خواهيد هديه‌اي بگيريد به اين فكر مي‌كنيد كه كه او چه چيزي نياز دارد يا از چه چيزي خوشش مي‌آيد. پس تا او را به خوبي نشناسيد نمي‌توانيد انتخاب درستي داشته باشيد. هر فردي بر اساس خصوصيات شخصيتي خود نيازهاي متفاوتي دارد. برخي دوست دارند وقتي غمگين هستند در كنار كساني باشند كه دوستشان دارند، برخي بالعكس تنها بودن را به طور موقت ترجيح مي‌دهند. پس براي شناخت طرف مقابلتان تلاش كنيد و به او كمك كنيد تا شما را بهتر بشناسد.

در مورد گذشته حرف بزنيد.

يكي از راه‌هايي كه مي‌توانيد با او و نيازهايش آشنا شويد آن است كه زماني را براي صحبت درمورد گذشته و تجارب عاطفي و كاري با خانواده و ديگران بگذاريد. نيازي نيست اين موقعيت را به طور مصنوعي به وجود بياوريد. معمولا در رابطه‌ سالم حرف زدن درباره گذشته و يا ديگران خودبه‌خود به وجود مي‌آيد. از اين فرصت‌ها استفاده كنيد. اگر به جزئيات دقت كنيد مي‌توانيد احساسات او را بفهميد و نيازهايش را درك كنيد. شايد بد نباشد چيزهايي را كه از او كشف مي‌كنيد در يك دفترچه بنويسيد و با خود مرور كنيد.

 

انتظارات طبيعي و يا مشكل‌ آفرين

هر كس معمولا در روابط عاطفي خود از طرف مقابل انتظاراتي دارد. اين انتظارات گاهي درست و طبيعي بوده و گاهي مشكل‌ آفرينند و اغلب از باورهاي غلط نشات مي‌گيرند.

1- او داناي كل نيست. شما هم نيستيد.

اگر نيازي داريد كه بايد در رفتارش به آن توجه كند، مثلا اگر دوست نداريد وقتي در محل كار هستيد با شما طولاني تلفني صحبت كند، تنها كافي است به او بگوييد. اگر شما داناي كل نيستيد طبيعي است كه او هم نباشد. نمي‌توانيد از او انتظار داشته باشيد كه بدون هيچ اشاره‌اي از نياز شما آگاه شود. به خاطر داشته باشيد افراد علاوه بر تفاوت‌هاي جنسيتي تفاوت‌هايي دارند كه از تجارب گذشته ناشي شده است.تفاوت‌هاي زنان و مردان را بشناسيد و در رابطه عاطفي خود آن‌ها را مطرح كنيد.

2- همه ممكن است تغيير كنند.

وقتي شما با فرد جديدي آشنا مي‌شويد و به شخصيت و رفتارش علاقه‌مند مي‌شويد معمولا به رفتار و شخصيتي كه از او شناخته‌ايد عادت مي‌كنيد و انتظار داريد، هميشه همينطور باقي بماند. اما همه آدم‌ها در شرايط مختلف زندگي تغيير مي‌كنند و در برخي مواقع عقايد خود را مورد تجديد نظر قرار مي‌دهند.

تغيير شخصيت يا عقايد و نظرات شما و يا طرف مقابل شما طبيعي است. اگر در او تغييري ديديد به اين معنا نيست كه ديگر به شما علاقه ندارد. در اين مرحله نياز است كه باهم صحبت كنيد تا بتوانيد تغيير رخ‌ داده را مديريت كنيد و شرايط جديدي از رابطه خود بسازيد. اما اين بدان معنا نيست كه به اميد تغيير بعد از ازدواج يك رابطه ناسالم را به ادامه بدهيد.

3- حق داريد باهم متفاوت باشيد.

بعضي زوج‌ها بدون واقع‌بيني انتظار دارند طرف مقابلشان به همه مسائلي كه آن‌ها علاقه دارند علاقه داشته باشد و يا دقيقا مانند خودشان رفتار كند. اين انتظار غيرواقعي است چون حتي دوقلوهاي همسان نيز باهم تفاوت دارند. براي زمينه‌هايي كه باهم سليقه مشتركي نداريد برنامه‌ريزي كنيد. شايد نياز باشد اگر به فوتبال علاقه نداريد، براي فوتبال ديدن او منتظر بمانيد و يا يك بار او با شما به ديدن فيلم مورد علاقه‌تان بيايد با اين كه آن را دوست نداشته، اما مراقب باشيد تا يك طرف كفه سنگيني نكند.

4- فرصت تنهايي بدهيد.

بعضي از افراد تصور مي‌كنند وقتي وارد يك رابطه مي‌شوند همه مسائل خود را بايد با حضور فرد مورد علاقه‌شان حل كنند و او نيز همين‌طور بايد باشد. اما توجه كنيد كه افراد به ويژه مردان براي حل بعضي مسائل خود نياز به تنها بودن كوتاه دارند و بايد به خود و او فرصت تنهايي هم بدهيد. تنها شدن و دور شدن كوتاه از يكديگر به شما اين فرصت را مي‌دهد تا خود را بيشتر بشناسيد و بتوانيد رابطه را از بيرون تماشا كنيد. هر از گاهي تنها قدم بزنيد، تنها كافه، رستوارن يا سينما برويد.

 

عوامل بيروني رابطه را مديريت كنيد.

محيط‌هاي دوستانه، كاري و خانواده فرد بر روي رابطه عاطفي او اثر مي‌گذارد. بنابراين اگر مي‌خواهيد رابطه سالمي داشته باشيد و از تاثير منفي عوامل بيروني بر رابطه خود بكاهيد بايد آن‌ها را مديريت كنيد. تعيين حد و مرز در رابطه به مديريت اين عوامل كمك مي‌كند.

خانواده:

يكي از منابع عاطفي مهم كه همه گذشته خود را در آن گذرانده‌ايد و به شخصيت شما شكل مي‌دهد خانواده شما مي‌باشد. نياز است وقتي با كسي در رابطه عاطفي هستيد زمينه خانوادگي او را بشناسيد و وقتي درباره خانواده خود حرف مي‌زند با او همدلي داشته باشيد. يعني به احساسات او نسبت به خانواده‌اش احترام بگذاريد اما درگير آن احساسات نشويد. اگر او نسبت به عضوي از خانواده احساس بدي دارد شما او را درك مي‌كنيد اما مانند او با خانواده‌اش برخورد نمي‌كنيد؛ بلكه فردي مستقل در ارتباط با آن‌ها هستيد.

دوستان:

بعد از ورود به رابطه، درست نيست كه همه دوستان خود را كنار بگذاريد يا فقط با آن‌هايي رابطه داشته باشيد كه طرف مقابلتان در رابطه مانند شما به آن‌ها علاقه دارد. اگر شما رابطه دوستي داريد كه به رابطه عاطفي شما آسيب نمي‌زند اما شما و طرف مقابلتان به دوستتان احساس متفاوتي داريد مي‌توانيد با شفافيت و پذيرش و بدون مخفي كاري ارتباطتان را با دوستتان ادامه دهيد. وقتي دو نفر باهم در رابطه عاطفي هستند با افراد بيرون از رابطه خود ارتباطي مستقل و جداگانه دارند، اما براي حفظ رابطه عاطفي خود اولويت‌هايي را مشخص مي‌كنند.

يك مشاور خوب:

كمك گرفتن از يك مشاور خوب در كنار رابطه عاطفي‌تان كه دوام و سالم بودنش براي شما مهم است مي‌تواند به اهداف شما كمك كند. مي‌توانيد از يك مشاور خانواده باتجربه كمك بگيريد. همه افراد در روابط خود نياز به مهارت‌هايي دارند كه متخصصان خانواده مي‌توانند به رشد مهارت‌هاي ارتباطي شما كمك كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ايجاد يك رابطه عاطفي سالم مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چگونه يك رابطه سالم داشته باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۲۲:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی