مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چگونه در آشنايي هاي قبل از ازدواج به انتخاب همسر مي توان رسيد؟

بهترين نظريه براي فرايند آشنايي و ايجاد ارتباط دوستي تا انتخاب همسر، نظريه صافي مي باشد. بر اساس اين نظريه مردم براي آشنايي و نهايتا انتخاب همسر، افراد را از صافي هاي پيچيده اي به شكل مخروط عبور مي دهند، به تدريج دامنۀ انتخاب ها محدودتر مي گردد تا اينكه نهايتا به يك انتخاب مي رسند. منظور از صافي پيشينه اجتماعي، گروه قومي و نژادي، طبقه اجتماعي–اقتصادي، سن و تجربيات فرد است كه علايق و سليقه او را تشكيل مي دهد. در مرحله بعدي جذابيت به صورت يك صافي عمل مي كند و در تصميم گيري افراد موثر مي باشد.

 

فوايد آشنايي و دوستي هاي قبل از ازدواج

اگر آشنايي قبل از ازدواج بر اساس يك چهارچوب صورت گيرد، مي تواند فوايدي براي افراد داشته باشد. نظارت خانواده ها نيز مي توانداشتباهات آشنايي پيش از ازدواج را كاهش داده و حتي از بين ببرد. در ادامه به بررسي برخي فوائد دوستي قبل از ازدواج مي پردازيم:

1- كسب تجربه در برخورد با جنس مخالف

آشنايي و معاشرت با افراد مختلف كمك مي كند تا تفاوت هاي موجود در جنس مخالف خود را بهتر بشناسيد. مردم نگرش هاي متفاوتي نسبت به مسائل دارند و به شيوه اي متفاوت مي انديشند. آگاهي از نگرش هاي مختلف، در شناخت تفاوت هاي شما با ديگران بسيار موثر است. دوستي و آشنايي قبل از ازدواج بستري مناسب براي شناخت بهتر جنس مخالف و درك جهان بيني هاي آن هاست. در نتيجه نسبت به ملاك ها و استانداردهاي خود براي شروع يك رابطه طولاني مدت آگاه تر مي شويد.

2- شفاف شدن ملاك هاي ازدواج همگام با خودشناسي بهتر

در آشنايي ها و دوستي هاي قبل از ازدواج متوجه مي شويد كه از چه رفتارهايي خوشتان مي آيد و از چه چيزهايي بدتان مي آيد. آشنايي و تعامل هاي قبل از ازدواج كمك مي كند تا به يك خودشناسي برسيد، در نتيجه بفهميد كه به دنبال چه كسي هستيد و شريك زندگي تان چه ويژگي ها و خصوصياتي را بايد داشته باشد. در واقع درمي يابيد كه چه ويژگي هايي به شما احساس آرامش و مي دهد و چه خصلت هايي سبب ناراحتي تان مي گردد.

3- افزايش مهارت ارتباط عمومي و توانايي اجتماعي

فرآيند دوستي و آشنايي قبل از ازدواج در يادگيري مهارت هاي ارتباطي موثر است. آشنايي قبل از ازدواج به شما فرصت برقراري ارتباط با افراد ديگر را مي دهد. در اين دوستي ها مجبور مي شويد، به وفور تصميمات مهمي بگيريد و با پيامدهاي كار و رفتار خود مواجه شويد. اين فرايند در سازگاري و انعطاف اجتماعي شما نقش دارد.

 

پيامد هاي آشنايي و دوستي هاي قبل از ازدواج

درست است كه آشنايي قبل از ازدواج سبب به وجود آمدن تجربه هاي با ارزشي در افراد مي شود. اما محدوديت ها و معايب خاص خود را نيز دارد:

غافلگير شدن از كنار گذاشتن ماسك ها

در فرآيند آشنايي و دوستي هاي قبل از ازدواج افراد در تلاش اند تا تنها نكات و جنبه هاي مثبت خود را بيان كنند و وجوه مثبت خود را نمايش دهند. اما بعد از ازدواج زماني كه چهرۀ واقعي فرد و جنبه هاي منفي او آشكار شود، همسر او دچار تعارض خواهد شد. اين كه چطور در اين مدت زماني او را نشناخته است؛ به طوري كه رفتار، صحبت ها يا نگرش هاي طرف مقابل علاوه بر تازگي، برايش غير قابل تحمل مي شود. برايشناخت پيش از ازدواج پيشنهاد مي شود، حتما از خدمات مشاوره پيش از ازدواج استفاده نمايند.

فعال شدن آتشفشان خاموش به دنبال مشكلات حل نشده در زمان آشنايي

در دوره آشنايي قبل از ازدواج، بسياري از موضوعات مبهم و مشكل ساز بين افراد به راحتي تنها براي حفظ رابطه چشم پوشي مي كنند. پس ممكن است بسياري از مسائل مهم را ناديده بگيريد تا فقط به مطلوب خودتان كه ازدواج با معشوق است برسيد. دريغ از اينكه هر چه مدت زمان آشنايي بيشتر باشد، اين ناسازگاري هاي بيشتر مي تواند باشد.

آشنايي طولاني مدت و بي انگيزه شدن براي ازدواج

اكثر متخصصان بر اين باورند كه آشنايي و دوستي هاي قبل از ازدواجدر صورتي كه بدون حد و مرز باشند، آمادگي و انگيزه افراد براي ازدواج را تضعيف مي كند. تعيين حد و مرز در رابطه بر عهده خود طرفين است و نمي توان اصولي را براي همه افراد جامعه وضع كرد.

آسيب رواني ناشي از درگيري هاي عاطفي

يكي ديگر از آسيب ها و پيامدهاي دوستي هاي پيش از ازدواج، وابستگي هاي عاطفي براي دختران و پسران است. در صورتي كه رابطه به خوبي پيش نرود يا به ازدواج ختم نشود، ممكن است عواقب و آسيب هاي روحي زيادي بر افراد وارد كند. 

 

سخن آخر

هر چند آشنايي شرط لازم براي ازدواج است اما شرط كافي نيست. آمادگي براي ازدواج و تشكيل خانواده، سخت ترين و در عين حال پاداش دهنده ترين وظيفۀ زندگي است. پس براي يك ازدواج موفقشما بايد ابتدا خودتان و سپس معيارهايي براي انتخاب همسر مناسبتعيين كنيد. مشاوره هاي روانشناسي و پيش از ازدواج به شما در همسر گزيني و ارتقاي مهارت هاي ارتباطي تان خدمات ارائه مي دهند.

 

راي دريافت مشاوره در زمينه آشنايي و دوستي هاي قبل از ازدواج فوايد تا پيامدها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آشنايي و دوستي هاي قبل از ازدواج | فوايد تا پيامد ها

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۴:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی