مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

1. براي كنترل عصبانيت سركوب نكنيد

در انسان احساسات زيادي است كه بايد از آنها استفاده كند. سركوب هر يك از انواع احساسات آسيب هايي را به دنبال دارد. سركوب عصبانيت معمولا منجر به بيماري هاي قلبي و يا زخم معده مي شود. هر چه عصبانيت خود را سركوب كنيد، آنرا بيشتر به ناخودآگاه خود مي فرستيد. غافل از آن كه اين عصبانيت يك زماني خودش را به طرز شديدي نشان مي دهد و آسيب هاي جبران ناپذيري به بار مي آورد. خود را براي عصبانيتتان سرزنش نكنيد و بپذيرد كه دليل قانع كننده اي براي آن داشته ايد. قبول كردن عصبانيت اولين قدم براي حل مشكلي است كه شما را آزرده است.

2. دليل عصبانيت خود را پيدا كنيد

عصبانيت هاي شديد اغلب از چيزهاي بسيار كوچك شروع مي شوند. كافي است كسي برخلاف خواستۀ شما عمل كند آن وقت است كه عصبانيت سركوب كردۀ خود را بروز مي دهيد. اين ميزان از عصبانيت و خشم به چه دليل است؟ علت واقعي آن را در خود پيدا كنيد. مشكل اينجاست كه معمولا افراد مي خواهند اتفاق ناخوشايند را فراموش كنند و يا مدام بررسي عواملي كه منجر به عصبانيت شده اند را به تعويق مي اندازند.

3. با ورزش كنترل عصبانيت را به دست بگيريد

بهترين روش كاهش تنش ورزش است. فعاليت بدني شما را آرام مي كند. بايد ببينيد كدام ورزش در كاهش حس عصبانيت به شما كمك مي كند. يك ورزش خشن مانند كيك بوكسينگ يا ورزش هاي رزمي مي تواند باعث تخليه انرژي منفي و در نتيجه ايجاد حس آرامش در شما شود. ممكن است فعاليت هاي آرام تر مانند پياده روي، باغباني، تميز كاري و يوگا را ترجيح دهيد، اين فعاليت ها باعث آرامش ذهن شده و باعث مي شود با آرامش بيشتري به مشكل خود و راه حل آن بيانديشيد.

4. در هنگام عصبانيت واكنش عجولانه نشان ندهيد

ممكن است در وضعيتي باشيد كه بروز عصبانيت كار راخراب تر كند و به ضرر خودتان تمام شود. در اين شرايط بايد واكنشتان را به تاخير بياندازيد. از تكنيك هاي تنفسي براي كنترل خشم خود استفاده كنيد. پرت كردن حواستان نيز مي تواند بسيار موثر باشد. خود را با يك فيلم خنده دار و يا فكر به خاطره اي خوشايند سرگرم كنيد. اين كار باعث مي شود تا مدتي از شرايط تنش زا دور شويد.

5. كنترل عصبانيت با واقع بيني

در لحظۀ عصبانيت فكر كنيد آيا واقعا چيزي كه بابت آن عصباني هستيد يك سال بعد هم براي شما اهميت دارد و در زندگيتان تاثير مي گذارد؟ منطق هميشه عصبانيت را از بين مي برد به شرطي كه با خود روراست باشيد. خيلي از موقعيت هاي تنش زا در كنترل شما نيستند. "مثلا به خاطر از دست دادن موقعيت شغلي در رقابت با همكارتان از او عصباني هستيد. پيش از هر چيز دلايل و نيت همكارتان را بررسي كنيد، احتمالا او نيز براي افزايش حقوق و زندگي بهتر سعي در موفقيت در اين رقابت دارد. در بسياري از موارد افراد قصد آزردن شما را ندارند و ممكن است همكارتان نيز واقعا نيت بدي نداشته". هميشه شرايط و علت هايي وجود دارد كه شما از آنها بي خبريد.

6. مسئوليت كار خود را بپذيريد

هرگز سعي نكنيد نقش قرباني را در زندگي بازي كنيد و مشكلات را تقصير زمين و زمان بياندازيد. وقتي مسئوليت كارها را به عهده بگيريد و قبول كنيد كه تنش و طرز تفكر خودتان در آن ها نقش داشته اند، بهتر مي توانيد به حل مسئله بپردازيد. مثال بارز جمله ايست كه بارها شنيده ايد "تقصير خودم بوده خودمم ميتونم حلش كنم". اما اگر همه چيز را تقصير شرايط بدانيد؛ پس كاري از دستتان بر نمي آيد و اين شما را عصباني تر مي كند و باعث مي شود دوباره اشتباهات خود را تكرار كنيد. شما داراي قدرت تفكر هستيد و مي توانيد خود را تغيير دهيد.

7. به جاي عصبانيت محل را ترك كنيد

جايي را براي خود در نظر داشته باشيد كه بتوانيد در آن به آرامش برسيد. اين مكان مي تواند يك اتاق مخصوص به خود در خانه و يا يك كلبه در جنگل باشد. زماني كه عصباني مي شويد سعي كنيد در صورت امكان محل را ترك كنيد و به جايي برويد كه هيچ كس نباشد و شما را آرام كند. حتي مي توانيد در اين مكان عصبانيت خود را با مشت زدن به بالشت و يا فرياد زدن خالي كنيد. اين مكان به شما كمك مي كند تا انرژي خود را به دست آوريد. گاهي تنها چيزي كه به آن احتياج داريد دور شدن از موقعيت تنش زاست. مي توانيد در خلوت خود قضيه را از زواياي مختلف بررسي كنيد و براي آن راهكار بيابيد.

8. قبل از هر كاري فكر كنيد

پيش از اينكه واكنش سريعي نشان دهيد موقعيت را ارزيابي كنيد شايد شرايط آن طور كه شما فكر مي كنيد نباشد. براي مثال اگر با خيانت مواجه مي شويد در نظر بگيريد كه ممكن است شايعه باشد و آيا واقعا از طرف مقابلتان بر مي آيد كه به شما خيانت كند؟ تمام جنبه ها را در نظر بگيريد. ذهنتان به صورت ناخودآگاه هميشه بدترين را در نظر مي گيرد بنابراين اجازه ندهيد تسليم تصورات غلط ذهنتان شويد. اگر تمام بدي هاي شخص مقابل را به ياد بياوريد خواهيد ديد كه بيشتر هم عصباني مي شويد. تصميم گيري در زمان عصبانيت پيامدهاي منفي براي شما خواهد داشت، پس ابتدا براي كنترل عصبانيت خود اقدام نماييد.

بسياري از افراد با وجود به كارگيري روش هاي فوق باز در زمان عصبانيت كنترل خود را از دست داده و دست به اقداماتي مي زنند كه بعدا هم از آن پشيمان مي شوند. اگر شما هم با اين مشكل دست به گريبان هستيد، بهتر است از مشاوره روانشناسي استفاده نماييد. چرا كه روانشناس با بررسي علل ريشه اي و موانع رفع عصبانيت مي تواند به شما براي كنترل عصبانيتتان كمك موثرتري نمايد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كارهايي كه در عصبانيت لازم است انجام دهيد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كنترل عصبانيت | كارهايي كه در زمان عصبانيت لازم است انجام دهيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنترل عصبانيت،
موضوع:
[ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۵۵:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی