مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چگونه با شخصيت باشيم | ابتدا به خود احترام بگذاريد

بسياري از افراد به شما احترام مي‌گذارند و بعضي از آن‌ها احترامي برايتان قائل نيستند. به ياد داشته باشيد كه نمي‌توانيد رفتار ديگران را كنترل كنيد. پس در صورت رفتارهاي ناپسند ديگران احساس كم‌ارزشي نكنيد. ارزش و احترام شما با رفتار ديگران تعيين نمي‌شود و همواره انسان ارزشمندي هستيد.

تمام تمركز و حواستان را بر‌روي داشتن حس خوب نسبت به خود جلب كنيد. پس به خود اهميت دهيد هميشه لباس‌هاي مرتب و متناسب با شخصيتتان به تن كنيد و براي خود بيشتر خرج كنيد. راه هاي افزايش اعتماد به نفس در مقابل ديگران را ياد بگيريد.

 

براي ديگران احترام قائل شويد

قدم بعدي احترام به ديگران است. مسلما اگر مي‌خواهيد با احترام با شما برخورد شود بايد خودتان نيز براي ديگران احترام قائل شويد. رفتارهايي مانند چشم‌غره‌رفتن، پريدن وسط صحبت ديگران، پرحرفي و استفاده از تلفن هنگام صحبت با شخص ديگر را كنار بگذاريد. اين‌ها رفتارهاي غيرمحترمانه‌اي هستند كه نه‌تنها احترامي را از طرف مقابل جلب نمي‌كنند بلكه در ارتبطات ميان‌فردي اثرات سوءي به جا مي‌گذارند و افراد را به‌تدريج از شما دور مي‌كنند.

به‌جاي آن سعي كنيد به صورت همدلانه‌اي به صحبت‌هاي ديگران گوش دهيد و به ياد داشته باشيد كه هركسي حق دارد تا صحبت‌هايش شنيده شوند. اگر با ايده و يا صحبت‌هاي كسي موافق نيستيد ادب و احترام حكم مي‌كند كه به شنواي او باشيد تا ديگران نيز براي صحبت‌هاي شما احترام قائل شوند. در اين زمينه مطالعه مقاله مهارت ارتباط موثر با ديگران كمك زيادي به شما مي كند.

 

چگونه با شخصيت باشيم | با ديگران مهربان باشيد

براي اينكه در نظر مردم قابل احترام واقع شويد، مهرباني با آن‌ها قدم بزرگي در اين زمينه است. اگر مي‌خواهيد مردم به شما احترام بگذارند هميشه در طول روز با افرادي كه مواجه مي‌شويد چه نزديكانتان باشند و چه افراد غريبه مودبانه و مهربانانه رفتار كنيد.

درواقع بايد با همه محترمانه رفتار كنيد اما توجه داشته‌باشيد مهرباني شما به حدي نباشد كه افراد را به سوء‌استفاده سوق دهد و به شما آسيب بزنند. طوري به ديگران احترام بگذاريد كه توقع داريد ديگران نيز همان رفتار را با شما داشته باشند. در هرموقعيتي و در برخورد با افراد مختلف لبخند زدن را فراموش نكنيد.

 

چگونه با شخصيت باشيم | خوب گوش كردن

برخلاف تصور عموم گوش‌دادن فرآيندي فعال است و به‌ هيچ‌وجه حركتي منفعل نيست. شنواي صحبت‌هاي ديگران بودن به اين معنا كه شما افكار ديگرتان را از ذهن خارج مي‌كنيد و واقعا به چيزهايي كه ديگران قصد دارند به شما منتقل كنند توجه مي‌كنيد. اغلب در گفتگوها نظرات يك فرد باعث تحريك افكار فرد شنونده مي‌شود و او نيز داستاني را كه خود تجربه كرده در همان راستا بيان مي‌كند.

به‌جاي اين‌كه مدام سعي كنيد داستان خود را مطرح كنيد و نظر دهيد با مطرح كردن سوال‌هايي گوينده را ترغيب كنيد تا چيزهاي بيشتري به شما بگويد. اين كار باعث مي‌شود تا حس كنند سخنانشان براي شما مهم است و احترام بيشتري برايتان قائل شوند. زماني كه مهارت خوب گوش دادن را تقويت كنيد ديگران نيز سعي مي‌كنند به خاطر احترامي كه برايتان قائل‌اند به صحبت‌هاي شما گوش دهند.

 

چگونه با شخصيت باشيم | كمك كردن به ديگران

افرادي كه براي ديگران مفيد هستند احترام بيشتري دريافت مي‌كنند. اين افراد هميشه آماده‌ي كمك كردن به ديگران در هر شرايطي هستند. از هركمك كوچكي كه از دستشان بر بيايد دريغ نمي‌كنند. به دنبال فرصت‌هايي براي كمك به ديگران باشيد. مسئوليت پذيري در كسب احترام بيشتر به شما كمك مي‌كند. معمولا مردم افراد مسئوليت‌پذير را بيشتر قبول دارند و به آن‌ها احترام مي‌گذارند.

 

هيچ‌گاه بهانه تراشي نكنيد

تمام فعاليت‌هايي كه درطول روز انجام مي‌دهيد همه براساس انتخاب‌هايتان صورت مي‌گيرند و خود مسئول اتفاقات هستيد. پس بهانه‌تراشي كار غيرمنطقي است. مثلا اگر هميشه دير به قرار ملاقات‌هاي خود مي‌رسيد احتمال در مديريت زمان خود مشكل داريد.

زماني كه كارها را به اتمام نمي‌رسانيد و آن‌ها را نصفه نيمه ول مي‌كنيد مطمئنا خودتان بر آن‌ها تمركز كافي نذاشته‌ايد و يا به نظرتان غير‌ضروري بوده‌اند. هميشه سعي كنيد مسئوليت اشتباهات خود را بپذيريد و آن‌ها را قبول كنيد و درصدد جبران آن‌ها بربياييد. سعي كنيد كارهاي خود را به بهترين شكل انجام دهيد.

 

خشم خود را كنترل كنيد

عصبانيت و خشم بيشتر از همه به خودتان آسيب مي‌زند. خشم و عصبانيت را مدت زمان زيادي در خودنگه نداريد. مي توانيد از راه‌هاي كنترل خشم استفاده كنيد كه بسياري از آن ها را در مقاله كنترل خشم ذكر كرده ايم. مسائل و موضوعات را حل كنيد و يا از آن‌ها بگذريد.

استرس عصبانيت و هيجانات شديد بر سلامتي شما تاثيرگذار هستند. اما اگر آن ها را كاهش دهيد افراد بيشتري برايتان احترام قائل مي‌شوند؛ چراكه متوجه مي‌شوند فردي خودكنترل هستيد. مطمئنا هيچ كس در زندگي خود كامل نيست و هر انساني مشكلات و مسائل گوناگوني را در زندگي تجربه مي‌كند. پس روي اهداف جديد و مثبت تمركز كنيد و ديگران را ببخشيد و فراموش كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كسب احترام مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

منبع : چگونه با شخصيت باشيم تا ديگران به ما احترام بگذارند؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۲:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی