مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آداب معاشرت در حوزه‌هاي مختلف زندگي 

آداب معاشرت در زندگي به حوزه‌هاي رفتاري گوناوني مرتبط مي‌شود و شامل موضوعات گسترده‌اي است. رعايت نكات مرتبط با آداب معاشرت مي‌تواند بر مهارت‌هاي ارتباطي شما نيز تأثير بگذارد و تا حد زيادي روابطتان را بهبود ببخشد. در ادامه به نكات مهم آداب معاشرت در حوزه‌هاي مختلف زندگي اشاره‌ كرده‌ايم.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد مهارت هاي ارتباطي و مهارت هاي زندگي كليك كنيد.

ارتباطات اجتماعي

نحوه برخورد و رفتار در اجتماعات مي‌تواند معرف شخصيت شما باشد. اگر در اين برخوردها آداب مهم را رعايت نكنيد به ميزان زيادي شانس خود را براي برقراري ارتباط با افراد از دست مي‌دهيد. رعايت نكات زير به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد برخوردي اصولي و حرفه‌اي را در پيش بگيريد و جذابيت بيشتري براي ديگران داشته باشيد:

- در مكان‌هاي عمومي با صداي بلند صحبت نكنيد. 

- هنگامي كه در مكان‌هايي نظير وسايل حمل و نقل عمومي و يا در نوبت درمانگاه قرار داريد به ديگران زل نزنيد. 

- از انداختن آب دهان در محافل عمومي خودداري كنيد. 

- در مورد قوانين اجتماعي و شهروندي بيشتر مطالعه كرده و حقوق ديگران را پايمال نكنيد. زير پا گذاشتن حق ديگران هرگز شما را زرنگ جلوه نمي‌دهد. 

- در برخورد با ديگران و انجام رفتارهايتان آرامش و طمأنينه خود را حفظ كنيد. رعايت نكردن اين نكته شما را عجول يا مضطرب نشان مي‌دهد و ممكن است باعث نگراني ديگران نيز شود. 

- براي اينكه سر بحث را با ديگران باز كنيد از آن‌ها سؤال‌هاي شخصي نپرسيد. 

- اگر بر سر قراري مي‌رويد، به موقع در آنجا حاضر شويد. نه تنها دير رسيدن بلكه زود رفتن يه سر قرار نيز در ارتباطات اجتماعي پسنديده نيست. 

توصيه مي‌كنيم براي داشتن روابط اجتماعي بهتر به مقاله ما با عنوان راه‌هاي بهبود و تقويت روابط اجتماعي مراجعه كنيد. 

آداب معاشرت در فضاي مجازي

يكي از عوامل بسيار مهمي كه امروزه بسيار اهميت پيدا كرده، آگاهي از آداب معاشرت در فضاي مجازي است. بسياري از افراد براي فضاي مجازي به اندازه دنياي حقيقي ارزش قائل نيستند و به رفتارهاي خود در اين فضا اهميت چنداني نمي‌دهند. شايد علت، اين باشد كه در فضاي مجازي افراد كم‌تر شناخته مي‌شوند و گمنامي بيشتري دارند. اين گمنامي به آن‌ها اجازه مي‌دهد كه هر نوع برخوردي را با ديگران داشته باشند. در حاليكه استفاده از هر ابزاري پيش از هر چيز نيازمند آگاهي از فرهنگ مرتبط با آن است. در فضاي مجازي شما در حال برقراري ارتباط به شكل متفاوتي هستيد براي اينكه بتوانيد موفقيت بيشتري در اين زمينه داشته باشيد و احترام بيشتري نيز كسب كنيد، بهتر است كه به نكات زير توجه كنيد:

- در برخورد و مكالمه اول با ديگران آن‌ها را "تو" خطاب نكنيد. 

- تيكه پراني و گفتن شوخي‌هاي جنسي در فضاي مجازي نيز مزاحمت محسوب مي‌شود و براي هيچكس خوشايند نيست. پس از ايجاد مزاحمت براي ديگران خودداري كنيد. 

- بدون اجازه افراد را به گروه‌هاي مختلف دعوت نكنيد. 

- از فوروارد كردن مطالب زياد در طول روز به ديگران بپرهيزيد. 

- قبل از اينكه در صفحه خود از چيزي تبليغ كنيد راجع به آن تحقيقات لازم را انجام دهيد. به اين ترتيب اعتماد ميان شما و مخاطبانتان تقويت خواهد شد. 

- مراقب شايعات باشيد و قبل از انتشار هر مطلبي در مورد آن فكر كنيد. گاهي اوقات انتشار نادرست مطالب مي‌تواند به زندگي افراد آسيب‌هاي جدي وارد كنيد.

آداب معاشرت در غذا خوردن 

غذا خوردن براي بسياري از افراد  امري عادي و طبيعي به نظر مي‌رسد و فكر نمي‌كنند كه اين مسئله مي‌تواند در ارتباطات و ميزان تأثيرگذاري بر ديگران اهميت داشته باشد. در ادامه به برخي از مهم‌ترين نكاتي كه در غذا خوردن بايد به آن‌ها توجه كنيد اشاره كرده‌ايم:

- براي برش غذا از كارد و چنگال استفاده كنيد و اين كار را با دست انجام ندهيد. 

- با دهان پر با ديگران صحبت نكنيد. 

- آرام غذا بخوريد و نوشيدني‌هاي خود را هورت نكشيد. 

- در ميان جمع از خلال دندان استفاده نكنيد و اين كار را در تنهايي انجام دهيد. 

- در مهماني‌ها قبل از شروع غذا  بزرگ‌ترها و خانم‌ها را در نظر بگيريد و ابتدا به آن‌ها تعارف كنيد.

نحوه پوشش 

نحوه پوشش هر فرد در موقعيت‌هاي گوناگون مي‌تواند يكي از شاخص‌هاي مهم در معرفي كردن او باشد. شما با نوع لباس پوشيدن خود به ميزان زيادي بر ديگران تأثير مي‌گذاريد و به طور غير كلامي پيام‌هايي را به آن ها منتقل مي‌كنيد. اهميت داشتن پوشش در آداب معاشرت به معني اين نيست كه بايد حتماً از لباس‌هاي گران بها استفاده كنيد بلكه با رعايت برخي نكات مي‌توانيد از همان چيزهايي كه داريد بهترين استفاده را داشته باشيد. نكات زير مي‌توانند كمك بيشتري در اين زمينه به شما بكنند. 

- در هر مكان متناسب با موقعيت لباس بپوشيد. براي مثال استفاده از لباس‌هاي اسپورت و ورزشي زماني كه به يك قرار كاري مي‌رويد اصلاً مناسب نيست. 

- متناسب با اندام و هيكل خود لباس بپوشيد. از لباس‌هايي كه بيش از حد شما را چاق يا لاغر نشان مي‌دهند بپرهيزيد. 

- اگر مي‌خواهيد بلندقدتر ديده شويد از لباس‌هايي با خطوط عمودي استفاده كنيد. 

- لباس‌هاي تيره براي افراد چاق و لباس‌هاي روشن براي افراد لاغر مناسب‌تر هستند. 

- از عطرهاي بسيار تند استفاده نكنيد.

- بيشتر از آنكه به مد بودن يا نبودن لباس‌هايتان اهميت بدهيد ببينيد كه آن‌ها براي شما و موقعيت مناسب هستند يا خير. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آداب معاشرت در زندگي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آداب معاشرت در زندگي | اصول و قوانين معاشرت در جامعه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آداب معاشرت در زندگي،
موضوع:
[ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۰:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی