مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا تقويت اراده اهميت دارد؟

اراده، يك رقابت بين دو بخش از شماست كه يكي به دنيال كسب لذت هاي آني است و ديگري به لذت‌هاي بلند مدت فكر مي كند. خستگي، استرس، اضطراب، ترس از موفق نشدن و مواردي مثل اين مي‌توانند اراده شما را ضعيف كنند و شما لذت هاي آني را بيشتر دوست داشته باشيد.

همان طور كه مي دانيد، اگر همه  تصميم هاي ما بر اساس لذت هاي لحظه اي و آني مان باشد، هيچ وقت به موفقيت‌هاي بزرگ نمي رسيم. آرزوهاي بزرگ در طولاني مدت بدست مي آيند. اگر دوست داريد در شغل، رشته تحصيلي، حرفه يا رژيم خود موفق شويد بايد اراده تان را تقويت كنيد تا بتوانيد رقابت بين دو بخش متضاد ذهن تان را تعديل كنيد.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه راه هاي موفقيت در زندگي كليك كنيد.

راه حل هاي كلي براي تقويت اراده

به طور كلي دو راه حل براي تقويت اراده وجود دارد

1-اراده بيشتري بدست بياوريد

همان طور كه اگر تغذيه خوبي داشته باشيد و ورزش كنيد بدن تان سالم خواهد ماند؛ درصورتي كه مراقب ذهنتان باشيد و مغز خود را ورزش دهيد و نرمش دهيد، به تقويت اراده خود كمك مي‌كنيد.

2-اراده مورد نياز در كارتان را كم كنيد!

اگر ميزان اراده اي كه براي انجام كارهايتان لازم داريد كم كنيد هربار مجبور نيستيد كه انرژي زيادي صرف تقويت آن كنيد. هر بار سعي كنيد محرك مورد نياز براي اراده تان را كم تر از قبل كنيد.

 

راه حل هاي موجود براي تقويت اراده 

با انجام كارهاي زير مي توانيد اراده تان را تقويت كنيد تا عملكرد بهتري داشته باشيد.

اهدافتان را مشخص كنيد

كاري كه دوست داريد انجام بدهيد را مشخص كنيد و همچنين دقيق و شفاف بنويسيد. اين كار باعث مي شود كه ذهن شما برنامه ريزي تان را بداند و راحت تر آن را پردازش كند. اگر هدفتان مشخص نباشد، فشار رواني و تنش‌ها مي‌توانند شما را خسته و عصبي كنند.

مديتيشن كنيد

اين كار مي تواند بخش هايي از مغزتان كه مسئول تقويت اراده در شما هستند را بهبود بخشد و استرس و اضطراب تان را كم  و ذهن تان را سامان دهد. همچنين مديتيشن باعث تقويت بخش هايي از مغز كه در كنترل تصميمات نقش دارند مي‌شود.

براي آشنايي كامل با مديتيشن كليك كنيد.

شادي هاي آخر كار را ببينيد

مي توانيد چشم هايتان را ببنديد و اتمام كارتان را تجسم كنيد. اين كار باعث مي شود حس خوبي در شما ايجاد شود و در اثر اين حس خوب، ميزان زيادي از استرس‌ها و خستگي هايتان از بين برود.

آهنگ هاي انرژي بخش گوش بدهيد

تحقيقات نشان داده است كه بيشتر افكار روزانه ما، اثر منفي بر روند كارهايمان مي‌گذارند. زيرا اين افكار حاصل خستگي، تنش و فشارهاي محيطي ما هستند. مي توان با گوش دادن به آهنگ هاي مثبت و پر انرژي، بخش زيادي از اين افكار را از بين برد. آهنگ هاي مورد علاقه تان را يك جا جمع كنيد و در ساعات مختلفي از روز به آن ها گوش دهيد.

از آينده براي امروزتان يادداشت بگذاريد!

خود تان را در نظر بگيريد كه توانسته ايد به هدفتان برسيد. 10 كيلو وزن كم كرده ايد، در آزمون ورودي دانشگاه مورد علاقه تان پذيرفته شده ايد، شغل جذابتان را به دست آورده ايد و يا يك حرفه را ياد گرفته ايد. حس و حال و لذت اين لحظه را براي خودتان بنويسيد. به خود امروزي تان بگوييد كه لذت رسيدن به خواسته تان، خستگي هاي مسير سخت را از بين برده و درحال حاضر خيلي خوشحال هستيد كه توانسته ايد از پسش بربياييد.

عكس افراد موفق الهام بخش زندگي تان باشد

چند نفر از كساني كه درهدف مشتركي با شما هستند و امروز موفق شده‌اند را به ديوار اتاق تان بچسبانيد و يا در گوشي خود داشته باشيد. هنگامي كه خسته شديد، آن‌ها را نگاه كنيد و سعي كنيد از آن‌ها الهام بگيريد كه چگونه با سختي‌ها مبارزه كردند و با تقويت اراده خود به هدفشان رسيده اند.

تقويت اراده با خودشناسي 

ساعاتي از روز كه عملكرد بهتري داريد، نوشيدني انرژي بخش و مورد علاقه اي كه مي تواند خستگي كار را از بين ببرد، موسيقي آرام بخش يا انگيزشي كه مي تواند حالتان را خوب كند و حتي كار ساده اي كه مي تواند هدفتان را پررنگ كند، به خوبي بشناسيد و در دفتر خود يادداشت كنيد. سعي كنيد در طي روز از آن ها استفاده كنيد تا بتوانيد خودتان را تقويت كنيد و مسير را ادامه دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد.

با ترس هايتان روبه رو شويد تا به تقويت اراده خود كمك كنيد

ترس، يكي از مهم ترين عواملي است كه مي تواند شما را از پا در بياورد. افكار منفي را در شما بيشتر كند و مسير را تاريك نشان بدهد. ترس هايتان را در يك برگه بنويسيد و اجازه بدهيد ذهن شما خودش را خالي كند. به اين فكر كنيد كه ترس‌هاي شما مي توانند دروغ يا حتي ترس هاي غير مرتبطي باشند. وقتي توانستيد آن‌ها را خوب بشناسيد، مي‌توانيد مغلوبشان كنيد و به هدف خود فكر كنيد.

سوالات متداول

-چرا بعضي ها اراده قوي دارند؟ اكتسابي است يا ذاتي؟

بعضي از افراد  اراده قوي را در ذات شان دارند اما برخي ديگر اراده را در خودشان تقويت كرده اند و با انجام كارهاي ساده به تدريج به خودشان ثابت كرده اند كه اراده خوبي دارند و در طول مدت زمان اراده شان را قوي كرده اند. اراده قوي داشتن بيش از اينكه ذاتي باشد، اكتسابي است. 

-چطور مي توانم اراده‌ام را تقويت كنم؟

براي تقويت اراده، مي توانيد توانمدي هاي خودتان را در يك برگه بنويسيد تا بهتر خودتان را بشناسيد و همچينين از كارهاي كوچك شروع كرده و به تدريج آن‌ها را سخت‌تر كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي تقويت اراده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تقويت اراده | چگونه اراده قوي داشته باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تقويت اراده،
موضوع:
[ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۶:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی