مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

شخصيت مهر طلب

شخصيت مهر طلب در ابتدا ظاهرا خيلي فرد مهربان، دوست داشتني، از خودگذشته و سازگاري به نظر مي‌رسد. شايد هر كسي دوست داشته باشد با چنين فردي در ارتباط باشد، اما متاسفانه ارتباط با يك فرد مهر طلب معايب خاص خودش را دارد. به تعبيري ارتباط با يك فرد مهر طلب، گير افتادن در يك باجگيري عاطفي است.

حال آنكه فرد مهر طلب احساس مي‌كند آدم صبور و مهرباني است كه بخاطر ديگران فداكاري مي‌كند و همين امر موجبات انتظارات غير واقع بينانه شخصيت مهر طلب را فراهم مي‌كند. شخصيت مهرطلب در صورتي كه بسيار شديد باشد ممكن است به اختلال شخصيتي تبديل شود. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

نشانه‌هاي شخصيت مهر طلب

نشانه‌هاي افراد مهر طلب بسيار شبيه به نشانه‌هاي اختلال شخصيت وابسته است. با اين حال شدت نشانه‌ها به اندازه‌اي نيست كه بتوانيم جز يكي از اختلالات شخصيت طبقه بندي كنيم. براي اطلاع از نشانه‌هاي اختلال شخصيت وابسته كليك كنيد. برخي از نشانه‌هاي شخصيت مهرطلب عبارتند از:

  • شخصيت مهر طلب به راحتي اظهار نظر نمي‌كند. همواره سعي مي‌كند با نظر ديگران موافق باشد. زيرا نگران از دست دادن حمايت و تاييد نشدن از سوي ديگران است.
  • همواره با ابهام و شك و ترديد صحبت مي‌كند و در صورت تاييد نشدن از سوي ديگران به سرعت تغيير عقيده مي‌دهد.
  • هميشه ناراضي و غمگين است و انتظار دارد ديگران او را درك كنند.
  • فردي وابسته است و به هيچ عنوان استقلال فكري ندارد.
  • مدام در حال معذرت خواهي است.
  • قادر به ابراز وجود نيست و از حق خود دفاع نمي‌كند.
  • نا اميد و پرتوقع است و افكار منفي زيادي در ذهن خود دارد. ( براي اطلاع از راه‌هاي رهايي از افكار منفي كليك كنيد.)
  • هميشه اطاعت مي‌كند.
  • اهل تظاهر و تعارف است.

علل مهر طلبي چيست؟

مهر طلبي ريشه در كودكي فرد دارد و زير بناي آن، باورهايي است كه پدر و مادر شخصيت مهر طلب به طور غير عمدي و ناآگاهانه در او ايجاد كرده‌اند. در نتيجۀ تربيت نادرست پدر و مادر است كه امروز فرزندشان براي نفس كشيدن هم نيازمند توجه و تاييد ديگران است و از لذت بردن محروم است.

تربيت نادرست والدين

وقتي پدر و مادر به هر دليلي و بخاطر هر كاري كودك را توبيخ مي‌كنند و به ندرت رفتارهاي مطلوب و مناسبش را مورد توجه قرار مي‌دهند و يا معيار‌هاي سختگيرانه‌اي براي توجه كردن دارند، كودك همواره دچار استرس مي‌شود. همچنين كودك به دليل ارضا نشدن نياز‌هاي عاطفي‌اش كه به خوبي از سوي والدين برآورده نشده است دچار سرخوردگي عاطفي شده و به سوي مهرطلبي سوق پيدا مي‌كند.

تأثير برخوردهاي اجتماعي

لازم به ذكر است كه گاهي اين جامعه است كه افراد را به سوي مهر طلبي سوق مي‌دهد. پس هميشه نبايد والدين را مقصر دانست. به عنوان مثال نحوۀ برخورد اجتماعي با كودكان از عوامل مهمي است كه در شكل گيري شخصيت افراد مهر طلب موثر است. از ديگر عوامل موثر در شخصيت مهر طلب مي‌توان به عزت نفس شكسته، احساس گناه، شخصيت وابسته، ترس از دست دادن، ترس از تنها ماندن، ترس از بحث و درگيري و دوست نداشتن خود اشاره كرد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله عزت نفس را مطالعه كنيد.

مشكلات مرتبط با مهر طلبي

_پرخاشگري: اگر مهر طلبي درمان نشود به مرور فرد دچار احساسات منفي و خشم فرو خورده نسبت به خود مي‌شود و شخصيت منفعل پرخاشگر در او شكل مي‌گيرد. براي اطلاع بيشتر به مقاله منفعل پرخاشگر مراجعه كنيد.

_اضطراب: اين افراد حاضرند از نظر عاطفي باج بدهند و دست به هر كاري بزنند تا رابطه‌هاي خود را حفظ كنند. حتي زماني كه از لحاظ رواني به شدت تحت فشارند، حاضر نيستند رابطه را رها كنند. به همين دليل اغلب دچار اضطراب فراواني مي‌شوند.

_افسردگي: در نتيجه‌ي سرزنش‌، خشم، عصبانيت و احساس گناهي كه فرد نسبت به خودش دارد ممكن است درگير افسردگي شود و بيشتر در اين بيماري فرو رود. در اين زمينه مطالعه مقاله افسردگي و درمان افسردگي مي‌تواند مفيد باشد.

درمان شخصيت مهر طلب

در واقع مهر مطلبي يكي از بيماري‌هاي رواني است كه در دسته اختلالات نوروتيك قرار مي‌گيرد و نيازمند درمان است. اين اختلال فرد را با آسيب‌هاي رواني و عاطفي زيادي مواجه مي‌كند به همين دليل لازم است شخصيت مهر طلب، خود براي تغيير گام بردارد. مي‌توانيد با اطلاع از روش‌هاي برقراري ارتباط سالم و تصميم گيري درست در رابطه، به بالابردن كيفيت زندگي خود كمك كنيد. براي اطلاع بيشتر مقاله رابطه سالم را مطالعه كنيد.

با اين حال بسياري افراد به تنهايي نمي‌توانند وابستگي خود را به ديگران كنترل كنند و توانايي تغيير باورهاي خود را ندارند. در اين زمينه مراجعه به مشاوره روانشناسي در باز كردن گره‌هاي ذهني و افزايش خودباوري به شما كمك مي‌كند.

راهكارهاي مقابله با مهر طلبي

از جمله راهكار‌هاي مناسب براي مقابله با مهرطلبي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت:

  • افكار منفي و باوهاي غلط را به چالش بكشيد.
  • خود مراقبتي در سلامت جسم و روح را ياد بگيريد.
  • براي افزايش اعتماد به نفس خود گام برداريد. براي اطلاع بيشتر مقاله افزايش اعتماد به نفس را مطالعه كنيد.
  • با ترس هايتان روبرو شويد.
  • از متخصص و مشاور جهت روان درماني كمك بگيريد.

 

سؤالات متداول

ازدواج با شخصيت مهر طلب چه مشكلاتي دارد؟

در زندگي مشترك با چنين شخصي هميشه بدهكار محبت و توجه هستيد. در جريان محبت‌هاي افراطي او ممكن است استقلال خود را حتي در كوچك‌ترين مسائل از دست دهيد و زماني كه اعتراض كنيد به خاطر احساس طرد شدن با رفتارهاي آسيب زننده سعي در نگه داشتن شما در رابطه مي‌كنند.

چگونه از تله‌هاي مهر طلبي رها شويم؟

مهارت نه گفتن را بياموزيد؛ نظرات و پيشنهادات خود را بدون ترس عنوان كنيد؛ باورهاي مهر طلبانه خود را تغيير دهيد. باورهايي همچون: همه بايد مرا دوست بدارند، بايد مورد تأييد همه باشم، اگر مخالفت كنم مرا طرد مي‌كنند و...

براي دريافت مشاوره در زمينه شخصيت مهر طلب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: شخصيت مهر طلب | نشانه ها، علل و راهكارهاي مقابله با مهرطلبي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شخصيت مهر طلب،
موضوع:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۰۷:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی