مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آمادگي براي رابطه زناشويي | پيش از انجام اولين رابطه بايد چه نكاتي را بدانم؟

  • حتما درمورد زمان برقراري رابطه باهم صحبت كنيد و مطمئن شويد كه هردو آمادگي كافي را براي انجام آن داريد. لزومي ندارد حتما شب عروسي بعد از آن حجم خستگي اين كار را انجام دهيد. مي‌­توانيد صبر كنيد و در زمان مناسب‌تري با آرامش بيشتر اين كار را انجام دهيد.
  • درمورد مكاني كه قرار است اولين رابطه را برقرار كنيد حتما فكر و برنامه­‌ريزي داشته‌­باشيد. مكان مناسب جايي است كه اولا شما تنها باشيد و اضطراب رها شدن صدا و... را نداشته باشيد و دوما بايد از هر نظر راحت باشد. اتاق خواب گرم و با نور ملايم گزينه مناسبي است. تاريكي مطلق براي اولين رابطه توصيه نمي‌­شود و نور زياد هم حالت رمانتيك را از فضا مي­‌گيرد.
  • پيش نوازي نكته بسيار مهمي براي شروع رابطه است. اگر بدون مقدمه و با عجله اقدام به دخول كنيد، علاوه بر اينكه لذت رواني از رابطه عايدتان نمي‌­شود، اضطراب و آماده نبودن نيز باعث كاهش كيفيت رابطه مي­‌شود.
  • حتما پيش از رابطه وسايل لازم را در اتاق و نزديكتان قراردهيد. لوازمي مانند، دستمال، خوراكي شيرين، كاندوم، حوله و... . اين وسايل خود نشان از آمادگي براي رابطه زناشويي در شما مي‌باشد.
  • درمورد رفتار و بدن خودتان اعتماد به نفس داشته باشيد و اين را بدانيد حس شما دقيقا به همسرتان منتقل مي­‌شود و نكته ديگر اينكه انسان­‌ها و خصوصا آقايان در رابطه كمترين توجه را به بدن شما و نقوض آن دارند.
  • براي اولين رابطه پيشنهاد مي­‌كنيم حتما از ژل روان­‌كننده يا همان لوبريكانت استفاده كنيد تا دخول راحت­‌تري داشته باشيد.
  • اصرار به ارگاسم همزمان نداشته باشيد. در اولين رابطه به دليل عدم آشنايي كافي با بدن يكديگر اين مسئله خيلي بعيد است و اصرار بر آن صرفا اضطرابتان را زياد مي­‌كند.

براي آشنايي كامل با رابطه جنسي كليك كنيد.

 

آمادگي براي رابطه زناشويي | آيا درد اولين رابطه قابل تحمل است؟

گاهي جامعه و اطرافيان درمورد درد اولين نزديكي آنقدر وحشت به جانتان مي­‌اندازند كه اگر دردي هم وجود نداشته باشد، شما با ذهن خود آن را حس مي­‌كنيد. بهتر است بدانيد كه چند عامل در ايجاد درد موثر مي‌­باشند.

اولين و رايج‌­ترين عامل، سفت كردن عضلات است كه به دنبال اضطراب ايجاد مي­‌شود. سعي كنيد به خاطر داشته باشيد كه تجربه هركس منحصر به فرد است و اگر دوست شما در اولين رابطه درد زيادي را تحمل كرده قرار نيست شما هم آن را تجربه كنيد بلكه خيلي مواقع اضطراب از ايجاد درد احتمالي باعث افزايش درد مي‌­شود.

نكته ديگري كه رعايت آن باعث كاهش درد مي­‌شود پيش­نوازي است. چنانچه پيش­نوازي طولاني و به خوبي انجام شود درد تا حد بسيار زيادي كم شده و رابطه لذت­ بخش­‌تري را تجربه خواهيد كرد.

نكته بعدي اجتناب از عجله است. اولين دخول بايد به آرامي و در چند مرحله و در فواصل معاشقه انجام شود، يكباره بودن مي­‌تواند باعث ايجاد درد شود.

مسئله ديگر استفاده از ژل­هاي روان­‌كننده يا لوبريكانت است. چون در اولين رابطه ممكن است اضطراب مانع از ترشح كافي واژن شما شود و استفاده از اين ژل­‌ها مي‌­تواند كارتان را بسيار تسهيل كند.

 

آمادگي براي رابطه زناشويي | خونريزي اولين رابطه چقدر است؟

از مسائلي كه آمادگي براي رابطه زناشويي و در حين آن بسياري از زوج­‌ها را نگران مي­‌كند، خونريزي بر اثر پارگي پرده بكارت است. اما اگر نسبت به آن چند نكته را بدانيد متوجه خواهيد شد كه اين مسئله بسيار طبيعي است و جاي هيچ نگراني نيست.

بيشترين سوالي كه ذهن افراد را درگير مي­‌كند درباره حجم خونريزي و طول مدت آن است اولين نكته‌اي كه بايد بدانيد اين است كه هردوي اين مسائل بستگي به بدن شما دارد و هيچ پاسخ قطعي وجود نخواهد داشت. حجم خونريزي معمولا جزئي است. در برخي افراد فقط چند قطره و در برخي مقداري بيشتر، اما اگر خيلي زياد بود و يك نوار بهداشتي كامل را صرف كرد حتما به پزشك متخصص زنان مراجعه كنيد. خوب است بدانيد كه در برخي افراد خونريزي وجود نخواهد داشت كه دليل آن نوع پرده آن­‌ها است. درمورد مدت زمان خونريزي هم زياد نگران نباشيد. معمولا بين چند دقيقه تا چند ساعت متغير است. اگر بيشتر طول كشيد، حتما به پزشك متخصص زنان مراجعه كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انواع پرده بكارت كليك كنيد.

 

براي پيشگيري از عفونت در رابطه جنسي چه بايد كرد؟ 

براي پيشگيري از عفونت در رابطه جنسي راهكارهاي ساده­‌اي وجود دارد و جاي نگراني نيست. سعي كنيد پيش از رابطه هر دو طرف حمام كنيد يا حداقل پايين ­تنه خود را تميز بشوييد. همچنين دست‌­هايتان حتما تميز باشند چراكه درصورت تماس با واژن مي‌­توانند آلودگي را منتقل كنند. استفاده از كاندوم نيز مانع از ورود ميكروب­‌ها و عفونت­‌ها مي­‌شود. مخصوصا در رابطه اول توصيه مي­‌كنيم حتما از كاندوم استفاده كنيد چراكه ايجاد زخم دراثر پارگي بكارت، خود احتمال جذب انواع عفونت‌­ها را افزايش مي‌­دهد و درصورت استفاده از كاندوم مشكلي پيش نخواهد آمد.

نكته آخر اينكه درصورت احساس سوزش و التهاب و يا درد زياد پس از رابطه، به متخصص زنان مراجعه كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آمادگي براي رابطه زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آمادگي براي رابطه زناشويي | چه وقت آماده هستيد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۰۳:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی