مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تلقين چيست

تلقين چيست يك عملكرد روانشناختي است كه در پي آن فرد افكار، احساسات، رفتار و نگرش خود يا افراد ديگر را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در اين حالت پاسخي به يك محرك به صورت غيرانتقادي داده مي‌شود. فرد ممكن است از يك محرك نتيجه نگيرد يا نتيجه‌اي كه مي‌خواهد را نگيرد اما در صورتي كه چيزي كه مي‌گويد يا مي‌شنود را باور داشته باشد و قبول كند، پاسخ به آن محرك داده مي‌شود. هيچ تلقيني را نمي‌توان بدون خواسته ذهن خودآگاه در ذهن ناخودآگاه وارد كرد. ذهن خودآگاه توانايي اين را دارد كه تلقين را دور كند.

تلقين چيست | كشف تلقين

دكتر اميل كوئه روان‌شناس و داروساز فرانسوي كسي بود كه تلقين را كشف كرد. او در داروخانه مشغول كار بود كه يكي از بيمارانش با شكايت از اين كه داروهايش اثري نداشته و باعث بهبودي بيماري‌اش نشده است وارد شد. در آن لحظه به ذهن دكتر كوئه رسيد كه قرص‌هاي قبلي را بگيرد و همان قرص را با رنگ و كپسول جديد به بيمار بدهد. در زمان ارائه به او گفت كه اين قرص تازه به دست او رسيده و بيماران زيادي را بهبود بخشيده و مطمئن باش كه براي تو هم موثر است.

بعد از چند روز شخص به سراغ دكتر كوئه آمد و از او بابت دارو تشكر كرد كه توانسته است حال او را خوب كند. دكتر كوئه از اين قضيه كه با همان داروي قبلي كه تاثيري نداشته بهبود يافته متعجب شد و براي اطمينان هر دو دارو را آزمايش كرد. در اين وضعيت او كشف كرد كه حرف‌هاي او توانسته به شخص القا كند كه اين بهترين داروي موجود است كه تاثير زيادي دارد. در نتيجه چيزي به نام تلقين را كشف كرد. 

در صورتي كه علاقه داريد از تكنيك تلقين استفاده كنيد، مشاوران مركز حامي هنر زندگي مي‌توانند از طريق مشاوره تلفني اينگونه خدمات را براي شما در نظر بگيرند.

 

تلقين چيست | اصول تلقين

قانون توجه تمركز يافته

اگر كسي تفكري را به شما القا كند يا اين كه خودتان آن را ايجاد كنيد، با مرور و تكرار و بها دادن به آن به بخشي از شخصيت‌تان تبديل مي‌شود. پس اگر كسي فكر كند كه مي‌تواند كاري را انجام دهد و توجه خودش را روي آن بگذارد مي‌تواند به نتيجه‌اي كه در نظر داشته است برسد. با توجه به چيزي كه در ذهنش وجود داشته است مي‌تواند كه آن را عملي كند.

قانون اثر متضاد

در اين قانون اگر فردي در ذهنش باور نداشته باشد كه توانايي انجام كاري را دارد و ذهن خودآگاهش از آن تفكر جلوگيري كند، هرچقدر بيشتر براي رسيدن به آن كار تلاش كند كمتر نتيجه مي‌گيرد.

قانون اثر عاطفي و هيجاني

عاطفه و هيجان فرد با تلقين او قدرت بيشتري مي‌گيرد و مي‌تواند به فرد كمك كند كه با شدت بيشتري كاري كه مي‌خواهد را انجام دهد.

 

تلقين چيست | انواع تلقين

تلقين كلامي

در اين نوع تلقين فرد با خودش با صداي بلند صحبت مي‌كند و چيزي را كه به آن باور دارد را به صورت كلامي ادا مي‌كند يا اين كه به طور مداوم در مكالمات روزانه‌اش خود را نشان مي‌دهد.

تلقين فكري

تلقين فكري به طوري است كه فرد چيزي را كه مي‌خواهد در ذهنش نگه مي‌دارد و به آن توجه مي‌كند. در اين حالت قدرت ذهني او همراه تلقينش مي‌شود و آن را به واقعيت تبديل مي‌كند.

تلقين شنيداري

تلقين شنيداري نوعي است كه با شنيدن حرف ديگران اتفاق مي‌افتد. در اين تلقين وقتي كسي حرفي را مي‌زند سمت و سوي انگيزه فرد را جهت مي‌دهد و آن را تبديل به محرك مي‌كند.

تلقين ديداري

در اين‌جا شخص با چيزهايي كه مي‌بيند به خود يا ديگري تلقين مي‌كند كه او هم مي‌تواند آن كار را انجام دهد يا اين كه نمي‌تواند انجام دهد.

تلقين نوشتاري

در تلقين نوشتاري فرد چيزي را كه مي‌خواهد به خودش يا ديگران تلقين كند را روي يك كاغد مي‌نويسد و اين ‌كار را بارها انجام مي‌دهد تا انگيزش او با تلقينش همسو شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه تلقين مي‌توانيد از مشاوره حضوري نيز بهره ببريد.

 

تلقين چيست | تاثير تلقين بر زندگي افراد

تاثير تلقين مثبت

اگر تلقين‌هاي فرد مثبت باشد مي‌تواند كه انرژي و انگيزه را افزايش بدهد. درصورتي كه فرد تلقين مثبت را انجام دهد متوجه مي‌شود كاري كه قبل از اين فكر مي‌كرده توانايي انجام آن را ندارد به خوبي انجام مي‌دهد. افراد مثبت به خوبي مي‌توانند اين نوع تلقين را به شما بدهند. استفاده از كلمات مثبت و باور به خود يكي از چيزهايي است كه مي‌تواند به شما كمك كند.

تاثير تلقين منفي

با تلقين منفي شما از انرژي ذهني و جسمي خود كاسته‌ايد و براي انجام كاري كه مي‌خواهيد انجامش دهيد ناخودآگاه چند قدم به عقب برمي‌گرديد. با اين كار تمام انرژي و انگيزه‌تان را از دست مي‌دهيد و نمي‌توانيد به طور كامل از توانايي‌هايتان استفاده كنيد و آن كار را انجام دهيد. گاهي اوقات تلقين منفي افراد ديگر، توانايي و انگيزه ما را كاهش مي‌دهد. تلقين‌هاي افرادي كه با آن‌ها ارتباط داريم مخصوصا كساني كه بسيار به شما نزديك‌ هستند تاثير زيادي بر زندگي‌‌تان دارد و مي‌تواند كارهايتان را تحت تاثير قرار بدهد. اگر اين تلقين از سمت افراد ديگر منفي باشد به شدت مي‌تواند انگيزه شما را از بين ببرد.

تلقين چيست | استفاده از تلقين

شما مي‌توانيد از اين تلقينات استفاده كنيد كه به خواسته خودتان برسيد و انگيزه و توانايي خود را بيشتر كنيد. تلقين ترفندي است كه اگر بتوانيد آن را به صورت مثبت انجام دهيد و قسمت منفي آن‌را از بين ببريد بهترين عملكرد را در شما ايجاد مي‌كند.

براي اين كار سعي كنيد افراد منفي را از زندگي خودتان حذف كنيد، از كلمات مثبت براي فكر كردن و صبحت با خود و ديگران استفاده كنيد، اين كلمات را به صورت منظم به ذهن خودتان وارد كنيد، در خودآگاهتان آن تلقين را باور كنيد كه وارد ناخودآگاهتان شود، در آرامش تلقين را انجام دهيد و در نهايت سعي كنيد كه آن را تكرار كنيد. هر چه تكرار بيشتر باشد تاثير بيشتري دارد. در آخر تلاش كنيد كه آن را بنويسيد و جلوي چشمتان قرار دهيد.

 

تلقين چيست | سوالات متداول

آيا تلقين واقعا تو زندگي تاثير داره؟

تلقين را اگر شخص باور كند و بر تاثير آن معتقد باشد مي‌تواند بر ناخودآگاهش تاثير بگذارد و زندگي‌اش را تحت تاثير قرار دهد.

من افسردگي دارم شش ماهه دارو ميخورم اما هنوز از هيچي لذت نميبرم و خوشحال نميشم ميخام ببينم ايا تلقين تاثيري روم داره يا نه؟

اگر تلقين را به صورت اصولي انجام بدهيد مي‌تواند تاثير بسيار مثبتي بر روي شما داشته باشد. از يك متخصص كمك بگيريد و از او بخواهيد كه به شما كمك كند. حتي مي‌توانيد از روشي مثل هيپنوتيزم هم استفاده كنيد. براي اطلاع از روش درماني هيپنوتيزم كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تلقين و تاثيراتش در زندگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تلقين چيست و چگونه زندگي افراد را تحت تاثير قرار مي دهد ؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تلقين چيست،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۲۱:۰۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی