مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نفر سوم رابطه بودن به چه معناست؟

درمان آسيب نفر سوم رابطه تنها به روابط جنسي مربوط نمي‌شود. دوستي يكي از زوجين با شخصي از جنس مخالف نيز مي‌تواند از اين نوع باشد. دوستاني كه صميميت زيادي دارند مي‌توانند به دلايل مختلفي از جمله صميميت فيزيكي بيش از عرف يا گذراندن وقت خيلي زياد با يكي از زوجين، به رابطه عاطفي آن‌ها آسيب بزنند.

روابط مثلثي، خيانت به همسر، چند همسري و ديگر شكل‌هاي روابط چندگانه آسيب‌هايي را به همراه دارند كه در غالب آسيب‌هاي نفر سوم رابطه در اينجا بررسي و براي درمان راهكار ارائه داده مي‌شود. اغلب ورود نفر سوم در زندگي افراد متأهل روابط مثلثي را شل مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روابط مثلثي كليك كنيد.

پديده چند همسري كه در آن گاه هر دو زوجين از ورود نفر سوم به رابطه و زندگي مشترك رضايت دارند، آسيب‌هاي زيادي به طرفين و مخصوصا نفر سوم رابطه وارد مي‌شود. در اين نوع زندگي‌ها اغلب تناسب ميان زوجين رعايت نمي‌شود و مورد تبعيض قرار مي‌گيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه چند همسري كليك كنيد.

 

آسيب‌هاي ناشي از نفر سوم رابطه بودن

يكي از ساده‌ترين و اولين آسيب ناشي از نفر سوم رابطه بودن محروميت از حقوق خود در يك رابطه است. معمولا قوانين در جهت حفظ منافع رابطه اصلي و جلوگيري از آسيب‌هاي ناشي از روابط سه نفره شكل مي‌گيرد. بر اساس اين قوانين نيازهاي نفر سوم در رابطه ممكن است ناديده گرفته شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نفر سوم رابطه بودن كليك كنيد.

1. عدم دريافت عشق كافي از جانب همسر

در درمان آسيب نفر سوم رابطه جبران كمبود عاطفي مورد بررسي قرار مي‌گيرد. در صورت وجود عشق عميق و تمايل به بودن در رابطه اصلي مشكلاتي در رضايت نفر سوم از رابطه ايجاد مي‌شود. ممكن است نفر سوم به صورت موقت و به اميد قطع رابطه اصلي وارد رابطه شود يا ترجيح دهد علي رغم نارضايتي به صورت دائمي در نقش نفر سوم رابطه باقي بماند. نفر سوم ممكن است از طرف شريك خود عشق كافي و به اندازه رابطه اصلي دريافت نكند و در اين شرايط شكست عشقي رخ مي‌دهد. براي اطلاع بيشتر از شكست عشقي كليك كنيد.

2. ايجاد حس فريب‌خوردگي و احساس گناه

حتي ممكن است به دلايل ديگري غير از عشق مثل مشكل جنسي همسر به رابطه فرازناشويي روي آورده باشد و هيچ عشقي به نفر سوم نرسد. رابطه دوم در بسياري از موارد با دروغ‌هايي درباره رابطه اصلي شكل مي‌گيرد كه با گذشت زمان احساس فريب خوردگي در فرد ايجاد مي‌كند و حتي ممكن است در رابطه‌ي دوم نيز خيانت ديگري صورت بگيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خيانت به همسر كليك كنيد.

3. ايجاد حس عذاب وجدان و احساس گناه

معمولا شخص سوم در اين رابطه، از اينكه وارد زندگي مشترك دو زوج شده احساس گناه و عذاب وجدان مي‌كند. چرا كه احساس مي‌كند همسر شخص ديگري را از او گرفته. هر چقدر كه اين احساس گناه را انكار كند، باز هم نمي‌تواند اين مسئله را در درون خود ناديده بگيرد. براي اطلاع بيشتر از احساس گناه كليك كنيد.

 

درمان آسيب‌هاي ناشي از نفر سوم رابطه بودن

قبل از ورود به رابطه با فرد متاهل لازم است فرد انتظارات و نيازهاي خود را از رابطه مشخص كند. اولين قدم براي درمان آسيب‌هاي ناشي از نفر سوم رابطه بودن پيشگيري از وقوع آن‌ها است. اما اگر در چنين رابطه اي هستيد و يا قبلا داشته ايد هنوز هم براي درمان دير نيست. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد رابطه با فرد متاهل كليك كنيد.

1. درمان آسيب نفر سوم رابطه | قبل از شروع رابطه

قبل از شروع رابطه بايد مشخص شود كه آيا اين شكل از رابطه مي‌تواند در فرد ايجاد رضايت كند يا خير. اين كار مي‌تواند از شروع يك رابطه ناسالم پيشگيري كند. اهداف و خواسته‌هايتان را از يك رابطه براي خود مشخص كنيد. واقع بينانه جلو برويد. فردي كه در مقابل شماست تمامي حقايق را نمي‌گويد پس به حرفايش درباره رابطه اصليش اطمينان نكنيد. خوب نگاه كنيد، اين فرد تنها كسي نيست كه مايل به ارتباط با شماست. واقع بين باشيد و به توانايي‌هاي خود ايمان داشته باشيد. شايد برايتان مهم نباشد با كس ديگري در ارتباط است و شما تنها به منافع حاصل از چنين ارتباطي مي‌انديشيد. بهتر است بيشتر فكر كنيد و زيان‌هاي نفر سوم رابطه بودن را در نظر بگيريد. 

2. درمان آسيب نفر سوم در حين رابطه 

اگر رابطه به عنوان نفر سوم از قبل آغاز شده است همچنان بررسي رابطه، انتظارات و نيازها مي‌تواند مفيد باشد. اگر نتيجه بررسي نادرست بودن شروع رابطه باشد معمولا قطع يك رابطه ناسالم بهتر از ادامه آن است. رابطه دوم هر لحظه در خطر قطع شدن از طرف رابطه اصلي قرار دارد. فردي كه در رابطه اصلي است ممكن است به دليل احساس خطر از قدرتي كه رابطه اصلي به او مي‌دهد در جهت قطع رابطه دوم استفاده كند. لازم است نفر سوم رابطه آمادگي اين اتفاق را داشته باشد.

سه نقش ظالم، مظلوم و ناجي معمولا از سوي نفر سوم بر عهده گرفته مي‌شود، كه هر كسي در هر موقعيتي به يكي از آن‌ها روي مي‌آورد. به فكر رابطه اصلي نبودن نقش ظالم، مورد استفاده قرار گرفتن و احساس عدم تقصير نقش مظلوم، و تصميم براي كمك به شريك خود در رابطه نقش ناجي را به او مي‌دهد. هر كدام از اين نقش‌ها تبعاتي به همراه دارد كه بهترين راه جلوگيري از آسيب آن‌ها بر عهده گرفتن نقش تصميم گيرنده است، به جاي حل شدن در آسيب‌هاي رابطه براي چگونگي اتمام آن تصميم بگيرد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله درمان خيانت را مطالعه كنيد.

در صورتي كه نفر سوم تصميم به قطع رابطه بگيرد معمولا با اصرار از سوي شريك خود روبرو مي‌شود. در اين شرايط كارهايي مثل صحبت با قاطعيت، آوردن دلايل اما نه به صورت شروطي براي رفع شدن و ادامه، و در صورت نياز قطع راه‌هاي ارتباطي جديت تصميم را به طرف مقابل منتقل مي‌كند و عملي شدن آن را ساده‌تر مي‌كند.

3. درمان آسيب نفر سوم بعد از اتمام رابطه 

در بسياري از موارد تصميم گيري به تنهايي به اين سادگي كه گفته شد نيست. احساس شكست عشقي يا احساس گناه ناشي از خروج از رابطه و يا ساير مسائل شخصي ممكن است تصميم گيري را بسيار دشوار كند. در اين شرايط كمك گرفتن از يك روانشناس براي درمان شكست عشقي و بر طرف كردن اضطراب‌هاي ناشي از چنين رابطه‌اي مي‌تواند شما را در انتخاب راه درست ياري كند. براي اطلاع از روش‌هاي درمان شكست عشقي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان آسيب سوم رابطه بودن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درمان آسيب نفر سوم رابطه | چرا درمان لازم است؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۱:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی