مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

عشق در يك نگاه

فرد با ديدن يك نفر از جنس مخالف خود بعد از مدتي در حدود چند ثانيه، احساساتي نسبت به زندگي و آينده خود پيدا مي‌كند و عشق در يك نگاه را در درون خود تجربه مي‌كند كه تا قبل از آن برايش ناشناخته بوده است. به اين وضعيت مي‌گويند «تب عشق». علت انتخاب اين نام اين است كه با شدت و هيجان بيشتري همراه است و ناگهان اتفاق مي‌افتد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه روانشناسي عشق كليك كنيد.

 

احساسات افرادي كه عشق در يك نگاه را تجربه مي‌كنند

  • احساس خوشبختي و سعادت
  • احساس از خودگذشتگي
  • عدم احساس ميل جنسي 
  • پذيرش بدي‌ها و خوبي‌هاي معشوق بدون ايراد گرفتن

 

فرق عشق در نگاه اول با هوس

شايد تشخيص اين دو از يكديگر بسيار سخت باشد اما معمولاً عشق‌هايي كه به خاطر هوس رخ مي‌دهند بسيار زودگذر و موقتي هستند و اگر به ازدواج ختم شوند نيز نمي‌تواند دوام زيادي داشته باشد و منجر به جدايي مي‌شود.

 

ويژگي‌هاي افرادي كه در يك نگاه عاشق مي‌شود

در واقع عشق در يك نگاه نمي‌تواند كامل و صادقانه باشد. بر اساس گفته روان‌شناسان نبايد احساسات و علايق خود را پنهان كنيم، اما بايد ديدي واقع بينانه به طرف مقابل خود داشته باشيم.

احساس تنهايي

برخي از افراد از روي احساس تنهايي فكر مي‌كنند كسي هميشه در جايي منتظرشان است تا زندگيش را تغيير دهد. به همين دليل وقتي شرايطي پيش مي‌آيد كه جنس مخالف خود را مي‌بينند در يك نگاه عاشق مي‌شوند و فكر مي‌كنند همراه هميشگي خود را پيدا كرده‌اند.

پر كردن خلاءهاي زندگي

برخي از افراد فكر مي‌كنند با عاشق شدن مي‌توانند خلاء‌هاي موجود در زندگي خود را پر كنند. مثلاً مي‌خواهند محبتي كه هيچ وقت نداشته‌اند را به دست آورند. وقتي فرد عاشق كسي مي‌شود مدتي محدود اين محبت را دريافت مي‌كند و بعد سراغ فرد ديگري مي‌رود و اين روند همينطور ادامه پيدا مي‌كند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه عشق اشتباه كليك كنيد.

احساس امنيت

برخي فكر مي‌كنند وقتي يك معشوقه داشته باشند مي‌توانند به امنيت برسند و به دنبال يافتن احساس امنيت مي‌خواهند عشق در يك نگاه را تجربه كنند.

عزت نفس پايين

برخي از افرادي كه دنبال عشق در يك نگاه هستند عزت نفس پاييني دارند. به همين دليل فكر مي‌كنند با يافتن عشقي در چند ثانيه، عزت نفس پيدا كرده و مي‌توانند به زندگي ادامه دهند وگرنه به تنهايي نمي‌توانند عزت نفس خود را پيدا كنند.

 

مراقب معتاداني كه با يك نگاه عاشق مي‌شوند باشيد

در اين بين بايد مراقب برخي از افرادي بود كه به عاشق شدن اعتياد دارند. عاشق شدن در يك نگاه براي آن‌ها مثل اين است كه به فرد معتاد به هروئين، مواد مي‌رسد. احساس لذت و آرامشي در يك لحظه به او دست مي‌دهد. اين افراد معيارهاي مشخصي براي عاشق شدن ندارند. كافي است در يك نگاه با جنس مخالف خود چشم در چشم شوند، اين عمل رخ مي‌دهد و فرد عاشق مي‌شود. برخي شدت اعتيادشان به اين امر بالا است و مي‌توانند در يك روز چند مرتبه اين احساس را تجربه كنند. لذا بايد مراقب بود كه هر عشق در يك نگاه، به معناي واقعي آن نيست.

براي شناخت بيشتر در زمينه شكست عشقي كليك كنيد.

 

پيامدهاي عشق در يك نگاه

- نداشتن رابطه دوستي بين دو طرف

- ارزش قائل نشدن به ارزش‌هاي يكديگر

- شناخت ناكافي

- اطميناني نادرست

- ناديده گرفتن مشكلات

- احساس رضايتمندي دروغين

 

جلوگيري از مشكلات عشق در يك نگاه

  • سعي كنيد در مورد فرد مورد نظر خود تحقيق كنيد.
  • زود تصميم نگيريد، چند جلسه با او در مورد موضوعات مختلف صحبت كنيد.
  • از يك مشاوره وقت بگيريد تا هر دو با هم براي دريافت مشاوره مراجعه كنيد.
  • با بزرگترها و كساني كه در اين رابطه تجربه دارند صحبت كنيد و نظراتشان را بشنويد.
  • از روي احساس تصميم‌گيري نكنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

سؤالات متداول در خصوص عشق در يك نگاه

- چگونه در دام عشق‌هاي مشكل دار كه در يك نگاه اتفاق مي‌افتند گرفتار نشويم؟

مي‌توانيد براي خود معيارهايي را در نظر بگيريد. معيارهاي عشق مورد نظر خود را يادداشت كنيد تا اگر كسي در مدت كوتاهي به شما ابراز علاقه كرد متوجه شويد با معيارهايتان مطابقت دارد يا خير.

- چطور براي شناخت فرد مورد نظر، احساسات خود را كنترل كنيم؟

اينكه مي‌توانيد احساسات خود را به كسي كه دوستش داريد بگوييد بسيار خوب است. اما براي اينكه وابستگي بيش از حدي قبل از ازدواج برايتان رخ ندهد، بهتر است سعي كنيد در مكان‌هاي عمومي مثل كافي شاپ‌ها همديگر را ببينيد و در مورد موضوعات مختلف در يك فضاي آرام گفت‌وگو كرده تا به شناخت مناسبي از يكديگر دست پيدا كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق در يك نگاه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : عشق در نگاه اول را باور داريد | نشانه ها و نكاتي در مورد عشق در يك نگاه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۸:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی