مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تفاوت مردان و زنان در عشق | عشق چيست؟

عشق، يكي از پيچيده‌ترين مفاهيم زندگي بشري است و هيچكس نمي‌تواند تعريف دقيقي از آن ارائه دهد. از نظر استرنبرگ، 3 مولفه عشق شامل شهوت و انگيزش جنسي، صميميت و دوست داشتن و تعهد و وفاداري است.

صميميت

استرنبرگ صميميت را جوهره عشق مي‌داند و آن را شامل عناصري مثل توجه زياد، ميل به رفاه و پيشرفت، داشتن درك متقابل، احترام، تكيه كردن به او، رابطه صميمانه و صادقانه و ... مي‌داند. به طور كلي صميميت، همان دوست داشتني است كه خيلي از شما تجربه كرده‌ايد.

تفاوت مردان و زنان در عشق | شهوت

انگيزش شهواني و جذابيت‌هاي جسماني، يكي ديگر از جنبه‌هاي عشق است كه اگر وجود نداشته باشد، شما نمي‌توانيد اسم آن احساس را عشق بگذاريد. شايد در اطراف خود مدعي عشق ديده باشيد كه مي‌گويند «من حاضر نيستم به او دست بزنم». احساسي كه در آن جنبه‌هاي شهواني نسبت به معشوق وجود نداشته باشد، با عنوان عشق رفاقتي يا بي هدف شناخته مي‌شود. بيان نيازهاي جنسي بيشتر از طرف مردان عاشق ابراز مي‌شود. براي شناخت نشانه هاي عاشق شدن مردان كليك كنيد.

تعهد

اين جنبه بيشتر براي مراقبت از معشوق و نگهداري دائم او كنار خود تعريف مي‌شود. فرد در اين جنبه، مي‌خواهد معشوقش فقط براي او باشد و او نيز فقط براي معشوقش باشد. حفظ و مراقبت از عشق از گزند حوادث بيروني و برنامه ريزي براي يك عشق بلند مدت، تعهد است. اما احساسي كه در آن فقط تعهد وجود داشته باشد، با عنوان عشق پوچ شناخته مي‌شود.

 

تفاوت زن و مرد در عشق

طبيعتا زنان و مردان نگاه متفاوتي به زندگي دارند، اما تحقيقاتي مبني بر تفاوت مردان و زنان در عشق وجود ندارد. اما در برخي جنبه‌ها ممكن است تفاوت‌هايي وجود داشته باشد. برخي از نشانه‌هاي عشقي كه ممكن است در زن و مرد تفاوت داشته باشد شامل موارد زير مي‌باشد:


تفاوت مرد و زن در عشق
زنان مردان
دوست دارد مرد را تكيه گاه بداند نقش حامي و قهرمان مي‌خواهد داشته باشد
نياز دارند مراقبت شوند مرد عاشق سعي در رفع تمام نيازهاي زن مي‌كند
احساسي تر برخورد مي‌كنند بر اساس منطق برخورد مي‌كنند
عشق خود زندگي است عشق يك دغدغه و مشغوليت بزرگ است
اوج زندگي همراه با عشق و آرامش است موفقيت، محبوبيت، پيشرفت و ثروت اوج زندگي است

تشابهات زنان و مردان در عشق

با وجود تفاوت مردان و زنان در عشق رفتارهاي مشابهي نيز بين آن‌ها ديده مي‌شود. در ادامه به برخي از اين تشابهات در رفتار و خواسته‌ها پرداخته‌ايم:

1- براي هر دو مفهوم عشق، تمايل به سبك كردن كارهاي همسر است.

2- تفاوت‌هاي جنسيتي در تمايل به ازدواج آنچنان تأثيري ندارد.

3- زن و مرد عاشق، هر دو سعي مي‌كنند محيطي را براي همسرشان ايجاد كنند كه بتوانند هر كاري را كنار هم انجام دهند و در همه چيز با هم شريك باشند.

4- هر دو جنس به يك اندازه دوست دارند عشقشان را ابراز كنند.

5- با اينكه گفته مي‌شود زنان نياز به دريافت عشق و مردان نياز به ابراز عشق دارند، اما تحقيقات نشان مي‌دهد كه تفاوت معناداري در اين موارد بين زن و مرد وجود ندارد.

 

تفاوت زنان و مردان در ابراز عشق

بيشتر تعارضات و اختلافات زوجين ناشي از عدم آگاهي آن‌ها به تفاوت مردان و زنان در عشق مي‌باشد. عاشق شدن زنان با مردان تفاوت‌هايي را به دنبال دارد. در ادامه به 6 تفاوت اصلي در ابراز عشق ميان دو جنس پرداخته‌ايم. البته لازم به ذكر است موارد زير در مورد اكثريت زنان و مردان نه همه آن‌ها صدق مي‌كند، پس شما مي‌توانيد با كسب مهارت در ابراز عشق به شريك خود كاستي‌هاي رابطه را از بين ببريد. توصيه مي‌كنيم مقاله ابراز عشق را بخوانيد.

1- زن‌ها معمولا عشقشان را با رفتار‌هاي منفي مثل حساسيت‌هاي بيش از حد، نگراني، گريه كردن و به قول معروف گير دادن به همسر نشان مي‌دهند.

2- مردان عشقشان را به وسيله انجام فعاليت‌هاي مشترك، پيش قدم شدن براي رابطه جنسي و كمك به همسرشان انجام مي‌دهند و زنان معمولا با ادعاي كمتر عشقشان را بروز مي‌دهند.

3- زنان عاشق دوست دارند از هر دري صحبت كنند و فقط حرف بزنند، اما مردان عاشق دوست دارند بشنوند و زياد حرف نزنند. براي اطلاع بيشتر از نشانه‌هاي عاشق شدن زنان كليك كنيد.

4- زن عشقش را با اعتماد كردن نشان مي‌دهد و مرد با اطمينان دادن. اين مي‌تواند نوعي تفاوت مردان و زنان در عشق باشد.

5- زنان عاشق معمولا نقاط ضعف معشوق را بيشتر ناديده مي‌گيرند، با مردشان بهتر كنار مي‌آيند و او را مي‌پذيرند. اما مردان عاشق سعي در اصلاح خود، اصلاح شريك عاطفي خود دارند. به همين دليل ممكن است كمي منتقد باشند.

6- مردان در هنگام عصبانيت ترجيح مي‌دهند كه تنها بمانند اما زنان بر عكس اين قضيه هستند. براي كسب اطلاع از ديگر تفاوت هاي زن و مرد كليك كنيد.

 

مردان سريع‌تر از زنان عاشق مي‌شوند

طي تحقيقات انجام شده در رابطه با تفاوت مردان و زنان در عشق مشخص شد، مردان زودتر از زنان عاشق مي‌شوند و همچنين سريع‌تر عشق خود را ابراز مي‌كنند. اين مسئله كاملا بديهي است چرا كه زنان اغلب براي در عشق خود مردد مي‌شوند، براي ابراز آن صبر مي‌كنند و معمولا ديرتر گارد خود را پايين مي‌آورند. در واقع مردان به هنگام طرد شدن از طرف كسي كه دوستش دارند، كمتر از زنان آسيب مي‌بينند. البته اين مورد در تمام روابط و براي تمام افراد صدق نمي‌كند. همچنين مردان زودتر از زنان جمله «دوستت دارم» را بر زبان مي‌آورند و زنان اغلب براي گفتن چنين كلماتي بيشتر صبر مي‌كنند.

 

خانم‌ها بيشتر ابراز علاقه مي‌كنند

پس از شكل گيري روابط عاطفي اغلب زنان بيشتر از جملاتي همانند «دوستت دارم» استفاده مي‌كنند. اين مي‌تواند نوعي تفاوت مردان و زنان در عشق باشد. اغلب اين جمله براي خانم‌ها معنا و مفهوم عميق‌تري دارد. در صورتي كه مردان متوجه باشند اين جمله چقدر براي زنان اهميت دارد و روي آن‌ها تأثيرات عميقي مي‌گذارد، براي بهبود روابط و افزايش صميمت بين خود بيشتر از آن استفاده مي‌كنند. زنان بيان اين جمله را به عنوان تجديد عهد در نظر مي‌گيرند و همواره مي‌خواهند با ابراز عشق، احساسات شريك خود را نيز به صورت متقابل دريافت كنند.

 

تفاوت مردان و زنان در عشق | سؤالات متداول

عشق زنان بيشتر است يا مردان؟

در اين مورد نمي‌توان پاسخ قطعي داد چرا كه افراد با يكديگر تفاوت‌هاي زيادي دارند؛ تفاوت‌هايي كه در اين زمنيه مي‌توان از آن‌ها نام برد تنها تفاوت در نوع و ميزان ابراز عشق در زن و مرد است. اغلب مردان زودتر عشق خود را ابراز مي‌كنند و زنان بيشتر محبت مي‌كنند.

مردان و زنان عاشق چه نشانه‌هايي دارند؟

مردان بيشتر عشق خود را با رابطه جنسي بيان مي‌كنند. زنان عاشق به مرد خود اعتماد مي‌كنند. زنان گاه عشق خود را با حساسيت‌هاي بيش از حد نشان مي‌دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تفاوت زن و مرد در عشق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تفاوت عشق بين زنان و مردان

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۹:۱۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی