مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

نقش مادر در خانواده

اهميت مادر در خانواده مسئله‌اي واضح و غير قابل انكار است. مادر به عنوان كسي كه اصلي‌ترين نقش را در تربيت و بالندگي فرزندان دارد، معمولا رابطه عميق‌تري با آن‌ها بر قرار كرده و فقدان مادر نيز ضربه روحي محكم‌تري براي بازمانده ها به همراه خواهد داشت. مادر، علاوه بر حمايت روحي و رواني، فرزندان را براي زندگي اجتماعي و پذيرش مسئوليت‌ها نيز آماده كرده و نكاتي كه شايد پدر نسبت به آنها سهل‌گيرتر رفتار مي‌كند را به فرزندان گوشزد مي‌كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نقش مادر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

پيامدهاي فوت مادر روي اعضاي خانواده

فوت مادر، به عنوان اصلي ترين حامي عاطفي خانه و خانواده، مي‌تواند اثرات رواني پررنگي بر فرزندان بگذارد، مخصوصا زماني كه فرزندان هنوز در سنين پايين بوده يا ازدواج نكرده اند. برخي از پيامد هاي فوت مادر بر ديگر اعضاي خانواده به شرح زير است

تاثير فوت مادر بر فرزند دختر

فرزند يا فرزندان دختر مرحومه، به نوعي هم‌درد و شريك عاطفي هميشگي خود را از دست دادند و طبيعتا فشار رواني زيادي را متحمل خواهند‌ شد. مخصوصا دختراني كه خواهر كنار خود ندارند احساس تنهايي و بي‌پناهي كرده و نمي‌دانند غم هاي خود را روي دامن چه كسي سرازير كنند.

تاثير فوت مادر بر فرزند پسر

رابطه پسر و مادر، رابطه اي شايد عميق‌تر از دختر و مادر است. مادر اولين معشوق ابدي پسران است و معمولا پسران احترام و عشق بيشتري را از مادر، به عنوان مراقب و حامي خود دريافت كرده و به همان ميزان نيز به مادر برمي‌گرداند. به همين دليل ممكن است پس از فوت مادر در ارتباط خود با همسر يا جنس مخالف، به دليل مقايسه زياد آن‌ها با مادر آسيب ببيند.

تاثير فوت مادر بر پدر

در صورتي كه مادر پيش از پدرخانواده فوت كند، معمولا پدر احساس مسئوليت بيشتري نسبت به خانواده پيدا مي‌كند كه مي‌تواند براي او پر فشار باشد. اگر پدرمخصوصأ در سنين ميان‌سالي همسرش را از دست بدهد تمام تلاش خود را مي‌كند كه نقش مادر را براي فرزندان داشته باشند و فرزندان حتي الامكان جاي خالي مادر را حس نكنند. البته در صورتي كه پدر سن بالايي داشته باشد، معمولا غم ناتواني نيز به غم از دست دادن همسرش اضافه خواهد شد، بنابراين لازم است كه فرزندان بتوانند هواي پدر خود را بعد از فوت مادرشان داشته باشند و اورا تنها نگذارند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه فوت پدر كليك كنيد.

راهكارهاي كنار آمدن با فوت مادر

واكنش‌هايي كه افراد به از دست دادن مادر نشان مي‌د‌هند، به سلامت رواني آن‌ها بستگي دارد. مديريت بحران، مديريت احساسات، پذيرش واقعيت، مهارت سازگاري و همچنين نحوه حضور و رفتار اطرافيان برخي از مسائلي است كه در كنار آمدن با فوت مادر موثر است. راهكارهاي كنار آمدن با اين مسئله شامل موارد زير است.

عزاداري كنيد

برخي از افراد پس از فوت مادرشان، چنان شوكه مي‌شوند كه تا مدتها حتي اشك نمي‌ريزند و يا سعي مي‌كنند آن‌درا انكار كنند. تمام هيجانات نياز به تخليه دارند و هيجانات غم انگيز ناشي از فوت مادر نيز از اين قاعده مستثني نيستند. اگر اين اتفاق نيفتد و احساسات سركوب شود، پيامد هاي منفي براي فرزندان به همراه خواهد داشت.

به هم نزديكتر شويد

زماني كه يكي از افراد خانواده فوت مي‌شود، لازم است كه بازمانده‌ها به يكديگر نزديك شوند تا بتوانند بار رواني جاي خالي عزيز از دست رفته را بر دوش بكشند. البته به طور طبيعي بعد از فوت مادر، احساسات به اندازه اي شديد مي‌شود كه بازمانده‌ها را به همديگر نزديك مي‌كند.

مرگ را بپذيريد

پذيرش مرگ مادر هرچه زودتر اتفاق بيفتد بهتر است. ديدن پيكر مادر، حضور بر سر مزار و زندگي با جاي خالي و يادگاري هاي او، به شما كمك مي‌كند تا اين فقدان را پذيرفته و هرچند غم انگيز، بتوانيد زندگي خود را ادامه دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه جايگاه مادر در خانواده كليك كنيد.

مراقب وضعيت جسماني خود باشيد

افرادي كه بعد از دست دادن مادرشان اعتصاب غذا كرده و فكر مي‌كنند با مراقبت از خودشان قرار است به مادر خود بي احترامي كنند، نه تنها به بدن و روان خود، بلكه به سلامت روان ديگر اعضاي خانواده آسيب مي‌زنند، مخصوصا مادراني كه فرزند كوچك و شيرخوار دارند و با از دست دادن عزيزشان، به خود و فرزندشان آسيب مي‌رسانند.

براي دريافت مشاوره در زمينه فوت مادر و راههاي كنار آمدن با آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : فوت مادر | چگونه بايد با جاي خالي مادر كنار بياييم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فوت مادر،
موضوع:
[ ۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۷:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی