مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مادر شوهر حسود | دليل حسودي مادر شوهر به عروس

بزرگ ترين عامل اختلافات عروس و مادر شوهر ريشه در تفكرات قديمي غلط و سنتي دارد. مادري كه فرزند پسر دارد از همان ابتداي كودكي فرزندش، با خود فكر مي‌كند كه وقتي بزرگ شود ازدواج مي‌كند و محبت همسرش را جايگزين محبت مادر مي‌كند. در نتيجه فرزنش را از دست مي‌دهد و عشق و محبت او را به زن ديگري تسليم مي‌كند. اين طرز تفكر به صورت ناخودآگاه و ناهشيار است و ممكن است خود مادر شوهر نيز از دليل حسودي به عروسش اطلاع نداشته باشد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله مشكلات و اختلافات خانوادگي را در ارتباط با خانواده همسر مطالعه كنيد.

مادر شوهر حسود | رفتارهاي نامناسب مادرشوهر

با توجه به دليل اين رفتار‌ها اكنون بهتر مي‌توانيد دليل حسودي‌هاي مادرشوهر خود را درك كنيد. مادري كه فكر مي‌كند فرزند عزيزش ديگر متعلق به او نيست، به راحتي و با كوچك‌ترين برخورد نامناسب، احساس خطر مي‌كند و اين احساس در او به وجود مي‌آيد كه عروسش مي‌خواهد پسرش را از او بدزدد و سرش به او بي وفايي مي‌كند.

در واقع اين رفتار‌ها از سوي مادر شوهر حسود ممكن است كار را براي عروس نيز سخت كند. چرا كه رفتارهاي تهاجمي از طرف مادرشوهر عروس را نيز به مقابله وا مي‌دارد. مادرشوهر با اين رفتار‌هاي نامناسب، فرزند خود را نيز تحت فشار مي‌گذارد و زندگي بين دو زن محبوب زندگي اش را براي او سخت مي‌كند. براي اطلاع بيشتر در زمينه رابطه با خانواده همسر كليك كنيد.

رفتار مناسب در مقابل مادر شوهر حسود

مسلما برخورد با فردي كه رفتار تهاجمي دارد كار راحتي نيست و فرد نيز براي مقابله به مثل تلاش مي‌كند. اما تا كجا؟ اگر قرار باشد هميشه عروس و مادر شوهر به جدل با يكديگر بپردازند، مرد بين دو زن زندگي اش قرار مي‌گيرد و شايد در آخر مجبور شود كه بين آن دو يكي را انتخاب كند. اگر همسرتان شما را رها كند مسلما ضربه جدي خواهيد خورد و اگر مادر خود را رها كند نيز هميشه با احساس عذاب وجداني كه شما را نيز مقصر آن مي‌داند زندگي خواهد كرد.

از طرف ديگر مردي كه به مادر و خانواده خود پشت كرده است قابل اعتماد است؟ در تمامي دعواها يك نفر بايد كوتاه بيايد و راه مناسب در پيش بگيرد تا از عواقب بد آن جلوگيري كند. حال كه دليل حسودي و رفتارهاي نامناسب مادر شوهرتان را مي‌دانيد، راحت‌تر مي‌توانيد آن را بپذيريد و با او درست برخورد كنيد.

1. تغيير نگرش

خودتان را جاي مادرشوهرتان بگذاريد و با عينك او وضعيت را نگاه كنيد. ممكن است شما نيز در آينده صاحب فرزند پسر شويد و به احتمال زياد شما نيز نگران اين مي‌شويد كه محبت پسرتان را از دست بدهيد. با اين تغيير نگرش ممكن است كمي بهتر او را درك كنيد.

2. مادر شوهر حسود | پرهيز از واسطه كردن همسر

تا جايي كه ممكن است همسرتان را از اين جريان دور نگه داريد. وقتي كه همسرتان درگير مشلات بين شما و مادرش بشود، شرايط جدي تر و مشكلات عميق تر مي‌شود. شما با برخورد صحيح مي‌توانيد روابطتان را با مادر شوهر به طرز شگفت‌انگيزي بهبود ببخشيد. از طرفي واسطه كردن همسر و قرار دادن او در فشار رواني تنها بر دعوا و درگيري‌هاي بين زوجين مي‌افزايد. توصيه مي‌كنيم در اين زمينه به مقاله دعواي بين زوجين مراجعه كنيد.

3. قطع نكردن ارتباط

مهم‌ترين نكته در بهبود روابط ادامه دادن رابطه است. دليل اصلي حسودي مادر شوهر ترس از اين است كه پسرش را از دست بدهد. پس اگر شما همسرتان را از او دور نگه داريد، افكار مادر شوهرتان را قوت مي‌بخشيد و او نيز برخورد جدي تري مي‌كند. ولي اگر اجازه دهيد كه همسرتان مانند قبل به مادر خود محبت كند، به تدريج ترس او نسبت به از دست دادن پسرش كم مي‌شود و متوجه مي‌شود كه شما خطري براي جايگاه او نيستيد. براي اطلاعات بيشتر در زمينه قطع رابطه با خانواده همسر كليك كنيد.

راه حل نهايي در ارتباط با مادر شوهر حسود

بسياري افراد با وجود رعايت نكات ذكر شده نمي‌توانند ارتباط مؤثري با خانواده همسر و به ويژه مادر شوهر خود برقرار كنند. در اين ميان كشمكش‌ها، حسادت و دخالت‌هاي خانواده همسر بر روابط شما با همسرتان تأثيرات عميقي مي‌گذارد و گاها منجر به سردي روابط عاطفي و زناشويي مي‌شود. به همين دليل در اين شرايط مراجعه به مشاوره خانواده اهميت مي‌يابد. مشاور به شما كمك مي‌كند تا مهارت‌هاي حل مسئله در روابط را در خود تقويت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با مادر شوهر حسود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مادر شوهر حسود | نحوه برخورد مناسب با حسودي مادر شوهر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مادر شوهر حسود،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۳:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی