مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نحوه رفتار با پدر و مادر بد

تشخيص اينكه آيا والدين شما پدر و مادر خوبي هستند يا خير بدون ديدن آن‌ها و يا بررسي كامل سبك‌ رفتاري‌شان كاري غير اصولي و غيرحرفه‌اي است. در بسياري از موارد پدر و مادر به طور ذاتي افراد بدي نيستند بلكه مشكل اينجاست كه طرفين مهارت‌هاي ارتباطي لازم را براي تعامل با يكديگر ندارند و نياموخته‌اند كه چگونه مي‌توانند خواسته‌ها و نيازهاي يكديگر را برآورده كنند.

همين امر باعث مي‌شود كه دائماً يكديگر را ناكام كرده و باعث سرخوردگي هم شوند. در نتيجه براي اينكه بتوانيد ارزيابي دقيقي از وضعيت ارتباط خود با والدين به دست بياوريد مراجعه به يك روانشناس و دريافت مشاوره خانواده مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. اگر در حال حاضر به هر دليل امكان مراجعه به يك متخصص را نداريد استفاده از برخي راهكارهاي عمومي مي‌تواند تا حدي براي شما كارگشا باشد. ما در ادامه به چند راهكار مهم در زمينه رفتار با پدر و مادر بد پرداخته‌ايم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

1- تلاش براي ايجاد تصوير واقعي از والدين در ذهن

بسياري از افراد فكر مي‌كنند كه پدر و مادرها بايد موجودات كاملي باشند. در واقع تصور عمومي از والدين اين است كه آن‌ها بايد هميشه در دسترس باشند، همواره نيازها و خواسته‌هاي فرزندشان را در اولويت قرار دهند و هرگز به فرزندان خود آسيب نرسانند.

اين تصورات باعث مي‌شود كه افراد هنگام مواجه شدن با نقايص رفتاري والدين خود بسيار سرخورده شوند و احساس ناكامي بسيار زيادي را تجربه كنند. براي اينكه كمتر در ارتباط با والدين خود تحت فشار قرار بگيريد و احساسات ناخوشايند را تجربه كنيد، لازم است كه بتوانيد نگاه جديدي به والدين خود داشته باشيد. به همين منظور بايد بدانيد كه آن‌ها همانند هر انسان ديگري مي‌توانند سرشار از مشكلات و نقايص باشند.

در واقع تنها پدر و مادر شما نيستند كه باعث ناراحتي‌تان مي‌شوند بلكه حتي بهترين و مهربان‌ترين والدين نيز در بسياري از موارد بدون اينكه نيت بدي داشته باشند ممكن است كه به فرزندانشان آسيب برسانند. براي مثال بسياري از والدين به خاطر دوست داشتن زياد فرزندانشان دائماً براي آن‌ها نگرانند و همين امر باعث مي‌شود كه از فرزندان خود موجودات وابسته‌اي بسازند يا اعتماد به نفس آن‌ها را كاهش دهند. هر كسي لازم است با دريافت مشاوره كودك رفتارهاي نادرست در مقابل فرزندان اصلاح نمايد. 

2- از جمله راهكارها براي رفتار با پدر و مادر بد پذيرش واقعي آن‌ها است

يكي از مسائلي كه باعث مي‌شود دائماً در ارتباط با والدين خود احساس سرخوردگي و ناكامي كنيد تلاش مفرط براي تغيير دادن آن‌ها است. در حالي كه اين كار اغلب با شكست مواجه مي‌شود و والدين را در جبهه‌اي مخالف و مقابل قرار مي‌دهد.

پذيرفتن افراد با تمام خصوصيات خوب و بدي كه دارند باعث مي‌شود كه شما به نوعي آرامش دروني دست يابيد و به طور خودكار انتظارات خود را كاهش دهيد. از آنجايي كه احساسات انسان تا حد بسيار زيادي در گرو نحوه انديشيدن اوست اگر بتوانيد انتظارات خود را تغيير بدهيد و بياموزيد كه والدينتان را با همه صفات خوب و بد قبول داشته باشيد خواهد ديد كه كيفيت روابط شما تا حد زيادي بهبود مي‌يابد.

3- گرفتار نشدن در تله احساس گناه از جمله راهكارهايي براي رفتار با پدر و مادر بد

برخي از والدين كه تحت عنوان والدين سمي شناخته مي‌شوند هنگامي كه نمي‌توانند فرزندانشان را به كارهايي كه مي‌خواهند وادار كنند از تله احساس گناه استفاده مي‌كنند. براي مثال ممكن است زماني كه خواسته‌هاي غير معقول پدر و مادر خود را انجام نمي‌دهيد آن‌ها با گفتن جملاتي نظير اينكه "قلب مرا شكسته‌اي" و مواردي از اين دست تلاش كنند تا شما را تحت تأثير قرار دهند.

اگر واقعاً مي‌دانيد كه خواسته‌هاي والدينتان نامعقول و نوعي انتظار نابه‌جاست تلاش كنيد تا در اين تله گرفتار نشويد. به اين منظور به طور روشن به پدر و مادر خود بگوييد كه آن‌ها را دوست داريد اما اين دوست داشتن باعث نمي‌شود كه شما دست به كار نادرست و يا غير معقولي بزنيد و يا بتوانيد همه توقعات آن‌ها را برآورده كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه والدين سمي كليك كنيد.

4- رعايت حد و مرزها

يكي از مسائلي كه بسياري از خانواده‌ها آن را ناديده مي‌گيرند و بسيار هم از اين بابت دچار آسيب مي‌شوند، داشتن روابط بي‌حد و مرز است. اين مسئله به خصوص زماني كه ازدواج كرده‌ايد و خانواده مستقلي تشكيل داده‌ايد اهميت بسزايي پيدا مي‌كند. در نتيجه تلاش كنيد به خودتان فضا بدهيد و دائماً به والدين خود وابسته نمانيد. درگير كردن پدر و مادر در جزئيات زندگي در بزرگسالي نه تنها به زندگي شما كمك نمي‌كند بلكه ارتباطات و رشد فردي شما را نيز دستخوش مشكلات جدي مي‌كند. به همين منظور تلاش كنيد تا از نظر مالي، رواني، فكري و هيجاني به استقلال كافي دست يابيد و در همه ابعاد حد و مرز مشخصي با والدين خود داشته باشيد. با خواندن مقاله آموزش پدر و مادر نيز رفتارهاي صحيح را در مقابل فرزندان خود پيش بگيريد.

5- آشنايي با روش‌هاي آرامش بخشي از جمله راهكارهايي براي رفتار با پدر و مادر بد

تجربه تنش و تعارض با والدين يكي از موقعيت‌هاي بسيار ناخوشايند و اضطراب‌آور در زندگي هر فرد است. ممكن است كه شما در جريان بگو مگوها با پدر و مادر خشم بسيار زيادي را تجربه كنيد و استرس بسيار زيادي را متحمل شويد. در اين مواقع آشنايي با تكنيك‌هاي آرامش بخشي به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد در واكنش به پدر و مادر خود آرام بمانيد و كمتر دست به اقدامات ناگهاني و نامعقول دست بزنيد. يادگيري تكنيك‌هاي تنفسي و ذهن آگاهي از جمله روش‌هايي هستند كه در اين زمان مي‌توانند به شما كمك كنند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- من از وقتي وارد دبيرستان شده‌ام در مورد هر كاري كه انجام مي‌دهم دائماً نگرانم و احساس مي‌كنم نمي‌توانم هيچ كاري را به درستي انجام دهم. هميشه احساس مي‌كنم كه اعتماد به نفس بسيار پاييني دارم و پدر و مادر هم هيچ كمكي براي بهبود اين اوضاع به من نمي‌كنند. آن‌ها از وقتي من بچه بودم دائماً مرا سرزنش مي‌كردند و الان نيز به اين كار ادامه مي‌دهند. اين روزها احساس فشار زيادي مي‌كنم و نمي‌دانم بايد براي آن چه كار كنم؟

شما در مرحله حساسي از زندگي خود هستيد. در واقع همه نوجوانان در اين سنين با بحران‌هاي مختلفي روبه‌رو مي‌شوند و طوفان‌هاي گوناگوني را پشت سر مي‌گذارند. در نتيجه هرگز از بابت تجربيات روحي ناخوشايند خود نااميد نباشيد و بدانيد كه مي‌توانيد اين روزها را پشت سر بگذاريد.

درست است كه والدين شما نمي‌توانند در اين زمينه حمايت مورد نياز را برايتان فراهم كنند اما شما مي‌توانيد به دنبال منبع حمايتي ديگري باشيد و به كمك آن تلاش كنيد تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازيابيد. مراجعه به يك روانشناس مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند و اضطراب‌هايتان را كاهش دهد. اگر امكان مراجعه به روانشناس را نداريد از مشاوران مدرسه كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار با پدر و مادر بد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : رفتار با پدر و مادر بد اخلاق | راهكارهايي براي نحوه رفتار با والدين بد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۰۷:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی