مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علائم مادر در هفته نوزدهم بارداري

علائم بارداري در هفته نوزدهم بارداري معمولا بسيار شديد نيستند اما در هر صورت همچنان علائم ناخوشايندي وجود دارد كه كنار آمدن با آن‌ها براي بسياري از مادران دشوار است. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترين آن‌ها اشاره كرده‌ايم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

دردهاي شكمي از علائم مادر در هفته نوزدهم بارداري

بزرگ‌تر شدن هرچه بيشتر جنين به ماهيچه‌هاي شكم فشار وارد مي‌كند كه اين امر مي‌تواند سبب بروز دردهايي در ناحيه شكم بشود. اين دردها اغلب طبيعي هستند و به عنوان علامتي از رشد جنين و تلاش كودك براي جايگيري در رحم تلقي مي‌شوند. با اين حال اگر درد در ناحيه شكم موجب ناراحتي بسياري در شما شده بهتر است اين موضوع را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

احساس ضعف و سرگيجه

اگر در اين هفته دچار ضعف و سرگيجه شديد، بايد بدانيد كه تنها نيستيد بلكه بسياري از بانوان در هفته نوزدهم بارداري خود تجربه مشابهي را گزارش مي‌دهند. علت بروز سرگيجه در هفته نوزدهم بارداري اين است كه با افزايش حجم رحم فشار بيشتري به رگ‌هاي خوني وارد مي‌شود. همچنين فضاي كم‌تري براي ريه‌هاي شما وجود دارد و در نتيجه اكسيژن كم‌تري به اندام‌ها مي‌رسد كه اين امر در نهايت منجر به بروز سرگيجه مي‌شود. البته كم آبي و گرسنگي نيز مي‌تواند تأثير بسزايي در پيدايش اين حالات ناخوشايند داشته باشد. در نتيجه تلاش كنيد كه در طول روز مايعات بيشتري بنوشيد و خود را گرسنه نگه نداريد.

گرفتگي عضلات پا از علائم مادر در هفته نوزدهم بارداري

گرفتگي عضلات پا در هفته نوزدهم بسيار شايع است و تا حد زيادي مادران را مي‌آزارد. انجام حركات كششي در طول روز و داشتن فعاليت‌هاي ورزشي نظير برخي تمرين‌هاي يوگا به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد درد خود را كاهش دهيد و با سهولت بيشتري اين دوران را پشت سر بگذاريد.

درد باسن

بسياري از مادران در اين هفته بارداري از درد در ناحيه باسن شكايت مي‌كنند. اين درد مي‌تواند هنگام دراز كشيدن بيشتر احساس شود و در نتيجه خواب شما را به هم بريزد. براي آنكه بتوانيد با اين مشكل كنار بياييد بهتر است شب‌ها به پهلو بخوابيد و بالش كوچكي را بين زانوهاي خود قرار دهيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

تغييرات جنين در هفته نوزدهم بارداري

فرزند شما در اين هفته به نيمه دوران بارداري نزديك مي‌شود و رشد مضاعفي را تجربه مي‌كند. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترين تغييرات كودك در هفته نوزدهم بارداري اشاره كرده‌ايم.

تشكيل لايه پوستي محافظ

در هفته نوزدهم پوست جنين شروع به توليد يك پوشش مومي مانند به نام ورنيكس مي‌كند. اين پوشش كه از سلول‌هاي مرده، موهاي روي پوست و ترشحات پوستي كودك تشكيل مي‌شود، از او در برابر مايع آمنيوتيك محافظت مي‌كند. ورنيكس به تدريج تا زمان به دنيا آمدن نوزاد از بين مي‌رود در حالي كه روي بدن نوزادان نارس اغلب مقداري ورنيكس ديده مي‌شود.

چرخه خواب كودك

در اين هفته فرزند شما الگوي خواب منظم‌تري پيدا مي‌كند. جالب است بدانيد كه در اين هفته بايد بيشتر مراقب سر و صداهاي اطرافتان باشيد چرا كه او قادر است صداهاي پيرامون خود را بشنود و گاهي از سر و صداي زياد بيدار مي‌شود.

شكل گيري اندام تناسلي مردانه 

اگر فرزند شما پسر باشد رشد بيضه‌ها و ترشح تستوسترون در او كه از هفته دهم بارداري آغاز شده است، در اين زمان به تكامل دست مي‌يابد اما اندام تناسلي خارجي همچنان به رشد خود ادامه مي‌دهد.

تكامل يافتن دستگاه تناسلي زنانه

اگر فرزند شما دختر باشد سيستم توليد مثل كوچك او اكنون به ميزان رشد كافي دست مي‌يابد. در اين زمان واژن، رحم و لوله فالوپ همگي در جاي درست خود قرار دارند و تخمدان‌ها بيش از 6 ميليون تخمك اوليه دارند كه اين تعداد در زمان تولد به يك ميليون كاهش مي‌يابد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

 

كارهايي كه در هفته نوزدهم بارداري بايد انجام دهيد

براي اينكه اين دوران را با آساني بيشتري پشت سر بگذاريد رعايت برخي توصيه‌ها ضروري است. ما در ادامه به ارائه برخي از توصيه‌هاي ضروري در اين زمينه پرداخته‌ايم.

به ميزان كافي فعاليت داشته باشيد

ورزش در دوران بارداري براي مادر و جنين بسيار مفيد است. البته توجه به اين نكته ضروري است كه در اين زمينه افراط نكنيد و بيش از حد به خودتان فشار نياوريد. ورزش‌هايي نظير شنا، پياده روي، يوگا و پيلاتس در اين زمان مي‌توانند براي شما سودمند باشند.

هفته نوزدهم بارداري زمان مناسبي است تا به كمك ورزش عضلات كمر خود را تقويت كنيد تا در ادامه با مشكلات كم‌تري مواجه شويد. داشتن سطح مناسبي از فعاليت‌هاي ورزشي در طول روز به تقويت روحيه شما نيز كمك خواهد كرد و در كاهش استرس تأثير بسزايي خواهد داشت.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ورزش در بارداري كليك كنيد.

كيفيت خواب خود را بهبود بخشيد

افزايش وزن، بزرگ‌تر شدن جنين و بالا رفتن سطح اضطراب مي‌تواند خوابيدن را براي شما دشوار كند. از آنجايي كه خواب مي‌تواند در روحيه و سلامت شما تأثير بسزايي داشته باشد لازم است كه تلاش كنيد تا راه حل‌هاي بهبود كيفيت خواب در اين دوران را بياموزيد. براي مثال تلاش كنيد تا به جاي اينكه به پشت دراز بكشيد، به پهلو بخوابيد و بالش كوچكي را بين زانوهاي خود قرار دهيد.

دراز كشيدن به پشت در هفته نوزدهم و بعد از آن باعث مي‌شود كه فشار زيادي به ستون فقرات شما وارد شده و در نتيجه دچار كمر درد شويد. همچنين در اين موقعيت رگ‌هاي خوني نيز فشار بيشتري را تحمل مي‌كنند كه مي‌تواند باعث احساس سرگيجه در شما بشود.

مراجعه به موقع به پزشك

شناخت علائم نرمال حاملگي و مراجعه منظم به پزشك در اين دوران از اهميت بسزايي برخوردار است. اگر در هفته نوزدهم بارداري كمر درد يا دردهاي شكمي بسيار شديدي را تجربه مي‌كنيد حتما اين مسئله را با پزشك خود در ميان بگذاريد. همچنين بروز علائم جانبي ديگري نظير تب و سوزش ادرار نيز بايد جدي گرفته شود در نتيجه در صورت مشاهده موضوع را با يك متخصص در ميان بگذاريد. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره روانشناسي كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- اندازه جنين در هفته نوزدهم بارداري چقدر است؟

فرزند شما در هفته نوزدهم بارداري تقريبا اندازه يك انبه متوسط است! او در اين زمان چيزي حدود 15 سانتي متر قد و 250 گرم وزن دارد.

- تشخيص داده نشدن جنسيت جنين در هفته نوزدهم بارداري طبيعي است؟

بله. ممكن است جنين شما در هفته نوزدهم به رشد كافي براي تعيين جنسيت دست يافته باشد اما نحوه قرار گيري او در رحم به صورتي باشد كه پزشك نتواند آن را تشخيص دهد. همچنين فرزند شما يك يا دو هفته ديگر براي رشد دستگاه جنسي زمان دارد در نتيجه بهتر است كمي ديگر صبر كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته نوزدهم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته نوزدهم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته نوزدهم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته نوزدهم بارداري،
موضوع:
[ ۹ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۴۱:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی