مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

هفته دوم بارداري

در شروع هفته دوم بارداري پريودي شما تمام شده و در پايان اين هفته تخمك گذاري خواهيد داشت. در صورت باردار بودن، آغاز دوره تخمك گذاري در هفته دوم و ابتداي هفته سوم بارداري (روز سيزدهم تا روز شانزدهم) انجام مي‌شود. در اواخر هفته دوم بارداري، جنسيت جنين در همان لحظه لقاح و بارور شدن تخمك مشخص خواهد شد. تا زماني كه هورمون‌هاي بارداري در سيستم بدن به اندازه كافي نباشد، علائم بارداري به سرعت ظاهر نمي‌شوند. در هفته چهارم كه پريودي شما قطع مي‌شود سطح هورمون بارداري در بدن شما به اندازه كافي افزايش پيدا مي‌كند كه اين عامل باعث بروز علائم حاملگي در شما مي‌شود.

براي اطلاع بيشتر در زمينه علائم اوليه بارداري كليك كنيد.

 

وضعيت مادر در هفته دوم بارداري

در هنگام تخمك گذاري با علائم طبيعي روبه‌رو خواهيد شد كه وضعيت مادر را در اين هفته نشان مي‌دهد. اين علائم شامل موارد زير هستند.

1. ترشحات واژن

با عمل تخمك گذاري بافت ترشحات واژن شفاف و ليزتر شده و با به پايان رسيدن عمل تخمك‌گذاري، ترشحات ضخيم و مات مي‌شوند. اما نگران نباشيد به مرور زمان اين ترشحات از بين خواهند رفت.

2. درد در زير شكم و لكه بيني

بسياري از بانوان در زمان تخمك گذاري دچار دردهايي در زير و اطراف شكم مي‌شوند و ممكن است در طي تخمك گذاري لكه بيني داشته باشند. نكته حائز اهميت آن است كه ديدن اين لكه‌ها به معني شروع دوره پريود شما نسيت بلكه به عنوان خونريزي تخمك‌گذاري شناخته مي‌شود.

3. تغيير دماي بدن

در زمان تخمك گذاري دماي بدن تغيير مي‌كند به همين علت قبل از بارداري دماي بدن مادر بالا خواهد رفت. براي مشخص كردن زمان تغيير دماي بدن بايد هر روز صبح آن را اندازه‌گيري كنيد. براي رسيدن به يك الگوي ثابت بهتر است چند ماه دماي بدن خود را اندازه‌گيري كنيد چرا كه لقاح قبل از افزايش دما انجام مي‌شود.

 

وضعيت جنين در هفته دوم بارداري

هورمون استروژن باعث بالا رفتن ضخامت و پرخون شدن ديواره رحم مي‌شود. اين مسئله موجب چسبيدن جنين به ديواره رحم شده و مي‌تواند منبع تغذيه‌اي براي او باشد. نكته جالب آن است كه جنين در هفته دوم شبيه به يك تخم‌مرغ است. جنين در اين هفته فاقد قد و وزن بوده چرا كه شما هنوز در زمان باروري قرار داريد و لقاحي انجام نشده است. براي بالا بردن احتمال بارداري بهتر است زمان درست تخمك‌گذاري را به خاطر داشته باشيد. 

 

سونوگرافي هفته دوم بارداري

انجام سونوگرافي در اين هفته توصيه نمي‌شود چرا كه جنين رشد قابل ملاحظه‌اي در اين هفته ندارد و اساسا ديده نمي‌شود. تنها چيزي كه در هفته دوم با انجام سونوگرافي قابل مشاهده است يك لخته خون بسيار كوچك در درون رحم شما مي‌باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

علائم طبيعي در هفته دوم بارداري

پيدايش برخي علائم علاوه بر تست بارداري مي‌تواند به شما از بارداري خبر دهد و توجه‌تان را به خود جلب كند. اين علائم را مي‌توان در قالب تغييرات خلق و خو، درد مختصر يك طرفه تخمدان، استفراغ و حالت تهوع، تكرر ادرار، خستگي و خواب‌آلودگي مشاهده كرد. از ديگر علائم طبيعي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

1. ترشحات رحمي

در زمان تخمك‌گذاري ترشحات رحم شبيه به سفيده تخم مرغ (شفاف و رقيق) مي‌شود. اين ترشحات براي بانوان به نظر ناخوشايند است اما نشانه‌اي از هفته دوم بارداري است. 

2. درد و تورم سينه‌ها 

در روند تخمك‌گذاري تغييرات هورموني باعث حساسيت و متورم شدن سينه‌ها مي‌شود. همچنين احساس درد در اين ناحيه را نيز تجربه خواهيد كرد.

3. افزايش ميل جنسي

در زمان تخمك‌گذاري ميل جنسي بانوان نسبت به قبل بيشتر شده و اقدام به رابطه جنسي براي آن‌ها خوشايند خواهد بود.

4. تغييرات گردن رحم

با آن كه شما متوجه اين علامت در بدن خود نمي‌شويد اما بايد بدانيد كه در زمان تخمك گذاري گردن رحم بازتر، بلندتر و نرم‌تر مي‌شود.

5. لكه‌ بيني

به طور طبيعي ممكن است در زمان تخمك‌گذاري شاهد لكه‌هايي بر روي لباس زير خود باشيد. اين لكه‌ها ممكن است به رنگ قرمز يا قهوه‌اي باشد.

 

عوامل هشداردهنده در هفته دوم بارداري 

1. درد يك طرفه شكم

احساس درد مداوم در يك طرف شكم نشاني از كسيت تخمداني است. بسياري از كسيت‌هاي تخمداني مشكل آفرين نيستند ولي تعدادي ديگر مسبب مشكلات بزرگي از جمله سقط جنين مي‌باشند. بنابراين بهتر است در صورت مشاهده هرگونه درد مداوم شكمي به پزشك خود اطلاع دهيد.

2. خونريزي يا لكه بيني 

خونريزي و لكه بيني در قاعدگي طبيعي است ولي اگر اين لكه بيني و خونريزي به طور مداوم و مكرر مشاهده شود حتما از پزشك خود در اين زمينه كمك بگيريد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد

 

تغذيه و رژيم غذايي در هفته دوم

1. مصرف اسيدفوليك يا يدوفوليك

استفاده از فوليك اسيد و آهن براي مادران ضروري است و بايد به نوع و دوز مصرف آن كه توسط پزشك مشخص مي‌شود توجه كرد. استفاده از اين ويتامين در طول بارداري براي مادران حياتي است چراكه خطر نقص لوله عصبي را از بين خواهد برد. اين ويتامين در انواع سبزيجات برگ سبز به فراواني يافت مي‌شود.

2. از مصرف نشاسته و شيريني بيش از حد بپرهيزيد

مصرف بيش از حد شيريني و خوراكي‌هايي مانند دونات و كيك را كم كنيد. از آرد سفيد و قندهاي سفيد تصفيه نشده، همچنين چربي‌هاي اشباع حذر كنيد. استفاده بيش از اندازه از اين قبيل چربي‌ها، ويار بارداري را افزايش مي‌دهد.

3. استفاده از ميوه و سبزيجات

از سبزيجات و ميوه‌هاي رنگي تازه استفاده كنيد. از اين راه مي‌توانيد ويتامين‌ها و مواد معدني لازم براي بدن‌تان را فراهم كنيد.

4. عادت تغذيه مناسب

مصرف بي رويه كافئين (قهوه، كاپوچينو، چايي و...) خطر سقط جنين را افزايش مي‌دهد. پس بهتر است جايگزين‌هاي سالم، مقوي و بهداشتي را مورد استفاده قرار دهيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

پدران در هفته دوم بارداري

نقش پدر در هفته دوم بارداري بسيار مهم است چراكه سلامتي او و عادات زندگي‌اش بر سلامت و آينده فرزند تاثير گذار مي‌باشد. لازم است آن‌ها در عادات مخربي كه تاكنون داشته‌اند تجديد نظر كنند. عاداتي همچون سيگار كشيدن، مصرف نوشيدني‌هاي الكلي و يا مصرف مواد مخدر مي‌تواند اثرات جبران ناپذيري بر سلامتي و آينده فرزند خود داشته باشد.

 

سوالات متداول

آيا راهي وجود دارد كه قبل از عقب افتادن پريود متوجه بارداري بشويم؟


بهترين زمان براي استفاده از بي بي چك زماني هست كه پريود يك تا دو روز تاخير دارد و استفاده زودتر ممكن است جواب مطمئني به شما ندهد. اگر بي بي چك درست استفاده شود در اغلب موارد مطمئن است. در غيراين صورت مي‌توانيد با تاخير در پريود آزمايش بدهيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته دوم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: هفته دوم بارداري | علائم و تغييرات بدن در هفته دوم بارداري چيست ؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته دوم بارداري،
موضوع:
[ ۶ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۶:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی