مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

پيش قدم شدن براي آشتي و سازش از رفتارهايي است كه افراد به سختي حاضر به انجام آن هستند چراكه تصور مي‌كنند اين مسئله مي‌تواند براي فرد به معناي زيرپا گذاشتن غرور خود باشد و نوعي باج دادن تلقي گردد! در واقع در روابطي كه در طول زندگي در محيط خانوادگي، كاري و يا در روابط با همسرمان داريم معمولا با مشكلاتي مواجه مي‌شويم كه مي‌تواند براي مدتي به قطع رابطه منجر گردد. در اين مواقع افراد تمايل دارند كه ديگري براي آشتي پيشقدم شود اما توجه داشته باشيد كه در مواردي نيز اشتباه با شما بوده و اينكار وظيفه شماست. بااين‌حال بسياري از افراد از راهكارهاي پيشقدم شدن براي آشتي و سازش آگاه نيستند و همين مسئله باعث مي‌شود هنگامي كه قصد دارند وضعيتي را بهبود بخشند؛ شرايط را نيز بدتر كنند. اگر ادامه يافتن يك رابطه براي شما مهم است، در ادامه با ما همراه باشيد.

منبع: پيش قدم شدن براي آشتي

 

پيش قدم شدن براي آشتي و سازش

اگر مي‌خواهيد در هنگامي كه با همسر و يا يكي از دوستان خود قهر هستيد به اين مسئله خاتمه داده و آشتي كنيد؛ پيش از اين كه درخواست خود را با فرد مقابل در ميان بگذاريد بهتر است به اين نكات توجه داشته باشيد. همچنين خواندن مقاله آشتي بعد از قهر مي‌تواند در كنار نكات ارائه شده كمك كننده باشد.

ميان سازش و بخشش تفاوت وجود دارد

مردم معمولاً بخشش و آشتي كردن را با يكديگر اشتباه مي‌گيرند. بخشش چيزي است كه صرفاً به يك نفر نياز دارد اما سازش احتياج به هر دو طرف رابطه دارد. اگر طرف مقابل شما در اين رابطه نخواهد آشتي كند شما به‌عنوان نفر ديگر هيچ كاري نمي‌توانيد انجام دهيد. در صورتي كه طرف مقابل شما آماده نيست احتمالاً شما بايد زمان ديگري را براي اين كار انتخاب كنيد.

اما براي پيشقدم شدن در مورد آشتي يا سازش به اين نكته توجه داشته باشيد كه هرگز نبايد براي اين كه طرف مقابل با شما صحبت كند از التماس يا درخواست‌هاي مكرر استفاده كنيد. شما صرفاً كنترل اعمال خودتان را به دست داريد و نبايد با اصرارهاي بيش از حد از ديگران بخواهيد مطابق ميل شما رفتار كنند. اين مسئله صرفاً باعث آزار ديگران خواهد شد. اگر احساس مي‌كنيد طرف مقابلتان در وضعيتي نيست كه به صحبت‌هاي شما گوش دهد زمان و مكان ديگري را براي اين كار پيدا كنيد.

هنگام پيش قدم شدن براي آشتي و سازش انتظارات واقع بينانه داشته باشيد

با توجه به اينكه آشتي كردن يك فرايند نسبتاً طولاني‌مدت است و شما نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه همه‌چيز بعد از يك‌بار صحبت كردن به حالت سابق برگردد، درنتيجه براي اينكه احساس شكست نكنيد و اين مسير را ادامه بدهيد به پيروزي‌هاي كوچكي كه در اين ميان برايتان ايجاد مي‌شود توجه داشته باشيد. ازجمله اين پيروزي‌ها مي‌توان به داشتن يك گفت‌وگوي منطقي و آرام اشاره كرد. اينكه طرف مقابل شما حاضرشده در يك فضاي بدون تنش به صحبت‌هايتان گوش كند و با شما تعامل داشته باشد موفقيت بزرگي است.

منصفانه قضاوت كنيم

آشتي و سازش اگر بخواهد به‌درستي پيش برود نيازمند صداقت است. براي اين كار لازم است شما تحمل شنيدن حرف‌هايي راجع به خودتان را داشته باشيد كه احتمالاً از شنيدن آن‌ها خوشحال نخواهيد شد. براي اينكه بتوانيد با فردي سازش داشته باشيد بهتر است بتوانيد مسائل را از ديد وي نگاه كرده و احساساتش را درك كنيد. پيش از اينكه براي آشتي و سازش از يك نفر تقاضا داشته باشيد اين توانايي را در خودتان ايجاد كنيد و خودتان را براي شنيدن حرف‌هايي كه ممكن است خوشايندتان نباشد آماده كنيد. اين مسئله در پايان دادن به دعواهاي خانوادگي نيز نقش موثري داشته و مي‌تواند مفيد واقع شود.

براي آگاهي بيشتر درباره راه هاي پايان دادن به دعواهاي خانوادگي كليك كنيد.

هنگام پيش قدم شدن براي آشتي و سازش رابطه‌تان را ارزيابي كنيد

در يك فرصت مناسب مشكلاتي كه از ديدگاه شما در رابطه وجود دارد را روي كاغذ بنويسيد. در ستون مقابل راهكارهايي كه براي برطرف كردن اين مشكلات به ذهنتان مي‌رسد را قرار دهيد. اين مسئله باعث مي‌شود هنگامي‌كه با طرف مقابلتان در ارتباط با مشكلات رابطه و سازش مجدد صحبت مي‌كنيد بتوانيد با تمركز بيشتري بر روي مسائل دقت نماييد.

هنگامي‌كه رابطه مجدداً از سر گرفته مي‌شود يك ستون ديگر به برگه اضافه كرده و راهكارهايي كه انجام داده‌ايد را بررسي نماييد. تا چه حد راهكارهايتان موفقيت‌آميز بوده است؟ طرف مقابلتان نسبت به راهكارهاي شما چه واكنشي نشان داده است؟ پس از گذشت چند وقت مي‌توانيد راهكارهايتان را غربال كنيد و آن‌هايي را كه استفاده بيشتري داشته مجدداً تكرار كنيد و آن‌هايي كه نتايج معكوس داشته يا تأثيري نداشته‌اند كنار بگذاريد.

 

نحوه درخواست كردن براي آشتي

هنگامي‌كه با استفاده از نكات بالا، خود را براي آشتي و سازش آماده كرديد، وقت آن رسيده كه درخواست خود را با طرف مقابلتان در ميان بگذاريد، براي اين كار به ترتيب زير عمل كنيد. همچنين شما مي‌توانيد اين راهكارها را توسط مجرب ترين روانشناسان در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي به صورت تلفني دريافت نماييد.

1. هنگام پيش قدم شدن براي آشتي و سازش انتظارتان را بيان كنيد

براي شروع مي‌توانيد از اين جمله استفاده كنيد (من مي‌دانم كه مسائل بين ما خوب پيش نرفته است اما واقعا دوست دارم براي بهتر شدن شرايط كاري انجام دهم). هنگامي‌كه يك رابطه با دشواري مواجه شده است، فهميدن اينكه طرف مقابل چه اهدافي دارد كار دشواري است. اما نكته مهم اين است كه شما تمايل واقعي خود براي تغيير دادن شرايط و رسيدن به يك نتيجه مطلوب در رابطه را بيان كنيد.

2. از احساسات خود صحبت كنيد

هنگامي‌كه يك رابطه دچار چالش شده است به اين معناست كه هر دو طرف احساس عصبانيت و نارضايتي دارند. يكي از اشتباهاتي كه در اين شرايط پيش مي‌آيد، انكار كردن احساسات است. معمولاً طرفين يا يكي از آن‌ها براي رسيدن به آشتي و سازش سعي مي‌كنند نارضايتي‌ها و عصبانيت‌هايي را كه منجر به ايجاد درگيري ميان آن‌ها شده بود انكار كنند. اگر مي‌خواهيد آشتي شما طولاني‌مدت بوده و مجدداً درگيري‌هايي ايجاد نشوند، مي‌بايست عصبانيت و نارضايتي‌هاي خود را براي طرف مقابل توضيح داده و دلايل خود را بيان كنيد.

همچنين مي‌بايد نسبت به شنيدن درخواست‌هاي طرف مقابل و ناراحتي‌هاي او پذيرا باشيد. هنگامي‌كه طرف مقابلتان از ناراحتي‌هايش صحبت مي‌كند حالت تدافعي نداشته باشيد. گفتن جملاتي نظير اينكه (من چنين منظوري نداشتم) يا (تو نبايد اين‌گونه احساس كني)، كمكي به بهتر شدن شرايط نمي‌كند. سعي كنيد به‌جاي دفاع كردن از خود و بيان منظور اصليتان، با طرف مقابل همدلي داشته و از احساسي كه در او ايجاد كرده‌ايد عذرخواهي كنيد.

3. هنگام پيش قدم شدن براي آشتي و سازش متمركز بر لحظه حال زندگي كنيد

هنگامي‌كه شما از طرف مقابلتان عذرخواهي مي‌كنيد و اين عذرخواهي از طرف وي پذيرفته مي‌شود، بهتر است از اين به بعد تمامي اتفاقات افتاده را فراموش كنيد. بخشي از فرآيند آشتي و سازش به معناي زندگي كردن در لحظه حال است. يعني شما مي‌بايست اين مسئله را براي هميشه كنار گذاشته و ديگر نسبت به آن توجهي نشان ندهيد. تلاش كنيد تا شرايط را با توجه به آنچه در مورد آن صحبت كرده‌ايد روزبه‌روز بهتر نماييد.

 

سؤالات متداول

وقتي همسرم حاضر به شنيدن درخواست آشتي نيست چه‌كار مي‌توان كرد؟

شما صرفاً در مقابل رفتار خودتان مسئول هستيد و تنها مي‌توانيد اعمال خودتان را كنترل كنيد. اگر طرف مقابلتان تمايلي به شنيدن صحبت‌هاي شما ندارد به اين معناست كه او در حال حاضر آمادگي صحبت كردن را ندارد بهتر است مطرح كردن درخواست خود را به زمان ديگري موكول كنيد. همچنين مي‌توانيد با بهره بردن از زوج درماني به حل مشكلات خود بپردازيد.

براي اطلاع بيشتر درباره زوج درماني كليك كنيد.

چگونه مي‌توانم براي آشتي و سازش با كسي پيشقدم شوم كه معتقد است تمام كارهايش درست است؟

سعي كنيد از ديدگاه طرف مقابل نيز به مسائل نگاه كنيد اگر واقعاً رفتارهاي وي درست است اين شماييد كه مي‌بايستي پذيرش را در خود ايجاد كنيد اما اگر رفتارهاي او از نظر شما اشتباه است بهتر است دلايل خود را براي وي توضيح دهيد. يك رابطه زماني پايدار خواهد ماند كه هر دو طرف بتوانند ديدگاه‌ها و احساسات يكديگر را در نظر بگيرند و اگر طرف مقابل شما اين قدرت را ندارد بهتر است در مورد رابطتان عميق‌تر فكر كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پيش قدم شدن براي آشتي و سازش مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: پيش قدم شدن براي آشتي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيش قدم شدن براي آشتي،
موضوع:
[ ۲۵ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۲۴:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی