مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بارداري دوران حساسي است كه در كنار لحظات زيبا و خوشايند مي‌تواند با خطراتي براي مادر و جنين نيز همراه باشد. اين خطرات به گونه‌اي است كه مي‌تواند سلامت مادر و جنين را تهديد كند. در اين راستا شما به عنوان مادر نقش مهمي در پيشگيري از اين خطرات داريد و با شناسايي عوامل و نشانه‌ها قادر خواهيد بود تا زودتر براي درمان اقدام نماييد. در كنار اين مسئله بايد بتوانيد با پزشك خود در ارتباط باشيد و از آن جايي كه مشكلات روحي و رواني ارتباط مستقيمي با مشكلات جسماني دارند، لازم است تا از وجود يك روانشناس نيز در كنار خود بهره ببريد. بايد اين را بدانيد كه هدف همه اطرافيان شما و حتي ما، اين است كه شما دوران بارداري را به سلامت سپري كنيد و زايمان موفقي را تجربه نماييد. با توجه به اهميت اين موضوع در ادامه به بيان خطرات تهديد كننده خواهيم پرداخت.

 

منبع: خطرات بارداري

 

خطرات بارداري

در دوران بارداري هر مادري با مشكلات و خطراتي ممكن است مواجه شود كه با آگاهي و پيش بيني بسياري از آن‌ها مي‌تواند سلامتي خود و جنين‌اش را حفظ كند. در ادامه به برخي از خطرات و تهديداتي كه سلامت مادر و جنين را تحت تاثير قرار مي‌دهند اشاره كرده‌ايم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

1- خونريزي بارداري

خونريزي در بارداري را نبايد ناديده بگيريد. اگر در سه ماهه اول بارداري خونريزي داريد، مي‌تواند نشانه‌اي از خطر سقط جنين باشد. در سه ماهه دوم مربوط به مشكلات جفت و يا زايمان زودرس است. البته وجود لكه‌اي كوچك بعد از برقراري رابطه جنسي به ويژه تا هفته هجدهم بارداري نگران كننده نيست، اما در صورتي كه بيش از اين مقدار بود حتما به پزشك خود مراجعه كنيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه پريودي در زمان بارداري كليك كنيد.

2- ترشحات بارداري

ترشح از واژن معمولا يا علامت پارگي زود هنگام غشا است و يا نشانه‌اي از مشكل در دهانه رحم. در هر مقطعي از بارداري كه هستيد، در صورت مشاهده ترشحات مايع با پزشك خود تماس گرفته و موضوع را مطرح كنيد.

3- انقباضات دوران بارداري

ممكن است انقباضاتي در دوران بارداري براي مادر اتفاق بيفتد. اين انقباضات كه حتي ممكن است در هفته ششم بارداري صورت بگيرد كاملا طبيعي هستند و ناشي از پديده بركستون هيكس (انقباضات كاذب) مي‌باشند. اين انقباضات معمولا به صورت خفيف و نامنظم بوده و خطري ايجاد نمي‌كنند. اما احساس انقباض‌هاي مداوم به ويژه اگر بيشتر از شش بار در يك دقيقه باشد نشانۀ زايمان زودرس است.

در صورت وجود اين انقباضات، عوامل استرس زا تهديدات جدي‌تري محسوب مي‌شوند. بنابراين مادران بايد به دنبال راه‌هايي براي كاهش استرس در دوران بارداري باشند. خواندن مقاله كاهش استرس بارداري مي‌تواند به شما كمك كننده باشد.

4- دردهاي شكمي از مهم ترين خطرات دوران بارداري

از خطرات مهمِ دوران بارداري دردها و ناراحتي‌هاي شكمي است؛ اگر در ناحيه شكم، پهلو و سر دل خود احساس گرفتگي مزمن و درد شديد داريد، سريعا با پزشك خود تماس بگيريد. دردهاي مزمن مي‌تواند زنگ خطري براي وارد شدن به مرحله آغازين زايمان شما باشد.

5- درجه بالاي تب بدن

در صورتي كه هيچ نشانه‌اي از سرما خوردگي و آنفولازا نداريد، اما حرارت بدنتان بيشتر از سي و هفت درجه است، با پزشك خود مشورت كنيد. در صورتي كه دماي بدنتان در دوران بارداري به بالاي سي و نه درجه سانتي گراد برسد، احتمال ابتلا به عفونت در شما بالا مي‌رود. در اين شرايط لازم است سريعا خانم‌هاي باردار به اورژانس و پزشك خود مراجعه كنند. همچنين تب بالاي سي و نه درجه در مدت زمان طولاني ممكن است باعث آسيب به كودك شود. پزشك زنان و زايمان معمولا براي كاهش دماي بدن آنتي بيوتيك تجويز مي‌كند. توصيه مي‌شود در اين شرايط استراحت مطلق داشته باشيد‌.

6- تهوع و استفراغ شديد

اگر زياد دچار تهوع در دوران بارداري‌تان مي‌شويد، بايد عاملي كه باعث بروز تهوع و استفراغ مي‌شوند را پيدا كنيد. در صورتي كه علت تهوع خود را مي‌دانيد مثلا خوردن و يا بوييدن تخم مرغ عامل تهوع شما باشد؛ تنها كافي است از تخم مرغ دوري كنيد. اما اگر دچار استفراغ‌هاي شديد مي‌شويد، اما علت آن را نمي‌دانيد حتما بايد به پزشك مراجعه كنيد. اگر تهوع و استفراغ شديد باشد به گونه‌اي كه نتوانيد هيچ گونه مايعات و مواد غذايي را در معده خود نگه داريد، به مرور آب بدن شما كم شده و خطرات جدي در پي خواهد داشت. بنابراين تهوع در بارداري را ناديده نگيريد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه درمان تهوع در بارداري كليك كنيد.

7- سردرد، تاري ديد و سرگيجه‌ي شديد

احساس درد مزمن و مداوم در سر، تار شدن ديد و كاهش قدرت بينايي و سرگيجه شديد از جمله نشانه‌هاي خطر در بارداري هستند. در صورت داشتن چنين علائمي حتما مراقب باشيد و با پزشك تماس بگيريد.

8. مصرف دارو به صورت خودسرانه از خطرات دوران بارداري

در اين دوران مادران معمولا به دليل داشتن مشكلات جسمي مانند دردهاي مختلف و حالت تهوع ممكن است به مصرف داروهاي مسكن و ضدتهوع روي آوردند. همچنين به دليل حالات روحي مختلف در اين دوران، مادران با افسردگي و اضطراب مواجهه مي‌شوند. در صورتي كه بخواهيد براي بهبود همه مشكلات خود از دارو استفاده كنيد دچار مشكل خواهيد شد و جنين را نيز با خطر مواجه خواهيد كرد. داروهاي خواب آور و مسكن موجب وقفه تنفسي و اختلال در جريان خون جنين مي‌شوند. لازم است تا مصرف و ميزان داروها حتما زير نظر پزشك صورت گيرد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مصرف دارو در بارداري كليك كنيد.

9. زايمان ديرتر از موعد

همانطور كه زايمان زودرس با مشكلاتي همراه است زايمان ديرتر از موعد نيز عوارض گوناگوني براي مادر و جنين دارد. در واقع رشد بيش از حد كودك باعث مي‌شود كه عمل زايمان به سختي انجام گيرد و احتمال بروز عفونت‌هاي واژينال نيز وجود داشته باشد. جنين نيز امكان دارد كه به دليل كاهش مايع آمنيوتيك ضربان قلبش كاهش يافته و احتمال خفگي با بند ناف وجود داشته باشد.

براي شناخت در زمينه زايمان زودرس و زايمان ديرتر از موعد كليك كنيد.

10. مصرف انواع مواد مخدر از خطرات بارداري

گاهي مادران فكر مي‌كنند كه منظور ما از مواد مخدر سيگار و قليان نيست. در صورتي كه تفاوتي نمي‌كند شما سيگار مصرف كنيد با شيشه بكشيد! چيزي كه براي مادر و جنين مضر است شدت نمي‌شناسد. مصرف مواد مخدر با احتمال ايست قلبي، سكته مغزي، مشكلات تنفسي و حملات صرع براي مادر و نوزاد همراه است و در مواردي حتي منجر به سقط جنين و مرده زايي مي‌شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه سقط جنين كليك كنيد.

خطرات ديگر بارداري

در صورت داشتن علائم زير به صورت شديد حتما به پزشك مراجعه كنيد.

_ ورم دست‌ها، ساق پا، ران، صورت و يا تمام بدن در طول دوران بارداري
_ آبريزش و يا خيس شدن ناگهاني واژن (كه نشان از پارگي كيسه آب مادر است)
_ افزايش شديد و ناگهاني وزن (افزايش وزن يك كيلوگرم يا بيشتر در طول يك هفته مي‌تواند خطرناك باشد)
_ سوزش و درد هنگام دفع ادرار از خطرت رايج در بارداري
_ كاهش يا عدم احساس حركات جنين پس از هفته بيستم بارداري
_ تنگي نفس و تپش قلب شديد
- عفونت، آبسه و دردهاي شديد دندان
- بيماري‌هاي زنان باردار مثل ديابت بارداري و بيماري هاي مقاربتي

براي اطلاع بيشتر در زمينه ديابت بارداري و بيماري هاي مقاربتي كليك كنيد.

كلام آخر

به طور كلي در دوران بارداري شما بايد به تمامي علائم و نشانه‌هاي خود توجه داشته باشيد. مادراني كه ويار بارداري را تجربه مي‌كنند و يا به هر دليلي پزشك به آنان دستور استراحت مطلق را مي‌دهد؛ گاهي بسيار از وضعيت خود خسته شده و ديگر توجه‌اي به نشانه‌ها ندارند. در صورتي كه در اين دوران شما افسردگي را نيز تجربه كنيد قدرت و تمايل كافي به مراقبت از خود و نوزاد را نخواهيد داشت. در كنار اين مسئله به اين نكته توجه داشته باشيد كه مشكلات روحي شما ارتباط مستقيمي با جسمتان دارد و در صورتي كه ذهني آرام داشته باشيد توان مقابله با علائم جسمي را نيز خواهيد داشت. همه ما مي‌دانيم كه بارداري در كنار شيريني‌ها و تجربيات زيبا، با مشكلات و خطرات زيادي همراه است. سعي كنيد با بهره بردن از مشاور و روانشناس در كنار خود رنج كمتري را تحمل كنيد.

ما نيز به شما مشاوره تلفني را پيشنهاد مي‌كنيم چراكه از هر نقطه از ايران مي‌توانيد از منزل خود و زماني كه استراحت مي‌كنيد با بهترين و برجسته‌ترين مشاوران مركز حامي هنر زندگي صحبت نماييد. در كنار اين مسئله در صورت تمايل خواهيد توانست با گوشي همراه خود نيز با ما تماس حاصل فرماييد. براي تحقق اين امر كافي است با كليك بر روي مشاوره تلفني با ما همراه شويد.

سوالات متداول

سن بالاي مادر نيز مي‌تواند خطراتي را در دوران بارداري ايجاد كند؟

بله. علاوه بر اينكه در اين سنين تحمل مادر پايين است و خطر ابتلا به افسردگي نيز افزايش مي‌يابد، براي جنين نيز خطراتي از جمله عقب ماندگي و اختلالاتي مانند اوتيسم وجود دارد.

براي آگاهي بيشتر درباره خطرات تهديد كننده جنين كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خطرات بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خطرات بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خطرات بارداري،
موضوع:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۷:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی