مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

زبان بدن و نشانه هاي آدم دروغگو آنقدر معروف‌اند كه به فرهنگ عامه نيز راه پيدا كرده است؛ مثلاً اينكه پينوكيو موقع دروغ گفتن دماغش دراز مي‌شد و رسواي عالم بود! يا اينكه مردم مي‌گويند «از چشات معلومه داري دروغ ميگي!» اگر شخصي به شما دروغ بگويد آيا مي‌توانيد دروغ او را تشخيص دهيد؟ يا گمان مي‌كنيد كه حرف هاي وي درست است و به او اعتماد مي‌كنيد؟ اهميت صداقت در زندگي به قدري است كه تمام افراد جامعه سعي در شناسايي افراد دروغگو دارند. براساس تحقيقات انسان‌ها به صورت غريزي و ذاتي مي‌توانند دروغ افراد را تشخيص دهند، ولي گاهي ممكن است نيروي خود آگاه شما در تشخيص دروغ ديگران اشتباه كند. افراد دروغگو داراي ويژگي‌هايي هستند كه با شناخت آن‌ها مي‌توان دروغگويي اين افراد را تشخيص داد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اهميت صداقت در زندگي كليك كنيد.

منبع: آدم دروغگو

 

نشانه هاي آدم دروغگو چيست؟

دانستن نشانه هاي آدم دروغگو باعث مي‌شود به فهم علت دروغ‌گويي و شناسايي آن نزديك شويد. دروغگوهاي قهار گمان مي‌كنند هميشه مي‌توانند با دروغ‌هاي خود ديگران را فريب دهند اما زبان بدن آن‌ها همه چيز را آشكار كرده و دروغ‌هاي آنان را برملا مي‌كند. براي تشخيص دروغ يك فرد، ابتدا بايد ويژگي افراد را در حالت عادي بررسي كرده و سپس براي تشخيص راست گويي يا دروغگويي وي، به زبان بدن و رفتارهاي فرد توجه كنيد. همچنين كسي كه دروغ مي‌گويد ناخودآگاه علائمي از خود بروز مي‌دهد كه به كمك آن‌ها مي‌توان به دروغ افراد پي برد. در اينجا به هشت مورد از نشانه هاي آدم دروغگو اشاره مي‌كنيم:

1. از نشانه هاي آدم دروغگو اشاره بيش از حد با انگشت

 افراد در حين دروغ گفتن تمايل دارند تا اوضاع را به نفع خود و به ضرر ديگران تمام كنند به همين دليل حالت تدافعي به خود گرفته و بيش از حد با انگشت به سمت شما يا ديگران اشاره مي‌كنند، همچنين دست به سينه شدن نيز يكي از حالت‌هاي تدافعي بدن است و افرادي كه سعي دارند صحبت‌هايشان باور پذيرتر شود از اين حركت استفاده مي‌كنند. براي آگاهي بيشتر از علت دروغ گويي كليك كنيد.

2. زبان چشمها | نگاهي سرد، خيره و بدون پلك زدن

افراد دروغگو سعي مي‌كنند از تماس چشمي خود داري كنند، اما ممكن است گاهي براي فريب دادن، بيشتر از حد معمول به شما خيره شده و پلك نزنند كه اين كار دروغگويي او را برملا مي‌كند زيرا افرادي كه دروغ نمي‎گويند به پيرامون نگاه كرده و به طور عادي پلك مي‌زنند، اما دروغ گوها نگاهي سرد و خيره غير معمول دارند و به صورت عادي پلك نمي‌زنند.

3. به سختي حرف مي‌زنند و لبخندي تصنعي دارند

سيستم عصبي افرادي كه دروغ مي‌گويند به دليل استرس، ترشح بزاق را كاهش داده و باعث مي‌شود مخاط دهان خشك شود؛ به همين دليل صحبت كردن براي اينگونه افراد سخت مي‌شود. همچنين ممكن است علائمي مثل گاز گرفتن لب و فشردن لب‌ها نيز نشانهٔ دروغگويي افراد باشد. افرادي كه سرفهٔ بيش از حد مي‌كنند نيز تمايل به پنهان كردن حقيقت دارند و سعي مي‌كنند از طريق سرفه كردن اين كار را انجام دهند.

يكي ديگر از نشانه هاي آدم دروغگو لبخند تصنعي آن‌هاست، اينگونه افراد لبخند مي‌زنند اما چشمانشان تغييري نمي‌كند و شادي را انتقال نمي‌دهند.

4. نشانه هاي آدم دروغگو | جا به جايي پاها و شانه بالا انداختن

تكان دادن و جا به جايي پاها نشانه  استرس و اضطراب است و اگر فردي دروغ مي‌گويد نا خود آگاه استرس گرفته و بي قراري مي‌كند و تمايل به دوري از اين موقعيت دارد. بنابراين مي‌توانيد به پاهاي او نگاه كرده و متوجه دروغگويي او شويد. اين راه يكي از بهترين نشانه هاب آدم دروغگو است. 

همچنين اگر فردي شانه‌هاي خود را به مقدار كمي بالا مي‌اندازد قصد كتمان و انكار موضوعي را دارد زيرا شانه بالا انداختن حركتي غير ارادي است كه فرد حين دروغ گفتن انجام مي‌دهد. 

5. گذاشتن دست روي دهان و لمس بيش از حد اعضاي صورت

از نشانه هاي آدم دروغگو لمس كردن بيش از حد اعضاي بدن و صورت است. افرادي كه دست خود يا وسيله‌اي مثل كاغذ و خودكار را بر روي دهانشان مي‌گذارند در حقيقت تمايل ندارند دربارهٔ مسئله‌اي صحبت كنند و اين كار نشان مي‌دهد كه از گفتن حقيقت دوري مي‌كنند و اگر شخصي اين كار را انجام داد يعني احتمال دارد دربارهٔ مسئله‌اي دروغ بگويد.

همچنين افراد دروغ گو ممكن است به صورت ناخودآگاه اجزاي صورت خود مثل چانه و بيني را بيش از حد لمس كنند كه مي‌تواند نشان دهندهٔ دروغ فرد باشد. براي كسب اطلاعات در زمينه خودشناسي كليك كنيد.

6. زبان بدن افراد دروغگو | تكرار كلمات و عبارات

اگر شخصي به مراتب روي مسئله‌اي تاكيد كرده و آن را تكرار مي‌كند يعني تمايل دارد تا شما را نسبت به مسئله‌اي متقاعد كرده و دروغ خود را توجيه كند، همچنين با اين كار فرصتي براي خود بدست مي‌آورد تا به دروغ خود ادامه دهد و كار نادرستش را توجيه كند.

7. حركت نكردن و ثابت ماندن و تعريق بيش از حد

اشخاصي كه دروغ مي‌گويند علاوه بر تكان خوردن زياد، ممكن است هيچ حركتي نكنند و در جاي خود ثابت بمانند و اگر فردي اين علامت را داشت مي‌توان احتمال داد كه دربارهٔ مسئله‌اي صادق نيست و دروغ مي‌گويد.

همچنين افراد دروغگو ناخودآگاه استرس مي‌گيرند و باعث مي‌شود دماي بدن آن‌ها بالا رفته و تعريق كنند.

8. نشانه هاي آدم دروغگو | تغيير حالت سريع سر

هنگامي كه از شخصي سوالي پرسيده شود، اگر وي در آن موقعيت سر خود را سريعا حركت داد احتمال دروغ گفتن او وجود دارد. در بيشتر مواقع سر دروغ گو به عقب رفته، خم شده يا به يك طرف متمايل مي‌شود. اين حالت وقتي رخ مي‌دهد كه شخص پاسخ را به دروغ جواب مي‌دهد. 

  

نحوهٔ برخورد با آدم دروغگو

ممكن است در موقعيت‌هاي مختلف متوجه نشانه هاي آدم دروغگو بشويد ولي مطمئن نيستيد كه دروغ وي را برملا كنيد يا اين كه اين مسئله را ناديده گرفته و از آن بگذريد. راهكار درست اين است كه دروغ شخص را برملا نكنيد زيرا باعث مي‌شود شخص در دروغ‌هاي بعدي وقيح‌تر شود. شخصي كه دروغ مي‌گويد خودش را در باتلاق عميق‌تري فرو مي‌كند. هنگام دروغ گفتن بهتر است كاري كنيد تا راه بازگشت داشته باشد و ممكن است خودش متوجه دروغ‌هايش شود و ديگر ادامه ندهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نحوه برخورد با آدم دروغگو كليك كنيد. 

نشانه هاي آدم دروغگو | سخن آخر

تشخيص نشانه هاي آدم دروغگو در زندگي بسيار مهم است چراكه اين افراد مي‌توانند با دروغ‌هاي مداوم خود زندگي را براي اطرافيان‌شان سخت كنند. اما از طرف ديگر در برخورد با افراد دروغگو نيز بايد اصولي را رعايت كرد چراكه به هر حال آنان نيز در روابط و موقعيت‌هاي اجتماعي شما سهيم هستند و برخورد اشتباه مي‌تواند عواقب سنگيني براي روابط عاطفي و شغلي‌تان به همراه داشته باشد. به همين دليل ضروري است كه از خدمات مشاوره روانشناسي بهره‌مند شويد تا نحوه برخورد با افراد دروغگو را به شما آموزش دهند. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا در اين زمينه شما را ياري كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه زبان بدن افراد دروغگو مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: آدم دروغگو

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آدم دروغگو،
موضوع:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۲:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی