مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

خيانت توافقي ، ناسازگاري مشترك يا روابط باز زن و شوهر همگي به يك معني هستند، اما واقعا اين روابط چگونه و به چه معناست؟ طبق آمار، حدود 10 تا 20 درصد از زوجين، اين موضوع را تجربه كرده‌اند. يعني با رضايت و توافق همسرشان، با فرد ديگري رابطه عاطفي و جنسي دارند؛ موضوعي كه اين روزها، به خصوص در شهرهاي بزرگ رو به افزايش است. خيانت و ادامه زندگي مشترك آسيب‌هاي بسيار جبران ناپذيري به جامعه و مخصوصا فرزندان وارد مي‌كند. شايد بگوييد خيانت توافقي بهتر از طلاق و متحمل شدن آسيب‌هاي طلاق است اما پس از رو به رو شدن با چالش‌ها و مشكلات اين نوع ازدواج‌ها ديگر نمي‌توان با چنين قاطعيتي صحبت كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر از آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

منبع: خيانت 

 

خيانت توافقي چيست؟

(CNM (Consensual nin-monogomy را مي‌توان به شكل‌هاي مختلفي ترجمه كرد؛ چند همسري توافقي، خيانت مورد رضايت دو طرف، ناسازگاري مشترك و...  كه امروزه در روابط برخي از زوجين به وجود آمده است.

تعريف كلي اين اصطلاح به اين شكل است كه زن و شوهر، به دلايلي با هم توافق مي‌كنند كه در عين زندگي مشترك با يكديگر، روابط آزادانه جنسي و عاطفي با افراد ديگري نيز داشته باشند. به عبارتي زن‌ها دوست پسر و مردها دوست دختري غير از همسرشان براي خود اختيار كنند.

از ديدگاه اين زوج‌ها CNM با خيانت متفاوت است. افراد خيانتكار معمولا در شرايط سري و محرمانه اين كار را مي‌كنند و در صورت عيان شدن موضوع، ممكن است كار به جدايي برسد اما در اين نوع روابط، معمولا همه چيز آگاهانه است و زندگي زن و شوهر كنار هم چيزي جز هم خانه بودن و يا براي حفظ زندگي فرزندشان نيست. اين زوجين رابطه زناشويي پايدار خود را مقرون خيانت توافقي‌شان مي‌دانند. براي اطلاع بيشتر از رابطه زناشويي پايدار كليك كنيد. 

آيا خيانت توافقي باعث بقاي خانواده مي شود؟

اگر منظور از ازدواج و خانواده، فقط بودن زن و مرد در يك خانه و بودن اسم در شناسنامه همديگر است بايد بگوييم شايد اين اتفاق بيافتد. وقتي زن و شوهر از هم راضي نبودهد و وارد روابط عاشقانه ديگري شوند، توقعات زناشويي‌شان از هم كم شده و نيازي به حل مشكلات يا جدايي احساس نمي‌كنند. اما بر اساس مشاهدات، فرزندان حاصل از اين نوع روابط و ازدواج‌ها نيز، از زندگي سالمي برخوردار نخواهند بود. براي آگاهي بيشتر از خانواده سالم كليك كنيد. 

طبيعتا در فرهنگ‌هايي كه عرف و سنت هنوز باقي است، پذيرش اين نوع ازدواج سخت تر مي‌شود، اما اينكه جدايي آسيب بيشتري به خانواده و جامعه مي‌زند يا CNM و روابط فرازناشويي، در هر فرهنگ و جامعه‌اي نياز به بررسي بيشتر دارد. براي اطلاع بيشتر از روابط فرازناشويي كليك كنيد.

چه چيزي باعث به وجود آمدن خيانت هاي توافقي مي شود؟

نارضايتي از زندگي، اصلي ترين دليلي است كه مي‌توان براي خيانت توافقي مطرح كرد. نارضايتي در هر بخشي از زندگي همچون ابعاد مالي، روحي و جنسي، مي‌تواند نارضايتي زوجين را از يكديگر حادتر كرده تا جايي كه تصميم بگيرند نيازهاي خود را با فرد ديگري برطرف كنند. براي اطلاع بيشتر از خيانت به همسر كليك كنيد. 

اينكه يك نفر بتواند تمام نيازهاي شما را برآورده كند خيلي دلنشين به نظر مي‌رسد، اما زماني كه تعهد به فرد ديگري داده مي‌شود، به اين معناست كه شما حاضريد قيد برخي از نيازهاي خود را بزنيد، اما كنار فردي باشيد كه براي شما ارزشمند است و به ين صورت هويت زندگي اجتماعي و خانوادگي خود را حفظ كنيد.

زماني كه انسان‌ها، فراتر از ارزش‌هاي انساني و اخلاقي، نيازهاي شخص خود را مي‌ بينند، روز به روز بيشتر به فروپاشي‌هاي اخلاقي جامعه دامن خواهند زد. بنابراين نبايد فقط احساس و اميال كنترل انسان را در دست بگيرد.

فروپاشي اعتقادات اخلاقي و ديني نيز دليل ديگري است كه باعث مي‌شود زن و شوهر، در عين آگاهي از يكديگر، به زندگي مشترك‌شان متعهد نبوده و نيازي نبينند كه همه چيز خود را براي يك نفر بگذارند. 

دليل اصلي ازدواج چيست؟

وفاداري و تعهد، مي تواند اصلي ترين دليل و بنياد ازدواج باشد. يكي از سخت ترين مسائلي كه زوجين مي‌توانند با آن مواجه شوند، زماني است كه يكي از طرفين، قرارداد ازدواج را نقض مي‌كند. ترس از آبرو و قضاوت ديگران، در اكثر مواقع باعث مسكوت ماندن خيانت مي‌شود. اما زماني كه اصلي‌ترين دلايل ازدواج يعني وفاداري، عشق و همراهي بين زوجين از بين برود و با افراد ديگري تقسيم شود، بسيار تلخ و آسيب زا مي‌باشد. نقش خانواده در ايجاد و يا ممانعت از انحرافات تمام اعضاي خانواده و تشكيل يك خانواده سالم، اصل ازدواج و با هم بودن زن و مرد را تعريف مي‌كند. براي اطلاع بيشتر از نقش خانواده كليك كنيد. 

چرا زن و شوهر، روابط باز همسرشان را مي پذيرند؟

اصلي ترين دليلي كه مي‌توان براي خيانت توافقي مطرح كرد، نارضايتي زن و شوهر از يكديگر است. اما چرا زوجين مخالفتي نمي‌كنند؟ براي پاسخ به اين سوال بايد گفت توقعات و مسئوليت‌هايي كه در زندگي زناشويي براي زن و مرد وجود دارد گاهي بيشتر از حد توانشان مي‌شود. افرادي كه توانايي حل مسائل را نداشته و نمي‌توانند توقعات همسرشان را برآورده كنند، با صدور مجوز خيانت به همسرشان، از زير بار مسئوليت‌هاي زندگي شانه خالي كرده و هم خود و هم همسرش را دچار يك دور باطل مي‌كنند. در نتيجه درگير انواع خيانت مي‌شوند. براي اطلاع بيشتر از انواع خيانت كليك كنيد. 

گاه اين مجوز صرفا جهت رفع نياز جنسي داده مي‌شود و آن را خطري براي ازدواج نمي‌دانند. در حالي كه رابطه جنسي با غير يكي از انواع خيانت است كه داراي آسيب‌ها و پيامدهاي خاص خود مي‌باشد. چه مرد و چه زن اگر با نشانه‌هاي خيانت همسر خود مواجه شد، بهتر است كه پيش از هر اقدامي با در ميان گذاشتن مشكل خود با يك روانشناس به جاي انجام اشتباهات بيشتر، به حل مساله بپردازد. براي كسب اطلاعات بيشتر از درمان خيانت كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي در كاهش پيامدهاي خيانت توافقي

همانطور كه گفته شد خيانت توافقي تاثيرات منفي زيادي بر اعضاي خانواده مي‌گذارد. به همين دليل ضروري است كه از كمك يك روانشناس بهر‌مند شويد تا شما را در اين زمينه ياري كند. همچنين روانشناس مي‌تواند با ريشه يابي مشكلات زندگي زناشويي و رفع آن‌ها به بهبود روابط شما بپردازد. مشاوره روانشناسي و مشاوره خيانت به زوجين كمك مي‌كند تا بتوانند سلامت زندگي زناشويي خود را حفظ نمايند. مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي با كادر مجرب در زمينه ازدواج و خانواده به شما خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاع بيشتر از مشاوره خيانت كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه خيانت توافقي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خيانت 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خيانت،
موضوع:
[ ۱ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی