مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

هر پدر و مادري بعد از ديدن نشانه‌هاي اضطراب در كودكان خود، به دنبال راه‌هاي كاهش آن مي‌گردند. بر اساس تحقيقات انجام شده بيش از يك سوم والدين اذعان مي‌كنند كه فرزندانشان تحت اضطراب فوق العاده زيادي قرار دارد. شما اضطراب را در كودك‌تان به صورت كج خلقي، گريه‌هاي مداوم، كناره گيري از كارهاي روزانه، بدگويي در مورد خودش و يا حتي سردرد، دل درد و ديگر علائم رفتاري مشاهده مي‌كنيد. اما چطور كودكان در سنين پايين دچار چنين اضطراب‌هايي مي‌شوند؟ تاثير اضطراب والدين بر كودكان و ديگر رخدادها چقدر است؟ چه زماني بايد براي درمان اضطراب كودك كمك حرفه‌اي دريافت كرد؟ شما مي‌توانيد براي پاسخ به اين سوالات با دريافت مشاوره كودك سلامت فرزندتان را تضمين نماييد. با اين حال در ادامه به 10 راهكار كاربردي جهت كاهش اضطراب در كودكان اشاره كرده‌ايم.

منبع: كاهش اضطراب كودكان | راه هاي مقابله با اضطراب كودكان چيست

 

راهكارهايي براي كاهش اضطراب در كودكان

اگر علائم اضطراب را در فرزند خود مشاهده مي‌كنيد؛ علاوه بر روش‌هاي درماني، خود نيز بايد با توجه به نكات تربيتي فرزندان، روش‌هايي را براي كاهش اضطراب كودكان به كار گيريد. در ادامه به 10 روش ساده اما موثر اشاره كرده‌ايم كه مي‌تواند به شما كمك كند. ابتدا به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه با خواندن مقاله استرس در كودكان اطلاعات خود را در زمينه نشانه‌ها افزايش دهيد تا بتوانيد به راحتي اضطراب را در فرزندانتان مديريت كنيد.

1- فرزند خود را آرام كنيد

سعي كنيد از همان ابتداي روز با مهيا كردن برخي شرايط اضطراب‌زا را از كودكتان دور كنيد. صبح‌هاي پرهرج و مرج منجر به ادامه ناآرامي به باقي روز مي‌شود. پس هر آن چه كه موجب ناراحتي مي‌شود را حذف كنيد. آماده نبودن صبحانه، اتاق نامرتب، كثيف بودن وسايل مدرسه يا مهد، ناتواني در پيدا كردن وسايل مورد نياز و... از جمله مواردي هستند كه سبب افزايش اضطراب در كودكان مي‌شوند. پس با مرتب و آماده كردن احتياجات كودك مي‌توانيد تا حد زيادي به كاهش اضطراب فرزندتان كمك كنيد.

2- از او بخواهيد بيشتر بخوابد

نداشتن خواب كافي و با كيفيت از جمله عواملي است كه سبب ايجاد اضطراب در كودكان و همچنين در بزرگسالان مي‌شود. سعي كنيد با بيان فوايد و تاثيراتي كه خواب كافي در سلامت كودك دارد، او را متقاعد به زود خوابيدن كنيد. بهره بردن از روش زور و اجبار نتيجه عكس خواهد داد و شما بايد نكات تربيتي لازم را در اين خصوص رعايت كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه نكات تربيتي فرزندان كليك كنيد.

3- كاهش اضطراب كودكان با حرف زدن

هميشه سعي كنيد اوقاتي از روز را به صحبت با كودكتان بگذرانيد. صحبت‌هاي روزانه باعث مي‌شود تا از تمامي اتفاقات روزمره او آگاهي داشته و اقدامات به موقعي صورت دهيد. حافظه كودكان و ناتواني در مهارت‌هاي ارتباطي به آن‌ها اجازه نمي‌دهد تا مسائل مهم را با شما به اشتراك بگذارند، بنابراين با گفت‌وگوهايي كه در طول روز با او مي‌كنيد به بسياري از مسائل پي خواهيد برد. توجه كنيد كه صحبت‌هايتان حالت بازجويي به خود نگيرد؛ به طور مثال از او بخواهيد كه درباره اتفاقاتي كه افتاده تعريف نمايد. اين كار به طور غير مستقيم به او كمك مي‌كند تا خودش راه حلي براي مشكلاتش پيدا كند.

4- تمرين آرام سازي را ياد بگيريد و آموزش دهيد

استفاده از روش‌هاي آرام سازي كه براي بزرگسالان انجام مي‌شود به كودكان نيز كمك مي‌كند. با استفاده از تكنيك‌هاي تنفسي براي كاهش اضطراب مي‌توانيد آرامش را به خود و كودكتان بازگردانيد. مي‌توانيد اين تكنيك‌ها را با زبان ساده تر براي او توضيح دهيد. همچنين استفاده از جملات مثبت روزانه به او كمك زيادي مي‌كند. به اين صورت روش‌هاي آرام سازي و مثبت انديشي را نيز به كودكتان ياد داده‌ايد.

جهت يادگيري تكنيك هاي تنفسي براي كاهش استرس كليك كنيد.

5- كارهاي اضافه را حذف كنيد

بسياري از افراد بر اين باورند كه "مشغله زياد برابر است با خوشحالي". مشغول نگه داشتن روش غير سالمي براي مقابله با چالش‌هاي زندگي است. اين فلسفه به صورت غير ارادي به فرزندان نيز انتقال پيدا مي‌كند. فعاليت‌هاي (ورزشي، آموزشي و...) بيش از حد، يعني داشتن زماني كمتر براي حضور در خانه؛ پس سعي كنيد فعاليت‌هاي فرزندتان را در حد متعادل نگه داريد و از زمان شام و نهار براي كاهش اضطراب و ارتباط بيشتر خانوادگي بهره ببريد.

6- كاهش اضطراب كودكان با برقراري ارتباط

ارتباط خود را ديگر مراقبان فرزندتان حفظ كنيد. شما با استفاده از نظرات و مشاهدات معلمان، مربيان، پرستار و يا حتي اقوام مي‌توانيد به برخي از مشكلات فرزندتان كه از چشم شما پنهان مانده پي ببريد. اين گونه فرزندتان نيز پشتيباني و حمايت شما را حتي در مكان‌هايي كه حضور نداريد احساس خواهد كرد.

7- سرمشق فرزندتان باشيد

اگر خودتان دچار مشكلات اضطراب و يا ديگر اختلالات رواني (مثل افسردگي، اختلال شخصيت و...) باشيد، به احتمال زياد نمي‌توانيد مانع انتقال بسياري از ناراحتي ها و اضطراب به كودك خود شويد. پس اگر سختي كار، اختلافات با همسر، وضعيت مالي و... باعث مي‌شود كه نتوانيد آن طور كه بايد به فرزندتان رسيدگي كنيد؛ هر چه زودتر براي رفع مشكلات خود اقدامات جدي انجام دهيد چرا كه فرصت شما براي شكل دهي شخصيت فرزندتان در دوران كودكي خيلي زود از دست مي‌رود.

براي آشنايي با آثار و راه هاي جلوگيري از تاثيرات منفي بر اضطراب كودك‌تان مقاله اختلاف با همسر را مطالعه نماييد.

8- بدگويي نكنيد

بد گويي در فرزند شما نوعي ترس ايجاد مي‌كند، پس هرگز از ديگر افراد حتي اگر با آن‌ها خصومت و مشكل داريد مقابل فرزندتان بدگويي نكنيد. اگر كسي موجب ناراحتي فرزندتان و يا خود شما شده باشد، با بدگويي درباره آن فرد حس عدم امنيت به فرزندتان مي‌دهيد چرا كه سخنان شما به او اين پيغام را مي‌دهد كه آن فرد، شخصي خطرناك و غير قابل اعتماد است.

9- استفاده از فناوري را محدود كنيد

كودكان نيز مانند بزرگسالان نياز به تعامل و ارتباط با ديگر افراد دارند. زماني كه فرصت‌هاي تعامل آن‌ها جاي خود را به استفاده از موبايل، بازي‌هاي كامپيوتري و... دهد؛ در واقع كودك بيشتر در دنياي خود فرو رفته و از آموزش مهارت‌هاي زندگي كودكان باز مي‌ماند (كودكان با سپري كردن زمان در كنار خانواده و مشاهده ديگر افراد بسياري از مهارت‌ها را در خود نهادينه مي‌كنند).

براي اطلاع بيشتر در زمينه آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان كليك كنيد.

10- كاهش اضطراب كودكان با دريافت كمك

اگر اضطراب فرزندتان در حدي است كه نمي‌تواند مانند ديگر هم سن و سالان خود عملكرد مناسبي داشته باشند، حتما بايد از كمك تخصصي روانشناسان كودك بهره بگيريد. در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با داشتن مشاوراني برجسته در زمينه كودك اين امكان را فراهم كرده است كه از هر نقطه‌اي در ايران بتوانيد از خدمات اين مركز به صورت تلفني و اينترنتي برخوردار باشيد. همچنين براي دوستاني كه در تهران حضور دارند امكان مشاوره حضوري و شركت در كارگاه‌هاي اين مركز وجود دارد.

علاوه بر اين مي‌توانيد در كنار مشاوره كودك در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... از خدمات مركز بهره مند شويد. مركز حامي هنر زندگي با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد و با سابقه چندين ساله خود كمك شاياني به حل مشكلات و اختلالات كند.

براي اطلاع از روش هاي درمان استرس كودكان كليك كنيد. 

سوالات متداول

نقش اضطراب والدين در شكل گيري اضطراب در كودكان چگونه است؟

از آنجايي والدين، خود در اين شرايط نياز به درمان دارند مسلما نمي‌توانند از كودك خود مراقبت‌هاي لازم را به عمل آورند و كودكان نيز والدين را الگوي خود قرار دارده و اين مسئله به كودكان نيز انتقال مي‌يابد. پس بهتر است كه درمان والد و فرزندان همزمان صورت گيرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه نقش استرس والدين بر كودكان كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اضطراب در كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: كاهش اضطراب كودكان | راه هاي مقابله با اضطراب كودكان چيست

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۱:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی