مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

گاه كنترل خشم در برابر كودك مخصوصا زمان‌هايي كه پدر و مادر خسته هستند، سخت‌ترين كار دنيا مي‌شود. شايد شما هم برخي روزها نتوانيد در مقابل كارها و اشتباهاتي كه كودكتان انجام مي‌دهد با ارامش با او رفتار كنيد. اما اگر به رفتار كودك تان فكر كنيد، متوجه مي‌شويد كه اين لجبازي و فرياد زدن‌ها را از خود شما ياد گرفته است. قبل از تنبيه ابتدا كارهاي او را مرور كنيد. هرچه قدر كه كودك عصبانيت شما را در مقابل خودش ببيند، در آينده او نيز همين رفتار را خواهد داشت. بنابراين پيش از آن كه الگويي غلط براي فرزندتان باشيد، مهارت‌هاي والدگري و كنترل خشم را در خود پرورش دهيد. در ادامه راهكارهايي براي كنترل خشم در برابر كودكان ارائه داده‌ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كنترل خشم كليك كنيد.

منبع: كنترل خشم

 

براي كنترل خشم در برابر كودك تان با او صحبت كنيد

وقتي فرد ديگري مانند يك غربيه شما را عصباني كرد، در اين باره به كودك تان توضيح دهيد. براي مثال بگوييد "اين طور آدم‌ها مرا عصباني مي‌كنند، واقعا رفتار بدي دارند اما اين باعث نمي‌شود كه روزم را خراب كند". با اين رفتار يك الگوي صحيح را به كودك آموزش مي‌دهيد كه در هنگام خشم چگونه رفتارش را مديريت كند و خشم نبايد بر منطق اثرگذار باشد؛ زيرا شما مي‌توانيد خشم خود را به كنترل درآورديد. اگر فكر مي‌كنيد كودكتان خشم بسيار زيادي دارد بهتر است به متخصص مراجعه نماييد. براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلالات رفتاري كودكان كليك كنيد. 

دعواهاي زن و شوهري در مقابل كودك ممنوع

تا حد امكان سعي كنيد در مقابل كودك دعوا نكنيد و فرياد نزنيد. اين دعواها مي توانند آثار مخربي روي كودك داشته باشند و تنش زيادي به كودك وارد كنند. كودك گاهي خود را عامل دعواي والدين مي‌داند و دعواها باعث آسيب‌هاي روحي به كودك مي‌شود. همچنين درباره همسرتان در مقابل كودك بدگويي نكنيد. به كودك خود توضيح دهيد كه گاهي اوقات از هم ناراحت مي‌شويد، به همين خاطر با هم صحبت مي‌كنيد تا مشكل حل شود و با وجود اختلافات همديگر را دوست داريد. اينكار به كودك كمك مي‌كند تا آرامش داشته باشد و احساس خطر آنان از بين بروند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي والدين كليك كنيد. 

كنترل خشم در برابر كودك با بحث كمتر زندگي بهتر

سعي كنيد جلوي كودكان دعوا نكنيد يا در جايي بحث كنيد كه كودكان نيستند. بهترين حالت اين است كه موضوع بحث را به زمان ديگري كه حال بهتري داشتيد موكول كنيد. با عصبانيت تصميم عجولانه نگيريد كه بعدا منجر به دعوا و پيشماني شود. هيچ چيز ارزش فرياد زدن بر سر كودك و همسرتان را ندارد.

حواس كودك را به كار ديگري پرت كنيد

اگر كودك مدام وسايل را خراب مي‌كند يا مي‌شكند و او را در حال اين كار ديديد، آرامش خود را حفظ كنيد، او را صدا بزنيد و بازي جذابي با هم انجام دهيد. يا اگر وسايل شما را خراب كرد به او بگوييد كه "اگر دفعه بعد اين كار را انجام دهي نمي‌تواني كارتون نگاه كني" و اگر اين كار را انجام داد شما به صورت قاطع تنبيه خود را انجام دهيد. زيرا اگر فراموش كنيد كودك فكر مي‌كند كه والدين فقط حرف مي‌زنند و هيچ وقت عمل نمي‌كنند. براي اطلاع بيشتر از روش‌هاي كنترل خشم در كودكان كليك كنيد.

كنترل خشم در برابر كودك با سبك فرزند پروري مقتدرانه

اگر شما از سبك فرزندپروري مقتدرانه استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد با استفاده از اين سبك خشم خود را در برابر كودك كنترل كنيد؛ زيرا بعضي از كودكان براي جلب توجه شما را عصباني مي‌كنند و تا به او توجه كنيد. براي حل اين مشكل مي‌توانيد رفتار او را با بي‌توجهي نشان دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سبك فرزندپروري كليك كنيد. 

صداي آبي، صداي قرمز

با استفاده از بادكنك قرمز و آبي به كودك ياد دهيد كه بادكنك آبي يعني صداي آرام ولي بادكنك قرمز يعني صداي بلند؛ هرگاه كودك شروع به پرخاشگري كرد به او بگوييد كه "صدايت قرمز است و من چيزي نمي‌شنوم، اگر دوس داري صحبت كني با صداي آبي بگو". همچنين مي‌توانيد با تشويق فرزندتان صداي آبي را در او بيشتر كنيد. براي مثال اگر كودك ۴ روز فقط صداي آبي داشته باشد، او را به پارك ببريد و يا بگوييد "اگر بابت صداي آبي ۵ استيكر از من بگيري تو را به سينما مي‌برم". براي اگاهي بيشتر در زمينه رفتار با كودك مي‌توانيد از مشاوره كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كودك كليك كنيد. 

هنگام خشم در برابر كودك قرار نگيريد

اگر كودك كاري خلاف قوانين شما انجام داد به او بگوييد "تا ۳ مي‌شمارم به اتاقت برو و به كار اشتباهت فكر كن، هر وقت پشيمان شدي مي‌تواني از اتاق خارج شوي". اما اگر كودك به اتاق نرفت او را با دست به سمت اتاقش هدايت كنيد و در كنار او بنشينيد تا آرام شود و به كارش فكر كند. همچنين بايد اتاقي باشد كه جذابيتي براي او وجود نداشته باشد. اين روش نتايج بهتري به نسبت بروز پرخاشگري والدين خواهد داشت. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پرخاشگري والدين كليك كنيد. 

سخن آخر

خشم و عصبانيت كودكان يكي از مسائلي است كه نگراني بسيار زيادي براي والدين به وجوود مي‌آورد. چراكه اگر كودك نتواند بر خشم خود غلبه كند، در اجتماع و برخورد با ساير افراد با مشكل مواجه مي‌شود و حتي سلامت جسم و روانش نيز به خطر مي‌افتد. مشاوره كودك اين امكان را براي شما مهيا مي‌كند كه خشم كودك خود را شناسايي كرده و آن را درمان كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تربيت كودك كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تربيت كودك و كنترل خشم در برابر كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: كنترل خشم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنترل خشم،
موضوع:
[ ۸ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۴:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی