مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

يكي از دغدغه‌هاي افرادي كه تلاش مي‌كنند زندگي سالمي داشته باشند، برخورد با افراد دروغگو است. عده اي از افراد با دروغ گفتن نفع بيشتري مي‌برند و عده اي نيز عادت دارند به اين كه دروغ بگويند و حتي براي دروغ گفتن فكر هم نكنند. ولي مسلم است كه تحمل اين دروغ‌ها براي هر كسي راحت نيست. فرد دروغگو ممكن است همكار شما، دوست شما و يا حتي همسر شما باشد. حالا سوال اينجاست كه در هنگام مواجه با يك فرد دروغگو چطور بايد برخورد كرد؟ ممكن است برخورد نادرست و از روي عصبانيت (با وجود اينكه حق با شماست) باعث ايجاد مشكلات و دلخوري‌هايي شود. براي آن كه بهترين برخورد را در برابر افراد دروغ گو داشته باشيد در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

منبع: دروغگو

 

پيشگيري از دروغ شنيدن

اغلب افراد دانستن راه‌هاي تشخيص دروغگويي و پي بردن به راستگويي طرف مقابل را براي پايداري و امنيت رابطه كافي مي‌دانند. ولي اين تنها نيمي از كاري است كه بايد انجام شود. در واقع احتمال تشخيص راستگويي طرف مقابل بسيار پايين است. بعضي از افراد به قدري زيركانه دروغ مي‌گويند كه ممكن است شما به راحتي آن را باور كنيد. پس بهتر است راهكارهايي را به كار ببريد كه امكان دروغ گفتن طرف مقابلتان كمتر شود. دروغگويي در كودكان نيز رايج است، اما نبايد دروغگويي در كودكان و بزرگسالان را از يك جنس دانست. در ادامه راهكارهايي براي پيشگيري از دروغ شنيدن توسط بزرگسالان را مطرح كرده‌ايم:

1. عمل متقابل

انسان به طور غريزي تمايل دارد كه به صورت متقابل عمل كند. وقتي شما در مقابل كسي گارد بگيريد او نيز براي شما گارد مي‌گيرد. وقتي با كسي مهربانانه صحبت كنيد او نيز با شما مهربان صحبت مي‌كند. پس بهتر است در برخوردهاي خود با ديگران، شما پيش قدم شويد و اهداف خود را تا جايي كه مقدور است شفاف و صادقانه بگويد. در واقع شما در اين شرايط يك چارچوب تعيين مي‌كنيد كه طرف مقابل خود را وادار كنيد از آن پيروي كند.

2. سوالات صريح

بسياري از چيزهايي كه شما فكر مي‌كنيد دروغ هستند در واقع دروغ نيستند؛ بلكه تنها موضوعاتي است كه به آن‌ها پرداخته نشده اند. خيلي از افراد استعداد ذاتي دروغ گويي در خود ندارند، ولي به خاطر حفظ منافع خود صادق و رو راست هم نيستند. اين دست افراد براي تسكين وجدان خود، مي‌گويند كه "اگر از من سوال نپرسيد من هم چيزي نمي‌گويم". پس در بسياري از شرايط اگر سوالاتي كه براي‌تان مهم است را صريحا بپرسيد ممكن است جواب درست بگيريد و يا حداقل در همان لحظه متوجه دروغ شويد نه وقتي كه كار از كار گذشته است.

3. سوالات خود را فراموش نكنيد

وقتي سوالي مي‌پرسيد و منتظر جواب هستيد؛ مراقب باشيد كه در دام طفره رفتن نيافتيد. افراد زيرك از جواب دادن به سوال‌هايي كه نمي‌خواهند به آن‌ها جواب دهند طفره رفته و بسيار زيركانه سوال را به دست فراموشي مي‌سپرند و توجه شما را به موضوع ديگري جلب مي‌كنند. مراقب نشانه‌هاي دروغگويي باشيد تا در دام آن‌ها نيفتيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نشانه‌هاي آدم دروغگو كليك كنيد. 

برخورد با افراد دروغگو

حال اگر شما در شرايطي هستيد كه حدس مي‌زنيد يا مطمئن هستيد كه طرف مقابل به شما دروغ مي‌گويد. فرد دروغگو در اكثر مواقع فردي است كه نمي‌توانيد مستقيما به او بگوييد "بسه ديگه چقدر دروغ مي‌گي" يا "مي‌دونم كه الان داري دروغ مي‌گي". ممكن است شما به خاطر رتبه بندي‌هاي شغلي و اجتماعي، علاقه قلبي به فرد مقابل و يا حتي حفظ شخصيت خود مجبور به ملاحظه باشيد. ولي مسلما اين شرايط بسيار سخت است و شما از آن عصباني مي‌شويد. در ادامه به راهكارهايي مي‌پردازيم كه در عين اينكه ملاحظه‌ كردن مجبور با شنيدن دروغ‌هاي شاخ دار نباشيد:

1. برخورد با دروغگو | سكوت كنيد

شما بايد شرايط را بسنجيد و با توجه به آن اقدامي انجام دهيد. بعضي اوقات مجبور هستيد كه يك دروغ را بشنويد و به روي خود نياورديد. نه به دليل ملاحظه فرد دروغگو، بلكه به اين دليل كه ممكن است رو كردن دروغ پيامدهاي بدتري داشته باشد.

2. فراموش كار شويد

اين كاملا درست است كه دروغگو كم حافظه مي‌شود. خود را به آن راه بزنيد و وانمود كنيد كه به خاطر نمي‌آورديد. از او سوالات جزئي بپرسيد؛ به اين صورت كاري كنيد كه دوباره حرف‌هايش را تكرار كند. البته اين راهكار به اين معني نيست كه اصطلاحا او را ضايع كنيد. در اين شرايط فرد دروغگو براي حفظ عزت نفس خود عقب نشيني كرده و موضوع را عوض خواهد كرد.

3. برخورد با دروغگو | شوخي كنيد

با شوخي و مزاح و به صورت غير مستقيم به او بفهمانيد كه متوجه دروغ‌هايش شده‌ايد. البته مسخره كردن با شوخي فرق دارد؛ توجه داشته باشيد تا كلام تان تحقير و تمسخر نداشته باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مسخره كردن كليك كنيد. 

نكته مهم: گاهي نيز لازم است كه به صورت كاملا جدي و مستقيم به فرد بگوييد كه متوجه دروغ‌هايش مي‌شويد. اين در شرايطي است كه دروغ همواره ادامه دارد و اين دروغ‌ها باعث مشكلاتي جدي در زندگي شما شده‌اند. خودشناسي به شما كمك مي‌كند تا در مسير رشد و ترقي گام برداشته و در دام اين افراد گرفتار نشويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد. 

برخورد با كودك دروغگو

دروغگويي در كودكان نيز يك امر نسبتا شايع است به طوري كه اكثر والدين با دروغ گفتن فرزند خود مواجه مي‌شوند. دروغگويي كودكان دلايل مختلفي دارد و بايد ريشه يابي شود. در بسياري از مواقع كودك واقعا قصد گفتن دروغ را ندارد و تنها خيال‌پردازي مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دروغگويي در كودكان كليك كنيد. 

اما اين بسيار مهم است كه والدين به دنبال ريشه دروغ‌هاي فرزند خود باشند. چراكه در صورت برخورد اشتباه والدين، دروغ گفتن به يك عادت تبديل مي‌شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه برخورد با دروغگويي كودكان كليك كنيد. 

برخورد با همسر دروغگو

برخورد با همسر درغگو كمي سخت‌تر و حساس تر است. همسر شما هميشه جز نزديك ترين افراد زندگي شماست و كسي است ك بيشترين وقت را با او مي‌گذرانيد اما از طرفي ممكن است كه دروغ پايه‌هاي زندگي‌تان را بلرزاند. براي آگاهي بيشتر در زمينه شناسايي علت دروغگويي كليك كنيد. 

دروغ گفتن به همسر به دلايل مختلفي اتفاق مي‌افتد، پس در اولين قدم بايد علت دروغ‌هاي همسرتان را پيدا كنيد. ممكن است همسرتان فقط براي ناراحت نكردن شما و يا فرار از شنيدن سرزنش دروغ گفته باشد. حتي شايد دليل جدي‌تر يا خطرناك‌تري براي دروغ به شما داشته باشد. براي آگاهي بيشتر در زمينه دروغ گفتن به همسر كليك كنيد. 

قدم بعدي اين است كه با او صحبت كنيد. اگر احساس مي‌كنيد كه دروغ شنيدن از همسرتان شما را خسته كرده و ديگر به او اعتماد نداريد، بدون دعوا و در كمال آرامش با او صحبت كنيد و از او بخواهيد دليل دروغ گفتنش را به شما بگويد.

در نهايت اين كه براي حل اين مشكل با همسرتان بهتر است به يك مشاور مراجعه كنيد. چرا كه اين موضوع در زندگي مشترك حساسيت بيشتري دارد و بهتر است كه با راهنمايي يك متخصص كارهاي خود را پيش ببريد. مشاوره خانواده در اين زمينه بهترين راهنماي شما خواهد بود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با افراد دروغگو مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: دروغگو

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دروغگو،
موضوع:
[ ۸ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۸:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی