مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

سرماخوردگي در دوران بارداري بيش از هر دوران ديگري مي‌تواند حساس باشد. سرماخوردگي يك نوع عفونت ويروسي است كه بيني، سينوس ها و گلو را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در دوران بارداري سيستم ايمني بدن مادران ضعيف مي‌شود و به همين دليل آنها بيشتر مستعد سرماخوردگي هستند. بايد در نظر داشته باشيد كه هر دارويي كه در اين دوران مصرف كنيد كودك شما نيز آن را دريافت خواهد كرد بنابراين براي درمان حتما بايد با پزشك خود مشورت كنيد. استراحت كافي و تغذيه سالم براي بهبود اين بيماري موثر است.

منبع: سرماخوردگي در دوران بارداري | اقدامات لازم

 

علائم سرماخوردگي شديد در دوران بارداري

در صورتيكه اين علائم وجود داشت حتما با پزشك خود در ميان بگذاريد و بدون مشورت با پزشك هيچ دارويي را مصرف نكنيد.

  • سرفه هاي همراه با درد سينه و خس خس
  • تب بيشتر از ۳۸ درجه
  • سرماخوردگي در دوران بارداري در حدي باشد كه در خواب و خوراك شما اختلال ايجاد كند.
  • مخاط سرفه هاي سبز يا زرد رنگ
  • سينوس‌هاي ضربان دار
  • طولاني شدن علائم به مدت بيشتر از دو هفته

درمان سرماخوردگي در دوران بارداري

به دليل اينكه در دوران بارداري نسبت به داروهايي كه استفاده مي‌كنيد بايد دقت كافي داشته باشيد، خود درماني نكنيد و با پزشك خود مشورت كنيد زيرا تعداد اندكي از اين داروها در دوران بارداري بي خطر هستند.

ـ استفاده از سوپ و مايعات فراوان

ـ مصرف خوراكي هاي حاوي زينك (مثل گوشت گاو، تخم مرغ و ماست)

ـ استفاده از داروي استامينوفن براي بهبود دردها و تب (با وجود اينكه اين دارو در دوران بارداري خطري ندارد اما به دليل متفاوت بودن سيستم بدني هر شخص با پزشك خود در رابطه با مصرف اين دارو مشورت كنيد)

ـ مصرف مركبات حاوي ويتامين C (مثل پرتقال، گريپ فروت، كيوي، نارنگي و...)

ـ استراحت كافي براي بهبود ضعف و بي حالي ناشي از سرماخوردگي در دوران بارداري

ـ استفاده از بخور سرد يا گرم و مرطوب

ـ غرغره كردن با آب نمك گرم براي بهبود گلودرد و سرفه

ـ استفاده از قطره بيني نمكي براي برطرف كردن گرفتگي بيني (استفاده از اين قطره در تمام دوران بارداري بي خطر است)

ـ انجام فعاليت هاي بدني در دوران بارداري (در صورتي كه تب نداريد، سرفه نمي‌كنيد و احساس ضعف زيادي نداريد)

ـ استفاده از كمپرس هاي گرم و سرد براي بهبود درد سينوس‌ها

براي آگاهي بيشتر در زمينه ورزش در دوران بارداري كليك كنيد.

مصرف چه داروهاي سرماخوردگي در دوران بارداري خطرناك است؟

داروهايي كه در دوران بارداري خطرناك است و توصيه نمي‌شود شامل آسپيرين، ايبوپروفن، كدئين، باكتريم(نوعي آنتي بيوتيك) و ناپروكسن مي‌باشد. اين داروها خطرات دوران بارداري را افزايش مي‌دهند. بنابراين از مصرف آنها جلوگيري كنيد مگر اينكه توسط پزشك شما تجويز شود.

پيشگيري از سرماخوردگي در اين دوران

به دليل ضعيف شدن سيستم ايمني بدن شما در دوران بارداري، داشتن خواب منظم و كافي، دور بودن از محيط هاي استرس‌زا، رعايت كردن بهداشت شخصي، ورزش منظم، همنشيني نكردن با افراد بيمار، مصرف ميوه و سبزيجات تازه و غلات كامل، كم كردن مصرف كافئين و نوشيدني‌هاي شيرين مي‌تواند بدن شما را در برابر ويروس‌ها مقاوم كند.

آيا سرماخوردگي در اين دوران به جنين آسيب مي‌رساند؟

خوشبختانه سرماخوردگي در دوران بارداري به جنين آسيب نمي‌رساند و با اينكه شما در ضعف و بي حالي به سر مي‌بريد فرزندتان در جايي امن و آرام است و مراحل رشد خود را طي مي‌كند. بسياري از مادران هنگامي كه به سرماخوردگي مبتلا مي‌شوند نگران هستند كه به جنين آسيب برسد. مي‌توانيد با مشورت پزشك خود اين دوره را به خوبي پشت سر بگذاريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوران بارداري و بايدها و نبايدها كليك كنيد.

تفاوت سرماخوردگي و آنفولانزا در دوران بارداري

سرماخوردگي و آنفولانزا علائمي شبيه به هم دارند و ممكن است گاهي به جاي هم اشتباه گرفته شوند. در هردو آبريزش بيني و سرفه وجود دارد اما سرماخوردگي معمولا با گلو درد همراه است و عطسه، سردرد و خستگي از علائم آن مي‌باشد وبه صورت كلي اين علائم ضعيف است و ۳ تا ۱۰ روز طول مي‌كشد ولي در آنفولانزا احساس سرما، مشكلات تنفسي به دليل التهاب ريه و درد ماهيچه مي‌باشد كه علائم آن به صورت كلي شديد است و براي بهبودي به مدت طولاني تري نيازاست.

 

خدمات مركز مشاوره هنر زندگي

مشاوران با تجربه مركز هنر زندگي مي توانند شما را از ابتداي بارداري تا زمان زايمان جهت حفظ سلامت خود و جنين تان راهنمايي كنند. دوران بارداري در برقراري ارتباط با جنين و به دنيا آوردن فرزندي سالم اهميت به سزايي دارد. از اين رو متخصصان كودك براي شما پيش از به دنيا آوردن فرزندتان نيز آموزش ها و توصيه هايي دارند. جهت اطلاعات بيشتر مشاوره كودك دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سرماخوردگي در دوران بارداري | اقدامات لازم

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۲:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی