مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تقريبا همه مادران علاقه دارند تا از تغييرات جنين در مراحل مختلف بارداري مطلع شوند. مادران در دوران بارداري تجربه بسيار متفاوت و جالبي را پشت سر مي‌گذارند. نحوه رشد جنين و زمان شكل گيري اندام‌ها براي مادران بسيار اهميت دارد. اگر شما نيز علاقه‌مند هستيد كه در مورد رشد جنين در طي مراحل مختلف بارداري اطلاعاتي به دست بياوريد، در ادامه اين مقاله به توضيحات ببيشتري در اين زمينه اشاره خواهد شد كه مي‌تواند براي شما مفيد باشد.

منبع: تغييرات جنين در مراحل مختلف | مراحل شكل گيري جنين

 

تغييرات جنين  | شكل گيري جنين در هفته اول تا 13

سه ماه اول بارداري را دوران روياني مي‌گويند. بعد از لقاح و شكل گيري نطفه، مرحله روياني آغاز مي‌گردد. رويان از دو لايه سلول تشكيل شده است كه تمام ارگان‌ها و بخش‌هاي بدن از اين دو لايه شروع به رشد مي‌كنند. رشد در اين مرحله به سرعت صورت مي‌گيرد. اندازه فرزند شما خيلي زود به اندازه يك دانه لوبيا مي‌رسد و سپس مدام تغيير مي‌كند. قلب او به سرعت شروع به تپش مي‌كند و اندام‌هاي دروني او درحال شكل گيري است. همچنين شكل گيري اندام زنانه يا مردانه و اندام‌هايي نظير لاله گوش، پلك‌ها، دهان و بيني در اين دوره صورت مي‌گيرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه سه ماه اول بارداري كليك كنيد.

تغييرات جنين | رشد جنين در هفته 14 تا 27

در اين دوره اندازه جنين شما به 9 سانتي متر قد و 40 گرم وزن مي‌رسد. جالب است بدانيد در سه ماه دوم، جنين اثر انگشت منحصر به فرد خود را پيدا مي‌كند. قلب او روزانه چيزي حدود 25 ليتر خون را پمپاژ مي‌كند. هر چقدر كه زمان مي‌گذرد و هفته‌ها سپري مي‌شوند، اسكلت بدن فرزندتان نيز سخت‌تر مي‌شود. در واقع از آن حالت غضروفي به حالت استخواني تبديل مي‌گردد.

در اين دوره جنين قابليت اين را پيدا مي‌كند كه صداهاي اطرافش را بشنود. اگر شما از همين دوران بارداري با فرزند خود صحبت مي‌كنيد از اين زمان به بعد ديگر مي‌توانيد مطمئن باشيد كه او صداي شما را مي‌شنود. علاوه بر اين‌ها اگر هنوز حركات جنين را در شكم خود احساس نكرده‌ايد به زودي بايد منتظر لگد زدن و تكان خوردن او در شكم خود باشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سه ماه دوم بارداري كليك كنيد.

تغييرات جنين | اندازه جنين در هفته 27 تا 40

در آغاز اين دوره وزن جنين تقريبا به يك كيلوگرم مي‌رسد. او قادر است در اين دوره شروع به پلك زدن كند در حالي كه مژه‌هاي او نيز شكل گرفته است. جذب بيشتر چربي در اين دوران منجر به برطرف شدن چروكيدگي‌هاي پوست مي‌شود و آن را نرم و لطيف مي‌كند.

از جمله ديگر تغييرات مهمي كه در بدن فرزندتان روي مي‌دهد، مي‌توان به رشد ناخن‌هاي دست و پا، موي سر و شكل گيري ميليون‌ها سلول عصبي در مغز او اشاره كرد. جنين در اين دوران هفته‌هاي پاياني را سپري مي‌كند و وزن گيري او به ميزان بيشتري رخ مي‌دهد. وزن نوزاد در زمان زايمان به چيزي در حدود سه كيلوگرم خواهد رسيد.

براي آشنايي كامل با دوره سه ماه سوم بارداري كليك كنيد.

سخن آخر

آگاهي از تغييرات جنين در مراحل مختلف بارداري براي اكثر مادران جالب وشگفت انگيز است. براي اينكه كودك بتواند هر يك از مراحلي كه در مطالب فوق گفت را به خوبي پشت سر بگذارد، نياز به اين داريد كه در حاملگي مراقبت‌هاي بيشتري از خود به عمل بياوريد. در واقع علاوه بر اينكه آگاهي از وضعيت جنين بسيار اهميت دارد، آگاهي از وضعيت سلامت خودتان نيز به همان اندازه مهم است. شما با آگاهي از علائم نرمالي كه اكثر مادران در اين دوران تجربه مي‌كنند و ايجاد سبك زندگي سازگار با اين علائم و تغييرات مي‌توانيد مراقبت بهتر و كامل‌تري را از فرزند خود به عمل بياوريد تا فرزندتان بتواند مراحل رشدي خود را به سلامت پشت سر بگذارد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه جنين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تغييرات جنين در مراحل مختلف | مراحل شكل گيري جنين

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۵:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی