مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

يادگيري مهارت هاي لازم براي ازدواج ، پيش زمينه آغاز يك زندگي مشترك است؛ چراكه ممكن است در اين مسير پر پيچ و خم، زوجين با مشكلات زيادي مواجه شوند. يادگيري اين مهارت‌ها كمك مي‌كند تا به يك شناخت صحيح از همسرتان دست يابيد ونسبت به نيازهاي همسر خود آگاه‌تر مي‌شويد. در نتيجه تعاملات بهتري با يكديگر برقرار مي‌كنيد كه تاثير آن در افزايش همدلي، توجه به احساسات يكديگر، توانايي حل مسئله و تصميم گيري به منظور مديريت بحران‌ها نمايان مي‌شود. البته يادگيري مهارت‌ هاي لازم براي ازدواج حتي براي زوج‌هايي كه سال‌هاست در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند نيز مفيد است. براي كسب اطلاعات در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

منبع: مهارت ازدواج

 

ضرورت آگاهي از مهارت هاي لازم براي ازدواج چيست؟

ازدواج آغاز زندگي مشترك زن و مرد است. هر چه افراد با دانش و آگاهي بيشتري زندگي زناشويي خود را آغاز كنند، در مديريت بحران‌ها و چالش‌هاي موجود در اين راه، آماده‌تر مي‌شوند. لازمه اين آگاهي خودشناسي و شناخت بيشتر تفاوت‌هاي زن و مرد است. مهارت‌هاي لازم براي ازدواج از بسياري از سو تفاهم‌هاي آتي كه به دليل عدم شناخت كافي از جنس مخالف است، جلوگيري مي‌كند.

آگاهي از تفاوت هاي جنسيتي تقويت كننده مهارت هاي لازم براي ازدواج

خوشحال بودن با شريك زندگي نيازمند آگاهي از تفاوت‌هاي ميان زنان و مردان است. چراكه عدم آشنايي با اين تفاوت‌ها مانند وارد شدن به دنيايي ناشناخته است. در ادامه چند مورد از اين تفاوت‌ها توضيح داده شده است:

1- تفاوت نگاه به مسائل جنسي: زنان معمولا بعد از تامين شدن نياز احساسي و عاطفي در صدد برقراري رابطه جنسي بر مي‌آيند؛ در صورتي كه مردان از رابطه جنسي به عنوان ابزاري براي رسيدن به بعد احساسي و عاطفي در رابطه عاشقانه خود استفاده مي‌كنند.

2- استقلال طلبي در مردان اولويت است: در مردان نياز به استقلال طلبي معمولا نسبت به زنان بيشتر است. مردان در زندگي دوست دارند بيشتر روي پاي خود بايستند و از هر وابستگي دوري كنند. به طور ذاتي مردان دوست دارند كه كنترل شرايط را در دست داشته باشند و چالش‌ها و مسائل مختلف را مديريت كنند.

3- حمايت شدن در زنان اولويت است: زنان نسبت به مردان از لحاظ عاطفي حساس‌ترند و نياز به حمايت بيشتري نسبت به مردان دارند. به همين علت مسئله حمايت شدن در زنان از اهميت زيادي برخوردار است. زنان از بي توجهي آزرده خاطر مي‌شوند. مناسبت‌هاي مهم مانند تاريخ تولد، ازدواج و... براي زنان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. براي كسب اطلاعات در زمينه خوشحال بودن با شريك زندگي كليك كنيد. 

كاربرد مهارت هاي لازم براي ازدواج در زندگي

يادگيري مهارت هاي لازم براي ازدواج، فرصتي مناسب است كه از بايدها و نبايدهاي رابطه زناشويي آگاه شويد. به عنوان مثال در مورد اينكه چه حرف‌هايي را نبايد به همسر زد يا اينكه كنترل شوهر و عدم توجه به زن چه پيامدهاي منفي در رابطه زناشويي برجاي خواهد گذاشت. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، مقالات چه حرف‌هايي را نبايد به همسر زد و كنترل شوهر را مطالعه نماييد. 

در ادامه به برخي از مهم‌ترين مهارت هاي لازم براي ازدواج اشاره مي‌كنيم:

1- مهارت همدلي

مهارت همدلي كردن بدين معناست كه قادر باشيد پاسخ عاطفي مناسب موقعيت به طرف مقابل بدهيد. يعني بتوانيد از زاويه ديد همسرتان به مسائل نگاه كرده و احساسات او را درك كنيد. براي كسب مهارت همدلي بايد سعي كنيد خوب به يكديگر گوش دهيد تا از نگراني‌ها و دغدغه‌هاي يكديگر با خبر شويد. براي كسب اطلاع بيشتر از نيازهاي همسر كليك كنيد.

2- مهارت هاي لازم براي ازدواج | گوش دادن فعالانه به حرف هاي طرف مقابل

مهارت گوش دادن را در خود تقويت كنيد. براي گوش دادن فعال بايد با تمام وجود به صحبت‌هاي طرف مقابلتان توجه داشته باشيد تا او يقين داشته باشد كه به او گوش مي‌دهيد و برايش ارزش قائل هستيد. همچنين سعي كنيد به همسرتان بازخورد دهيد و تا متوجه شود مطلبي كه درباره‌اش صحبت مي‌كند برايتان مهم است.

3- توجه به احساسات و هيجانات طرف مقابل

ابراز احساسات و نشان دادن محبت به همسر، به منظور تجربه رابطه‌اي سرشار از شادي و نشاط توصيه مي‌شود. اين مسئله به خصوص زماني كه چند سال از زندگي مشترك گذشته و به منظور برگرداندن عشق به رابطه عاطفي لازم است. توجه به اين مسئله به خصوص در مردان بسيار اهميت دارد؛ چرا كه برخي از مردان گمان مي‌كنند كه لازم نيست هيجانات يا عشق خود را ابراز كنند و همين كه براي زندگي مشترك تلاش زيادي مي‌كنند يا در عمل نشان مي‌دهند كافي است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه برگرداندن عشق به رابطه عاطفي كليك كنيد. 

4- مهارت حل تعارض و مديريت روابط

مسلما هر زوجي در زندگي زناشويي با اختلافاتي مواجه مي‌شوند، آنچه اهميت دارد اين است كه بتوانيد تعارض‌هاي پيش آمده را به درستي مديريت نماييد. در مورد كليه مشكلات بوجود آمده بين خودتان صحبت كنيد؛ اما از فرياد زدن و پرخاشگري پرهيز كنيد. اينكه در زمان مناسب به اختلاف خود و طرف مقابل رسيدگي كنيد بسيار مهم است. عذرخواهي كردن مهارت ديگري است كه بايد آن را در خود تقويت نماييد. هيچ شخصي كامل نيست؛ هر فردي در زندگي ايراداتي دارد و شما با پذيرش نقص‌هايتان و تلاش براي رفع آن‌ها مي‌توانيد روابط خود را مديريت كنيد.

5- مهارت هاي لازم براي ازدواج | تعريف و تحسين واقعي

اينكه صادقانه از طرف مقابل تعريف كنيد و ويژگي‌هاي مثبت او را يادآور شويد، مي‌تواند به افزايش حس همدلي كمك كند. اما اين تعاريف بايد واقعي و به دور از بزرگ نمايي بوده و غلو آميز نباشد. از همسرتان به خاطر تمام تلاش‌هايي كه براي زندگي مشترك انجام مي‌دهد، تشكر كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه محبت به همسر كليك كنيد. 

6- مهارت حل مسئله و تصميم گيري درست 

در زندگي مشترك، با مسائلي روبرو مي‌شويد كه نيازمند تصميم گيري‌هاي دو نفره است. توصيه مي‌شود كه در مورد مسائل مختلف از مشورت و همفكري يكديگر استفاده كنيد. توانايي حل مسئله و تصميم گيري درست از جمله مهم‌ترين مهارت‌هاي زندگي است؛ چرا كه همه روزه مسائل زندگي اين توانايي را به چالش مي‌كشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مهارت هاي زندگي كليك كنيد.

7- مقدم دانستن همسر

بعد از ازدواج بايد به اين موضوع توجه كنيد كه نفر اول زندگي شما همسرتان است. با رعايت نكات مهم همسرداري مي‌توانيد زندگي با ثبات و آرامبخشي را براي همسر و فرزندانتان فراهم كنيد. البته اين بدان معنا نيست كه به عزيزان و فرزندانتان توجهي نداشته باشيد ولي حفظ يك رابطه خوب با همسرتان پيش نياز رشد و شكوفايي فرزندان و همچنين آسودگي خانواده‌تان است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه نكات مهم همسرداري كليك كنيد.

8- رفتار خلاقانه در ازدواج

سعي كنيد براي پيشگيري از يكنواختي درزندگي‌تان، خلاقيت به خرج دهيد. براي تجربيات مشترك جديد و جذاب برنامه ريزي كنيد. براي سرگرمي و تفريحات خودتان زمان بگذاريد مثلا با هم به پياده روي و يا دوچرخه سواري برويد و... چرا كه به تداوم يافتن رابطه شما كمك زيادي مي‌كند. 

ضرورت آموزش مهارت هاي لازم براي ازدواج

مقوله ازدواج نيازمند سپري كردن يك سلسله آموزش‌ها و يادگيري مهارت‌هايي است كه در انتخاب درست و داشتن زندگي مشترك عالي به شما كمك مي‌كند. استفاده از تجارب والدين و اطرافيان در مورد زندگي مشترك سودمند است؛ با اين حال به دليل اينكه افراد از ديد خود به مسائل نگاه مي‌كنند، استفاده از مشاوره قبل ازدواج در يادگيري مهارت هاي لازم براي ازدواج كه جنبه علمي و تجربي دارند به شما كمك مي‌كند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل ازدواج كليك كنيد. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

ازدواج يك امر بسيار پيچيده است و مسائل بسيار زيادي بر آن تاثير مي‌گذارند. همانطور كه گفته شد مشاوره قبل ازدواج به افراد كمك مي‌كند تا مهارت هاي لازم براي ازدواج را در خود تقويت كنند و به اين صورت ازدواج موفقي داشته باشند. امروزه افراد به دلايل مختلفي همچون محدوديت‌هاي زماني امكان مراجعه به روانشناس و شركت در جلسات مشاوره حضوري را ندارند و در نتيجه ممكن است از انجام آن پشيمان شوند. در اين شرايط مشاوره تلفني بهترين گزينه براي شماست. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا هر كجا كه هستيد به صورت تلفني راهنمايي‌تان كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و يادگيري مهارت هاي لازم قبل ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مهارت ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهارت ازدواج،
موضوع:
[ ۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۵:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی