مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

عوارض خوردن الكل طبي چيست؟ امروزه با گسترش بيماري‌هاي واگيردار استفاده از الكل طبي توسط مردم بيشتر شده است. با اين حال اين الكل تنها بايد براي ضد عفوني كردن مورد استفاده قرار بگيرد و هرگونه استفاده خوراكي آن مي‌تواند عوارض جبران ناپذيري را به همراه بياورد. از جمله مهم ترين آسيب‌هاي مرتبط با خوردن الكل‌هاي طبي مي‌توان به آسيب‌هاي شبكيه، كوري و مرگ اشاره كرد. با آگاهي از آين آسيب‌ها مي‌توانيد تصميم بهتري در مورد مصرف يا عدم مصرف آن بگيريد. ما در ادامه به توضيحات بيشتري در اين باره پرداخته‌ايم پس براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد. براي كسب اطلاع در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.  

منبع: عوارض خوردن الكل طبي

 

الكل طبي چيست؟

بسياري از مردم در مورد تفاوت الكل‌هاي مختلف اطلاعاتي ندارند و انواع مختلف آن را به جاي يكديگر به كار مي‌برند. اين در حالي است كه انواع مختلفي از الكل وجود داشته و هر كدام از آن‌ها ساختار شيميايي متفاوتي با يكديگر دارند. به طور كلي الكل‌ها شامل اتانول، متانول و اتيلن گيلول مي‌باشند.

الكل‌هاي طبي معمولا شامل حداقل 60 درصد اتانول به اضافه مواد شيميايي ديگري هستند كه آن‌ها را غير خوراكي كرده و باعث مي‌شود افراد در پي خوردن آن‌ها دچار عوارض بسيار گران باري شوند كه در ادامه مقاله به عوارض خوردن الكل طبي اشاره خواهيم كرد.

ساير الكل‌ها يعني متانول و اتيلن گليكول كه اغلب تحت عنوان الكل صنعتي شناخته مي‌شوند، موادي بسيار سمي هستند و مصرف خوراكي آن‌ها نيز مي‌تواند به مسموميت‌هاي بسيار شديد منجر شود. افراد حتي در اثر استنشاق اتيلن گليكول نيز ممكن است با علائم مسموميت حاد مواجه شده و سلامتشان به خطر بيافتد.

براي آشنايي با اعتياد به الكل و راه هاي ترك آن كليك كنيد.

 

عوارض خوردن الكل طبي

اتانول يا همان الكل سفيد، ماده‌ايست كه امكان دارد توسط برخي افراد مورد سوءمصرف قرار گرفته و به صورت خوراكي مصرف شود. از همين رو توليدكنندگان الكل‌هاي طبي براي جلوگيري از اين امر نوعي ماده شيميايي ديگر تحت عنوان دتانيوم بنزوات را به آن اضافه مي‌كنند تا به اين ترتيب اتانول را به ماده‌اي غير خوراكي و در عين حال ضد عفوني كننده تبديل كنند.

برخي ديگر نيز ممكن است مقاديري الكل صنعتي كه خوردن آن بسيار خطرناك است را به الكل‌هاي طبي اضافه كنند. اين مسئله باعث مي‌شود افرادي كه بدون آگاهي اين ماده را به صورت خوراكي مصرف مي‌كنند، دچار عوارض بسيار جدي شوند كه از جمله عوارض خوردن الكل طبي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: 

1. اختلالات بينايي

يكي از عوارض رايجي كه در پي مصرف الكل‌هاي طبي ديده مي‌شود، بروز مشكلات بينايي از جمله آسيب ديدن شديد شبكيه و كوري است. اين مشكل اغلب در پي وجود مقاديري متانول در محلول طبي به وجود مي‌آيد كه متاسفانه برگشت ناپذير بوده و مي‌تواند تا آخر عمر فرد را درگير نمايد.

2. عوارض خوردن الكل طبي | ناراحتي‌هاي گوارشي

مسموميت با الكل‌هاي طبي اغلب با بروز ناراحتي‌هاي گوارشي آغاز مي‌شود. اكثر افراد اندكي پس از خوردن اين ماده دچار حالت تهوع، اسهال و استفراغ مي‌شوند. با شدت يافتن اين مشكلات و از دست رفتن مقادير زيادي از آب بدن، بيمار به فوريت‌هاي پزشكي نياز پيدا مي‌كند.

3. تنگي نفس

مصرف الكل طبي مي‌تواند باعث تضعيف مراكز تنفسي در مغز شده و در نتيجه نفس كشيدن را با مشكل مواجه سازد. در نهايت اين مسئله با كاهش سطح اكسيژن خون و مغز مي‌تواند به اختلال در هوشياري بيانجامد و باعث فرو رفتن فرد به كما شود.

4. عوارض خوردن الكل طبي | اغما و مرگ

همان طور كه گفته شد مصرف الكل طبي مي‌تواند سطح هوشياري مغز را تحت تاثير قرار داده و در نتيجه به اغما و در موارد حاد به مرگ بيانجامد. به همين خاطر بسيار اهميت دارد كه از هرگونه مصرف خوراكي الكل‌هاي طبي بپرهيزيد.

 

سوالات متداول

- اتانول با متانول چه تفاوتي دارد؟

اتانول يا الكل سفيد ماده‌اي است كه در اكثر نوشيدني‌هاي الكلي وجود دارد و براي ساخت محلول‌هاي ضدعفوني كننده نيز از آن استفاده مي‌شود اما متانول يا الكل چوب نوعي الكل صنعتي است كه به شدت سمي بوده و استفاده خوراكي آن به شدت خطرناك است. متاسفانه بسياري از فروشندگان غير قانوني الكل مقاديري متانول را با اتانول تركيب مي‌كنند كه اين مسئله مي‌تواند باعث عوارض مرگ بار مصرف الكل شود. براي كسب اطلاع در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه الكل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: عوارض خوردن الكل طبي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عوارض خوردن الكل طبي،
موضوع:
[ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۳:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی