مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اختلاف قد در ازدواج چقدر اهميت دارد؟ آيا لازم است كه زن و شوهر حتما با يكديگر تناسب قد داشته باشند؟ روشن است كه يكي از معيارها براي انتخاب همسر ويژگي‌هاي ظاهري اوست كه قد را نيز شامل مي‌شود. تقريباً تمام افراد در جامعه ايران معتقدند كه مرد بايد از همسرش بلندتر باشد. بسياري از خانم‌ها نيز دوست دارند تا با مردي بسيار قدبلندتر از خود ازدواج كنند. در ازدواج موفق تناسب در تمام جنبه‌هاي اخلاقي، رفتاري و ظاهري وجود دارد. در اين مقاله قصد داريم تا به موضوع تناسب ظاهري زوجين بپردازيم. همچنين شما مي‌توانيد در مورد اهميت ويژگي‌هاي ظاهري از مشاوره ازدواج كمك بگيريد.

منبع: اختلاف قد در ازدواج

 

اهميت قد بين زن و شوهر

ويژگي هاي ظاهري در ازدواج يكي از ملاك‌هاي ازدواج براي بسياري از دختران و پسران است. اختلاف قد به ويژه زماني كه خود فرد از معيارهاي جامعه بالاتر باشد، انتخاب را سخت تر مي كند. در موارد بسياري زوج‌ها با وجود تفاهمات اخلاقي و تناسبات شخصيتي تنها به دليل عدم تناسب در قد از ازدواج با يكديگر صرف‌نظر كرده‌اند. اما مشاهدات بسياري نيز نشان مي‌دهند كه اگر دختري با مرد كوتاه‌تر از خود ادواج كند زندگي موفق‌تري خواهد داشت و احتمال جدايي بسيار كاهش مي‌يابد. البته ممكن است اين امر در تمام موارد درست نباشد. 

مرداني كه قد كوتاه‌تري نسبت به همسر خود دارند، ممكن است اعتماد‌به‌نفس كافي نداشته باشند و زندگي‌شان تحت تاثير قرار بگيرد. از طرفي بسياري از مردان كوتاه‌قد تلاش مي‌كنند تا كوتاهي قد خود را با تلاش براي كسب درآمد بالا و يا توجه بيشتر به همسر جبران كنند و احساس رضايت بيشتري داشته باشند. برخي ديگر از مطالعات نشان مي‌دهد اختلاف قد در ازدواج چندان اهميت ندارد و مردان كوتاه‌قد به زندگي مشترك پايدار‌ترند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ويژگي هاي ظاهري در ازدواج كليك كنيد. 

اختلاف قد در ازدواج: مردان با زنان كوتاه‌تر از خود ازدواج مي‌كنند

تعداد بسيار زيادي از مردان ترجيح مي‌دهند به خواستگاري دختر كوتاه‌تر از خود بروند و معمولا دوست ندارند با زني بلند‌تر از خود ازدواج كنند شايد به اين دليل است كه فكر مي‌كنند ممكن است دچار كم‌خودبيني شوند علاوه‌بر اين متنفرند از اين‌كه هنگام نگاه كردن به همسرشان سرشان را بالا بگيرند! البته دختران قدبلند نبايد نا اميد و نگران باشيد چرا كه مقوله‌ي عشق و ازدواج چيزي فراتر از خصوصيات ظاهريست.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد دليل ترجيح پسران در ازدواج با دختران كوتاه قد به هزاران سال پيش برمي‌گردد. درگذشته مسأله مهم در ازدواج براي افراد قدرت باوري بود و معتقد بودند زنان قدبلند چون ديرتر به بلوغ مي‌رسند قدرت باروري كم‌تري نيز دارند و به همين دليل اين عقيده در ميان مردان آن زمان به‌وجود آمده و شايد به‌طور ناخودآگاه در طي نسل‌ها و در هنگام تولد برروي آن‌ها تاثير گذاشته است. بر اساس مطالعات ژنتيكي، قد مادر و پسر و قد دختر و پدر به هم مرتبط هستند. بنابراين مادران قدبلند به احتمال بيشتري صاحب پسر با قد متوسط يا كوتاه مي‌شوند.

اختلاف قد در ازدواج : افراد قدبلند با چه كساني ازدواج مي‌كنند؟

بر اساس آنچه گفتيم مردان قدكوتاه تمام تلاش خود را مي‌كنند تا به نحوي كوچكي اندام خود را جبران كنند. به همين دليل ممكن است تمايل داشته باشند با زناني ازدواج كنند كه درآمد كمتري دارند يا سطح تحصيلات‌شان پايين‌تر از خودشان است. برخلاف آن‌ها مردان قدبلند مي‌خواهند تا از جذابيت ظاهري خود استفاده كنند و به همين دليل تمايل بيشتري به ازدواج با زناني نشان مي‌دهند كه درآمد يا سطح اجتماعي بالاتري نسبت به خودشان دارند.

آمارها نشان مي‌دهند كه مردان قدكوتاه با احتمال ۲۶۹درصد بيشتر از مردان با قد متوسط ممكن است با يك زن هم‌قد خود ازدواج كنند. همچنين احتمال ازدواج آن‌ها با يك زن بلندتر از خودشان ۱۴۵۰درصد بيشتر از يك مرد قدبلند است. جالب اينجاست كه مردان قدبلند تمايل كم‌تري دارند تا با دختران هم‌قد خود ازدواج كنند.

زنان چه قدي را مي‌پسندند؟

مي‌دانيم كه از معيارهاي ظاهري دختران براي انتخاب همسر آينده، قد بلند است. شايد اين فكر در ذهن‌تان به‌وجود بيايد كه قد مطلوبي كه دختران از همسر خود انتظار دارند چقدر است. بيشتر دختران دوست دارند همسرشان بين ۱۲ تا ۱۴ سانتي‌متر بلند‌تر از آن‌ها باشد. نزديك به هفتاد درصد خانم‌ها طي پژوهش‌ها اعلام كرده‌اند كه دوست دارند همسرشان از قد بلندتري نسبت به خودشان داشته باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد.

از اين تعداد تقريبا ۲۰ درصد آن‌ها اختلاف قدي ۱۵ سانتي‌متر را ايده‌آل مي‌دانستند و تنها ۱۰ درصد علاقه داشتند تا با همسر خود هم‌قد باشند. البته ۷ درصد از خانم‌ها هم علاقه داشتند تا با فردي ازدواج كنند كه ۲۰ سانتي‌متر از آن‌ها بلندتر باشد. البته معيار قد را مي‌توان ملاكي جزءي در ازدواج و زندگي مشترك در نظر گرفت. تقريبا تمام زن و شوهرهايي كه عاشق يكديگرند و زندگي مطلوبي دارند با قد همسر خود كنار مي‌آيند. طبق پژوهش‌هاي قبلي ۸۳ درصد از زنان و ۸۹ درصد مردان از قد همسر خود راضي هستند و تنها ۱۴ درصد از قد همسرشان ابراز ناراحتي كرده‌اند.

اختلاف قد در ازدواج | مردان چه قدي را مي‌پسندند؟

تحقيقات نشان داده كه مردان دوست دارند همسرشان قد كوتاه تري نسبت به خودشان داشته باشد. ميانگين قد ايده ‌آل در نظر مردان 163 تا 172 است. البته مردان دوست ندارند كه همسرشان اختلاف قد بسيار زيادي با آنان داشته باشد. 15 تا 20 سالنتي متر تفاوت قد براي مردان مطلوب است. 

نكات مهم در مورد قد در ازدواج

  • افراد قد بلند معمولا اعتماد به نفس بالايي دارند و به همين دليل در موقعيت‌هاي اجتماعي و شغلي نيز تصوير بهتري از خود نشان مي‌دهند. 
  • افراد قد كوتاه به دليل احساس امنيت كمتر، بيشتر از قد بلندها به بيماري‌هاي رواني دچار مي‌شوند. آنان به دليل كمبود اعتماد به نفس، استرس و اضطراب زيادي را تجربه مي‌كنند و به همين دليل در برابر بيماري‌هاي مختلف آسيب پذير مي‌شوند.
  • برخي تحقيقات نشان داده كه قد بر صداي افراد تاثير مي‌گذارد. افراد قد بلند، ريه‌هاي قوي‌تري دارند و صدايشان نيز تحت تاثير قرار مي‌گيرد. خانم‌ها به اين تن صدا علاقه بيشتري نشان مي‌دهند؛ پس اين عامل را نيز مي‌توان از دلايل علاقه زنان به مردان قد بلند دانست. 
  • طبق بررسي‌ها افراد قد كوتاه خوش اخلاق تر از ساير افراد هستند و صبر و ملايمت بيشتري از خود نشان مي‌دهند. 

سخن آخر

موارد بسيار زيادي وجود دارد كه بر ازدواج تاثير مي‌گذارند. ويژگي‌هاي ظاهري مساله بسيار مهمي در ازدواج تلقي مي‌شوند و بايد به خوبي مورد بررسي قرار گيرند. مسلم است كه اختلاف قد ملاك قطعي براي خوشبختي نيست اما ممكن است براي برخي از افراد موجبات نارضايتي را فراهم كند. پس ضروري است كه قبل ازدواج با يك روانشناس صحبت كرده و اين مساله را بررسي كنيد تا پس از ازدواج دچار مشكل و نارضايتي نشويد. رواشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف قد در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اختلاف قد در ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلاف قد در ازدواج،
موضوع:
[ ۱ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۵۱:۲۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی