مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا مي‌دانيد 7 خصلتي كه افراد دوست دارند در خودشان تغيير دهند كدام‌اند؟ تقريبا همه‌ آدم‌ها اخلاقيات و ويژگي‌هايي در خودشان دارند كه آن‌ها را دوست ندارند و تمايل به تغيير اين عادات دارند. ويژگي‌هاي رفتاري را مي‌توان با تمرين و مداومت تغيير داد و شخصيت متفاوتي براي خود ساخت. از سوي ديگر بايد بدانيم كه هميشه تغيير كردن ساده نيست و بعضي از عادت‌هاي منفي آن چنان در زندگي فرد جا افتاده‌اند كه تبديل به قسمتي از شخصيت او شده‌اند. در اين مطلب به بررسي عادت‌ها و رفتارهايي مي‌پردازيم كه نياز به تغيير دارند و راهكارهايي براي مقابله با آن‌ها ارائه خواهيم كرد. پس تا انتها همراه ما باشيد.

منبع: 7 خصلتي كه افراد دوست دارند در خودشان تغيير دهند

 

7 خصلتي كه افراد دوست دارند در خودشان تغيير دهند

1. ترك تنبلي

شايد بتوان گفت كه اين روزها مشكل فراگير جوانان مسئله تنبلي است. بسياري از جوانان مي‌گويند روياهاي بزرگي دارند و حتي استعداد رسيدن به آرزوهاي خود را دارند اما تنبلي تنها عاملي است كه نمي‌گذارد به سمت جلو قدم بردارند. به طور كلي تنبلي به معني به تعويق انداختن كارها براي ديرتر انجام دادن آن‌ها، تمايل به بيكاري و تلاش براي هيچ كاري نكردن است!

براي مقابله با تنبلي بايد براي هر كاري، تمام تمركز خود را صرف كنيد و از انجام دادن همزمان چند كار باهم خودداري كنيد. همچنين بايد بدانيد كه مسئله خستگي در بروز تنبلي نقش پررنگي دارد. سعي كنيد خواب كافي داشته باشيد و حتما قسمتي از روز را براي ورزش كردن خود اختصاص دهيد. حتي انجام چند حركت ساده هم مي‌تواند در از بين بردن تنبلي موثر باشد.

آخرين نكته براي از بين بردن تنبلي اين است كه سعي كنيد به جاي فكر كردن به ميزان سختي كار يا ترس از موفق نشدن، به اتفاقات مثبت فكر كنيد و اجازه ندهيد كه افكار شما مانع از حركت رو به جلوي شما بشوند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه تغيير رفتار كليك كنيد.

2. كنار گذاشتن بد خلقي

ممكن است از آن دسته از آدم‌هايي باشيد كه خيلي زود خشمگين مي‌شويد و كنترلتان را از دست مي‌دهيد. نداشتن كنترل روي اعصاب يكي از مشكلاتي است كه باعث مي‌شود ميزان نارضايتي از خود بالا برود. در زمان عصبانيت ممكن است حرف‌هايي بزنيد كه خيلي زود از گفتن آن‌ها پشيمان شويد.

بهترين راه كار اين است كه جاي تمركز كردن روي مساله‌اي كه باعث ناراحتي شما مي‌شود روي راه حل آن تمركز كنيد. براي مثال اگر كودك شما گلدان را شكسته و خاك آن را به زمين ريخته جاي عصباني شدن از كار او و سرزنش كردنش، خاك را از زمين جمع كنيد و به فكر گلدان تازه‌اي باشيد يا اگر نمي‌توانيد آن لحظه عصبانيت خودتان را كنترل كنيد به اتاقي ديگر برويد و براي چند دقيقه آرام باشيد سپس به سراغ گلدان برويد.

3. مقابله با ترسو بودن

به وجود آمدن ترس عامل ذاتي ندارد و عوامل متفاوت محيطي، اجتماعي و... باعث بروز آن مي‌شوند. زماني كه مي‌خواهيد منشا يك ترس را پيدا كنيد از خودتان سوال بپرسيد اولين بار چه زماني چنين احساسي در شما به وجود آمد.

همچنين بايد اين مساله را بدانيد كه شما مطابق با چيزي كه احساس مي‌كنيد، رفتار خواهيد كرد. اگر احساس ترس داشته باشيد همانند يك ترسو رفتار مي‌كنيد و اين به دليل محيط بيروني شما نيست بلكه به خاطر طرز تفكر شما است.

براي مقابله با ترستان بايد راجع به آن صحبت كنيد. بهترين راهكار مراجعه به يك مشاور يا روان شناس معتبر است اما مي‌توانيد خودتان با خودتان راجع به ترستان صحبت كنيد و از خودتان راجع به مساله‌اي كه شما را مي‌ترساند، ميزان واقعي بودن و عوامل متفاوت دخيل در آن سوال بپرسيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

4. داشتن تصوير بدني خوب از خود

يكي از 7 خصلتي كه افراد دوست دارند در خودشان تغيير دهند ديد منفي نسبت به اندام و تصوير بدني‌شان است. بسياري از افراد با وجود داشتن اندامي ايده آل باز هم از خودشان احساس رضايت ندارند يا دست كم احساس مي‌كنند قسمت خاصي از بدنشان خوش فرم نيست. اين طرز تفكر خيلي اوقات در افرادي كه اندام خوب و متناسبي هم دارند به وجود مي‌آيد. واقعيت اين است كه بسياري از اين تفكرات تلقيني هستند.

بايد با خودتان صادق باشيد. اين احساس نارضايتي از اندامتان، حاصل طرز تفكر و نگاه ديگران است يا خودتان از آن رضايت نداريد؟ آيا سلامتي شما در خطر است؟ اندام خودتان را با مدل‌هايي كه در شبكه‌هاي مجازي مي‌بينيد مقايسه نكنيد. بهتر است كه اين افكار منفي را كنار بگذاريد و به فكر سلامتي خود باشيد.

5. منفي بافي نكنيد

يكي از خصلت‌هاي آزاردهنده، منفي بافي كردن است. اين رفتار باعث مي‌شود نه تنها خودتان به مرور دچار افكار منفي شويد بلكه به اطرافيانتان هم احساس نااميدي را القا مي‌كنيد و افراد به مرور زمان سعي مي‌كنند از در ميان گذاشتن حوادث با شما خودداري كنند. براي ترك اين عادت بايد با يك مشاور مشورت كنيد و طرز تفكر جديدي را در خود به وجود آوريد. همچنين از به زبان آوردن افكار منفي‌تان دست بكشيد و سعي كنيد نگرش جديدي براي خودتان اتخاذ كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره حضوري كليك كنيد.

6. رقابت جويي بيش از اندازه

تمايل به كمال‌گرايي افراطي و داشتن رقابت طلبي بيش از حد، يكي از خصوصياتي است كه خيلي از آدم‌ها مايل به ترك كردن آن هستند. اين اخلاق نه تنها لذت بردن شخص از زندگي را كم مي‌كند و هميشه اضطراب كامل نبودن را در شخص به وجود مي‌آورد بلكه باعث مي‌شود به مرور زمان اطرافيان فرد از او فاصله بگيرند و با او احساس صميميت نداشته باشند.

7. ساده لوح بودن

ساده لوح بودن مي‌تواند خساراتي زيادي بيافريند. خوش باوري و صداقت گرچه براي زندگي لازم است و آن را زيباتر مي‌كند اما اگر از حد مجازش بگذرد تبديل به يك ضعف مي‌شود. ساده لوح بودن باعث مي‌شود افراد نقش قرباني را بارها و بارها بازي كنند و اين احساس بدي به آن‌ها مي‌دهد.

براي غلبه بر اين مساله در درجه اول سعي كنيد كتاب‌هاي متفاوتي راجع به افراد مختلف بخوانيد. در قدم بعدي سعي كنيد بيشتر از قبل به حس خود اعتماد كنيد و اگر از كسي احساس مثبتي دريافت نمي‌كنيد، از او فاصله بگيريد. به كار بردن واژه (نه) را بارها با خود تمرين كنيد تا به وقت نياز بدون شرمندگي از آن استفاده كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عادات و خصلت هاي خودتان يا اطرافيان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: 7 خصلتي كه افراد دوست دارند در خودشان تغيير دهند

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۱:۴۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی