مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوجنسه به چه معناست؟

دوجنسه‌ ها در طيف وسيعي قرار دارند و شدت آن‌ها متفاوت است. نمي‌توان گفت كساني كه دوجنسه هستند از نظر رواني بيمار هستند اما به دليل شرايطي كه دارند آسيب‌پذيرتر از ديگران مي‌باشند و نياز به حمايت بيشتري دارند.
زماني كه شخصي با ويژگي هاي جنسيتي مشخص به دنيا مي‌آيد و از نظر جسماني و رواني چالشي با جنسيت خود ندارد، به راحتي مي‌تواند مراحل زندگي خود را طي كند اما اشخاصي كه در زمان تولد از نظر جسماني در آلت تناسلي مشكلي دارند و از نظر هويتي در تناقض با جنسيت خود هستند، مراحل سختي در زندگي خود مي‌گذرانند و با چالش‌هاي زيادي در سطح اجتماع مواجه هستند.

 

ويژگي دوجنسه ها

دوجنسه ها از نظر جسماني و رواني ويژگي‌ها و تفاوت‌هايي دارند كه آن‌ها را متفاوت از ساير افراد كرده‌ است. براي مثال ممكن است هم زمان آلت‌تناسلي زن و مرد را داشته باشند و يا آلت تناسلي يك جنس را به صورت ناقص و آلت تناسلي جنس ديگر را به صورت زائده‌اي دارند كه با معاينه و تشخيص پزشك جراحي مي‌شوند.
جراحي آلت تناسلي افراد دوجنسه به اين صورت مي‌باشد كه يكي از آلت‌هاي تناسلي كه كوچك تر، غيرمتعارف و ضعيف هستند تشخيص داده و توسط جراح برداشته مي‌شود و آلت تناسلي ديگر تقويت مي‌شود و باقي مي‌ماند‌.
براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عمل تغيير جنسيت كليك كنيد.

 

علت بيناجنسي چيست؟

دلايل زيادي براي دوجنسيتي بودن افراد وجود دارد كه مهم‌ترين مسئله ژنتيك و وراثت مي‌باشد و باعث تغيير در هورمون‌ها و ويژگي‌هاي جسماني فرد مي‌شود. همچنين ايجاد اختلال در واحد ساختمان‌ها و عملكردهاي مغزي مخصوصا در ناحيه‌ هيپوتالاموس تاثير زيادي در بروز دوجنسيتي شدن دارد.
همچنين عوامل محيطي، رواني و رفتاري در تقويت رفتارهايي كه در تناقض با جنسيت فرد مي‌باشند، موثر است. براي بررسي اين مسئله و توانايي فرد براي واكنش‌هاي بهتر مي‌توانيد با روان‌شناس متخصص در اين زمينه صحبت كرده و از راهكارهايي كه مي‌دهند بهترين استفاده را ببريد.
بيماري هاي ايجاد كننده بيناجنسي
_كروموزوم هاي XY و XX به طور تركيب شده در فرد وجود دارد
_سندروم كلاين فلتر كه در آن كروموزوم هاي فرد از حد معمول بيش تر است و در نتيجه تغييراتي در اندام تناسلي به وجود مي آيد. مثلا بيضه ها از حد معمول كوچك تر مي شوند يا توانايي باروري دچار مشكل مي گردد.
_موزاييسم كه طي آن سلول هاي جنسي با افراد سالم تفاوت دارند..

 

ملاك‌هاي تشخيصي براي دوجنسه ها چيست؟

دوجنسه ها از نظر جسماني و رواني تفاوت‌هايي با ساير افراد دارند كه از طريق بررسي ويژگي‌هاي آن‌ها مي‌توان به بيناجنس بودن آن‌ها پي‌برد. افراد دوجنسه از نظر جسماني، آلت تناسلي دو جنس را دارند و برخي از هورمون‌هاي آن‌ها متفاوت با سايرين است.
از نظر رواني نيز خود را متعلق به جنسي كه هستند نمي‌دانند و سعي مي‌كنند رفتار و پوشش شبيه به جنس مخالف داشته باشند. هم چنين تلاش برعضو شدن در گروه‌هاي جنس مخالف مي‌كنند. از طريق اين ويژگي‌هاي جسماني و رفتاري مي‌توان افراد دوجنسه را تشخيص داد.

دوجنسه‌ ها منحرف جنسي نيستند

متاسفانه هنوز در بسياري از جوامع دوجنسه ها تابو مي‌باشند و عموم مردم حتي كساني كه تحصيل كرده يا از نظر اجتماعي در موقعيت خوبي قرار دارند گمان مي‌كنند افراد دوجنسه انحراف جنسي دارند و هنجار شكني مي‌كنند. در صورتي كه اين گونه نيست و اين افراد از نظر جسماني و رواني تفاوت‌هايي دارند كه بايد درك شوند و در جامعه مانند مردم عادي از حقوق شهروندي برخوردار باشند.
ممكن است در ابتدا پذيرش اين مسئله مخصوصا در خانواده‌ها مشكل باشد اما بهتر است بدانيد دوجنسه ها تا زماني كه در كالبد جسمي باشند كه با آن تعارض دارند، احساس مي‌كنند در بدن خود به اسارت گرفته شده‌اند و اين احساس هميشه با آن‌ها همراه است كه باعث مي‌شود از نظر رواني چالش‌هايي داشته باشند و حتي ممكن است به سمت بزهكاري، اعتياد و خودكشي بروند. به طور كلي آن‌ها نمي‌توانند از زندگي خود لذت كافي داشته باشند. براي آگاهي بيشتر در زمينه گرايشات جنسي كليك كنيد.

 

تشخيص دوجنسه بودن در كودكي

با توجه به اين كه افراد دو جنسه در آلت تناسلي خود تفاوت هايي با افراد ديگر دارند، در برخي مواقع ممكن است در دوره جنيني و بلافاصله بعد از تولد تشخيص داده شوند. در اين صورت ممكن است جنين كليتوريس بزرگ و آلت تناسلي ناقص و ضعيفي داشته باشد يا هم رحم و هم بيضه ها را همزمان داشته باشد. اما در اكثر موارد دو جنسه بودن از دوره جنيني يا كودكي مشخص نمي شود و در مراحل بعدي زندگي آن را تشخيص مي دهند.

مشكلاتي كه دوجنسه‌ ها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند

اافراد دوجنسه با مسائل و چالش‌هاي فراواني مواجه هستند، آن‌ها علاوه بر مسائل خانوادگي در جامعه نيز با چالش‌هاي متعددي مواجه هستند. به همين دليل بيشتر سعي مي‌كنند به سمت انزوا بروند. اين افراد معمولا از طرف جامعه و خانواده طرد مي‌شوند و برچسب منحرف جنسي مي‌خورند.
دوجنسه ها حتي بعد از جراحي نيز با مشكلات جديدي مواجه مي‌شوند زيرا در تمام وظايف و نقش‌هايي كه در اجتماع و خانواده داشته‌اند؛ مانند دانشجو بودن، كارمند بودن يا نقش‌هاي همسري، فرزندي، پدر يا مادري را بايد كنار بگذارند و در قالب جنسيتي جديد آن‌ها را تجربه كنند.
بنابراين افرادي كه دوجنسه هستند بايد درك و حمايت شوند تا بهتر بتواند از عهده‌ مشكلات خود بربيايند. همچنين توصيه مي‌شود افرادي كه دوجنسه هستند با روان‌شناس در ارتباط باشند تا بتوانند از نظر رواني بهتر با اين موضوع كنار بيايند.

 

مشكلات جسمي دوجنسه ها و درمان آن

در برخي مواقع ضعف يكي از اندام هاي تناسلي و يا تغييرات آن ها باعث به وجود آمدن مشكلاتي براي فرد مي شود. مثلا ممكن است يك فرد رحم و واژن داشته باشد اما دهانه واژن كاملا بسته باشد. در اين صورت پريود با مشكل مواجه مي شود و به اين دليل كه راهي براي خروج خون نيست، فرد علاوه بر درد زياد با مشكلات جسماني زيادي نيز مواجه خواهد شد. در اين صورت از جراحي استفاده مي شود تا دهانه واژن را باز كنند و يا حتي جنسيت را به طور كامل تغيير دهند.

دوجنسه ها | تفاوت ترنس سكشوال و دوجنسه‌ ها در چيست؟

افراد ترنس با افراد دوجنسه‌ متفاوت هستند زيرا  دوجنسه ها  از نظر جسماني در دستگاه تناسلي اختلالاتي دارند اما افرادي كه ترنس هستند از نظر جسماني مشكلي ندارند و از يك جنس هستند اما از نظر رواني خود را متعلق به جنسي كه هستند نمي‌دانند و تمايل به جنس مخالف دارند.
به‌ صورت كلي افرادي كه ترنس هستند از نظر رواني از جنسيت خود راضي نيستند و سعي مي‌كنند رفتارها و پوشش‌هاي جنس مخالف را داشته باشند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترنسكشوال كليك كنيد.

دوجنسه بودن از چه سني مشخص مي شود؟

همان طور كه گفته شد در برخي مواقع ممكن است تغييرات جنسي واضح باشد و پزشك پس از تولد متوجه اين موضوع بشود. در اين صورت اگر امكان جراحي وجود داشته باشد با استفاده از جراحي و يا روش هاي دارويي و هورموني براي تقويت جنسيت قوي تر استفاده مي شود. اما در برخي مواقع اين تغييرات چشم گير نيستند و در دوره بلوغ در اثر افزايش تغييرات هورموني به چشم مي آيند. هم چنين در صورتي كه تغييرات ثانويه به وجود نيايد، پزشك به دو جنسه بودن مشكوك مي شود كه در اين شرايط نيز با استفاده از جراحي يا درمان هاي ديگر مساله حل مي گردد.

سخن آخر

دو جنسه بودن مساله اي است كه مي تواند مشكلات اجتماعي متعددي را براي فرد به همراه بياورد چرا كه هنوز باور افراد جامعه در مورد اين مساله اصلاح نشده است و اكثر افراد نگرش منفي نسبت به اين مساله دارند. همين نگاه منفي مي تواند مشكلات روحي و رواني زيادي را براي خود فرد و حتي خانواده او به دنبال داشته باشد. به همين دليل توصيه مي شود كه از يك فرد متخصص كمك بگيريد تا شما را در اين زمينه ياري كند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني از خدمات اين مركز بهره مند شويد و با متخصصان و روانشناسان مجرب صحبت نماييد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول درباره دوجنسه ها

چنانچه دوجنسه ها مرتكب جرمي مي‌شوند، مي‌توان با استناد به وضعيت خاص آنها قائل به تخفيف مجازاتشان شد؟

بستگي به نوع جرمي دارد كه انجام مي‌دهند. بعضي از جرايم جنسيت در وقوع آن نقشي ندارد به همين دليل تخفيفي به مجرم داده نمي‌شود و مانند مردم عادي مجازات خود را دريافت مي‌كند. اما برخي از جرايم جنسيت در وقوع آن تاثير دارد و مي‌توان در برخي مواقع براي آن‌ها تخفيف قائل شد و مجازات اين افراد را كاهش داد.

آيا پزشك در دوجنسي‌هاي كاذب مونث، مجاز است، در صورت تمايل فرد و عليرغم ماهيت زنانه، اقدامي كند كه ظاهر مردانه‌ وي حفظ شود؟

معمولا پزشكان با توجه به وضعيت جسماني و معاينه‌ آلت تناسلي فرد، هر عضوي كه ضعيف‌تر است را جراحي مي‌كنند و از بين مي‌برند و عضوي كه باقي‌ مي‌ماند را تقويت و جنسيت فرد را مشخص مي‌كنند.

منبع: دوجنسه ها

براي دريافت مشاوره در زمينه دوجنسه ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دوجنسه ها،
موضوع:
[ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۵:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی