مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

خيانت و همسر عهد شكن

همسري كه به دنبال راهي براي ارضاي نيازهاي زنانشويي و جنسي و عاطفي خود خارج از حيطه زندگي با شريكش است، به او عنوان فرد عهدشكن يا متخلف را مي دهند. زماني كه فردي ازدواج مي كند يك سري تعهداتي به همسرش دارد و پاي بندي به زندگي زنانشويي از مهم ترين تهدات به همسر است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه ترس از تعهد در رابطه كليك كنيد.


حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | انواع خيانت

خيانت انواع مختلفي دارد كه مهم ترين آن ها به شرح زير مي باشند:

1-خيانت كلامي

در اين مواقع همسر حرف هايش را به فرد ديگري مي زند و با او درد و دل مي كند. اين درد و دل عاطفي در مواردي مي تواند به رابطه عاطفي و سپس جنسي كشيده شود. ذكر اين نكته مهم است كه صرف صحبت كردن بي وفايي نيست بلكه وقتي كه صحبت كردن باعث شود فرد مسائلش را به جاي همسرش به فرد ديگري بگويد، خيانت محسوب مي شود.

2-حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | خيانت مجازي

خيانت مجازي برعكس انواع ديگر خيانت بسيار اعتيادآور است زيرا هيجان زيادي در آن نهفته است. دنياي مجازي جذاب است و احساسات افراد را براي هر چيزي و هركسي برانگيخته مي كند. در اين دنيا هر فردي خودش را به بهترين شكل نشان مي دهد و خيلي ها خود را مجرد جا مي زنند. علاوه بر اين، ساده ترين نوع خيانت است زيرا افراد مي توانند پنهاني و در كنار همسر و فرزندانشان چت كنند و بعد آن را پاك كنند تا ردي از خود به جا نگذارند.

خيانت مجازي يعني استفاده از اينترنت براي برقراري تعامل عاطفي و جنسي توسط فردي كه متعهد به رابطه ي زنانشويي است. در واقع يكي از عواملي كه ازدواج ها را بسيار تهديد مي كند و باعث وقوع خيانت مي شود گستردگي استفاده از شبكه هاي اينترنتي است. براي اطلاع بيش تر در زمينه تاثير شبكه هاي مجازي بر روابط زناشويي كليك كنيد.

دلايل خيانت مجازي
_اعتياد افراد به دنياي مجازي

_تنوع و زرق و برق زياد فضاي مجازي

-دسترسي راحت و سريع به هر فردي در هر جاي جهان

_عدم رضايت از زندگي زنانشويي

_تنوع طلبي و دنبال هيجان كاذب بودن

_يكنواخت شدن زندگي زنانشويي

نشانه هاي خيانت آنلاين
_بي توجهي به روابط زناشويي

_به هم خوردن الگوي خواب و بيداري و تا دير وقت بيدار ماندن

_بدخلقي و دروغ گويي

_وقت گذراني بيش از حد با موبايل و كامپيوتر و دفاع از حريم شخصي

_تغيير مدام رمز موبايل و كامپيوتر

3-خيانت افلاطوني

عشق افلاطوني يعني عشقي بدون هيچ گونه تعهد و مسئوليت. حرف هايي از اين قبيل كه من و تو دوست هستيم يا همكار يا همسايه ايم. اين ها ترفندهايي هستند كه فرد براي روابط خود به كار مي برد. اين روابط معمولا وابستگي ايجاد مي كنند هرچند دوامي ندارد و ادامه پيدا نمي كند. بدون تعهد بودن آن سبب مي شود افراد آن را خيانت به حساب نياورند اما واقعيت اين است كه سايه ي خود را روي زندگي زنانشويي مي اندازد.

4-خيانت جنسي

برقراري رابطه جنسي با فردي غير از شريك عاطفي، خيانت جنسي خوانده مي شود. نارضايتي از روابط جنسي، مشكلات جنسي زوجين، تنوع طلبي جنسي و عدم پاي بندي مذهبي و… افراد را به سمت خيانت جنسي سوق مي دهد. خيانت جنسي انواع مختلف رفتاري، ذهني و كلامي دارد. در خيانت رفتاري فرد اقدام به برقراري رابطه جنسي با فرد ديگري غير از همسرش مي كند. در خيانت ذهني فرد عهدشكن رابطه جنسي خيالي را در ذهنش با فرد ديگري به تصوير مي كشد. در خيانت كلامي فرد رابطه جنسي برقرار نمي كند اما صحبت هاي جنسي رد و بدل مي كند.

5-خيانت عاطفي جنسي

در اين نوع خيانت فرد ايتدا وارد رابطه جنسي مي شود و به تدريج احساس و عاطفه هم به فرد مقابل پيدا مي كند. يا برعكس فردي كه ابتدا به ساكن رابطه عاطفي دارد، ممكن است وارد فاز رابطه جنسي هم بشود.

6-حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | خيانت توافقي

در خيانت توافقي هر دو طرف مي پذيرند كه وارد روابط فرازنانشويي شوند و موافقت خود را با آن اعلام مي كنند. اين نوع روابط با اين كه ظاهرا رضايت هر دو نفر وجود دارد اما زندگي مشترك را به نابودي مي كشاند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه خيانت توافقي كليك كنيد.

7-خيانت اتفاقي

تلاش برنامه ريزي نشده ايست كه مبتني بر رابطه عاشقانه نيست و در هنگام مسافرت، تنهايي و مشكل حل نشده در خانه، بارداري زن، دور بودن همسر و يا بيماري او رخ مي دهد.بعضي از اين روابط نامشروع لزوما نتيجه ازدواج نامناسب نيست بلكه بر اساس قضاوت بد هستند.

8-زن باره- مرد باره

اين نوع از رابطه شبيه سرگرمي است. مردان زن باره از اين كه در كنترل زن باشند گريزان اند. اين يك رفتار فرانرينگي است كه هدف رابطه با زنان رابطه جنسي و هدف رابطه با مردان رقابت مي باشد. اين روابط مهيج و خطرناك هستند زيرا ماهيتا به صورت پنهاني دنبال مي شوند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه انواع خيانت كليك كنيد.

دلايل اصلي خيانت زنان

برخي از مهم ترين و اصلي ترين دلايل خيانت زنان به شرح زير مي باشد:

1-جلب توجه

به عقيده برخي روان شناسان زناني كه زندگي عادي و يكنواخت دارند، مدام كارهاي خانه را انجام مي دهند و از بچه ها مراقبت مي كنند اما ارزش كارهايشان به چشم نمي آيد و مورد احترام قرار نمي گيرند دنبال رابطه با فرد ديگري مي گردند تا بلكه ديده شوند و مورد محبت و نوازش قرار گيرند.

2-حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | بيماري

جالب است بدانيد كه زناني كه بيماري مثل سرطان مي گيرند و تنها مي مانند براي جبران احساسات آسيب خورده ي خود ممكن است به روابط خارج زنانشويي روي آورند. آن ها فكر مي كنند ديگر راه زيادي برايشان باقي نمانده و مي خواهند اين فرصت باقي مانده را جبران كنند.

3-ترس از خيانت شوهر

زناني كه اضطراب و نگراني زياد از خيانت همسرشان دارند و مي ترسند كه نكنه او را از دست بدهند براي كاهش اين احساسات منفي خودشان به فرد ديگري روي مي آورند. ترس زياد آنان از خيانت بدون اين كه دليل موجهي داشته باشند باعث مي شود به فرد ديگري غير از همسر خود پناه ببرند.

4-حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | نبود اهداف مشترك

اگر زني احساس كند هيچ گونه نقطه مشتركي با همسر خود ندارد و هر يك راه جداگانه اي دارند، منجر به سردي زندگي زنانشويي و به انتها رسيدن آن مي شود. در اين مواقع زن به دنبال فردي مشابه افكار و باورهاي خودش مي گردد تا او را بفهمد.

5-زندگي سرد و يكنواخت

طبق تحقيقات انجام شده زناني كه زندگي زنانشويي شان سرد و يكنوتخت شده براي ايجاد تنوع و انگيزه بيش تر براي خودشان، رو به روابط فرازنانشويي مي آورند. كساني كه براي مدت طولاني با هم زندگي مي كنند بعد از مدتي احساس مي كنند آن هيجان روزهاي اول زندگي را ندارند. هورمون شادي كه ابتدا ترشح مي شد و زوجين را نسبت به يكديگر مشتاق و علاقمند مي كرد ديگر نيست. نكته جالب توجه اين است كه مشاجره و بحث نداشتن هميشه خوب نيست و گاهي زوجيني كه اصلا با هم دعوا نداشتند بيش تر به سمت بي وفايي و خيانت كشانده مي شوند.

6-حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | بازگشت به رابطه قبلي

برخي افراد براي جبران زندگي گذشته شان و خلاء هاي آن به فرد گذشته بر مي گردند تا كمبودهاي زندگي را بتوانند جبران كنند. بازگشت به روابط گذشته در زن ها موجب مي شود تا احساس زيبايي، جواني و سرزندگي كنند.

7-احساس ناامني و خلاء عاطفي

زن ها دوست دارند مورد پذيرش و محبت قرار بگيرند.خيانت زماني است كه فرد احساس كند مورد علاقه همسرش نيست. معمولا زن ها به سمت مردهايي كشانده مي شود كه از آنان تعريف و تمجيد مي كنند چيزي كه از شوهرانشان نمي شنوند. بي وفايي در زنان به علت ناديده گرفته شدن است. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه بي توجهي مرد به زن كليك كنيد.

8-انتقام جويي

گاهي خيانت يك زن از حس انتقام جويي او ناشي مي شود. زناني كه مورد ضرب و شتم يا توهين و تحقير از جانب همسرشان مواجه مي شوند براي جبران اين حقارت هاي وارده، به بي وفايي و حمايت از فرد ديگر روي مي آورند. براي كسب اطلاعات در زمينه تحقير در رابطه كليك كنيد.

9-احساس تنهايي

يكي از عمده دلايل خيانت زنان حس تنهايي است. زناني كه همسرشان به سفرهاي دور مي روند و يا زمان هاي طولاني كار مي كنند يا از نظر احساسي از شوهرانشان فاصله دارند براي پر كردن اين خلاء به دنبال جايگزين بهتري مي گردند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه احساس تنهايي در رابطه عاطفي كليك كنيد.

دلايل خيانت مردان

برخي از مهم ترين و اصلي ترين دلايل خيانت مردان به شرح زير مي باشند:

1-وجود مشكلات جنسي با همسر

مرداني كه از رابطه جنسي با همسرشان رضايت ندارند و يا زنان سردمزاج دارند گاهي به جاي حل مشكل خود به روابط خارج زنانشويي پا مي گذارند. گاهي بي توجهي زنان به روابط زناشويي و عدم مهارت در برآوردن نيازهاي فرد مقابل، باعث بي وفايي مرد مي شود. براي اطلاع بيش تر از انواع اختلالات جنسي كليك كنيد.

2-حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | توجه بيشتر زن به خانواده پدري

مردها دوست دارند اولويت اول زندگي همسرشان باشند اما برخي زنان مانند دوران مجردي زندگي مي كنند و هم چنان به خانواده پدري خود توجه مي كنند. آنان خبرهاي خوب زندگي و يا مشورت هاي مهم شان را با خانواده خود مطرح مي كنند و همسرشان را كمتر در جريان تصميمات خود مي گذارند. طبيعي است كه اين نوع رفتار، به تدريج مردان را نسبت به زندگي متاهلي سرد مي كند.

3-رفتار مردانه زنان

زناني كه رفتار مردانه و تحكم آميزي با همسرشان دارند و مانند مدير با او صحبت مي كنند معمولا در زندگي بيش تر امر و نهي مي كنند تا صحبت و همدلي. به وجود آمدن اين جو در خانواده منجر به سردي مرد و گرايش او به روابط خارج زنانشويي مي شود.

4-زنان مدام سرزنش گر

زناني كه مدام از همسرشان ايراد مي گيرند يا او را تحقير و سرزنش مي كنند و به جاي ديدن نقاط قوت او فقط عيب هايش را مي بينند، سبب شكسته شدن اقتدار مرد مي شوند و او را به فردي عصبي تبديل مي كنند. اين رفتارها براي مردان جرقه اي مي شود كه مي فهمند ديگر ادامه زندگي با همسرشان فايده اي ندارد و به سمت خيانت سوق داده مي شوند.

5-حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | زنان شكاك

زني كه مدام به شوهرش شك مي كند و بذر بي اعتمادي را در دل او مي كارد، خود زمينه بي وفايي مرد را فراهم مي كند. رفتارهايي مثل چك كردن گوشي او، تعقيب همسرش يا رفتن سراغ فالگير براي رسوا كردن او، در رابطه عاطفي خلل ايجاد مي كند و عشق آن ها را از بين مي برد.

6-زناني كه به كار و ماديات خيلي اهميت مي دهند

زناني كه دنبال كار و پول درآوردن بيشتر و ارتقاي شغلي مي گردند و به خواسته هاي همسر خود توجهي نمي كنند باعث شكاف در رابطه زنانشويي مي شوند. اين زنان بايد بين كار و زندگي مشترك خود تعادل ايجاد كنند.

نقش تفاوت هاي جنسيتي در خيانت

روانشناسان دريافته اند كه دلايل مردان در عهدشكني بيشتر جنسي است در حالي كه زنان براي عهدشكني و بي وفايي توجيهات عاطفي ارائه مي كنند. مردان در پيمان شكني شريكان بيش تري از زن ها را تجربه مي كنند. زنان صرف نظر از سن به احتمال زياد درگير روابط عاطفي بدون روابط جنسي مي شوند. زناني كه از كيفيت رابطه جنسي با همسر خود رضايت دارند كمتر به سمت خيانت جنسي مي روند اما مردان معمولا با وجود اين رضايت به سمت رابطه جنسي كشانده مي شوند. براي اطلاع بيش تر از تفاوت زن و مرد كليك كنيد.

تاثير رسانه ها (اينترنت، ماهواره و تلفن همراه) بر زندگي زوجين

فضاي مجازي به راحتي وارد زندگي ما شده و در كنار اين كه زندگي ها را از جنبه هاي متعددي تسهيل كرده، اما جرائم زيادي را هم به دنبال داشته است. در عصر حاضر افراد به قدري با دنياي مجازي خو گرفته اند كه حتي در كنار هم ديگر باز هم به گوشي هاي خود سرك مي كشند تا اطلاعات و اخبار جهان را از دست ندهند. فضاي مجازي در موارد بسياري انسان ها را از پاي درآورده و بنيان زندگي زنانشويي را به نابودي كشانده است.

زن و مرد به جاي صحبت با يكديگر در مورد اهداف و خواسته هاي مشترك شان و آينده، هر يك به فضاي مجازي پناه مي برند و از يكديگر غافل شده اند. از طرفي اين فضا، سليقه، فرهنگ و توقعات افراد را تغيير داده است. زن و مرد ديروز ديگر به زندگي ساده ي امروز قانع نيستند و مي خواهند با سرعت خود را به تغييرات دنياي امروز برسانند كه در نهايت با شكست مواجه مي شوند.

حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي

بر طبق ماده 637 قانون اسلامي اگر زن و مردي كه بين آن ها علقه زوجيت نباشد، مركتب عمل نامشروع يا عمل منافي عفت غير از نا شوند به نود و نه ضربه شلاق محكوم مي شوند و اگر عمل با عنف و اكراه باشد فقط اكراه كننده تعزير مي شود. ارتباط تلفني از مصاديق رابطه نامشروع دانسته شده و طبق قانون مجازات اسلامي قابل پيگرد است. پليسي كه در خيابان مي بيند مردي زن نامحرم را به آغوش مي كشد جرم محسوب مي شود و مي تواند آن ها را دستگير كند. اگر كسي از همسرش بابت رابطه نامشروع جسمي و جنسي شكايت دارد بايد مستقيم به دادگاه جهت اعلام جرم و شكايت مراجعه كند و اگر مدعي رابطه نامشروع غير جسماني مثل پيامك و تلگرام و… باشد بايد به دادسرا مراجعه كند.

اگر دليل رابطه نامشروع ارتباط تلفني و پيامكي از سمت شاكي باشد دادگاه مي تواند از اپراتور مربوطه اطلاعات متهم را بگيرد. پيامك و تماس هاي تلفني اماره براي تشخيص جرم متهم از طريق قاضي براي صدور حكم مي باشد. در خصوص شبكه هاي اجتماعي مثل تلگرام موضوع متفاوت است زيرا اين شبكه ها داخلي نيستند بنابراين پليس فتا معمولا در اين مورد همكاري نمي كند و اطلاعات متهم را نمي تواند به دست بياورد. هر چند در مواردي ديده شده كه شاكي توانسته محتواي تلگرام فرد را اخذ كند و به دادگاه بدهد.

نحوه ي بررسي پرونده در فضاي مجازي

بر اساس قانون اسلامي كليه اپراتورها براي پي بردن به رابطه نامشروع در فضاي مجازي، موظف به ارائه سوابق تماس هاي فرد هستند. مكالمات و تماس هاي اينترنتي معمولا 6 ماه در حافظه اپراتورها حفظ و بايگاني مي شوند. تنها كسي كه مي تواند دستور بررسي پيامك ها و تماس ها را صادر كند، قاضي است. هر چند در بعضي موارد سرور اطلاعات در خارج از ايران است و نمي توان به آن دسترسي پيدا كرد.

حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | درمان خيانت

وقتي خيانتي آشكار مي شود همسر وفادار ذهنش پر از شك و ترديد مي شود و احساس ويران شدگي به او دست مي دهد. آن ها احساس امنيت و محبت خود را به همسر خويش از دست مي دهند و حتي ارزش و جذابيت خود را زير سوال مي برند. براي كسب اطلاعات در زمينه درمان آسيب خيانت كليك كنيد.

پنج انتخاب بعد از خيانت

1-رها كردن زندگي زنانشويي به بهاي بدست آوردن فرد سوم؛ اين مدل بدترين نوع انتخاب است چراكه با اين كار به همسر و فرزندان خود ظلم بزرگي مي كنيد و آسيب زيادي به آن ها مي زنيد. طبق تحقيقات 90 درصد پيمان شكني ها به ازدواج با نفر سوم ختم نمي شود و 75 درصد اين ازدواج ها هم به ثمر نمي رسد كه بخشي از آن به دليل عدم اعتماد بين طرفين و احساس گناه فرد عهدشكن است.

2-ترك نفر سوم همراه با رها كردن همسر اول و زندگي مشترك؛ اين انتخاب نيز خالي از ضرر نيست هرچند به اندازه مورد قبلي آسيب نمي زند اما گاهي فرد با پايان دادن به رابطه با نفر سوم به سوگ دچار مي شود و مانند يك بيوه رفتار مي كند.

3-تصميم به ماندن بدون تلاش براي بهبود رابطه؛ اين مورد هم محكوم به شكست است زيرا فرد براي بهبود زندگي تلاشي نمي كند و يا آن را انكار مي كند طوري كه انگار اتفاقي نيفتاده است.

4-تلاش ناشيانه براي تداوم زندگي؛ اين گزينه مخصوص افرادي است كه نيت خوبي دارند اما نمي دانند از چه راهي بايد وارد شوند و گاهي به اشتباه جملاتي را بكار مي برند كه باعث عمق بيشتر رنج مي شود.

5-تلاشي صميمانه براي حفظ و بقاي ازدواج؛ اين نوع انتخاب معقولانه ترين است زيرا فرد سعي مي كند با مشاوره و كمك هاي تخصصي درصدد آرام كردن همسر خود برآيد و صدمات وارده را جبران كنند.

حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي | راه هاي بازسازي اعتماد

فردي كه خيانت كرده، بايد رنج همسر خود را درك كند و به بهبود رابطه بپردازد. آن ها بايد صبورانه به احساسات همسر خود بپردازند و مي دانند كه براي اصلاح اين رابطه به زمان نياز دارند. فرد عهدشكن نبايد ضرر وارده را كوچك جلوه دهد و يا انتظار بخشش فوري و كنار آمدن سريع داشته باشد. وقتي كه همسر عهدشكن موضوع را انكار كند و يا سعي كند از كار خود دفاع كند درد و رنج ادامه مي بايد و احتمال بهبود رابطه كمتر مي شود. راه هاي موثري كه فرد پيمان شكن بايد انجام دهد عبارتند از:

-آن ها به بي اعتمادي كه در همسرشان به وجود آورده اند، حساس اند و مشتاقانه تمام تلاش خود را براي بازگشت رابطه انجام مي دهند.

-به منظور بازيابي اعتماد خويش مي كوشند كه به طور كامل شفاف باشند و به همسر خود پاسخ گو باشند.

-فرد عهد شكن بايد پيگير حال همسرش باشد و در قبال كنترل وضعيت عاطفي شان فعال باشند.

-آن ها بايد مدام به همسر خود در مورد تعهد و وفاداري اطمينان ببخشند.

-به تاثيرات و آسيب هاي وارده بر فرزندان هم آگاه باشند و درصدد جبران آن بربيايند.

-بايد خطاهاي خود را جاهلانه بدانند و هيچ گاه در صدد توجيه شان نباشند.

-تقليد و پنهان كاري، حق به جانب بودن، مهارت هاي مقابله اي ضعيف، غرور، توانايي توجيه منطقي، دلسوزي براي خود، سرپوش گذاشتن روي حقيقت و عصبانيت از موارد مهمي هستند كه در باورهاي فردعهدشكن وجود دارد و بايد آگاهي يابند تا اين ها را مديريت كنند.

ضرورت مشاوره و روان درماني

حفظ و دوام زندگي زنانشويي از اهميت بسزايي برخوردار است. از هم پاشيدگي زندگي موضوعي است كه به همين راحتي نمي توان از آن عبور كرد و مسلما تمام روان فرد را به هم مي ريزد. فردي كه خيانت مي كند و يا خيانت مي بيند هر دو احساس پوچي و نابودي در زندگي خود مي كنند. مشاوران و روان شناسان با ارزيابي زندگي زوجين، بررسي دلايل خيانت و عوامل زمينه ساز آن درصدد كمك و درمان هر دو طرف بر مي آيند تا راهكارها مهارت هاي لازم را به زن و مرد بياموزند. بنابراين براي بازسازي رابطه و درمان خيانت مي توانيد به روانشناسان ما در حامي مراجعه كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي

براي دريافت مشاوره در زمينه حكم خيانت زن به شوهر در فضاي مجازي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۳۳:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی