مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

هيپنوتيزم چگونه به درمان اوتيسم كمك مي كند؟

كودكان و بزرگسالان در طيف اوتيسم از هيپنوتيزم درماني بسيار سود مي برند و اين يك گزينه درماني عالي است. تمپل گراندين، متخصصي است در اين زمينه به ما كمك مي كند تا از ديد يك بزرگسال اوتيسم اين مسئله را درك كنيم. وي از كودكي با اوتيسم رشد كرده است و از موانع زيادي عبور كرده است. وي بيان كرد كه “بسياري از افراد مبتلا به اوتيسم متفكران بصري هستند. من در تصاوير فكر مي كنم من در زبان فكر نمي كنم. تمام افكار من مانند نوارهاي ويديويي است كه در تصورات من اجرا مي شود. تصاوير زبان اول من هستند و كلمات زبان دوم من هستند.”
تمپل گراندين در اين زمينه مي گويد “من در بيش از 10 سال گذشته در رفتار درماني كار كرده ام، با كودكان و بزرگسالان از 2 سال تا اواسط 20 سالگي در سراسر طيف اوتيسم فعال بوده ام. من تفاوت دست اول را در نحوه پردازش اطلاعات اوتيسم كودكان در يك كودك يا بزرگسال كه معمولاً كار مي كند مشاهده كردم. هيپنوتيزم در درمان افراد مبتلا به اوتيسم از اين جهت بسيار مفيد است كه مراجع قبلاً اين توانايي طبيعي را دارد كه مانند يك فيلم در ذهن خود تصويري ايجاد كند و تصاوير هدايت شده فقط به ذهن ناخودآگاه كمك مي كند تا رفتارها و ارتباطات ناخواسته را به رفتارها و ارتباطات دلخواه تغيير دهد. اين يك حالت آگاهي و تمركز بيش از حد قابل توجه براي فرد مبتلا به اوتيسم ايجاد مي كند كه مي تواند به حالت آگاهانه خود ادامه دهد.”


هيپنوتيزم چگونه كار مي كند؟

تصاوير در قرن گذشته براي معالجه درد و مشكلات متعدد رفتاري مورد استفاده قرار گرفته است. در طي چند دهه گذشته افراد از هر قشر بيش تر به درمان هيپنوتيزم علاقه مند شده اند و افرادي كه براي تغيير رفتار به يك متخصص هيپنوتيزم مراجعه مي كنند، به ويژه در دو دهه گذشته افزايش يافته اند. هيپنوتيزم درماني خوب براي رسيدن به موفقيت كمك مي كند. بسياري از موانع مي توانند به دليل داشتن يك متخصص هيپنوتيزم درماني خوب و تخصص آن ها در استفاده از تصاوير هدايت شده با مراجع در حالت خواب آور، برطرف شوند.
در نظر بگيريد كه مغز ما عمدتا يك تصويرگر است و اين يك پردازشگر تصويري است. يك هيپنوتراپيست فقط از كلمات براي ايجاد يك تصوير هدايت شده در ذهن شما در حالت هيپنوتيزم استفاده مي كند. از نشانه هاي بصري براي بازيابي بهتر و به خاطر سپردن اطلاعات استفاده مي شود و سپس سرنخ هايي به مراجع داده مي شود تا در حالت آگاهانه خود استفاده كند تا رفتار مورد نظر تقويت شود. به نظر هيپنوتيزم مي تواند يك مزيت و ابزاري براي كمك به غلبه بر موانع باشد.

هيپنوتيزم و درمان اوتيسم

اگرچه هيچ دو فرد مبتلا به اختلال طيف اوتيسم (ASD) تجربيات دقيقاً يكساني را تجربه نمي كنند اما معمولاً افرادي كه مبتلا به ASD هستند يا انزواي اجتماعي با روابط نابسامان، اضطراب و يا افسردگي دست و پنجه نرم مي كنند. ما در هيپنوتيزم و درمان با آن، با يك رويكرد كاملاً واحد، شرايط و ابتكاري در مورد هيپنوتيزم براي اوتيسم ارائه مي دهيم كه به مراجعين كمك مي كند تا از چالش هاي منحصر به فرد خود عبور كرده و زندگي خود را پس بگيرند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه اختلال اوتيسم كليك كنيد.

چگونه هيپنوتيزم درماني براي اوتيسم سود دارد؟

هيپنوتيزم درماني عملي است كه در آن ما از هيپنوتيزم براي بررسي الگوهاي رفتاري اساسي در مراجعين استفاده مي كنيم. ما درك مي كنيم كه زندگي با اختلال طيف اوتيسم پردازش احساسات در محيط هاي درماني سنتي را كمي دشوارتر مي كند. ممكن است براي پردازش احساسات و عواطف و هيجانات در يك فضاي امن به زمان بيش تري نياز داشته باشيد. استفاده از هيپنوتيزم براي اوتيسم به پزشكان اين امكان را مي دهد تا در بيماران ASD سطح اطمينان و اعتماد را ايجاد كنند كه زمينه را براي درمان موثر فراهم مي كند.
در هيپنوتيزم و درمان به وسيله آن، ما به مراجعين خود كمك مي كنيم تا روابط خود را تقويت كرده و بهبود ببخشند، زيرا گام محكمي در راه زندگي هاي پرمعنا و كامل تر برمي دارند. برنامه هاي درماني در روش هاي درمان اوتسيم مختلف است مانند: رفتار درماني شناختي، برنامه نويسي عصب كلامي و هيپنوتيزم درماني كه گاهي همه اين ها با هم تركيب مي شوند تا اثر بخشي بيش تري داشته باشند. اين رويكرد چند وجهي به درماني منجر مي شود كه به زمان درمان كوتاه تر براي بيماران نياز دارد و منحصر به فرد است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه درمان اختلال اوتيسم كليك كنيد.

هيپنوتيزم درماني چيست؟

هيپنوتيزم درماني در يك محيط باليني شامل هدايت افراد با ساعت جيبي نيست. در عوض هيپنوتيزم درماني از ابزارهاي آرامش هدايت شده استفاده مي كند. درمانگران همچنين تمركز و توجه را هدف قرار مي دهند تا حالت خلسه مانند را ايجاد كنند. هنگامي كه در اين حالت قرار گرفتيد، محيط خارجي مسدود يا ناديده گرفته مي شود. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه هيپنوتيزم كليك كنيد.

استفاده از هيپنوتيزم براي درمان مشكلات رواني

در استفاده از هيپنوتيزم مي توان به دو طريق مشكلات رواني را درمان كرد كه به شرح زير هستند:

پيشنهادهاي درماني با هيپنوتيزم

پيشنهاد درماني نوعي هيپنوتيزم است كه براي تغيير رفتارهاي خاص استفاده مي شود. در حالي كه در يك حالت هيپنوتيزم شده ايد، افراد پيشنهاد بيش تري دارند. اين بدان معناست كه درمانگر مي تواند روش هايي را براي تغيير برخي رفتارها پيشنهاد كند. اين مي تواند شامل تغيير در ادراك، ترك اعتياد يا تغيير احساسات باشد. اين نوع درمان براي كساني كه از درد و ساير مسائل روحي رنج مي برند مفيد است. با اين حال براي كنترل اضطراب و استرس نيز مفيد است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.

تجزيه و تحليل در هيپنوتيزم

اين روش با استفاده از آرامش بيش تر ، به ريشه يابي مسائل روانشناختي مي پردازد. افراد در حالت خواب آور كم تر مهار مي شوند. اين بدان معناست كه به احتمال زياد علل پيچيده ريشه را برطرف مي كنند. تحقيقات همچنين نشان داده است كه دسترسي به حافظه آسيب ديده در اين حالت خلسه در مورد حل آسيب كمك كند. بنابراين اين نوع درمان مي تواند براي پرداختن به خاطرات دردناك مفيد باشد. هيپنوتيزم درماني به روش تجزيه و تحليل مي تواند براي شرايط مزمن مانند اضطراب يا افسردگي مفيد باشد.
اين دو شكل هيپنوتيزم درماني اغلب به طور جداگانه مورد بحث قرار مي گيرند. با اين حال با استفاده از هر دو روش مي توان به طور موازي استفاده كرد كه اين مي تواند قدرتمند باشد. هنگامي كه اين دو روش با هم استفاده مي شوند، اين روش ها مي توانند درك و تغيير رفتار را تحريك كنند. اين امر زماني مي تواند موثر باشد كه يك علامت روانشناختي باعث ايجاد يك رفتار شود. به عنوان مثال اگر اعتياد ناشي از افسردگي باشد. هيپنوتيزم درماني توسط يك متخصص بهداشت روان انجام مي شود. آن ها معمولاً يك مشاور يا روانشناس هستند كه آموزش هاي تخصصي در اين زمينه دريافت كرده اند. هيپنوتيزم درماني گزينه اي مي تواند باشد كه به شما براي درمان تان در كوتاه مدت كمك كند.

مشكلات خواب در اوتيسم

يك مطالعه در سال 2019 نشان داد كه حدود 80٪ از افراد مبتلا به اوتيسم به نوعي با اختلال خواب دست و پنجه نرم مي كنند. افراد مبتلا به اوتيسم بيشتر از افراد عادي در معرض بي خوابي هستند و خوابيدن آن ها طولاني تر است. به طور معمول، افراد مبتلا به اوتيسم نيز بيدار مي شوند و خواب عميق كم تري دارند.
متأسفانه، اين مشكلات در مورد خواب مي تواند برخي از ويژگي هاي اين اختلال را بدتر كند. كمبود خواب مي تواند رفتارهاي تكراري را بدتر كند و اين رفتارها به نوبه خود مي تواند خواب را حتي سخت تر نمايد. مشكلات خواب در اوتيسم اغلب به يك چرخه معيوب تبديل مي شوند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه اختلالات خواب كليك كنيد.
كاهش كيفيت خواب همچنين مي تواند مانع رفتارهاي اجتماعي شود. خواب كم مي تواند تعامل با ديگران را با چالش بيش تري روبرو كند. مطالعه اي در سال 2009 گزارش داد كه كودكان مبتلا به اوتيسم هنگام از دست دادن خواب، بيش تر حواس پرت و پرتحرك هستند. نكته مهم اين است كه افراد اوتيسم نيز اغلب از اضطراب رنج مي برند. كاملاً ثابت شده است كه اضطراب مي تواند خواب را مختل كند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

سخن آخر

با توجه به نكات گفته شده در بالا و سخت بودن پاسخ گويي به درمان در افراد مبتلا به اوتيسم بهتر است از درمان هايي تركيبي و هيپنوتيزم براي بهبود اين اختلال كمك گرفت. هيپنوتيزم درماني مي تواند گزينه اي باشد كه به شما براي درمان تان در كوتاه مدت كمك كند. و آرامش بيشتري به شما هديه دهد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني فردي كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.
در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: درمان اوتيسم با هيپنوتيزم

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان اوتيسم با هيپنوتيزم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۷:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی