مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا مردان هم قهر مي كنند؟ قهر مردان با زنان چه تفاوت هايي دارد؟ قهر كردن يك رفتار مخرب است كه اكثرا آن را مختص خانم ها مي پندارند. قهر مردان معمولا به ندرت اتفاق مي افتد. تفاوت هاي زنان و مردان باعث مي شود شكل و نوع قهر كردن آن ها با يكديگر فرق داشته باشد. قهر كردن به هر علتي كه باشد، ناسازگارانه بوده و پيامدهاي نامناسبي براي يك رابطه به دنبال خواهد آورد. قهر مردان بر خلاف قهر زنان متداول و بر اساس هيجانات اتفاق نمي افتد، زنان در رابطه با مردان بايد به تفاوت ها و خصوصيات مردانه جهت ايجاد و بهبود يك ارتباط موفق بيشتر اهميت بدهند. بنابراين بسيار مهم است كه در يك رابطه علت يك رفتار شناسايي و برطرف شود. در اين مقاله درباره علل، پيامدها، تفاوت ها و راه هاي جلوگيري از قهر مردان صحبت خواهيم كرد. همچنين زوجين مي توانند با دريافت مشاوره زوج درماني مشكلات بين فردي خود را كاهش دهند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل بين فردي و زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

قهر مردان

گاهي اوقات كشمكش ها به گونه اي رقم مي خورد، كه مردان به قهر كردن روي مي آورند. در واقع انگار قهر كردن سبك رفتاري برخي از مردان شده و آن ها عادت كرده اند در مواجهه با مشكلات و مسائل، ناراحتي خود را با قهر نشان دهند.

قهر كردن يك روش براي نشان دادن خشم و پرخاشگري است، بدون اينكه فرد مستقيما موارد دلخوري خود را نشان دهد. قهر كردن يك نوع رفتار منفعلانه و يا كنترل گرانه است، معمولا براي رسيدن به نتيجه دلخواه يا كاهش اضطراب و استرس استفاده مي شود. در قهر كردن فرد بين خود و ديگري يك سد ارتباطي ايجاد مي كند و هيچ راه ارتباط كلامي يا غير كلامي باقي نمي گذارد.

مشكلات زناشويي، اختلاف عقيده و رنجش جزء لاينفك زندگي زناشويي است. اين مسائل در همه روابط پيش مي آيد. هرچقدر روابط انسان ها نزديكتر باشد، احتمال اصطحكاك و اختلافات هم بيشتر مي شود. اگر بين شما و همسرتان كشمكش هايي به وجود مي آيد بسيار طبيعي است و نبايد نگران شويد. 

 

دلخوري در مقابل قهر

دلخوري حالتي است كه شما از فرد مقابل خود ناراحت هستيد و براي اين ناراحتي دلايلي هم داريد. در حالت دلخوري شما ارتباطتان را با فرد مقابل قطع نمي كنيد. در اين حالت شما صرفا ناراحتي خود را بروز مي دهيد يا شكل رابطه تان را موقتا تغيير مي دهيد. البته دلخوري هم مي تواند شكل سالم و ناسالم داشته باشد و مايه آزار فرد مقابل بشود. آگاهي از مهارت هاي حل مسئله به طرفين كمك مي كند تا بدون قهر و تنش به موضوع بپردازند.

 

تفاوت قهر زن و مرد

رفتار قهر كردن در زنان بيشتر به شكل توجه طلبانه انجام مي شود و تناوب آن در ميان زنان بيشتر از مردان است. مردان هنگامي كه دچار چالش هاي هيجاني و عاطفي مي شوند و از پس حل كردن مشكل بر نمي آيند، به قهر روي مي آورند. در واقع قهر كردن فرار از مواجه شدن با مسئله است.

گاهي مردان براي تمركز بر موضوع و حل آن نياز به گرفتن فاصله دارند. اين رفتار ممكن است اشتباهي قهر در نظر گرفته شود. اما در اين حالت مردان صرفا حل مسئله را به تعويق مي اندازند تا آرامش خود را حفظ كنند. البته كه اين رفتار، مخرب نيست؛ به شرطي كه توضيح داده شود اين فاصله گيري به چه منظوري انجام داده مي شود و مدت زمان آن چقدر است. استفاده از راهكارهاي آرامش يافتن به مردان كمك مي كند تا در مقابل افكار منفي مقاومت كنند.

 

علت قهر مردان چيست؟

علل مختلفي براي پديده هاي انساني وجود دارد و نمي توان يك علت واحد براي آن ها ذكر كرد. قهر كردن مردان هم از اين قاعده مستني نيست. هر رفتاري در بافت يك رابطه رخ مي دهد و علل و پيامدهاي خود را از رابطه مي گيرد. ولي به طور كلي علل زير را مي توان براي عادت قهر مردان ذكر كرد.

خشم

همانطور كه گفته شد، قهر كردن شكلي از بروز خشم مي باشد. قهر كردن در واقع يك شيوه ناسازگارانه و ناسالم براي بروز خشم است. پس مي توان چنين تصور كرد كه فرد هنگام مواجهه با احساس خشم خود نسبت به ديگري و نارضايتي از برخي مسائل قهر مي كند. براي راه هاي كنترل خشم كليك كنيد.

يادگيري

افرادي كه رفتار قهر را تكرار مي كنند، احتمالا اين سبك رفتاري را ياد گرفته اند. بسياري از مواقع والدين هنگام قهر و دعواهاي خود، كودكانشان را فراموش مي كنند و يادشان مي رود كه تقليد كودكان از تمامي رفتار ها صورت مي گيرد. از طرف ديگر كودكي كه والدينش دائما قهر باشند، راه ديگري براي حل مشكلات ياد نمي گيرد.

تقويت شدن

افرادي كه قهر مي كنند، معمولا براي اين رفتارشان تقويت مي شوند. يعني فرد مقابل هميشه به دلجويي و به اصطلاح ناز كشي آمده و در نتيجه آن ها با رفتار قهر كردن به خواسته هاي خود مي رسند. بنابراين فرد در طول زمان براي قهر كردن پاداش مي گيرد و آن را ادامه مي دهد.

ناامن بودن رابطه

گاهي اوقات شرايط رابطه به گونه اي است كه فرد آزادي و راحتي بيان خواسته ها و نيازهايش را ندارد. در اين حالت، قهر كردن بهتر از حل مسئله يا بيان مستقيم مشكل به نظر مي رسد. بنابراين فرد ترجيح مي دهد قهر كند. به جاي ترس فرد بهتر است مهارت جرات مندي كسب كند تا بتواند خواسته هايش را بيان نمايد.

توانايي ذهن خواني

بسياري از مرداني كه به راحتي قهر مي كنند، توقع دارند طرف مقابلشان، توانايي ذهن خواني داشته و نيازهايشان را اتوماتيك رفع كند. در واقع فردي كه قهر مي كند، انتظار دارد بدون حرف زدن و گفتن مشكلش، فرد مقابل آن را بفهمد و حل كند.

عدم حل مسئله

قهر كردن رفتاري است كه مانع حل مسئله مي شود. افرادي كه قهر مي كنند، توانايي حل مسئله به شكل سازگارانه ندارند. 

 

پيامدهاي قهر مردان

قهر مردان مي تواند پيامدهاي مخربي به دنبال داشته باشد. برخي از اين پيامدها عبارتند از:

باقي ماندن مشكلات

قهر مشكلي را حل نمي كند. با قهر كردن فرد صرفا از حل كردن مشكلات فرار مي كند، طرف مقابل هم براي تمام كردن قهر مجبور به باج دادن مي شود. در اين حالت مشكلات در كوتاه مدت از بين رفته اند ولي در واقعيت مشكلات صرفا سركوب شده اند.

احساس ناامني در همسر

قهر كردن حالتي از ابهام را به وجود مي آورد. در واقع پيام روشني از خواسته هاي فرد به طرف مقابل داده نمي شود. همسر ممكن است مضطرب شود و نداند كه چه كاري درست است. درواقع فرد مقابل احساس ناخرسندي، ناامني و اضطراب كرده و ممكن است واكنش هاي احساسي مختلفي نشان دهد.

 

جلوگيري از قهر مردان

براي از بين بردن عادت قهر در مردان موارد زير كمك كننده مي باشد:

مذاكره

بهترين و اولين راه در برخورد با هر مشكلي استفاده از مذاكره و گفتگو است. زبان بهترين وسيله براي حل اختلافات مي باشد. بنابراين مي توانيد به شيوه جراتمندانه و با استفاده از مهارت هاي گفتگوي موثر، نظر خود را در مورد رفتار قهر كردن همسرتان بيان كنيد و از او بخواهيد اين رفتارش را متوقف كند. براي تاثير گذاري بيشتر از احساسات خودتان و تاثيري كه قهر او بر شما مي گذارد صحبت كنيد.

عدم تقويت كردن رفتار قهر كردن

همانطور كه گفته شد يكي از علل ادامه دادن رفتار قهر اين است كه شما با هر بار قهر كردن، به او پاداش مي دهيد. بنابراين راه حل قطع كردن پاداش و عدم تقويت اين رفتار اوست. به ازاي آن گفتگو در باب مشكل را تشويق كنيد.

مهارت حل مسئله

آموزش مهارت حل مسئله و كمك گرفتن از يك متخصص در اين زمينه راهنماي بسيار خوبي براي شما و همسرتان مي باشد. مشاوره خانواده خدمات متنوعي در مورد حل مسائل مختلف در روايط زناشويي ارائه مي دهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل بين فردي و زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

منبع: مردان چرا قهر مي كنند؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قهر مردان،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۲۵:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی