مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

با شروع بلوغ تغييرات جسماني و رواني دوران نوجواني آغاز مي شود. بلوغ جنسي دختران تغييراتي را در اندام هاي جنسي ايجاد مي كند. دختران پس از بلوغ جنسي توانايي توليد مثل پيدا خواهند كرد. با ترشح هورمون هاي جنسي اندام هاي جنسي شروع به رشد كرده و صفات ثانويه جنسي ظاهر مي شوند. اين تغييرات ظاهري و دروني چالش هايي را براي دختران به همراه دارد. در اين سنين دختران تمايل به ارتباط با جنس مخالف وابستگي احساسي زياد مي شود. با توجه به نقش فرهنگ، بلوغ جنسي و تمايلات همراه با آن، نگراني ها در نوجوان و والدين افزايش مي يابد. آگاهي از اين تغييرات به خانواده ها كمك مي كند تا در اين دوران حساس همراه نوجوان بوده و در اين راه او را ياري دهند. در اين مقاله به بررسيبلوغ جنسي دختران مي پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بلوغ جنسي دختران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

بلوغ جنسي دختران

بلوغ جنسي دختران، مرحله اي از رشد است كه با انتقال فرد از كودكي به بزرگسالي همراه مي باشد. فرد در اين دوره از بلوغ، توانايي توليد مثل پيدا مي كند و تمام صفات جنسي ثانويه به رشد كامل خود مي رسند. در دختران بعد از بالغ شدن غده هيپوفيز توسط هورمون هايي دستور توليد هورمون هاي زنانه (استروژن و پروژسترون) را به تخمدان ها مي دهد. اين هورمون‌ها باعث ايجاد تغييرات فيزيكي از جمله رشد سينه ها، باسن و رشد موهاي ناحيه تناسلي و زير بغل مي گردند و به دنبال آن، تخمك گذاري و  قاعدگي را تحريك مي‌كنند. در واقع در بلوغ جنسي تغييرات به غدد و اندام هاي جنسي مرتبط مي باشد و به همين دليل بلوغ جنسي دختران، باعث ايجاد آمادگي و توانايي رابطه جنسي، ميل جنسي و توليد مثل مي شود.

 

صفات ثانويه جنسي در دختران

صفات اوليه جنسي همان ويژگي هايي جسماني است كه از همان ابتداي تولد كودك دختر را از پسر متمايز مي كند. صفات ثانويه جنسي در دختران ويژگي هاي زنانه است كه انتظار مي رود بعد از بلوغ، زنان آن ها را دارا باشند. كه عبارتند از:

  • قاعدگي
  • رشد سينه ها
  • رويش مو در ناحيه تناسلي
  • رويش موي زير بغل
  • افزايش توزيع چربي در بدن

 

بلوغ غده آدرنال

غده آدرنال مسئول توليد هورمون ها جنسي (استروژن و پروژسترون) مي باشد.در طي بلوغ غده هيپوفيز با تاثير بر غده آدرنال و تيروئيد هورمون هايي ترشح مي كنند كه منجر به تغييرات گوناگوني در بدن به هنگام بلوغ مي گردند. تمايل جنسي اوليه نسبت به ديگران ممكن است به واسطه غده آدرنال ايجاد گردد. با ترشح هورمون هاي جنسي رشد موهاي زير بغل و ناحيه تناسلي در دختران شروع مي شود.

توجه: اگر ترشح آندروژن هاي قشر آدرنال در دختران بيشتر از حد طبيعي باشد صفات ثانويه جنسي مانند پرمويي، كاهش رشد سينه ها و بزرگ شدن كليتوريس ديده مي شود كه به اين اختلال سندروم آدرنوژنيتال مي گويند.

 

رشد اندام هاي جنسي در نتيجه بلوغ جنسي

به طور كلي اولين مرحله بلوغ جنسي در دختران رشد سينه ها است. در برخي از دختران رشد مو در ناحيه تناسلي زودتر از رشد سينه ها اتفاق مي افتد. رشد سينه ها در چند مرحله انجام مي شود. در مرحله جوانه زدن، حلقه دور نوك سينه ها بزرگتر مي شود و سپس سينه ها و نوك آن ها به صورت يك برآمدگي بالا مي آيد و اين حلقه و نوك سينه ها بالاتر از سطح سينه ها قرار مي گيرند. در مراحل نهايي حلقه دور نوك سينه ها همسطح با آن مي شود و فقط نوك سينه ها بالا مي آيد.

بلوغ تغييرات داخلي مهمي در دختران ايجاد مي كند تا قابليت توليد مثل در آن ها ايجاد شود. اين تغييرات شامل رشد رحم، مهبل و ديگر قسمت هاي مربوط به توليد مثل است. معمولا مرحله رشد سريع در طول مراحل اوليه و مياني رشد سينه ها و موي ناحيه تناسلي اتفاق مي افتد و اين مرحله نشان دهنده اوج يك سري تغييرات هورموني طولاني است.

 

تغييرات جسماني ناشي از بلوغ جنسي دختران

شروع قاعدگي:

قاعدگي از ديگر نشانه هاي بلوغ در دختران است. حدود دو سال بعد از آغاز بلوغ، دختران معمولا اولين دوره قاعدگي را تجربه كرده و قدرت باروري پيدا مي كنند. خونريزي ماهانه معمولا در سنين 9 تا 16 سالگي اتفاق مي افتد. دختران در اين زمان علاوه بر رعايت بهداشت فردي بايد تغذيه مناسبي هم داشته باشند. به طور كلي توانايي توليد مثل تا چند سال بعد از اولين قاعدگي ايجاد نمي شود و تخمك گذاري منظم حدودا دو سال بعد اتفاق مي افتد. برخلاف پسرها، دختران قبل از اين كه به باروري برسند از لحاظ جسماني به نظر بالغ مي رسند.

ترشحات واژن:

در طي دوران بلوغ، ترشحاتي به رنگ زرد يا سفيد از واژن ديده مي‌شود. اين ترشحات طبيعي در واقع مهبل را تميز و مرطوب نگه مي‌دارد و در پيشگيري از عفونت واژن موثر است. رنگ، مقدار و حالت ترشحات مهبل در دوران قبل و بعد از عادت ماهيانه تغيير مي‌كند، اين موضوع كاملا طبيعي است،

 

سخن آخر:

عدم وجود آموزش كافي در زمينه مسائل جنسي با افزايش ناهنجاري هاي اجتماعي و انحرافات اخلاقي همراه است. آموزش مسائل مربوط به بلوغ و مسائل جنسي از موضوعاتي است كه والدين هميشه نسبت به آن ابراز نگراني مي كنند. در اين ميان مادران نقش اصلي در تربيت جنسي دختران خود دارند. آموزش اين مسائل به نوجوان باعث مي شود كه آن ها بتوانند ميل جنسي و غريزه خود را به درستي هدايت كنند. آموزش بايد در زمان مناسب انجام شود و بهتر است  قبل از بلوغ ارائه شود تا نوجوان فرصت كافي براي آشنايي با علائم بلوغ داشته باشند و بتوانند با آرامش بيشتري اين مرحله را سپري كند. رفتار صحيح والدين در سن بلوغ اهميت ويژه اي پيدا مي كند. مشاوره خانواده به نوجوان و والدين كمك مي كند تا تعارضات ناشي از بحران نوجواني را راحت تر پشت سر بگذارند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بلوغ جنسي دختران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع بلوغ جنسي در دختران

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بلوغ جنسي دختران،
موضوع:
[ ۱ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۸:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی