مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

پس از پايان هر رابطه اي نوعي ترس از ناتواني در فراموش كردن رابطه قبلي در طرفين ايجاد مي شود. فراموش كردن عشقو محبتي كه بين دو نفر برقرار بوده، به دلايل زيادي ممكن است سخت و ناممكن به نظر آيد. هر رابطه اي از يك جا شروع مي شود، مدتي ادامه مي يابد و مي تواند به هر علتي به پايان برسد.  پذيرش جدايي و التيام زخم هاي آن تبديل به يك دغدغه و معضل مي شود. به طوري كه بسياري حتي با گذشت زمان قادر به فراموش كردن عشق و رابطه قبلي خود نشده اند. عدم اتخاذ راهي براي بازگشت به زندگي فرد را در برابر اختلالات خلقي آسيب پذير مي كند. بنابراين دريافت روان درماني و مشاوره جهت گذر از دردهاي ناشي از جدايي اهميت اساسي دارد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه فراموش كردن رابطه قبلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

راه هايي براي فراموش كردن رابطه قبلي

با شروع هر رابطه، وابستگي هايي در دو طرف به وجود مي آيد. اين وابستگي ها حتي بعد از جدايي ممكن است تمام نشوند. براي فراموش كردن عشق رابطه قبلي علاوه بر گذر زمان مي توانيد از راهبردهايي كه در ادامه شرح داده ايم استفاده كنيد.

1- دلمشغولي هاي جديد بيابيد:

در طي يك رابطه عاطفي، نياز به توجه و دوست داشتن در شما ارضا مي شود. خروج از اين رابطه مي تواند به معناي ناكام ماندن در ارضاي اين نيازها باشد. با تمركز بر ارضاي نيازهاي ديگر مثل نياز به قدرت با روش هايي مثل برنامه ريزي براي ارتقاي شغلي يا تحصيلي، يا با تمركز بر نياز به تفريح با خريد كردن يا يادگيري هر چيز جديدي مي توانيد ذهن خود را از فضاي درد دور كنيد. برنامه ريزي و هدف گذاري براي يك كار جديد انگيزه اي براي تغيير اوضاع خواهد بود.

2- از يك مشاور راهنمايي  بگيريد:

گاهي زخم هاي عاطفي عميق تر از چيزي هستند كه ما تصور مي كنيم. زمينه هاي فطري، تربيتي و شخصيتي هر يك از ما را در برابر تجربيات عاطفي آسيب پذير مي كنند. چنانچه در حال خروج از يك رابطه هستيد و توان رويارويي با فقدان را در خود نمي بينيد بهتر است اين مسير را تنها سپري نكنيد. از آن جا كه تا مدتي آمادگي ذهني و رواني براي ورود به روابط جديد را نداريد بهتر است از يك مشاوره روانشناسي راهنمايي بگيريد. او بدون قضاوت به شما گوش مي سپارد و با پيش رو نهادن چشم انداز هاي جديد شما را براي عبور از اين مرحله آماده مي كند.

3- احساسات و افكارتان را روزانه در يك دفترچه بنويسيد:

گاهي افكار منفي نسبت به رويدادي مثل اتمام يك رابطه، آنقدر زياد است كه آشوب دروني شما را چندين برابر مي كند. براي اين كه در چرخه منفي نشخوارهاي ذهني نيوفتيد، بهتر است هيجانات و افكاري كه از سرتان مي گذرد را در دفترچه اي بنويسيد. عيني كردن مسائل ذهني امكان رو در رو شدن و كنار آمدن با واقعيات را آسان تر مي كند. 

4- در پوشش و عاداتتان تغييراتي ايجاد كنيد:

در ظاهر و پوششتان تغييري ايجاد كنيد. معمولا تغييرات روحي با تغيرات ظاهري همراه مي شود. با تغيير در شيوه آرايش و پوشش مي توانيد از جزيياتي كه شما را به ياد گذشته مي انداخت پرهيز كرده و وضعيت روحي خود ردا بهبود دهيد. اين تغييرات از براي ذهن به معني يك زندگي جديد تعريف مي شود.

5- مسافرت برويد:

تغيير فضاي مثل جا به جايي از يك مكان به مكان ديگر و از يك موقعيت به يك موقعيت ديگر در تغيير فضاهاي درون ذهني هم موثر است. تجربه سفر به معني نوعي عبور و تغيير براي فرد است.

6- با دوستانتان وقت بگذرانيد:

معاشرت با دوستان به خصوص دوستان هم فكر و شاد براي مدتي شما را از افكار منفي تكرار شونده ذهني جدا مي كنند. از طرف ديگر گرفتن توجه و حمايت از جانب آن ها بخشي از نياز ناكام مانده شما را در رابطه تمام شده جبران مي كند.

7- كتابي با محتواي انگيزشي بخوانيد:

هر كتابي منظري جديد براي زيستن است. تجربه اي جديد كه مي تواند معناي جديدي هم براي زندگي هر خواننده داشته باشد. كتاب هاي الهام بخش كه از شيوه هاي مختلف زيستن مي گويند معنايي براي ادامه مسير به شما مي دهند، چه بسا دريچه هاي جديدتري را هم پيش چشمتان بگشايند.

8- از فضاهاي مجازي حذفش كنيد:

برخي از سر كنجكاوي و برخي به دليل اين كه نشاني از ضعف نباشد ديگري را علي رغم اتمام رابطه در فايل هاي گوشي خود حذف نمي كنند. شايد اين يك مكانيسم دفاعي براي تحمل فقدان باشد، اما واقعيت اين است كه  همين امر باعث وسواس ذهني براي چك كردن برنامه ها و عملكردهاي فرد در فضاي مجازي مي شود و به تنش بيشتر مي انجامد. در صورت امكان هر گونه نشاني از خاطرات گذشته را از فضاي زندگي تان حذف كنيد. مرور خاطرات خشم يا غم بيشتري برايتان خواهد داشت.

9- ببخشيد, بپذيريد، رها كنيد:

هر چند بخشش در مورد برخي روابط سابق امكان ناپذير به نظر مي رسد، اما لازم است بدانيد كه كينه دردهاي بيشتري را برايتان رقم مي زند. كينه باعث مي شود تا مدت زيادي در بند ذهني همان رابطه قديمي بمانيد. براي ترميم احساساتتان در اين زمينه بپذيريد كه هر رابطه اي مي تواند به هر علتي به اتمام برسد و اين به معني اتمام زندگي شما نيست. واقعيت را بپذيريد و خاطرات گذشته را رها كنيد.

 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه فراموش كردن رابطه قبلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع چگونه كسي كه عاشقش بوديد را فراموش كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۷:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی