مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

با آن كه موضوع طلاق از نظر حقوقي بعد از روز طلاق پايان مي‌پذيرد، اما آثار رواني و اجتماعي آن تا مدت‌ها به همراه اعضاي خانواده خواهد بود. آثار ناخوش‌آيند طلاق براي فرزندان خانواده و زنان جدا شده از همسرانشان بيشتر از آثار طلاق بر مردان مورد توجه جامعه قرار مي‌گيرد. بيشتر مردم تصور مي‌كنند مردان پس از طلاق نسبت به زنان آسيب كمتري مي‌بينند و حتي در تجربه احساس غم ناشي از جدايي با آن‌ها همدلي مناسبي نمي شود. از ديگر سو معمولا زنان شروع‌كننده فرايند طلاق هستند و از مدت‌ها قبل سرمايه‌گذاري احساسي خود را كمرنگ كرده‌اند. زناني كه تمايل به جدايي دارند؛ زندگي زناشويي را به عنوان رنجي طولاني تعبير مي‌كنند، در نتيجه احساس منفي‌تري نسبت به رابطه گذشته خود نشان مي‌دهند. پژوهش‌ها نيز نشان مي‌دهند كه مردان و زنان هردو تبعات منفي جدايي را بايد تحمل كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آثار طلاق بر مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

آثار طلاق بر مردان

اكثر مردان بعد از جدايي از همسر خود سه دسته پيامد را تجربه مي‌كنند.
• پيامدهاي اجتماعي و بين‌فردي
• پيامدهاي اقتصادي و مالي
• پيامدهاي روان‌شناختي

پيامدهاي اجتماعي و بين‌فردي

از طرفي مردان، بعد از اتمام فرايند طلاق با بي‌اعتمادي و قضاوت منفي جامعه روبرو مي‌شوند. از نظر عموم معمولا مردها در پايان يافتن يك رابطه مقصر هستند. اين تاثيرات ناشي از نگاه منفي اعضاي جامعه مي‌تواند به مشكلات در روابط شغلي، روابط با دوستان و آشنايان و حتي ارتباط با ديگر اعضاي خانواده نيز منجر شود. افزايش خطر بزهكاري‌هاي اجتماعي، انحرافات جنسي، مصرف مواد مخدر و الكل در پي اين مشكلات بروز مي‌كنند.

ديگر تصور اشتباه جامعه در مورد مردان اين است كه آن‌ها قوي‌ترند، نيازي به توجه و حمايت ديگران ندارند و از وضعيت بعد از طلاق رنج چنداني نمي برند. اين تصورات منجر به حمايت عاطفي كمتر نزديكان مردان طلاق گرفته نسبت به زنان مي‌شود. در پي حمايت عاطفي كمتر، مشكلات اجتماعي و روان‌شناختي بيشتري براي مردان مطلقه به وجود مي‌آيد. از ديگر سو، بيشتر مردان به دليل مشغله‌هاي كاري و بيرون از خانه توانايي اداره خانه و مراقبت از فرزندان را ندارند. در نتيجه اين سختي‌ها مي‌تواند براي كودكانشان نيز معضلاتي را به وجود بياورد و حتي موجب كودك‌آزاري ناخواسته در آن‌ها شود. مقاله چالش هاي فرزندان طلاق را مطالعه نماييد.

احساساتي مانند سوءظن و بدبيني به ازدواج و رابطه زناشويي از آثار طلاق بر مردان است. در نهايت ممكن است تمايل براي ازدواج مجدد از دست بدهند و مجرد باقي بمانند. تحقيقات نشان مي‌دهند كه مردان نسبت به زنان، پس از طلاق تمايل كمتري به ازدواج دوباره دارند. همين موضوع خود مي‌تواند منجر به دامن زدن به ديگر مشكلات اجتماعي و روانشناختي شود.

پيامدهاي اقتصادي و مالي

يكي از مهمترين آثار طلاق بر مردان دشوار مالي و اقتصادي آن است. مردان علاوه بر فشار مالي تشكيل يك زندگي زناشويي، بعد از جدايي هزينه مهريه، نفقه و فرايندهاي قضايي را نيز تجربه خواهند كرد. فشار مالي فراهم كردن مهريه براي مردان مي‌تواند منجر به ورشكستگي و حتي زنداني شدن آن‌ها شود. در پي اين مسائل، آثار اجتماعي مانند عدم پذيرش در مشاغل ديگر (به دليل سابقه قضايي)، بزهكاري و مصرف مواد و آثار روان‌شناختي مانند افسردگي را مي‌توان انتظار داشت.

پيامدهاي روان‌شناختي (و حتا جسماني!)

براي مردان بعد از طلاق معمولا دوگانگي عاطفي و مشكلات خلقي زيادي پيش مي‌آيد. اين مردان همواره با اين احساس درگيرند كه آيا تصميم درستي گرفته‌اند يا خير، يا آيا تصميم بهتري هم مي‌توانست اتخاذ كند؟ اين دوگانگي عاطفي به همراه ديگر عوامل تنش اجتماعي و اقتصادي كه به آن‌ها اشاره كرديم منجر به احساس نااميدي، پوچي و بي‌معنايي، بي‌لذتي و در نهايت افسردگي مردان شود.

احتمال خودكشي مردان بعد از طلاق به مراتب از اين احتمال براي زنان بيشتر است. فشار رواني ناشي از مشكلات اضطرابي، خشم، احساس درماندگي و از دست رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس براي مردان را در پي دارد.

جالب است بدانيد طلاق مي‌تواند سلامت جسماني مردان را هم به خطر بيندازد. اضطراب براي مردان مطلقه علائم جسمي مانند درد بدني، بي‌اشتهايي، ناراحتي گوارشي، سرگيجه، ضعف كلي، لاغري، نفس‌تنگي و تپش قلب و يا ريزش و سفيد شدن مو را در پي دارد.

جايي براي اميدواري

با وجود تاثيرات شديد طلاق براي مردان، تحقيقات نشان مي‌دهند كه مردان نسبت به زنان در طي زمان كوتاه‌تري با شرايط كنار مي‌آيند و سازگار مي‌شوند. البته اين موضوع به شرايط بسياري مانند حمايت‌هاي اجتماعي، سبك‌هاي انطباقي شخصي و توانايي رواني فرد نيز بستگي دارد. اگر اطرافيان فرد را مورد حمايت عاطفي مثبت خود قرار دهند، با او همدلي كنند و خود فرد از روي آوردن به راه‌هاي ناسالم تنظيم احساساتش مانند مواد روان‌گردان، الكل، دخانيات و يا روابط جنسي گسترده و اعتيادگونه اجتناب كند؛ مي‌توان به سپري شدن مراحل سوگ ناشي از جدايي به طور معمول بيشتر اميد داشت. مشاوره طلاق به افراد مطلقه كمك مي كند تا آسيب هاي كمتري را تجربه كنند.

 

پيشنهاداتي براي آسيب كمتر آثار طلاق بر مردان

براي كمك گرفتن به سمت ديگران برويد: همانطور كه گفتيم جامعه حمايت كمتري از مردان بعد از طلاقشان دارد، كه اين موضوع از باورهاي اشتباه فرهنگي درباره قوي بودن مردان و نياز نداشتن آن‌ها به حمايت عاطفي ريشه مي‌گيرد. اين باور از طريق ديگران به خود شخص نيز منتقل مي‌شود. مردي كه تصور مي‌كند نبايد از ديگران كمك بگيرد و اگر به سمت آن‌ها برود طبيعي نيست و نشانه ضعف اوست در عمل خود را در معرض آسيب‌هاي بيشتر رواني و اجتماعي قرار مي‌دهد.

در كنار حمايت عاطفي آشنايان و اعضاي خانواده، شخص مي‌تواند از كمك حرفه‌اي متخصصان مانند مشاوران خانواده و روان‌شناسان باتجربه استفاده كند، تا هرچه مطلوب‌تر پيامدهاي جدايي را پشت سر بگذارد و خود را با شرايط جديد منطبق كند.

براي ازدواج مجدد عجله‌اي نيست: در هر صورت گذراندن بحران طلاق به صورت طبيعي نياز به زمان دارد و شما نياز داريد تا قواي عاطفي خود را براي برقراري رابطه‌اي جديد تجديد كنيد. پژوهش‌ها نشان مي‌دهند كه ازدواج مجدد بدون فاصله زماني مناسب پس از طلاق مي‌تواند به احتمال بيشتري با شكست روبرو شود و قطعا اين شكست دوباره هزينه‌هاي اجتماعي و رواني بيشتري را براي شما به همراه خواهد داشت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آثار طلاق بر مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : آثار و پيامدهاي طلاق بر مردان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آثار طلاق بر مردان،
موضوع:
[ ۷ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۶:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی